Ezt meg csak úgy halkan megjegyezem szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla
Jaj nemar, ezt en is irni akartam csak mar felek, hogy az "agresszivitasom" miatt en kapok ban-t
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt meg csak úgy halkan megjegyezem szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla
Van erre egy jó megoldás: ha külföldön annyira fel vannak háborodva (mint amennyire) hogy ég a brazil esőerdő, máshonnan is szabad tűzoltó-helikoptereket és CL-415-ösöket oda vezényelni, van "néhány" a világban!! "Tetszik" mikor valaki krokodil-könnyeket hullat a sajtó előtt, pedig lenne hatalma/lehetősége de csinálni mégse csinál semmit a probléma megoldására! Minden más témában bezzeg bele tudnak kavarni mások életébe, belügyeibe, lehallgatással, pénzzel, "jó"-tanáccsal, szankciókkal meg fegyverrel támogatva az ellenzéket, de ha bajban van egy ország akkor álljon meg a saját lábán (ha tud, mert sokan gáncsoskodni azért hajlandók)!!Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
Az igazság az, hogy a nevét én sem tudtam csak a formája volt meg, meg az orosz megfelelőjének sem tudom a nevét annak is csak a kinézete van meg fejben.Jaj nemar, ezt en is irni akartam csak mar felek, hogy az "agresszivitasom" miatt en kapok ban-t
Már ahol van kellő méretű szabad vízfelület leszállni és tankolni…Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális,
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!Minden új gép kockázatos. Ezért kell(ene) jol kipróbálni rendszeresités elött. Aztán értékelni,hogy válalható e a kockázat,avagy sem. És minden ma már bevált gép volt valamikor egy még kipróbálatlan újdonság.
Az a testvéri ár tartalmaz 12 év supportot és szimulátort is ám a gépeken felül.Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...!
Meg teljes típusképzést.Az a testvéri ár tartalmaz 12 év supportot és szimulátort is ám a gépeken felül.
Az igazság az, hogy a nevét én sem tudtam csak a formája volt meg, meg az orosz megfelelőjének sem tudom a nevét annak is csak a kinézete van meg fejben.
Magyar szempontból nem a tűzoltásnak, hanem a tesztrepüléseknek lenne jelentősége. Minden tesztrepülésnek...!!!De magyar szempontból ennek mi a jelentősége? A karrierje elején levő típustól komolyan mondom már alig várom, hogy toporzékolva követeld belőle a KAC-390 gunship változatot. Mert csak....
Melléfogtál, mert 1 nyaralás alkalmával láttam Görögországban, és hazatérve utánanéztem a többi amfíbiának is. - De bevallom, hogy előtte nem érdekeltek...szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla
On: Ez függ az említetteken kívül a tűz helyétől, a növényzettől, az időjárástól, amfíbia esetén a környéken "tankolható" vízfelülettől...etc. De a legtöbb országnak nincs választási lehetősége! Off...Mondjuk arra kivancsi lennek, hogy mi az a kiterjedes es intenzitas ahol meg egy helikopter, egy cl415/be200, egy dc-10/747 bevetese elegseges illetve mar szukseges. Foleg ugy, hogy a legnagyobbak eseteben csak repteren lehet ujratolteni. Na de ez mar nagyon off tema.
Én speciel még nem láttam fűről (hivatalosan: burkolatlan kifutópályáról) üzemelni a KC-390-est.Magyar szempontból nem a tűzoltásnak, hanem a tesztrepüléseknek lenne jelentősége. Minden tesztrepülésnek...!!!
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...!
Mondjuk azért azt tegyük hozzá,hogy egy rendes tipuskiválasztásnak gyakorlati összehasonlitó próbákat is tartalmazó,gondosan kidolgozott versenytárgyaláson kéne eldőlnie.Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.
Mondjuk azért azt tegyük hozzá,hogy egy rendes tipuskiválasztásnak gyakorlati összehasonlitó próbákat is tartalmazó,gondosan kidolgozott versenytárgyaláson kéne eldőlnie.
Erősen kétlem.Hogy vannak még elhivatott tisztek,akik probálnak ilyet csinálni papiron,azt tudom,mert olvasom a műveiket.Dehogy a rendelések nem kifejezetten igy születnek,azt a Mihu restaurálás példája,de a Gripen beszerzés is jol mutatja.Sajnos nem látunk bele,hogy pontosan hogyan zajlik le pontosan a beszerzés,de abban biztos vagyok ,hogy a magyar légierő részéről egy nagyon alapos minden részletre kiterjedő összehasonlítás alapján született javaslat arról,hogy melyik szállítórepülőgép tipus,lenne a legjobb Magyarországnak,aztán,hogy milyen repülőgépet veszünk azt úgyis a nagy főnök dönti el.
Erősen kétlem.Hogy vannak még elhivatott tisztek,akik probálnak ilyet csinálni papiron,azt tudom,mert olvasom a műveiket.Dehogy a rendelések nem kifejezetten igy születnek,azt a Mihu restaurálás példája,de a Gripen beszerzés is jol mutatja.
Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.
Én speciel még nem láttam fűről (hivatalosan: burkolatlan kifutópályáról) üzemelni a KC-390-est.
Nem láttam még khe-sanh leszállást csinálni
Nem láttam még terhet dobni alacsony áthúzásból
Nem láttam taxizás közben kicsúsztatni a rakományt hátul a rámpán
stb...
Nagyon várom már hogy kicsit csillogtassa a fontos taktikai képességeit...
A felszállási út hossza nem attól függ hogy a gép turboprop vagy turbofan. Nézz meg pl. néhány videót az YC-14 esről...bar ezzel nemi problema lesz, mert turbofannal az eletben nem lesz olyan rovid a kifuto, mint egy turbopropos gepnek (pl az A400-nak), aminel ugye azonnal van felhajtoero a szarnyakon, nem veletlenul szall sokkal rovidebb tavon fel mind az Atlas, mind a Hercules