KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
Van erre egy jó megoldás: ha külföldön annyira fel vannak háborodva (mint amennyire) hogy ég a brazil esőerdő, máshonnan is szabad tűzoltó-helikoptereket és CL-415-ösöket oda vezényelni, van "néhány" a világban!! "Tetszik" mikor valaki krokodil-könnyeket hullat a sajtó előtt, pedig lenne hatalma/lehetősége de csinálni mégse csinál semmit a probléma megoldására! Minden más témában bezzeg bele tudnak kavarni mások életébe, belügyeibe, lehallgatással, pénzzel, "jó"-tanáccsal, szankciókkal meg fegyverrel támogatva az ellenzéket, de ha bajban van egy ország akkor álljon meg a saját lábán (ha tud, mert sokan gáncsoskodni azért hajlandók)!! :(:mad:
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Minden új gép kockázatos. Ezért kell(ene) jol kipróbálni rendszeresités elött. Aztán értékelni,hogy válalható e a kockázat,avagy sem. És minden ma már bevált gép volt valamikor egy még kipróbálatlan újdonság.
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...! :(
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
441
1 146
93
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...! :(
Az a testvéri ár tartalmaz 12 év supportot és szimulátort is ám a gépeken felül.:rolleyes:
 

_Jules_

New Member
2019. augusztus 1.
11
13
3
Az igazság az, hogy a nevét én sem tudtam csak a formája volt meg, meg az orosz megfelelőjének sem tudom a nevét annak is csak a kinézete van meg fejben.

Mondjuk arra kivancsi lennek, hogy mi az a kiterjedes es intenzitas ahol meg egy helikopter, egy cl415/be200, egy dc-10/747 bevetese elegseges illetve mar szukseges. Foleg ugy, hogy a legnagyobbak eseteben csak repteren lehet ujratolteni. Na de ez mar nagyon off tema.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
De magyar szempontból ennek mi a jelentősége? A karrierje elején levő típustól komolyan mondom már alig várom, hogy toporzékolva követeld belőle a KAC-390 gunship változatot. Mert csak....
Magyar szempontból nem a tűzoltásnak, hanem a tesztrepüléseknek lenne jelentősége. Minden tesztrepülésnek...!!!
A gunship meg baromság, nekünk pláne az...!
szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla :(
Melléfogtál, mert 1 nyaralás alkalmával láttam Görögországban, és hazatérve utánanéztem a többi amfíbiának is. - De bevallom, hogy előtte nem érdekeltek...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mondjuk arra kivancsi lennek, hogy mi az a kiterjedes es intenzitas ahol meg egy helikopter, egy cl415/be200, egy dc-10/747 bevetese elegseges illetve mar szukseges. Foleg ugy, hogy a legnagyobbak eseteben csak repteren lehet ujratolteni. Na de ez mar nagyon off tema.
On: Ez függ az említetteken kívül a tűz helyétől, a növényzettől, az időjárástól, amfíbia esetén a környéken "tankolható" vízfelülettől...etc. De a legtöbb országnak nincs választási lehetősége! Off...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Magyar szempontból nem a tűzoltásnak, hanem a tesztrepüléseknek lenne jelentősége. Minden tesztrepülésnek...!!!
Én speciel még nem láttam fűről (hivatalosan: burkolatlan kifutópályáról) üzemelni a KC-390-est.
Nem láttam még khe-sanh leszállást csinálni
Nem láttam még terhet dobni alacsony áthúzásból
Nem láttam taxizás közben kicsúsztatni a rakományt hátul a rámpán
stb...
Nagyon várom már hogy kicsit csillogtassa a fontos taktikai képességeit...
 
W

Wilson

Guest
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...! :(

Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and _Jules_

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.
Mondjuk azért azt tegyük hozzá,hogy egy rendes tipuskiválasztásnak gyakorlati összehasonlitó próbákat is tartalmazó,gondosan kidolgozott versenytárgyaláson kéne eldőlnie.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Mondjuk azért azt tegyük hozzá,hogy egy rendes tipuskiválasztásnak gyakorlati összehasonlitó próbákat is tartalmazó,gondosan kidolgozott versenytárgyaláson kéne eldőlnie.


Sajnos nem látunk bele,hogy pontosan hogyan zajlik le pontosan a beszerzés,de abban biztos vagyok ,hogy a magyar légierő részéről egy nagyon alapos minden részletre kiterjedő összehasonlítás alapján született javaslat arról,hogy melyik szállítórepülőgép tipus,lenne a legjobb Magyarországnak,aztán,hogy milyen repülőgépet veszünk azt úgyis a nagy főnök dönti el.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Sajnos nem látunk bele,hogy pontosan hogyan zajlik le pontosan a beszerzés,de abban biztos vagyok ,hogy a magyar légierő részéről egy nagyon alapos minden részletre kiterjedő összehasonlítás alapján született javaslat arról,hogy melyik szállítórepülőgép tipus,lenne a legjobb Magyarországnak,aztán,hogy milyen repülőgépet veszünk azt úgyis a nagy főnök dönti el.
Erősen kétlem.Hogy vannak még elhivatott tisztek,akik probálnak ilyet csinálni papiron,azt tudom,mert olvasom a műveiket.Dehogy a rendelések nem kifejezetten igy születnek,azt a Mihu restaurálás példája,de a Gripen beszerzés is jol mutatja.
 
W

Wilson

Guest
Erősen kétlem.Hogy vannak még elhivatott tisztek,akik probálnak ilyet csinálni papiron,azt tudom,mert olvasom a műveiket.Dehogy a rendelések nem kifejezetten igy születnek,azt a Mihu restaurálás példája,de a Gripen beszerzés is jol mutatja.

Azért ne keverjük össze a dolgokat,a Mihu restaurálást nem akarta a a légierő,a Grippen beszerzés pedig tisztán politikai döntés volt a magyar légierő az F-16-t javasolta de Viktor végül az utolsó pillanatban,lesöpörte az F-16-t és így lett nekünk Grippenünk.Nem is vették jó néven ezt az Amerikaiak.
 
K

kamm

Guest
Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.

Ezt a gyerekes hulyeseget hagyjuk mar. Suta-bena, demagog, raadasul minden alap nelkul probalja azt elhitetni, hogy HM mar alkudozik valamire.
 
K

kamm

Guest
Én speciel még nem láttam fűről (hivatalosan: burkolatlan kifutópályáról) üzemelni a KC-390-est.
Nem láttam még khe-sanh leszállást csinálni
Nem láttam még terhet dobni alacsony áthúzásból
Nem láttam taxizás közben kicsúsztatni a rakományt hátul a rámpán
stb...
Nagyon várom már hogy kicsit csillogtassa a fontos taktikai képességeit...

Hat ezt valoban jo lenne lassan latni, bar ezzel nemi problema lesz, mert turbofannal az eletben nem lesz olyan rovid a kifuto, mint egy turbopropos gepnek (pl az A400-nak), aminel ugye azonnal van felhajtoero a szarnyakon, nem veletlenul szall sokkal rovidebb tavon fel mind az Atlas, mind a Hercules (amugy nagyon szorakoztatoan ez hetedikes fizika az, ami Molnibalage kartarsnak tul magas es ezert fikazta, hogy miert kellett az a vacak turboprop ra. :p)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
bar ezzel nemi problema lesz, mert turbofannal az eletben nem lesz olyan rovid a kifuto, mint egy turbopropos gepnek (pl az A400-nak), aminel ugye azonnal van felhajtoero a szarnyakon, nem veletlenul szall sokkal rovidebb tavon fel mind az Atlas, mind a Hercules
A felszállási út hossza nem attól függ hogy a gép turboprop vagy turbofan. Nézz meg pl. néhány videót az YC-14 esről...
A turboprop gépeknél a légcsavarszél nagyon komplex módon interferál a szárny aerodinamikájával és az csak speciális eset ha ez épp felhajtóerőt növel.
Olyanokat kell figyelembe venni mint hogy a légcsvarszél egy komplex, csavart, turbulens áramlás ami a szárny és a légcsvarok állásszögének függvényében dinamikusan változó módon válroztatja meg a teljes szárny körüli áramlást.
Több hajtóműves gépeknél ráadásul a kül.hajtóművek zavarják egymást.
Azonos irányba forgó hajtóművek esetén a jobb és a bal szárnyon eltérő lesz az áramlás.
Azt kijelenteni hogy ezeknek a jellemzően zavaró hatásoknak az eredője miatt mindig rövidebb a felszállási úthossz a turboprop gépeknél...elég bátor dolog.:rolleyes:
Mind a turboprop mind a turbofan hajtóművek elsődleges feladata az hogy vonó illetve tolóerőt hozzanak létre és az a jó ha minél kevésbé zavarják a szárny körüli áramlást (vagy ha mégis akkor azt pl. az YC-14- nél vagy az AN 32-nél látotható tervezett módon teszik)
A rövid felszálló úthossz sokkal inkább függ a hatásos szárny mechanizációtól, a nagy szárnyfelülettől és nagy toló / vonóerejű hatóművektől mint attól hogy turboprop vagy turbofan.