KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
Van erre egy jó megoldás: ha külföldön annyira fel vannak háborodva (mint amennyire) hogy ég a brazil esőerdő, máshonnan is szabad tűzoltó-helikoptereket és CL-415-ösöket oda vezényelni, van "néhány" a világban!! "Tetszik" mikor valaki krokodil-könnyeket hullat a sajtó előtt, pedig lenne hatalma/lehetősége de csinálni mégse csinál semmit a probléma megoldására! Minden más témában bezzeg bele tudnak kavarni mások életébe, belügyeibe, lehallgatással, pénzzel, "jó"-tanáccsal, szankciókkal meg fegyverrel támogatva az ellenzéket, de ha bajban van egy ország akkor álljon meg a saját lábán (ha tud, mert sokan gáncsoskodni azért hajlandók)!! :(:mad:
 
Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális,
Már ahol van kellő méretű szabad vízfelület leszállni és tankolni…
Ahol nincs ott maradnak a hagyományos repülőgépek. ld. lenti videó
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Minden új gép kockázatos. Ezért kell(ene) jol kipróbálni rendszeresités elött. Aztán értékelni,hogy válalható e a kockázat,avagy sem. És minden ma már bevált gép volt valamikor egy még kipróbálatlan újdonság.
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...! :(
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...! :(
Az a testvéri ár tartalmaz 12 év supportot és szimulátort is ám a gépeken felül.:rolleyes:
 
Az igazság az, hogy a nevét én sem tudtam csak a formája volt meg, meg az orosz megfelelőjének sem tudom a nevét annak is csak a kinézete van meg fejben.

Mondjuk arra kivancsi lennek, hogy mi az a kiterjedes es intenzitas ahol meg egy helikopter, egy cl415/be200, egy dc-10/747 bevetese elegseges illetve mar szukseges. Foleg ugy, hogy a legnagyobbak eseteben csak repteren lehet ujratolteni. Na de ez mar nagyon off tema.
 
De magyar szempontból ennek mi a jelentősége? A karrierje elején levő típustól komolyan mondom már alig várom, hogy toporzékolva követeld belőle a KAC-390 gunship változatot. Mert csak....
Magyar szempontból nem a tűzoltásnak, hanem a tesztrepüléseknek lenne jelentősége. Minden tesztrepülésnek...!!!
A gunship meg baromság, nekünk pláne az...!
szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla :(
Melléfogtál, mert 1 nyaralás alkalmával láttam Görögországban, és hazatérve utánanéztem a többi amfíbiának is. - De bevallom, hogy előtte nem érdekeltek...
 
Mondjuk arra kivancsi lennek, hogy mi az a kiterjedes es intenzitas ahol meg egy helikopter, egy cl415/be200, egy dc-10/747 bevetese elegseges illetve mar szukseges. Foleg ugy, hogy a legnagyobbak eseteben csak repteren lehet ujratolteni. Na de ez mar nagyon off tema.
On: Ez függ az említetteken kívül a tűz helyétől, a növényzettől, az időjárástól, amfíbia esetén a környéken "tankolható" vízfelülettől...etc. De a legtöbb országnak nincs választási lehetősége! Off...
 
Magyar szempontból nem a tűzoltásnak, hanem a tesztrepüléseknek lenne jelentősége. Minden tesztrepülésnek...!!!
Én speciel még nem láttam fűről (hivatalosan: burkolatlan kifutópályáról) üzemelni a KC-390-est.
Nem láttam még khe-sanh leszállást csinálni
Nem láttam még terhet dobni alacsony áthúzásból
Nem láttam taxizás közben kicsúsztatni a rakományt hátul a rámpán
stb...
Nagyon várom már hogy kicsit csillogtassa a fontos taktikai képességeit...
 
Erre céloztam. - Amíg kipróbálatlan, próbálgassák a fejlesztők, vagy azok, akiknek elment az eszük, és nincs szükségük szállítókapacitásra!!! - Pl. Portugália /testvéri/ fejlesztő, van Herkis kapacitásuk, de próbálgatás helyett csak 2023-tól kezdik átvenni a gépeket. Ja, és érdekes módon elég vastagon fogott a brazil testvérek ceruzája...!
Ezzel szemben mi nem vagyunk testvéri fejlesztők, gyakorlatilag nincs szállítókapacitásunk, nincs kockázatelemzésünk, csak kockázatunk van. A testvéri portugál ár meg nem sok jót ígér...! :(

Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and _Jules_
Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.
Mondjuk azért azt tegyük hozzá,hogy egy rendes tipuskiválasztásnak gyakorlati összehasonlitó próbákat is tartalmazó,gondosan kidolgozott versenytárgyaláson kéne eldőlnie.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Mondjuk azért azt tegyük hozzá,hogy egy rendes tipuskiválasztásnak gyakorlati összehasonlitó próbákat is tartalmazó,gondosan kidolgozott versenytárgyaláson kéne eldőlnie.


Sajnos nem látunk bele,hogy pontosan hogyan zajlik le pontosan a beszerzés,de abban biztos vagyok ,hogy a magyar légierő részéről egy nagyon alapos minden részletre kiterjedő összehasonlítás alapján született javaslat arról,hogy melyik szállítórepülőgép tipus,lenne a legjobb Magyarországnak,aztán,hogy milyen repülőgépet veszünk azt úgyis a nagy főnök dönti el.
 
Sajnos nem látunk bele,hogy pontosan hogyan zajlik le pontosan a beszerzés,de abban biztos vagyok ,hogy a magyar légierő részéről egy nagyon alapos minden részletre kiterjedő összehasonlítás alapján született javaslat arról,hogy melyik szállítórepülőgép tipus,lenne a legjobb Magyarországnak,aztán,hogy milyen repülőgépet veszünk azt úgyis a nagy főnök dönti el.
Erősen kétlem.Hogy vannak még elhivatott tisztek,akik probálnak ilyet csinálni papiron,azt tudom,mert olvasom a műveiket.Dehogy a rendelések nem kifejezetten igy születnek,azt a Mihu restaurálás példája,de a Gripen beszerzés is jol mutatja.
 
Erősen kétlem.Hogy vannak még elhivatott tisztek,akik probálnak ilyet csinálni papiron,azt tudom,mert olvasom a műveiket.Dehogy a rendelések nem kifejezetten igy születnek,azt a Mihu restaurálás példája,de a Gripen beszerzés is jol mutatja.

Azért ne keverjük össze a dolgokat,a Mihu restaurálást nem akarta a a légierő,a Grippen beszerzés pedig tisztán politikai döntés volt a magyar légierő az F-16-t javasolta de Viktor végül az utolsó pillanatban,lesöpörte az F-16-t és így lett nekünk Grippenünk.Nem is vették jó néven ezt az Amerikaiak.
 
Én megértem,hogy neked ez a vesszőparipád,de én azt javaslom neked írd meg Benkőéknek,hogy mivel ez a KC-390-s egy vadonatúj és kipróbálatlan gép ezért szerinted az országunk elleni merénylet lenne, ha ezt a gépet rendszeresítenénk,több értelme lenne mint,hogy itt a fórumon 12 oldalon keresztül leírod,hogy a 390-s rossz mert kipróbálatlan.

Ezt a gyerekes hulyeseget hagyjuk mar. Suta-bena, demagog, raadasul minden alap nelkul probalja azt elhitetni, hogy HM mar alkudozik valamire.
 
Én speciel még nem láttam fűről (hivatalosan: burkolatlan kifutópályáról) üzemelni a KC-390-est.
Nem láttam még khe-sanh leszállást csinálni
Nem láttam még terhet dobni alacsony áthúzásból
Nem láttam taxizás közben kicsúsztatni a rakományt hátul a rámpán
stb...
Nagyon várom már hogy kicsit csillogtassa a fontos taktikai képességeit...

Hat ezt valoban jo lenne lassan latni, bar ezzel nemi problema lesz, mert turbofannal az eletben nem lesz olyan rovid a kifuto, mint egy turbopropos gepnek (pl az A400-nak), aminel ugye azonnal van felhajtoero a szarnyakon, nem veletlenul szall sokkal rovidebb tavon fel mind az Atlas, mind a Hercules (amugy nagyon szorakoztatoan ez hetedikes fizika az, ami Molnibalage kartarsnak tul magas es ezert fikazta, hogy miert kellett az a vacak turboprop ra. :P)
 
bar ezzel nemi problema lesz, mert turbofannal az eletben nem lesz olyan rovid a kifuto, mint egy turbopropos gepnek (pl az A400-nak), aminel ugye azonnal van felhajtoero a szarnyakon, nem veletlenul szall sokkal rovidebb tavon fel mind az Atlas, mind a Hercules
A felszállási út hossza nem attól függ hogy a gép turboprop vagy turbofan. Nézz meg pl. néhány videót az YC-14 esről...
A turboprop gépeknél a légcsavarszél nagyon komplex módon interferál a szárny aerodinamikájával és az csak speciális eset ha ez épp felhajtóerőt növel.
Olyanokat kell figyelembe venni mint hogy a légcsvarszél egy komplex, csavart, turbulens áramlás ami a szárny és a légcsvarok állásszögének függvényében dinamikusan változó módon válroztatja meg a teljes szárny körüli áramlást.
Több hajtóműves gépeknél ráadásul a kül.hajtóművek zavarják egymást.
Azonos irányba forgó hajtóművek esetén a jobb és a bal szárnyon eltérő lesz az áramlás.
Azt kijelenteni hogy ezeknek a jellemzően zavaró hatásoknak az eredője miatt mindig rövidebb a felszállási úthossz a turboprop gépeknél...elég bátor dolog.:rolleyes:
Mind a turboprop mind a turbofan hajtóművek elsődleges feladata az hogy vonó illetve tolóerőt hozzanak létre és az a jó ha minél kevésbé zavarják a szárny körüli áramlást (vagy ha mégis akkor azt pl. az YC-14- nél vagy az AN 32-nél látotható tervezett módon teszik)
A rövid felszálló úthossz sokkal inkább függ a hatásos szárny mechanizációtól, a nagy szárnyfelülettől és nagy toló / vonóerejű hatóművektől mint attól hogy turboprop vagy turbofan.