Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezek nem alap tesztek lehettek, mivel az alaptesztek már több mint 2 éve lementek.Hogy visszatérjünk a topic témájához:
A fenti videót nem a minősége miatt raktam be, hanem azért, mert mert az elmúlt hetekben zajlottak a KC 390 - es légi utántöltési tesztjei, mind nappal, mind éjszaka, ezt sikerült valakinek lencsevégre kapnia.
Amint a videón is látszik, valószínűleg lesznek szép air to air felvételek
Igen, ez ki is ment a fejemből. Ahogy írod, ezek alap tesztek lehettek, illetve valószínűleg PR szempontból sem volt rossz, hogy már “ezt is tudjuk” . Ezen felül ugye az első gép átadásànak időpontja is vészesen közelegEzek nem alap tesztek lehettek, mivel az alaptesztek már több mint 2 éve lementek.
Látványos video, buta PR szöveggel, hisz csak a fejlesztő országok /Brazília & Portugália/ rendeltek ilyet."O KC-390, fabricado pela Embraer, é a aeronave que trouxe tecnologias não encontradas no seguimento de transporte e logística militar. Visando a substituição de 2500 C-130 americanos em operação, a Embraer já recebeu pedidos no exterior antes mesmo da primeira entrega para a FAB."
https://t.co/mc5KdG5v27
Ezt inkább mindenki fordítsa le magának
Kezdesz kamm-i magasságokba érni...Látványos video, buta PR szöveggel, hisz csak a fejlesztő országok /Brazília & Portugália/ rendeltek ilyet.
A 2.500 Herky üzemeltetője meg majd eldönti, hogy mikor és mire cserél, mert ott a modernizált C-130J is...
Te meg kezdesz elsüllyedni, mert SZÓ NINCS USA GYÁRTÁSRÓL...!!! - A szerződés /brazil többségű/ brazil-amerikai vegyesvállalatról szól. /- Szerinted a brazil többség belemenne az USA gyártásba...?!?/Kezdesz kamm-i magasságokba érni...
Nem a videón van a lényeg, beágyaztam volna ha bármit is számítana...
A brazil elgondolást akartam kihangsúlyozni, ami a globálisan kiöregedő Herkik cseréjére épül. Már egyszer mondtam, figyelhetnéd a Boeing szerepét is mert hamarosan US made KC-k jelennek meg a piacon...majd akkor gyere a C-130J-vel
Bóknak veszemTe meg kezdesz elsüllyedni,...
Várd ki a végét...SZÓ NINCS USA GYÁRTÁSRÓL...!!
Észrevehetnéd már qrvára, hogy senki sem a Herky képességeit vagy sikerességét kérdőjelezi meg - olyan vagy mint az óvodás - én spec szeretem ezt a gépet és sohasem írtam róla rosszat, sőt ha ez lenne a magyar légierő új igáslova akkor sem bánkódnék nagyon (kicsit azért igen ). De mivel nem ez lesz az új típus ezért azzal foglalkozom amivel majd a közeljövőben is fogok... Ennyi...mely a bevált és sikeres "Herky cseréjére épül" - de nem veszi figyelembe a modernizált C-130J-t - szerintem rendkívül kockázatos.
Várom, hogy elbocsássanak több száz brazil munkást, sőt még néhány újabb erdőtüzet is gyújtsanak. Bolsonarotól talán ez is kitelik... - Kitelik...?!?Várd ki a végét...
Észrevehetnéd már qrvára, hogy senki sem a Herky képességeit vagy sikerességét kérdőjelezi meg - olyan vagy mint az óvodás - én spec szeretem ezt a gépet és sohasem írtam róla rosszat, sőt ha ez lenne a magyar légierő új igáslova akkor sem bánkódnék nagyon (kicsit azért igen ). De mivel nem ez lesz az új típus ezért azzal foglalkozom amivel majd a közeljövőben is fogok... Ennyi
...a KC-390 valós képességei...
- A portugálok kész gépet vettek,...azaz
- mindent tud amit papírra vetettek,...azaz
- megvan minden lényeges teszt és engedély, ami egy légierőben történő alkalmazáshoz kell.
Akkor vegyünk 3 Herkit, mert abból 2 biztosan bevethető...!!!A legjobb esetben is 5 gép kéne, hogy kettő bevethető legyen biztosan!
Én nem fikáztam semmit, de tetszik vagy sem, az új fejlesztésű gépekre - MINDEN GÉPRE - jellemző a "gyermekbetegség"...!Na megint megvan a napi KC fika...
A Gripen szerinted melyik alkatrészét gyártják itthon...?Nekem a KC-390-nel egy problémám van. Jó gépnek tartom és a vásárlással sincs bajom. Kifizetjük, leszállítják. Problémám a support részével van. Jó néven venném, ha bizonyos fogyó, kopó alkatrészek egy részét itt gyártanánk, vagy legalább Európában. Képzeljétek el, hogy egy "helyzet" esetén Brazíliából kell alkatrészt kérni... A Herkihez szinte minden mindenhol van..A legjobb esetben is 5 gép kéne, hogy kettő bevethető legyen biztosan! Tudom, tudom... a civil Embraerekkel nincs gond...de akkor is.. Mi még emlékezünk a szovjet supportra! Lehet, hogy indokolatlanul tartok ettől, de majd akkor lenne megnyugtató, ha 20-40 gép repkedne Európában legalább...
A Gripen szerinted melyik alkatrészét gyártják itthon...?
A repülőgépek üzemeltetésének világában viszont teljesen mindennapi és megszokott dolog, mindenki onnan vesz alkatrészt, berendezést ahol van a polcon üzemképes tartalék és gyorsabban beszerezhető. Persze nem "csak úgy", van egyetlen (bár kétségkívül kellemetlen) feltétel: ki kell fizetni ...Elég valószínűtlen ebben a bürokratikus világban hogy a csehektől kérjünk/kapjunk alkatrészt csak úgy!
Egy alkatrész leszállításánál nem maga a repülőút hossza a döntő az igény megjelenésétől a beépítés megtörténtéig...Gondolom, hamutartó nincs benne... Viccet félretéve, Svédország 2-3 óra repülőút... Kérhetünk a csehektől is vészhelyzetben... És azért az más tészta.... de szerintem érted ezt, csak valamiért lételemed a vita, ami jó. Én csak aggódásomat fejeztem ki. Semmi bajom a KC-vel...
Ezt meg lehet kérdezni a következő nyílt napon, Ostravában vagy bárhol.Elég valószínűtlen ebben a bürokratikus világban hogy a csehektől kérjünk/kapjunk alkatrészt csak úgy!
A civileknél igen, mert tudtommal nyílt adatbázis van a szállítótól, hiszen ő tudja mit szállított. Ha a gyártótól kérsz valamit, akkor tudja, hogy mit és hova vitt és gyorsan megkérdezheti, hogy akkor ahova utoljára vitte, akkor tényleg nagyon kell vagy megvan-e még ,stb.A repülőgépek üzemeltetésének világában viszont teljesen mindennapi és megszokott dolog, mindenki onnan vesz alkatrészt, berendezést ahol van a polcon üzemképes tartalék és gyorsabban beszerezhető. Persze nem "csak úgy", van egyetlen (bár kétségkívül kellemetlen) feltétel: ki kell fizetni ...
Múltkor a Gripen műszakiakról szóló cikkben már volt róla szó hogy a SAAB nál is Eu,i szintű egységes pótalkatrész logisztika van, vagyis ha egy Magyar Gripenhez - ami ugyebár még mindig Svéd tulajdon - kell valamilyen alkatrész, és az leggyorsabban a Cseh raktárkészletből érhető el, akkor a Csehektől hozzák al alkatrészt, és persze viszont is működik a dolog.Ezt meg lehet kérdezni a következő nyílt napon, Ostravában vagy bárhol.