Szokásos mellébeszélő marhaságokat betetted. Mint amikor elkezdtél okoskodni, hogy a turboprop nem befolyásolja a felszállás úthosszát marhaságokkal C-130-as topicban.
Hogy a turboprop bonyolultabb áramlása, blahblah...
Akkor annyiban hagytam a faszságaidat, mert dolgoztál vele, meg szép színes képes volt...., de álljunk már meg!
Ezúton reagálnék arra is:
Link
Link, '14-3. oldal'
És egy kimondottan a témában készült összehasonlító tanulmány.
Egyetlen olyan típust találtam, amit legyártottak Turboproppal és Fannal is. Ez a Dornier 328 és a 328Jet.
328:
MTOW: 13990kg
Takeoff: 1000m
328Jet
MTOW: 15200kg
Takeoff: 1382m
Forrás:
link,
link
De csak gondolj bele józan paraszti ésszel! A STOL üzemmódban nem csak a rövid felszállás, de a leszállás is benne van. A fékezésnél melyik hatékonyabb? A sugárfék, vagy a maximális fordulaton dolgozó, de megfordított szállítási irányú propeller?
Most pedig csak annyit kellett volna tenned, hogy az eredeti lengyel linket beteszed a "translate.google.com"-ba!
Tudod mit? Segítek. Megoldom helyetted!
Nem "consider" van (amit nagy okosan kiemeltél), hanem a védelmi miniszter bejelentette a Requestet!
És nem jó állapotú, lekonzervált darabokra cserélnek, hanem a National Guard és a US ARMY használt gépeire (a H-kat '64-'96 ig gyártották, és szerintem nem az utolsó szériát tárolták le), amiket felújítani, és modernizálni kell. Kérdés, hogy mennyiért.
Van a fenti cikkbe belinkelve
egy másik is, ami pont a H-k modernizációjának lehetőségeit taglalja. Van benne egy elég érdekes szám 36M USD, csak azért, hogy fejlesztett motorokra cseréljék a régieket. És akkor még nem nyúltak semmi máshoz! Különben szerinted az angolok miért nem üzemeltették tovább a C-130J-iket? Sokkal fiatalabb gépek, és mégis a leállítás mellett döntöttek.
És azt gyanítom, hogy ez a most bejelentett 5 használt C-130 már a "Drop" programnak a részei.
Ha a most meglévő 4,5 C-130-ukat lecserélik 5 másikra, akkor a "Drop" programra hány lecserélendő marad még?
20M USD/db az új C-130-as gép 10-ed ár? Ember! Egy vadi új J, 130M USD-nél nem drágább.
Ha most kicsengetnek gépenként 30-40M USD-t, és egy új ára kb.: 130M, akkor mennyire fogja megérni, ha tudjuk, hogy hiába ráncfelvarrott gépekről beszélünk, de akkor is 25-30-40 éves vasakról? Pont te írtad, hogy idősebb gépnél magasabb lesz a karbantartási igény és a költségek.
Persze, hogy le kellett cserélni őket, mert már itt volt az idejük. DE gondolom, amikor 10 évvel ezelőtt leszerződtek ezekre, nem gondolták, hogy 10-12-13 év múlva kukázhatják őket.
Na ez a KEMÉNY. Mert ők minimum 20+évvel terveztek.
Mi szerinted miért nem "vettük" meg a felesleges amerikai helikoptereket (UH-1)?
Mert használt szarból volt nekünk is. Ráadásul sokba került volna az "ingyen" gépek felújítása.
Értő olvasás ecsém ezzel vannak a gondok nálad.
Az én eredeti hozzászólásom:
Elemezzük! Jóóó?!?!
Ebbe van valami belekötni valód?
És ebbe? Javaslom még neked ezt a Defence24 oldalt, és abból is a T-72-esek felújítását, meg különösen a cikkek alatt lévő lengyel kommenteket (translate itt is segít!)
Az előbb leírtam, belinkeltem, hogy a lengyelek sokkal hosszabb üzemidővel számoltak a 10 évvel ezelőtti megegyezésnél. Most pedig belemennek egy hasonló ügybe....
Neked tényleg nincs más dolgod/hobbid, mint hogy mással kötekedsz?
Ezt csinálod a H145M topicban a FLIR toronnyal, ezt csinálod Balti topicban az orosz elfogásokkal. Tartsál kutyát!