KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Már hónapokkal ezelőtt elkezdték a jet-ek tankolását. Mi a H225 utántöltési tesztek pozitív eredményét várjuk, mert ez az, ami az A400Mnek nem igazán ment!
 
Hogy visszatérjünk a topic témájához:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A fenti videót nem a minősége miatt raktam be, hanem azért, mert mert az elmúlt hetekben zajlottak a KC 390 - es légi utántöltési tesztjei, mind nappal, mind éjszaka, ezt sikerült valakinek lencsevégre kapnia.
Amint a videón is látszik, valószínűleg lesznek szép air to air felvételek ;)
Ezek nem alap tesztek lehettek, mivel az alaptesztek már több mint 2 éve lementek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"O KC-390, fabricado pela Embraer, é a aeronave que trouxe tecnologias não encontradas no seguimento de transporte e logística militar. Visando a substituição de 2500 C-130 americanos em operação, a Embraer já recebeu pedidos no exterior antes mesmo da primeira entrega para a FAB."
https://t.co/mc5KdG5v27
Ezt inkább mindenki fordítsa le magának :oops::rolleyes:
 
Ezek nem alap tesztek lehettek, mivel az alaptesztek már több mint 2 éve lementek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, ez ki is ment a fejemből. Ahogy írod, ezek alap tesztek lehettek, illetve valószínűleg PR szempontból sem volt rossz, hogy már “ezt is tudjuk” . Ezen felül ugye az első gép átadásànak időpontja is vészesen közeleg:rolleyes::rolleyes:
 
"O KC-390, fabricado pela Embraer, é a aeronave que trouxe tecnologias não encontradas no seguimento de transporte e logística militar. Visando a substituição de 2500 C-130 americanos em operação, a Embraer já recebeu pedidos no exterior antes mesmo da primeira entrega para a FAB."
https://t.co/mc5KdG5v27
Ezt inkább mindenki fordítsa le magának :oops::rolleyes:
Látványos video, buta PR szöveggel, hisz csak a fejlesztő országok /Brazília & Portugália/ rendeltek ilyet.
A 2.500 Herky üzemeltetője meg majd eldönti, hogy mikor és mire cserél, mert ott a modernizált C-130J is... :)
 
Látványos video, buta PR szöveggel, hisz csak a fejlesztő országok /Brazília & Portugália/ rendeltek ilyet.
A 2.500 Herky üzemeltetője meg majd eldönti, hogy mikor és mire cserél, mert ott a modernizált C-130J is... :)
Kezdesz kamm-i magasságokba érni...
Nem a videón van a lényeg, beágyaztam volna ha bármit is számítana...
A brazil elgondolást akartam kihangsúlyozni, ami a globálisan kiöregedő Herkik cseréjére épül. Már egyszer mondtam, figyelhetnéd a Boeing szerepét is mert hamarosan US made KC-k jelennek meg a piacon...majd akkor gyere a C-130J-vel ;)
 
Kezdesz kamm-i magasságokba érni...
Nem a videón van a lényeg, beágyaztam volna ha bármit is számítana...
A brazil elgondolást akartam kihangsúlyozni, ami a globálisan kiöregedő Herkik cseréjére épül. Már egyszer mondtam, figyelhetnéd a Boeing szerepét is mert hamarosan US made KC-k jelennek meg a piacon...majd akkor gyere a C-130J-vel ;)
Te meg kezdesz elsüllyedni, mert SZÓ NINCS USA GYÁRTÁSRÓL...!!! - A szerződés /brazil többségű/ brazil-amerikai vegyesvállalatról szól. /- Szerinted a brazil többség belemenne az USA gyártásba...?!?/

A Boeing szerepe, hogy végre borsot törjön az utóbbi időben sikert-sikerre halmozó, nagy rivális LM orra alá...

A "brazil elgondolás", mely a bevált és sikeres "Herky cseréjére épül" - de nem veszi figyelembe a modernizált C-130J-t - szerintem rendkívül kockázatos. /Bár ez az én véleményem, így lehet vitatni. - Véleményem szerint elgondolásban sokkal előnyösebb volt az A400M, mely mint hiánypótló kategória képviselője, versenytárs nélkül tarolhatott "volna" a piacon. - Az más kérdés, hogy az európai hajtómű problémája és a magas ár végül "letarolta" a típus előnyeit.../ :(
 
Te meg kezdesz elsüllyedni,...
Bóknak veszem :rolleyes:
SZÓ NINCS USA GYÁRTÁSRÓL...!!
Várd ki a végét...:)
...mely a bevált és sikeres "Herky cseréjére épül" - de nem veszi figyelembe a modernizált C-130J-t - szerintem rendkívül kockázatos.
Észrevehetnéd már qrvára, hogy senki sem a Herky képességeit vagy sikerességét kérdőjelezi meg - olyan vagy mint az óvodás - én spec szeretem ezt a gépet és sohasem írtam róla rosszat, sőt ha ez lenne a magyar légierő új igáslova akkor sem bánkódnék nagyon (kicsit azért igen :)). De mivel nem ez lesz az új típus ezért azzal foglalkozom amivel majd a közeljövőben is fogok...:rolleyes: Ennyi
 
Várd ki a végét...:)

Észrevehetnéd már qrvára, hogy senki sem a Herky képességeit vagy sikerességét kérdőjelezi meg - olyan vagy mint az óvodás - én spec szeretem ezt a gépet és sohasem írtam róla rosszat, sőt ha ez lenne a magyar légierő új igáslova akkor sem bánkódnék nagyon (kicsit azért igen :)). De mivel nem ez lesz az új típus ezért azzal foglalkozom amivel majd a közeljövőben is fogok...:rolleyes: Ennyi
Várom, hogy elbocsássanak több száz brazil munkást, sőt még néhány újabb erdőtüzet is gyújtsanak. Bolsonarotól talán ez is kitelik... - Kitelik...?!?

Engem sem a Herky képességei érdekelnek, hanem sokkal inkább a KC-390 valós képességei, melyről semmit sem tudunk. Ennek fényében tökéletesen érthető, hogy jelenleg a kutyának sem kell a brazil "csoda". És hogy fog-e kelleni, az az elkövetkező években derül ki, mely előtt túl nagy kockázatot jelentene a vásárlás...
 
Nekem a KC-390-nel egy problémám van. Jó gépnek tartom és a vásárlással sincs bajom. Kifizetjük, leszállítják. Problémám a support részével van. Jó néven venném, ha bizonyos fogyó, kopó alkatrészek egy részét itt gyártanánk, vagy legalább Európában. Képzeljétek el, hogy egy "helyzet" esetén Brazíliából kell alkatrészt kérni... A Herkihez szinte minden mindenhol van..A legjobb esetben is 5 gép kéne, hogy kettő bevethető legyen biztosan! Tudom, tudom... a civil Embraerekkel nincs gond...de akkor is.. Mi még emlékezünk a szovjet supportra! Lehet, hogy indokolatlanul tartok ettől, de majd akkor lenne megnyugtató, ha 20-40 gép repkedne Európában legalább...
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
...a KC-390 valós képességei...
  1. A portugálok kész gépet vettek,...azaz
  2. mindent tud amit papírra vetettek,...azaz
  3. megvan minden lényeges teszt és engedély, ami egy légierőben történő alkalmazáshoz kell. És...
  4. ...maholnap Brazília megkapja az elsőt mellyel mindent demonstrálni szándékoznak.
Hogy honnan veszem ezt?...az utóbbi hetekben csak portugál nyelvezetű forrásokat túrok. A hozzád hasonló értetlenek végett viszont az embernek még linkelni sincs kedve...pedig a tűzoltástól kezdve az első brazil gépig sokmindent már fent van - portugálul. Úgyhogy nyugi...
 
  1. A portugálok kész gépet vettek,...azaz
  2. mindent tud amit papírra vetettek,...azaz
  3. megvan minden lényeges teszt és engedély, ami egy légierőben történő alkalmazáshoz kell.
  1. Már nagyon sokan vettek új típusú, kész és mindent tudó gépeket, melyeknek minden tesztje és engedélye rendben volt, ám mégsem működtek. Tudod, ez nagyon jellemző a vadiúj fejlesztésű gépekre...!!!
A legjobb esetben is 5 gép kéne, hogy kettő bevethető legyen biztosan!
Akkor vegyünk 3 Herkit, mert abból 2 biztosan bevethető...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: shornet24
Nekem a KC-390-nel egy problémám van. Jó gépnek tartom és a vásárlással sincs bajom. Kifizetjük, leszállítják. Problémám a support részével van. Jó néven venném, ha bizonyos fogyó, kopó alkatrészek egy részét itt gyártanánk, vagy legalább Európában. Képzeljétek el, hogy egy "helyzet" esetén Brazíliából kell alkatrészt kérni... A Herkihez szinte minden mindenhol van..A legjobb esetben is 5 gép kéne, hogy kettő bevethető legyen biztosan! Tudom, tudom... a civil Embraerekkel nincs gond...de akkor is.. Mi még emlékezünk a szovjet supportra! Lehet, hogy indokolatlanul tartok ettől, de majd akkor lenne megnyugtató, ha 20-40 gép repkedne Európában legalább...
A Gripen szerinted melyik alkatrészét gyártják itthon...?
 
A Gripen szerinted melyik alkatrészét gyártják itthon...?

Gondolom, hamutartó nincs benne... Viccet félretéve, Svédország 2-3 óra repülőút... Kérhetünk a csehektől is vészhelyzetben... És azért az más tészta.... de szerintem érted ezt, csak valamiért lételemed a vita, ami jó. Én csak aggódásomat fejeztem ki. Semmi bajom a KC-vel...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Elég valószínűtlen ebben a bürokratikus világban hogy a csehektől kérjünk/kapjunk alkatrészt csak úgy!
A repülőgépek üzemeltetésének világában viszont teljesen mindennapi és megszokott dolog, mindenki onnan vesz alkatrészt, berendezést ahol van a polcon üzemképes tartalék és gyorsabban beszerezhető. Persze nem "csak úgy", van egyetlen (bár kétségkívül kellemetlen) feltétel: ki kell fizetni ...
 
Gondolom, hamutartó nincs benne... Viccet félretéve, Svédország 2-3 óra repülőút... Kérhetünk a csehektől is vészhelyzetben... És azért az más tészta.... de szerintem érted ezt, csak valamiért lételemed a vita, ami jó. Én csak aggódásomat fejeztem ki. Semmi bajom a KC-vel...
Egy alkatrész leszállításánál nem maga a repülőút hossza a döntő az igény megjelenésétől a beépítés megtörténtéig...

Elég valószínűtlen ebben a bürokratikus világban hogy a csehektől kérjünk/kapjunk alkatrészt csak úgy!
Ezt meg lehet kérdezni a következő nyílt napon, Ostravában vagy bárhol.

A repülőgépek üzemeltetésének világában viszont teljesen mindennapi és megszokott dolog, mindenki onnan vesz alkatrészt, berendezést ahol van a polcon üzemképes tartalék és gyorsabban beszerezhető. Persze nem "csak úgy", van egyetlen (bár kétségkívül kellemetlen) feltétel: ki kell fizetni ...
A civileknél igen, mert tudtommal nyílt adatbázis van a szállítótól, hiszen ő tudja mit szállított. Ha a gyártótól kérsz valamit, akkor tudja, hogy mit és hova vitt és gyorsan megkérdezheti, hogy akkor ahova utoljára vitte, akkor tényleg nagyon kell vagy megvan-e még ,stb.

Katonai gépeknél ez nem biztos, hogy játszik. Beszéltem gripenesekkel, de ilyen történet nem rémlik, hogy nem svédektől kaptunk volna valaha bármit is. Arról szó esett, hogy gyorsan szállítanak és többnyire civil csomagküldő cégekkel.
 
Ezt meg lehet kérdezni a következő nyílt napon, Ostravában vagy bárhol.
Múltkor a Gripen műszakiakról szóló cikkben már volt róla szó hogy a SAAB nál is Eu,i szintű egységes pótalkatrész logisztika van, vagyis ha egy Magyar Gripenhez - ami ugyebár még mindig Svéd tulajdon - kell valamilyen alkatrész, és az leggyorsabban a Cseh raktárkészletből érhető el, akkor a Csehektől hozzák al alkatrészt, és persze viszont is működik a dolog.