KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Olvasva a híreket, időszerű lenne tűzoltóváltozat készítése. És az ilyenkor szükséges plusz tesztek is jól jönnek 1 ismeretlen típusnál...
 
Ezt nevezem lapidáris stílusnak, büszke vagyok rád :)


Ehh, köszi. :D
Félreértettem egy hozzászólást, amire reagálni akartam, de már csak a válasz gomb megnyomása után jöttem erre rá.

Olvasva a híreket, időszerű lenne tűzoltóváltozat készítése. És az ilyenkor szükséges plusz tesztek is jól jönnek 1 ismeretlen típusnál...


Nem kell tűzoltóváltozatot készíteni, ugyanis a gép már alapból úgy van tervezve, hogy képes roll-on/roll-off tűzoltórendszert fogadni-használni.
Ha ilyen sokat írsz itt erről a gépről, akkor már tényleg nem ártana legalább megnézned a brosúráját. ;)

https://daflwcl3bnxyt.cloudfront.net/m/5951e1d46b348264/original/Brochuras-Defesa-KC-390-EN.pdf
 
Nem kell tűzoltóváltozatot készíteni, ugyanis a gép már alapból úgy van tervezve, hogy képes roll-on/roll-off tűzoltórendszert fogadni-használni.
Ha ilyen sokat írsz itt erről a gépről, akkor már tényleg nem ártana legalább megnézned a brosúráját. ;)

https://daflwcl3bnxyt.cloudfront.net/m/5951e1d46b348264/original/Brochuras-Defesa-KC-390-EN.pdf
Akkor épp itt az ideje tesztelni a tűzoltórendszert, mert brosúrával nehéz lesz tüzet oltani! Semmit sem érnek a brosúra szerinti kiváló képességek, mert ezeket a gép még sehol sem bizonyította és senki sem tapasztalta!

A leendő megrendelők VALÓS, és nem papíron leírt KÉPESSÉGEKET AKARNAK, mert már mindenki hallott pl. az A400M problémáiról. - Pedig annak is kiváló brosúrája lehetett...!

Tehát aki papíron akar szállítani /vagy tüzet oltani/, az bármit választhat, mert biztosan nem fog csalódni és ráfizetni...!

De aki valójában szállítani akar, annak valós képességekkel rendelkező gépet kell választani, mert a KC-390 még NEM AZ...!!! /- Így érthető, hogy kerülik a vásárlók...!/
És továbbra is csak papíron "tud" tüzet oltani...!!!
 
Akkor épp itt az ideje tesztelni a tűzoltórendszert, mert brosúrával nehéz lesz tüzet oltani! Semmit sem érnek a brosúra szerinti kiváló képességek, mert ezeket a gép még sehol sem bizonyította és senki sem tapasztalta!

A leendő megrendelők VALÓS, és nem papíron leírt KÉPESSÉGEKET AKARNAK, mert már mindenki hallott pl. az A400M problémáiról. - Pedig annak is kiváló brosúrája lehetett...!

Tehát aki papíron akar szállítani /vagy tüzet oltani/, az bármit választhat, mert biztosan nem fog csalódni és ráfizetni...!

De aki valójában szállítani akar, annak valós képességekkel rendelkező gépet kell választani, mert a KC-390 még NEM AZ...!!! /- Így érthető, hogy kerülik a vásárlók...!/
És továbbra is csak papíron "tud" tüzet oltani...!!!
Nekem egyre jobban az jön le, hogy össze vissza vádaskodsz mindenféle háttér információ nélkül, megkérdezhetném valójában hány éves vagy?
Úgy csinálsz mint valami 16 éves....
Különösen tetszik a mostani kommentedben, hogy a KC tulajdonképpen még egy semmi, jóformán azt akarod itt sugallni, hogy egy makett repülő is előnyösebb...
 
Az a legjobb, hogy számonkéri, hogy miért nem tud tüzet oltani, amikor megmondják, hogy a tervezés során figyelembe vették ezt is és kompatibilis a tűzoltó berendezésekkel, akkor meg azt kéri számon, hogy miért nem oltja már a tüzet pont most az esőerdők fölött.....
 
Akkor épp itt az ideje tesztelni a tűzoltórendszert, mert brosúrával nehéz lesz tüzet oltani! Semmit sem érnek a brosúra szerinti kiváló képességek, mert ezeket a gép még sehol sem bizonyította és senki sem tapasztalta!

A leendő megrendelők VALÓS, és nem papíron leírt KÉPESSÉGEKET AKARNAK, mert már mindenki hallott pl. az A400M problémáiról. - Pedig annak is kiváló brosúrája lehetett...!

Tehát aki papíron akar szállítani /vagy tüzet oltani/, az bármit választhat, mert biztosan nem fog csalódni és ráfizetni...!

De aki valójában szállítani akar, annak valós képességekkel rendelkező gépet kell választani, mert a KC-390 még NEM AZ...!!! /- Így érthető, hogy kerülik a vásárlók...!/
És továbbra is csak papíron "tud" tüzet oltani...!!!
Te valami eszméleten szintre fejlesztetted a trollkodást...
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-45#post-587424
Először benyögöd, hogy kéne olyan alváltozat, ami erre képes. Nem, nem kell, mert ma modularitás a divat, dedikált tűzoltó gépek is léteznek, de azokat nem többcélú katonai alkalmazásra fejlesztik pl. a CL-415 ilyen. Az, hogy még nem tesztelték, az nem jelenti azt, hogy a gép nincs erre tervezve. Szezon és fazon. M

Nekem egyre jobban az jön le, hogy össze vissza vádaskodsz mindenféle háttér információ nélkül, megkérdezhetném valójában hány éves vagy?
Úgy csinálsz mint valami 16 éves....
Különösen tetszik a mostani kommentedben, hogy a KC tulajdonképpen még egy semmi, jóformán azt akarod itt sugallni, hogy egy makett repülő is előnyösebb...
Hát kb.

Az a legjobb, hogy számonkéri, hogy miért nem tud tüzet oltani, amikor megmondják, hogy a tervezés során figyelembe vették ezt is és kompatibilis a tűzoltó berendezésekkel, akkor meg azt kéri számon, hogy miért nem oltja már a tüzet pont most az esőerdők fölött.....
Trollkodásból feketeöves.
 
Te valami eszméleten szintre fejlesztetted a trollkodást...
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-45#post-587424
Először benyögöd, hogy kéne olyan alváltozat, ami erre képes. Nem, nem kell, mert ma modularitás a divat, dedikált tűzoltó gépek is léteznek, de azokat nem többcélú katonai alkalmazásra fejlesztik pl. a CL-415 ilyen. Az, hogy még nem tesztelték, az nem jelenti azt, hogy a gép nincs erre tervezve. Szezon és fazon. Trollkodásból feketeöves.
 
Nekem egyre jobban az jön le, hogy össze vissza vádaskodsz mindenféle háttér információ nélkül, megkérdezhetném valójában hány éves vagy?
Úgy csinálsz mint valami 16 éves....
Különösen tetszik a mostani kommentedben, hogy a KC tulajdonképpen még egy semmi, jóformán azt akarod itt sugallni, hogy egy makett repülő is előnyösebb...


Tényleg eszméletlen amit ezzel a szerencsétlen KC-390-l kapcsolatban a fórumban leművel.
 
Te valami eszméleten szintre fejlesztetted a trollkodást...
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-45#post-587424
Először benyögöd, hogy kéne olyan alváltozat, ami erre képes. Nem, nem kell, mert ma modularitás a divat, dedikált tűzoltó gépek is léteznek, de azokat nem többcélú katonai alkalmazásra fejlesztik pl. a CL-415 ilyen. Az, hogy még nem tesztelték, az nem jelenti azt, hogy a gép nincs erre tervezve. Szezon és fazon. Trollkodásból feketeöves.
Tisztelt mérnök Úr! Tegnap hiába keresgéltem, én nem találtam tűzoltóképességet. Mára kiderült, hogy csak papíron van, így 22 évesen nem tévedtem sokat...
Abban sem, hogy a KC-390-nél a legtöbb képesség csak papíron létezik, mert még nem bizonyított. Kár, hogy a legtöbb hozzászólóval ezt szájba rágósan sem lehet megértetni.
Remélem, hogy mérnökként Ön másként értékel 1 kipróbálatlan gépet...
 
Tisztelt mérnök Úr! Tegnap hiába keresgéltem, én nem találtam tűzoltóképességet. Mára kiderült, hogy csak papíron van, így 22 évesen nem tévedtem sokat...
Abban sem, hogy a KC-390-nél a legtöbb képesség csak papíron létezik, mert még nem bizonyított. Kár, hogy a legtöbb hozzászólóval ezt szájba rágósan sem lehet megértetni.
Remélem, hogy mérnökként Ön másként értékel 1 kipróbálatlan gépet...
Ilyen alapon a B-52 és a Tu-95 se képes atomfegyver bevetésére csak papíron, mert egyik se bizonyította még a tudását? Veszélytelenek az ICBM-ek és rakétahordozó atomtengók is, mert az életben soha nem indítottak ballisztikus rakétákat valódi célpontokra, stb.-stb.?!! Nagyon sok haditechnikai eszközt élesben még soha nem használtak, de attól még megvannak a képességeik és működőképesek is, ha él a mögöttük lévő rendszer. A KC-390 tűzoltó-képességével a mögötte lévő rendszer hiánya a probléma, a brazil légierő eddig sajnálatosan még egy darab KC-t se vett át (kérdés, hogy egyáltalán rendelt-e már a tűzoltó-felszerelésből?), a gyári személyzetnek meg az éppen gyártásban lévő gépek tesztelése, berepülése ad munkát, hogy mielőbb átadhassák a légierőnek az első gépeket.
 
Ilyen alapon a B-52 és a Tu-95 se képes atomfegyver bevetésére csak papíron, mert egyik se bizonyította még a tudását? Veszélytelenek az ICBM-ek és rakétahordozó atomtengók is, mert az életben soha nem indítottak ballisztikus rakétákat valódi célpontokra, stb.-stb.?!! Nagyon sok haditechnikai eszközt élesben még soha nem használtak, de attól még megvannak a képességeik és működőképesek is, ha él a mögöttük lévő rendszer. A KC-390 tűzoltó-képességével a mögötte lévő rendszer hiánya a probléma, a brazil légierő eddig sajnálatosan még egy darab KC-t se vett át (kérdés, hogy egyáltalán rendelt-e már a tűzoltó-felszerelésből?), a gyári személyzetnek meg az éppen gyártásban lévő gépek tesztelése, berepülése ad munkát, hogy mielőbb átadhassák a légierőnek az első gépeket.

OFF
Nukleáris eszközök részeit külön külön kipróbálták, de együtt BM esetén asszem csak egyszer, legalábbis jenkiknél.
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-only-full-scale-test-of-a-nuclear-missile-was-57-ye-1834564615

Frigate Bird
May 6, 1962
Launch from Pacific Proving Grounds
Detonation over Johnston Island,
weapons development W-47Y1, Mk-1 RV 600 kt
Only US operational ballistic missile launch w/live warhead,
Polaris A2 SLBM launched from USS Ethan Allen, successfully detonated 2,200 yd (2,000 m) from target.

Csökkentett hatóerővel oldottak le különféle bombákat, de pl. Tomahawkot sem próbálták ki soha nukival tesztelve.

ON

Azt mondjuk nem értem, hogy most éppen miért a tűzoltó képességen lovagolnak egyesek. Eddig milyen légi tűzoltási képesség volt a heliken kívül?

FélOFF
Arról nem is beszélve, hogy harci helivel bambi bucketezni elég vicces dolog. El tudjátok képzelni, ahogy egy US Army AH-64E ilyet csinál...?
 
Tisztelt mérnök Úr! Tegnap hiába keresgéltem, én nem találtam tűzoltóképességet. Mára kiderült, hogy csak papíron van, így 22 évesen nem tévedtem sokat...
Abban sem, hogy a KC-390-nél a legtöbb képesség csak papíron létezik, mert még nem bizonyított. Kár, hogy a legtöbb hozzászólóval ezt szájba rágósan sem lehet megértetni.
Remélem, hogy mérnökként Ön másként értékel 1 kipróbálatlan gépet...
Minden új gép kockázatos.Ezért kell(ene) jol kipróbálni rendszeresités elött.Aztán értékelni,hogy válalható e a kockázat,avagy sem.Mert ha jó a gép,az új volta előnyöket fog biztositani.És minden ma már bevált gép volt valamikor egy még kipróbálatlan újdonság.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Azt mondjuk nem értem, hogy most éppen miért a tűzoltó képességen lovagolnak egyesek.
Ezt igazán én sem értem…
Remélem mindenkinek világos hogy a tűzoltó KC-390 pontosan ugyan olyan (lesz) mint az összes többi KC-390.
A különbség mindössze annyi hogy milyen rakományt tolnak a tehertérbe.
A tűzoltó KC-390 teherterébe a Modular Airborne FireFighting System (MAFFS) kerül.
A palettákra szerelt tartályokba 10 000 l oltóanyag fér amit a két vastag csövön a nyitott rámpán keresztül engednek a tűzre 82 bar nyomással.
A lenti képen épp egy C-130 teherterébe pakolják befele MAFFS I-et:
MAFFS_loading_into_a_C-130_080623-F-7564C-071.JPG

Van továbbfejlesztett változat is. Ez a MAFFS II. Ld.lenti kép:
Ennél a tartály nyomás alá helyezését - szemben az első változattal - már repülés közben a gépen végzik el.
MAFFS_II_tank_080507-F-7564C-025.JPG

További különbség hogy a II es változatnál nem a nyitott rámpán, hanem az ejtőernyős ajtókra szerelt szelepen engedik ki a szintén 10 000 l körüli oltóanyagot
Modular_Airborne_Firefighting_System_2_test.jpg

A megjelent képek alapján a KC-390 be az I-es változatot tervezik alkalmazni
Embraer-KC-390-dropping.jpg
 
Tisztelt mérnök Úr! Tegnap hiába keresgéltem, én nem találtam tűzoltóképességet. Mára kiderült, hogy csak papíron van, így 22 évesen nem tévedtem sokat...
Abban sem, hogy a KC-390-nél a legtöbb képesség csak papíron létezik, mert még nem bizonyított. Kár, hogy a legtöbb hozzászólóval ezt szájba rágósan sem lehet megértetni.
Remélem, hogy mérnökként Ön másként értékel 1 kipróbálatlan gépet...
Ha ennek megy akkor menni fog a KC390-nek is:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azt mondjuk nem értem, hogy most éppen miért a tűzoltó képességen lovagolnak egyesek.
Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
 
Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
De magyar szemponból ennek mi a jelentősége? A karrierje elején levő típustól komolyan mondom már alig várom, hogy toporzékolva követeld belőle a KAC-390 gunship változatot. Mert csak....
 
Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...

Nem fugg ossze amire hivatkozol,se amit peldanak hozol fel,se semmi. Netto trollkodasbol vagy itt, de a kitartasod egyebkent valahol becsulendo. Bar mindenki nyugodtabb lenne ha kc fikazas helyett energiadat inkabb a herkules topicban, szeretett geped eltetesere forditanad. De ez csak ilyen labjegyzet tolem.

Mivel boven nem az elso, hogy lathatoan nem erted amit neked irnak igy rakerdeznek, hogy tudod mi a kulonbseg az univerzalis es a specialis felhasznalas kozott? Vagy te mit varsz szerencsetlen kc-tol? Minden agazatban (betegszallitas,tanker,teherszallitas,tuzoltas,stb)*2 szintet kellene hoznia mint egy dedikalt gepnek? Te magad sem erted mit szeretnel, de a kc szar. good job kiddo!
 
Nem fugg ossze amire hivatkozol,se amit peldanak hozol fel,se semmi. Netto trollkodasbol vagy itt, de a kitartasod egyebkent valahol becsulendo. Bar mindenki nyugodtabb lenne ha kc fikazas helyett energiadat inkabb a herkules topicban, szeretett geped eltetesere forditanad. De ez csak ilyen labjegyzet tolem.

Mivel boven nem az elso, hogy lathatoan nem erted amit neked irnak igy rakerdeznek, hogy tudod mi a kulonbseg az univerzalis es a specialis felhasznalas kozott? Vagy te mit varsz szerencsetlen kc-tol? Minden agazatban (betegszallitas,tanker,teherszallitas,tuzoltas,stb)*2 szintet kellene hoznia mint egy dedikalt gepnek? Te magad sem erted mit szeretnel, de a kc szar. good job kiddo!
+ legyen tökéletes abban a pillanatban, hogy kész az első prototípus és kerüljön annyiba mint egy trabi.
 
Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
Nem mindegy, hogy vízibusz vagy buzi visz.... Egy dedikált tűzoltó munkára tervezett gépet hasonlítasz össze egy olyannal aminek csak extraként tették feladatául a tűzoltást, grat....
Ezt meg csak úgy halkan megjegyezem szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla :(