1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. formosa1

    formosa1 Active Member

    Olvasva a híreket, időszerű lenne tűzoltóváltozat készítése. És az ilyenkor szükséges plusz tesztek is jól jönnek 1 ismeretlen típusnál...
     
  2. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Ehh, köszi. :D
    Félreértettem egy hozzászólást, amire reagálni akartam, de már csak a válasz gomb megnyomása után jöttem erre rá.


    Nem kell tűzoltóváltozatot készíteni, ugyanis a gép már alapból úgy van tervezve, hogy képes roll-on/roll-off tűzoltórendszert fogadni-használni.
    Ha ilyen sokat írsz itt erről a gépről, akkor már tényleg nem ártana legalább megnézned a brosúráját. ;)

    https://daflwcl3bnxyt.cloudfront.net/m/5951e1d46b348264/original/Brochuras-Defesa-KC-390-EN.pdf
     
  3. formosa1

    formosa1 Active Member

    Akkor épp itt az ideje tesztelni a tűzoltórendszert, mert brosúrával nehéz lesz tüzet oltani! Semmit sem érnek a brosúra szerinti kiváló képességek, mert ezeket a gép még sehol sem bizonyította és senki sem tapasztalta!

    A leendő megrendelők VALÓS, és nem papíron leírt KÉPESSÉGEKET AKARNAK, mert már mindenki hallott pl. az A400M problémáiról. - Pedig annak is kiváló brosúrája lehetett...!

    Tehát aki papíron akar szállítani /vagy tüzet oltani/, az bármit választhat, mert biztosan nem fog csalódni és ráfizetni...!

    De aki valójában szállítani akar, annak valós képességekkel rendelkező gépet kell választani, mert a KC-390 még NEM AZ...!!! /- Így érthető, hogy kerülik a vásárlók...!/
    És továbbra is csak papíron "tud" tüzet oltani...!!!
     
  4. megazez

    megazez Well-Known Member

    Nekem egyre jobban az jön le, hogy össze vissza vádaskodsz mindenféle háttér információ nélkül, megkérdezhetném valójában hány éves vagy?
    Úgy csinálsz mint valami 16 éves....
    Különösen tetszik a mostani kommentedben, hogy a KC tulajdonképpen még egy semmi, jóformán azt akarod itt sugallni, hogy egy makett repülő is előnyösebb...
     
    wolfram, arcas, SilvioD and 1 other person like this.
  5. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az a legjobb, hogy számonkéri, hogy miért nem tud tüzet oltani, amikor megmondják, hogy a tervezés során figyelembe vették ezt is és kompatibilis a tűzoltó berendezésekkel, akkor meg azt kéri számon, hogy miért nem oltja már a tüzet pont most az esőerdők fölött.....
     
    fip7, wolfram, arcas and 4 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te valami eszméleten szintre fejlesztetted a trollkodást...
    https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-45#post-587424
    Először benyögöd, hogy kéne olyan alváltozat, ami erre képes. Nem, nem kell, mert ma modularitás a divat, dedikált tűzoltó gépek is léteznek, de azokat nem többcélú katonai alkalmazásra fejlesztik pl. a CL-415 ilyen. Az, hogy még nem tesztelték, az nem jelenti azt, hogy a gép nincs erre tervezve. Szezon és fazon. M

    Hát kb.

    Trollkodásból feketeöves.
     
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

     
  8. Wilson

    Wilson Active Member


    Tényleg eszméletlen amit ezzel a szerencsétlen KC-390-l kapcsolatban a fórumban leművel.
     
    wolfram, arcas, svajcibeka and 2 others like this.
  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    Mondjuk azon kívül amit NAGYONAGYONAGYON szájbarágósan leírt, hogy mivel új típus van benne kockázat is értelmeset még nemigen sikerült idenyögnie.
     
    fip7, wolfram, arcas and 2 others like this.
  10. formosa1

    formosa1 Active Member

    Tisztelt mérnök Úr! Tegnap hiába keresgéltem, én nem találtam tűzoltóképességet. Mára kiderült, hogy csak papíron van, így 22 évesen nem tévedtem sokat...
    Abban sem, hogy a KC-390-nél a legtöbb képesség csak papíron létezik, mert még nem bizonyított. Kár, hogy a legtöbb hozzászólóval ezt szájba rágósan sem lehet megértetni.
    Remélem, hogy mérnökként Ön másként értékel 1 kipróbálatlan gépet...
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Ilyen alapon a B-52 és a Tu-95 se képes atomfegyver bevetésére csak papíron, mert egyik se bizonyította még a tudását? Veszélytelenek az ICBM-ek és rakétahordozó atomtengók is, mert az életben soha nem indítottak ballisztikus rakétákat valódi célpontokra, stb.-stb.?!! Nagyon sok haditechnikai eszközt élesben még soha nem használtak, de attól még megvannak a képességeik és működőképesek is, ha él a mögöttük lévő rendszer. A KC-390 tűzoltó-képességével a mögötte lévő rendszer hiánya a probléma, a brazil légierő eddig sajnálatosan még egy darab KC-t se vett át (kérdés, hogy egyáltalán rendelt-e már a tűzoltó-felszerelésből?), a gyári személyzetnek meg az éppen gyártásban lévő gépek tesztelése, berepülése ad munkát, hogy mielőbb átadhassák a légierőnek az első gépeket.
     
    fip7, wolfram, Panzerfaust and 3 others like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    OFF
    Nukleáris eszközök részeit külön külön kipróbálták, de együtt BM esetén asszem csak egyszer, legalábbis jenkiknél.
    https://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-only-full-scale-test-of-a-nuclear-missile-was-57-ye-1834564615

    Frigate Bird
    May 6, 1962
    Launch from Pacific Proving Grounds
    Detonation over Johnston Island,
    weapons development W-47Y1, Mk-1 RV 600 kt
    Only US operational ballistic missile launch w/live warhead,
    Polaris A2 SLBM launched from USS Ethan Allen, successfully detonated 2,200 yd (2,000 m) from target.

    Csökkentett hatóerővel oldottak le különféle bombákat, de pl. Tomahawkot sem próbálták ki soha nukival tesztelve.

    ON

    Azt mondjuk nem értem, hogy most éppen miért a tűzoltó képességen lovagolnak egyesek. Eddig milyen légi tűzoltási képesség volt a heliken kívül?

    FélOFF
    Arról nem is beszélve, hogy harci helivel bambi bucketezni elég vicces dolog. El tudjátok képzelni, ahogy egy US Army AH-64E ilyet csinál...?
     
    wolfram, fedett_mókus and emel like this.
  13. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Minden új gép kockázatos.Ezért kell(ene) jol kipróbálni rendszeresités elött.Aztán értékelni,hogy válalható e a kockázat,avagy sem.Mert ha jó a gép,az új volta előnyöket fog biztositani.És minden ma már bevált gép volt valamikor egy még kipróbálatlan újdonság.
     
    emel likes this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ezt igazán én sem értem…
    Remélem mindenkinek világos hogy a tűzoltó KC-390 pontosan ugyan olyan (lesz) mint az összes többi KC-390.
    A különbség mindössze annyi hogy milyen rakományt tolnak a tehertérbe.
    A tűzoltó KC-390 teherterébe a Modular Airborne FireFighting System (MAFFS) kerül.
    A palettákra szerelt tartályokba 10 000 l oltóanyag fér amit a két vastag csövön a nyitott rámpán keresztül engednek a tűzre 82 bar nyomással.
    A lenti képen épp egy C-130 teherterébe pakolják befele MAFFS I-et:
    [​IMG]
    Van továbbfejlesztett változat is. Ez a MAFFS II. Ld.lenti kép:
    Ennél a tartály nyomás alá helyezését - szemben az első változattal - már repülés közben a gépen végzik el.
    [​IMG]
    További különbség hogy a II es változatnál nem a nyitott rámpán, hanem az ejtőernyős ajtókra szerelt szelepen engedik ki a szintén 10 000 l körüli oltóanyagot
    [​IMG]
    A megjelent képek alapján a KC-390 be az I-es változatot tervezik alkalmazni
    [​IMG]
     
    wolfram, Panzerfaust, arcas and 5 others like this.
  15. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Ha ennek megy akkor menni fog a KC390-nek is:
     
    wolfram and fedett_mókus like this.
  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    Keress föl 1 híroldalt, vagy üsd be a keresőbe, hogy "erdőtűz Brazília" és meg fogod érteni. Az igaz, hogy tűzoltásra a CL-415 lenne ideális, de a braziloknak nincs olyan. - Ezért hoztam szóba a KC-390-et...
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De magyar szemponból ennek mi a jelentősége? A karrierje elején levő típustól komolyan mondom már alig várom, hogy toporzékolva követeld belőle a KAC-390 gunship változatot. Mert csak....
     
  18. _Jules_

    _Jules_ New Member

    Nem fugg ossze amire hivatkozol,se amit peldanak hozol fel,se semmi. Netto trollkodasbol vagy itt, de a kitartasod egyebkent valahol becsulendo. Bar mindenki nyugodtabb lenne ha kc fikazas helyett energiadat inkabb a herkules topicban, szeretett geped eltetesere forditanad. De ez csak ilyen labjegyzet tolem.

    Mivel boven nem az elso, hogy lathatoan nem erted amit neked irnak igy rakerdeznek, hogy tudod mi a kulonbseg az univerzalis es a specialis felhasznalas kozott? Vagy te mit varsz szerencsetlen kc-tol? Minden agazatban (betegszallitas,tanker,teherszallitas,tuzoltas,stb)*2 szintet kellene hoznia mint egy dedikalt gepnek? Te magad sem erted mit szeretnel, de a kc szar. good job kiddo!
     
  19. krisss

    krisss Well-Known Member

    + legyen tökéletes abban a pillanatban, hogy kész az első prototípus és kerüljön annyiba mint egy trabi.
     
    fip7, wolfram, fishbed and 4 others like this.
  20. megazez

    megazez Well-Known Member

    Nem mindegy, hogy vízibusz vagy buzi visz.... Egy dedikált tűzoltó munkára tervezett gépet hasonlítasz össze egy olyannal aminek csak extraként tették feladatául a tűzoltást, grat....
    Ezt meg csak úgy halkan megjegyezem szerintem amíg molni nem említette a cl-t addig nem is tudtál róla :(
     
    wolfram, borisz, alfa74 and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása