KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
A világon, Europában viszont van.

Az AN-26 nagyon nem a 20tonnat visz kategória. Amúgy ha SH féle képp modernizálták volna sajnos nem, lehet rajta nevetni de egy kitünő választás lehetne nekünk az 5tonna kategóriában. Pont azért mert ismerjük és a szomszédban van hozzá support.

Ebben nem akartam belemenni, de a Brazil Portugál viszonyban mindig nagyon-nagyon meghatározó az "egy nyelv egy nép" maszlag.
Most ne menjünk bele ez mennyire igaz nem, de ha Brazilliába magyarul beszélnének még én is egy szentimentális pillanatomban lehet azt mondanám megér kicsi felárat, nagy kockázatot... csak az a baj, hogy Brazilliába nem magyarul beszélnek.

Szerintem te túl nagy jelentőséget tulajdonítasz annak,hogy Braziliában is portugálul beszélnek a következő kérdésem az lenne miböl gondolod,hogy befűzték a Portugálokat a javítóbázis ígéretével?
 
M

molnibalage

Guest
Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.
Továbbra sem értem zajongós kifogásaidat. Egyik gép sem zajos. A KC-390-en elég korszerű kétáramú hajtómű van, a turboprop gépek meg hagyományosan csendesebbek. Soha sehol nem cikkeztek a Herkyk zajáról, mert nincs miről....
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az A400M esetében a legnagyobb probléma maga a hajtómű volt, ezt leszámítva tulajdonképp csak apró módosításokat igénylő hibákat fedeztek fel. Na most a KC390-nél a hajtóművet, mint hibaforrást talán kizárhatjuk. Kissebb hibák lehet, hogy lesznek, de olyan megtorpanásra, mint ami az ATLAS esetében volt, én nem számítok.
A próféta szóljon belőled, de mérget ne végy rá! Ja, és ne az első szériás gépektől várd a megbízhatóságot. Az csak néhány év múlva fog majd kiderülni, hogy mennyire megbízható a brazil tanker...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 147
113
A próféta szóljon belőled, de mérget ne végy rá! Ja, és ne az első szériás gépektől várd a megbízhatóságot. Az csak néhány év múlva fog majd kiderülni, hogy mennyire megbízható a brazil tanker...
milyen tanker? amúgy azt tegyük hozzá szerintem nyugodtan hogyha a KC-ra is annyit fognak költeni mint pl a németek az A400-ra akkor ne várjunk tőle nagy csodát...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 443
15 669
113
Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.

He?
Ha ez igaz lenne, akkor pl. Európában nyílt területen lehetetlen lenne beszélgetni, mert konstans jetblast zajban kéne élni, tekintve a forgalomsűrűséget...
Max. 11 km magasan repülünk (olyan 36000 ft, néha efölött, de az CB kerülés vagy ilyesmi) - áruld el, ha te felnézel egy jó magasan áthúzó kondenzcsíkra (ami 10-11 km 1013Hpa magasság) mennyit hallasz abból a gépből? Elárulom - rendszerint semmit, vagy valami halk suttogást.
A légkör ugyanis csillapít.

Szóval ez a 10 km magasból előre hallom ötlet nem tudom honnan jött, de ha ezt komolyan gondolod, menj ki egy kicsit az udvarra, nézz föld, várj egy repülőgépet, ami nagy magasságban kondenzcsíkot húz - és fülelj. Ha meghallod, eladlak a haditengerészetnek tengeralattjárót keresni...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A 390 es polgari alkalmazasba is fog kerulni ha jol tudodom. Legalanbis tervbe van.
Anno a C-17-nél és az A400M-nél is tervbe vették a civil változatot /mely segít a fejlesztési költségek megtérülésében/, de semmi nem lett /lesz/ belőle. Sajnos nagyon kevés katonai típusnak van civil változata, melyen valószínűleg a KC-390 sem fog változtatni... :(
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Anno a C-17-nél és az A400M-nél is tervbe vették a civil változatot /mely segít a fejlesztési költségek megtérülésében/, de semmi nem lett /lesz/ belőle. Sajnos nagyon kevés katonai típusnak van civil változata, melyen valószínűleg a KC-390 sem fog változtatni... :(
Azt hiszem itt keveredik két dolog:
1.) A KC 390 már megkapta a cicil típus légialkalmassági bizonyítvánt a Brazil civil légügyi hatóságtól. Ez alapján a gép már repülhet zsúfolt civil RVSM légterekben is.
2.) Régebben szó volt róla hogy civil cargo piacra lesz egy nyújtott törzsű vàltozat is. Első vevőnek a Brazil Postát emlegették.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha beválik,alighanem letaszíthatja 50éves trónjáról a Herkyt.
Ne ábrándozz, mert nagyon sok Herky üzemeltető van, akik a kedvedért sem fognak dollármilliókat költeni, csak hogy KC-390-re váltsanak. Portugália a szabályt erősítő kivétel, hisz sokan hallottak már a portugál-brazil testvériségről...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azt hiszem itt keveredik két dolog:
1.) A KC 390 már megkapta a cicil típus légialkalmassági bizonyítvánt a Brazil civil légügyi hatóságtól. Ez alapján a gép már repülhet zsúfolt civil RVSM légterekben is.
2.) Régebben szó volt róla hogy civil cargo piacra lesz egy nyújtott törzsű vàltozat is. Első vevőnek a Brazil Postát emlegették.
Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ne ábrándozz, mert nagyon sok Herky üzemeltető van, akik a kedvedért sem fognak dollármilliókat költeni, csak hogy KC-390-re váltsanak. Portugália a szabályt erősítő kivétel, hisz sokan hallottak már a portugál-brazil testvériségről...
Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and therob

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
Ennek nagyjából az lehet az oka, hogy évtizedekig a C130-nak nem volt valós alternatívája. A civil szektor sokkal árérzékenyebb, és olcsóbb nekik utasszállítókat átalakítani és főleg üzemeltetni, mint 3. típust bevezetni. Akinek kis reptérre kellett sokat szállítani annak meg ott volt a C130.
Most már lesz alternatíva. Dél-Amerikát le is fogja tarolni a KC szerintem. Az A400 pedig - a palaui és karib-tengeri tapasztalatok alapján - a kisebb szigetekkel rendelkező országok piacán szakíthat. Dél-Kelet Ázsiában már el is kezdték a terjeszkedést...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
Azzal hogy a KC 390 megkapta a civil tipus legialkalmassági bizonyítványt nyugidtan tekinthetsz minden uj KC 390 est akar polgari gepnek is.
Barmikor - ha van rá vevő - bármelyik KC 390 repülhet polgári gépként is civil lajstromban.
Természetesen egy civil ūzemeltetőnek nem adnának el bizonyos a katonai rendszereket (titkosított rádió, önvédelen, stb.) de minden más tkintetben azonos lehet a gép a katonai társával.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.
Én nem találgatnék a Marines-szel kapcsolatban, mert az USA "újabban" erősen "fogja" a katonai kiadásokat. /Inkább 3X meggondolnak vmit és csak utána döntenek./ - Mondjuk 1 típuscsere erősen megdobná a költségeket...

Az Airbus A400-as "álmairól" meg már többször is olvashattunk...

És az is egyértelmű, hogy a Boeing az LM és a Herky ellen szállt be a KC-390 fejlesztésébe. - De hogy mit tud vele elérni, az már fölöttébb kérdéses...
 
M

molnibalage

Guest
Nem zajos a légcsavarral kombinált sugárhajtómű? Mesélj még :)
A suttogáshoz képest igen, zajos. Egy egyáramú vagy korosabb kétáramú turbojethez képest nem az. Álltam már pár turboprop gép mellett, alatt. Egyébként meg ez miben releváns a témát nézve?

Sajnos időm nincs ezzel foglalkozni, de mi lenne, ha mért adatokkal jönnél és nem saját legendákkal? Kezdésnek...
https://www.nats.aero/environment/aircraft-noise/
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: shornet24

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 967
30 682
113
He?
Ha ez igaz lenne, akkor pl. Európában nyílt területen lehetetlen lenne beszélgetni, mert konstans jetblast zajban kéne élni, tekintve a forgalomsűrűséget...
Max. 11 km magasan repülünk (olyan 36000 ft, néha efölött, de az CB kerülés vagy ilyesmi) - áruld el, ha te felnézel egy jó magasan áthúzó kondenzcsíkra (ami 10-11 km 1013Hpa magasság) mennyit hallasz abból a gépből? Elárulom - rendszerint semmit, vagy valami halk suttogást.
A légkör ugyanis csillapít.

Szóval ez a 10 km magasból előre hallom ötlet nem tudom honnan jött, de ha ezt komolyan gondolod, menj ki egy kicsit az udvarra, nézz föld, várj egy repülőgépet, ami nagy magasságban kondenzcsíkot húz - és fülelj. Ha meghallod, eladlak a haditengerészetnek tengeralattjárót keresni...
Össz-vissz 2 típus az amit hallani szoktam mikor a közelben (azok is max olyan 8-8500 méteren) repül pedig sűrű szokott lenni nálunk a légtér: az ukránok 40 éves An-12BK-ját (CAVOK Air meg néha Motor Szics) illetve egyszer egy talán algériai vagy azeri Il-76 köszönt be. De mindkettő típusra az az igaz, hogy a szovjet mérnökök jól megoldották, hogy tökéletesen tudják átalakítani a kerozint hanggá :D
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Össz-vissz 2 típus az amit hallani szoktam mikor a közelben (azok is max olyan 8-8500 méteren) repül pedig sűrű szokott lenni nálunk a légtér: az ukránok 40 éves An-12BK-ját (CAVOK Air meg néha Motor Szics) illetve egyszer egy talán algériai vagy azeri Il-76 köszönt be. De mindkettő típusra az az igaz, hogy a szovjet mérnökök jól megoldották, hogy tökéletesen tudják átalakítani a kerozint hanggá :D
A Hungária krt-on, vagy egy mezőn? :D
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Egy portugálul tudó szerint, ebben a videóban van új információ? Két órája került fel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 053
80 826
113
Egy portugálul tudó szerint, ebben a videóban van új információ? Két órája került fel.

Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
Kösz, erről miért feledkeztem meg, csak a jó ég tudja. :oops: