KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

A világon, Europában viszont van.

Az AN-26 nagyon nem a 20tonnat visz kategória. Amúgy ha SH féle képp modernizálták volna sajnos nem, lehet rajta nevetni de egy kitünő választás lehetne nekünk az 5tonna kategóriában. Pont azért mert ismerjük és a szomszédban van hozzá support.

Ebben nem akartam belemenni, de a Brazil Portugál viszonyban mindig nagyon-nagyon meghatározó az "egy nyelv egy nép" maszlag.
Most ne menjünk bele ez mennyire igaz nem, de ha Brazilliába magyarul beszélnének még én is egy szentimentális pillanatomban lehet azt mondanám megér kicsi felárat, nagy kockázatot... csak az a baj, hogy Brazilliába nem magyarul beszélnek.

Szerintem te túl nagy jelentőséget tulajdonítasz annak,hogy Braziliában is portugálul beszélnek a következő kérdésem az lenne miböl gondolod,hogy befűzték a Portugálokat a javítóbázis ígéretével?
 
Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.
Továbbra sem értem zajongós kifogásaidat. Egyik gép sem zajos. A KC-390-en elég korszerű kétáramú hajtómű van, a turboprop gépek meg hagyományosan csendesebbek. Soha sehol nem cikkeztek a Herkyk zajáról, mert nincs miről....
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Az A400M esetében a legnagyobb probléma maga a hajtómű volt, ezt leszámítva tulajdonképp csak apró módosításokat igénylő hibákat fedeztek fel. Na most a KC390-nél a hajtóművet, mint hibaforrást talán kizárhatjuk. Kissebb hibák lehet, hogy lesznek, de olyan megtorpanásra, mint ami az ATLAS esetében volt, én nem számítok.
A próféta szóljon belőled, de mérget ne végy rá! Ja, és ne az első szériás gépektől várd a megbízhatóságot. Az csak néhány év múlva fog majd kiderülni, hogy mennyire megbízható a brazil tanker...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A próféta szóljon belőled, de mérget ne végy rá! Ja, és ne az első szériás gépektől várd a megbízhatóságot. Az csak néhány év múlva fog majd kiderülni, hogy mennyire megbízható a brazil tanker...
milyen tanker? amúgy azt tegyük hozzá szerintem nyugodtan hogyha a KC-ra is annyit fognak költeni mint pl a németek az A400-ra akkor ne várjunk tőle nagy csodát...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.

He?
Ha ez igaz lenne, akkor pl. Európában nyílt területen lehetetlen lenne beszélgetni, mert konstans jetblast zajban kéne élni, tekintve a forgalomsűrűséget...
Max. 11 km magasan repülünk (olyan 36000 ft, néha efölött, de az CB kerülés vagy ilyesmi) - áruld el, ha te felnézel egy jó magasan áthúzó kondenzcsíkra (ami 10-11 km 1013Hpa magasság) mennyit hallasz abból a gépből? Elárulom - rendszerint semmit, vagy valami halk suttogást.
A légkör ugyanis csillapít.

Szóval ez a 10 km magasból előre hallom ötlet nem tudom honnan jött, de ha ezt komolyan gondolod, menj ki egy kicsit az udvarra, nézz föld, várj egy repülőgépet, ami nagy magasságban kondenzcsíkot húz - és fülelj. Ha meghallod, eladlak a haditengerészetnek tengeralattjárót keresni...
 
A 390 es polgari alkalmazasba is fog kerulni ha jol tudodom. Legalanbis tervbe van.
Anno a C-17-nél és az A400M-nél is tervbe vették a civil változatot /mely segít a fejlesztési költségek megtérülésében/, de semmi nem lett /lesz/ belőle. Sajnos nagyon kevés katonai típusnak van civil változata, melyen valószínűleg a KC-390 sem fog változtatni... :(
 
Anno a C-17-nél és az A400M-nél is tervbe vették a civil változatot /mely segít a fejlesztési költségek megtérülésében/, de semmi nem lett /lesz/ belőle. Sajnos nagyon kevés katonai típusnak van civil változata, melyen valószínűleg a KC-390 sem fog változtatni... :(
Azt hiszem itt keveredik két dolog:
1.) A KC 390 már megkapta a cicil típus légialkalmassági bizonyítvánt a Brazil civil légügyi hatóságtól. Ez alapján a gép már repülhet zsúfolt civil RVSM légterekben is.
2.) Régebben szó volt róla hogy civil cargo piacra lesz egy nyújtott törzsű vàltozat is. Első vevőnek a Brazil Postát emlegették.
 
Ha beválik,alighanem letaszíthatja 50éves trónjáról a Herkyt.
Ne ábrándozz, mert nagyon sok Herky üzemeltető van, akik a kedvedért sem fognak dollármilliókat költeni, csak hogy KC-390-re váltsanak. Portugália a szabályt erősítő kivétel, hisz sokan hallottak már a portugál-brazil testvériségről...
 
Azt hiszem itt keveredik két dolog:
1.) A KC 390 már megkapta a cicil típus légialkalmassági bizonyítvánt a Brazil civil légügyi hatóságtól. Ez alapján a gép már repülhet zsúfolt civil RVSM légterekben is.
2.) Régebben szó volt róla hogy civil cargo piacra lesz egy nyújtott törzsű vàltozat is. Első vevőnek a Brazil Postát emlegették.
Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
 
Ne ábrándozz, mert nagyon sok Herky üzemeltető van, akik a kedvedért sem fognak dollármilliókat költeni, csak hogy KC-390-re váltsanak. Portugália a szabályt erősítő kivétel, hisz sokan hallottak már a portugál-brazil testvériségről...
Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and therob
Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
Ennek nagyjából az lehet az oka, hogy évtizedekig a C130-nak nem volt valós alternatívája. A civil szektor sokkal árérzékenyebb, és olcsóbb nekik utasszállítókat átalakítani és főleg üzemeltetni, mint 3. típust bevezetni. Akinek kis reptérre kellett sokat szállítani annak meg ott volt a C130.
Most már lesz alternatíva. Dél-Amerikát le is fogja tarolni a KC szerintem. Az A400 pedig - a palaui és karib-tengeri tapasztalatok alapján - a kisebb szigetekkel rendelkező országok piacán szakíthat. Dél-Kelet Ázsiában már el is kezdték a terjeszkedést...
 
Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
Azzal hogy a KC 390 megkapta a civil tipus legialkalmassági bizonyítványt nyugidtan tekinthetsz minden uj KC 390 est akar polgari gepnek is.
Barmikor - ha van rá vevő - bármelyik KC 390 repülhet polgári gépként is civil lajstromban.
Természetesen egy civil ūzemeltetőnek nem adnának el bizonyos a katonai rendszereket (titkosított rádió, önvédelen, stb.) de minden más tkintetben azonos lehet a gép a katonai társával.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.
Én nem találgatnék a Marines-szel kapcsolatban, mert az USA "újabban" erősen "fogja" a katonai kiadásokat. /Inkább 3X meggondolnak vmit és csak utána döntenek./ - Mondjuk 1 típuscsere erősen megdobná a költségeket...

Az Airbus A400-as "álmairól" meg már többször is olvashattunk...

És az is egyértelmű, hogy a Boeing az LM és a Herky ellen szállt be a KC-390 fejlesztésébe. - De hogy mit tud vele elérni, az már fölöttébb kérdéses...
 
Nem zajos a légcsavarral kombinált sugárhajtómű? Mesélj még :)
A suttogáshoz képest igen, zajos. Egy egyáramú vagy korosabb kétáramú turbojethez képest nem az. Álltam már pár turboprop gép mellett, alatt. Egyébként meg ez miben releváns a témát nézve?

Sajnos időm nincs ezzel foglalkozni, de mi lenne, ha mért adatokkal jönnél és nem saját legendákkal? Kezdésnek...
https://www.nats.aero/environment/aircraft-noise/
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: shornet24
He?
Ha ez igaz lenne, akkor pl. Európában nyílt területen lehetetlen lenne beszélgetni, mert konstans jetblast zajban kéne élni, tekintve a forgalomsűrűséget...
Max. 11 km magasan repülünk (olyan 36000 ft, néha efölött, de az CB kerülés vagy ilyesmi) - áruld el, ha te felnézel egy jó magasan áthúzó kondenzcsíkra (ami 10-11 km 1013Hpa magasság) mennyit hallasz abból a gépből? Elárulom - rendszerint semmit, vagy valami halk suttogást.
A légkör ugyanis csillapít.

Szóval ez a 10 km magasból előre hallom ötlet nem tudom honnan jött, de ha ezt komolyan gondolod, menj ki egy kicsit az udvarra, nézz föld, várj egy repülőgépet, ami nagy magasságban kondenzcsíkot húz - és fülelj. Ha meghallod, eladlak a haditengerészetnek tengeralattjárót keresni...
Össz-vissz 2 típus az amit hallani szoktam mikor a közelben (azok is max olyan 8-8500 méteren) repül pedig sűrű szokott lenni nálunk a légtér: az ukránok 40 éves An-12BK-ját (CAVOK Air meg néha Motor Szics) illetve egyszer egy talán algériai vagy azeri Il-76 köszönt be. De mindkettő típusra az az igaz, hogy a szovjet mérnökök jól megoldották, hogy tökéletesen tudják átalakítani a kerozint hanggá :D
 
Össz-vissz 2 típus az amit hallani szoktam mikor a közelben (azok is max olyan 8-8500 méteren) repül pedig sűrű szokott lenni nálunk a légtér: az ukránok 40 éves An-12BK-ját (CAVOK Air meg néha Motor Szics) illetve egyszer egy talán algériai vagy azeri Il-76 köszönt be. De mindkettő típusra az az igaz, hogy a szovjet mérnökök jól megoldották, hogy tökéletesen tudják átalakítani a kerozint hanggá :D
A Hungária krt-on, vagy egy mezőn? :D
 
Egy portugálul tudó szerint, ebben a videóban van új információ? Két órája került fel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy portugálul tudó szerint, ebben a videóban van új információ? Két órája került fel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
 
Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
Kösz, erről miért feledkeztem meg, csak a jó ég tudja. :oops: