KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Lenne belölle csak 100db hadrendbe egy 5éve oké de így...
Értem a célzást, és kedvemre is való! :rolleyes::D
Mindazonáltal nem fogok sírni, ha a KC390 fog érkezni.
Mondjuk tényleg nem lenne baj, ha legalább addig várnánk a megrendeléssel, amíg az összes taktikai
képesség nincs demonstrálva.
Ha már légi utántöltésre alkalmas helikoptereket re delünk, akkor nem árt, ha tényleg meg is tudjuk tölteni őket. (Elvileg rendelkezik ezzel a képességgel)
Ha ez ki lesz pipálva, akkor azt hiszem teljessíti nálam az alap követelményeket.
Ha minimális szétszereléssel (pótpáncél leszerelés) elvisz egy AMV-t, akkor rendben vagyunk.
/Esetleg egy Boxert 2 felé kapva;)/
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Egy új gép mindig nagyon komoly kockázatokat hordoz.
Ez tény.

Amúgy hoztam más indokokat is. Nuku javítóbázis. Nuku szakember.
és
Portugáloknak
165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Azaz még nagyon drága is.

Nagy kockázat ÉS nagyon drága.
Majd legfeljebb meggazdakszunk rajta :D na jo farag a koltsegekbol... Ha elsok kozott leszunk javitobazisba tobb tapasztalatunk lessz igy nagyobb eselyel hordjak hozzank a gepeket.. Ha lessz javizobazis kell lennie alkatresz lerakatnak.. Lehetiunk ellato kozpont... Ha van javitobazis van ellato kozpont meg akar ulleseket is gyarthatunk a gephez :p /erre azert csak kepesek lennenk./
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Pontosan így van ahogy leírtad, ezért nem értem,hogy egyeseknél mi ez az minden alapot (műszakilag alátámasztható) nélkülöző KC-390-t ellenesség,persze ha az ellenszenv oka az ,hogy nem tetszik a 390-s az már más kérdés,de az már az ízlések és pofonok kategória amelyről ugye nem érdemes vitatkozni.

A380F is tervbe volt véve...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 970
113
Egy új gép mindig nagyon komoly kockázatokat hordoz.
Ez tény.

Amúgy hoztam más indokokat is. Nuku javítóbázis. Nuku szakember.
és
Portugáloknak
165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Azaz még nagyon drága is.

Nagy kockázat ÉS nagyon drága.
Ezt miből számoltad ?

Portugal has become Embraer’s first confirmed export customer for the KC-390 tactical transport/tanker, having signed a contract to buy five of the type.
Announcing the development on 11 July, Embraer said Lisbon’s acquisition is intended to “modernise Portuguese air force capacities to support national armed forces operations and increase readiness in missions of public interest.”
Portugal’s defence ministry says the procurement also includes a simulator, plus personnel training and logistics support. It values the deal at €827 million ($932 million). A first delivery will be made to the NATO member nation in February 2023, with the remaining examples to follow at a rate of one per year until February 2027.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
gurgulázhatsz rajta de egy olyan gép amiből 0db ált hadrendbe büdös nagy kockázatokat hordoz magába. Lenne belölle csak 100db hadrendbe egy 5éve oké de így...
Főleg, hogy összesen van rá 35db rendelés. Még magának Embraernek se hude fontos a sikere. Üzemeltetési tapasztalat, szakember hozzá 0.

Ehez képest a hude ekézett SH nagyjavítani lehet Europában.

Eközben dobáloznbak itt 50m$os árakkal. Honnan vették nem tudom. Portugália:
" Portugal is to buy five KC-390s and a flight simulator for pilot training at a cost of 827 million euros. The first aircraft is to be delivered in February 2023 with deliveries to end in February 2027."

Mint első várárló 165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Foglaljuk össze: nagyon drága, nagyon nagy kockázat.
Az biztos hogy 50millából nem jön ki a darabár, de te is rosszul számolsz. A portugálok ha jól emlékszem valami 10-12 évi supportra IS kötöttek szerződést, és 5 gépet+1 szimulátort vesznek!! Jó ha tudod, hogy a szimulátor általában jóval drágább a repülőgépnél, kb. 30-40%-al!! Viszont piszok sokat lehet vele spórolni a valódi gép üzeméhez képest, nem kopik a kerékgumi, nem kell cserélni, a keró-fogyasztása pont ZÉRÓ, nincsenek rajta cserélendő üzemidős berendezések és hajtóművek, egy csomó vészhelyzeti eljárást CSAK azon gyakorolnak (valódi gépen veszélyes lenne) - pluszként még bevételt is hoz, mert a szim-tulajdonoshoz nagyon sok fizető cég/légierő jár kiképeztetni, gyakoroltatni a pilótáit!! Szóval egy "kicsit" borúlátóan számoltál szerintem ...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and alfa74

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Ezzel füzték be Portugálokat.
Innen nálunk semmi se lesz.

Nem mellesleg mindenki visszamondta. Nincsenek további rendszeresítők. 5db külföldi rendelés van úgy, hogy szeptemberre üzembe szeretnék állítani.

Nem mellesleg amíg 5dbos rendelésnél 165m$ra jön ki darabára addig kb hülye aki ilyet vesz.
De mit vartal hogy meg ki se jon a tipus es maris tobb szazas megrendeles erkezik ra mint a polgari gepekre? A herkik mennek a levesbe majd jon helyettuk ez... Egy csomo orszag van ami nem akar dedikalt usa gepet venni vagy eu st vagy oroszt kinait nem csak delamerikaba...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Formosa, te most vagy szándékosan nem akarod felfogni a különbséget a KC-390 és az A400M között vagy a képességeiddel vannak a problémák.
Sokan , sokszor leírták már, hogy míg az A400M hajtóművei, légcsavar kialakítása, soha, semmilyen Airbus gyártmányban nem volt használva, addig a KC-390 hajtóműve több ezernyi repült órával rendelkező bevált konstrukció, aminek a karbantartását, üzemeltetését gyakorlatilag Európa minden nagyobb polgári repterén is képesek megoldani.
Látom nem érted! - Nem a hajtóműhibára céloztam, mert egyik repülőgépgyártó sem gyárt hajtóművet. Sajnos az A400M azon kívül is sok hibával bír.
A KC-390 hajtóművét kipipálhatjuk. Ugyan vannak már nála korszerűbbek, de 1 szállítógépnél a megbízhatóság a lényeges - tehát nagyon jó választás...!
Már csak a gépnek kéne megbízhatónak lenni, de attól nagyon-nagyon messze vagyunk. - És ez lehet minden "érdeklődő" legfőbb problémája...! :(
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Kedves Emel....
Mai helyzetünkben 20 db C-47 Dakota is jó lenne :) :) :)
Tökéletesen igazad LENNE, ha azokhoz lenne legalább 35 gépre való személyzet!! Jelen pillanatban sajnos abban se vagyok biztos, hogy a 3 valamikor beérkező akármilyen szállítógépre lesz legalább 5 teljes személyzetünk ...
 
W

Wilson

Guest
Egy új gép mindig nagyon komoly kockázatokat hordoz.
Ez tény.

Amúgy hoztam más indokokat is. Nuku javítóbázis. Nuku szakember.
és
Portugáloknak
165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Azaz még nagyon drága is.

Nagy kockázat ÉS nagyon drága.
Ezzel füzték be Portugálokat.
Innen nálunk semmi se lesz.

Nem mellesleg mindenki visszamondta. Nincsenek további rendszeresítők. 5db külföldi rendelés van úgy, hogy szeptemberre üzembe szeretnék állítani.

Nem mellesleg amíg 5dbos rendelésnél 165m$ra jön ki darabára addig kb hülye aki ilyet vesz.

Elősször is nem vagyunk képben a Portugál szerződés részleteivel, más részt nem hiszem,hogy a Portugálokat csak úgy be lehet fűzni, minden bizonnyal a Portugálok komoly garanciákat kaptak, ráadásul az a tény ,hogy a Portugálok megrendelték a gépeket azt bizonyítja ,hogy a Portugáloknak megéri az üzlet,Ja és a Portugáloknak van tapasztalatuk a C-130-l mivel üzemeltetik a Herculest, még is rendeltek 5 db KC-390-t amely ugye új kiforratlan tipus drága és nagyon nagy kockázatot rejt a rendszeresítése.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Lehetiunk ellato kozpont... Ha van javitobazis van ellato kozpont meg akar ulleseket is gyarthatunk a gephez :p /erre azert csak kepesek lennenk./

Ellátó lerakat 2-3db géphez? :D

Ha ilyen lesz vhol akkor Portugáliában.... Amúgy ott se lesz. Ha vmi kell majd reptetik. Ennyire repülőre nem csinál lerakatot senki. Meg üléseket gyártunk... Mit szvtál? :)

De ez csak az egyik nagy baj. A másik, hogy Portugáloknak 165m$ra jön ki a gépek darabára. Ebben nincs support!
Eközben SHt veszel 100m$ért. Képzéssel, 5év! supportal NZ 662m$ adott 5db SHért. Az 132m$/db és abban van 5év support.

Összefoglalva továbbra is: Nagy kockázat. Drága. Hülyeség amikor van jóval olcsobban kis kockázatú.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Elősször is nem vagyunk képben a Portugál szerződés részleteivel, más részt nem hiszem,hogy a Portugálokat csak úgy be lehet fűzni, minden bizonnyal a Portugálok komoly garanciákat kaptak, ráadásul az a tény ,hogy a Portugálok megrendelték a gépeket azt bizonyítja ,hogy a Portugáloknak megéri az üzlet,Ja és a Portugáloknak van tapasztalatuk a C-130-l mivel üzemeltetik a Herculest, még is rendeltek 5 db KC-390-t amely ugye új kiforratlan tipus drága és nagyon nagy kockázatot rejt a rendszeresítése.

Ebben nem akartam belemenni, de a Brazil Portugál viszonyban mindig nagyon-nagyon meghatározó az "egy nyelv egy nép" maszlag.
Most ne menjünk bele ez mennyire igaz nem, de ha Brazilliába magyarul beszélnének még én is egy szentimentális pillanatomban lehet azt mondanám megér kicsi felárat, nagy kockázatot... csak az a baj, hogy Brazilliába nem magyarul beszélnek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 970
113
Ellátó lerakat 2-3db géphez? :D

Ha ilyen lesz vhol akkor Portugáliában.... Amúgy ott se lesz. Ha vmi kell majd reptetik. Ennyire repülőre nem csinál lerakatot senki. Meg üléseket gyártunk... Mit szvtál? :)

De ez csak az egyik nagy baj. A másik, hogy Portugáloknak 165m$ra jön ki a gépek darabára. Ebben nincs support!
Eközben SHt veszel 100m$ért. Képzéssel, 5év! supportal NZ 662m$ adott 5db SHért. Az 132m$/db és abban van 5év support.

Összefoglalva továbbra is: Nagy kockázat. Drága. Hülyeség amikor van jóval olcsobban kis kockázatú.

Még mindig nem értem ezt a darabárat. Főleg support nélkül ezt mi alapján számolod ? A 12 éves supporttal, képzéssel, szimulátorral együtt jön 186-ra.

Portugal has become Embraer’s first confirmed export customer for the KC-390 tactical transport/tanker, having signed a contract to buy five of the type.

Announcing the development on 11 July, Embraer said Lisbon’s acquisition is intended to “modernise Portuguese air force capacities to support national armed forces operations and increase readiness in missions of public interest.”

Portugal’s defence ministry says the procurement also includes a simulator, plus personnel training and logistics support. It values the deal at €827 million ($932 million). A first delivery will be made to the NATO member nation in February 2023, with the remaining examples to follow at a rate of one per year until February 2027.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 970
113
Ellátó lerakat 2-3db géphez? :D

Ha ilyen lesz vhol akkor Portugáliában.... Amúgy ott se lesz. Ha vmi kell majd reptetik. Ennyire repülőre nem csinál lerakatot senki. Meg üléseket gyártunk... Mit szvtál? :)

De ez csak az egyik nagy baj. A másik, hogy Portugáloknak 165m$ra jön ki a gépek darabára. Ebben nincs support!
Eközben SHt veszel 100m$ért. Képzéssel, 5év! supportal NZ 662m$ adott 5db SHért. Az 132m$/db és abban van 5év support.

Összefoglalva továbbra is: Nagy kockázat. Drága. Hülyeség amikor van jóval olcsobban kis kockázatú.
Amúgy számold bele azt, hogy a cseheket meg akarják fogni a brazilok, a szomszédban lévő szerelőbázis ehhez segíthet nem ?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A C-130-hoz sincs szakemberünk,ha ilyen szempontokat veszünk figyelembe akkor maradjon az AN-26-s hiszen ahhoz meg van a szakértelmünk.

A világon, Europában viszont van.

Az AN-26 nagyon nem a 20tonnat visz kategória. Amúgy ha SH féle képp modernizálták volna sajnos nem, lehet rajta nevetni de egy kitünő választás lehetne nekünk az 5tonna kategóriában. Pont azért mert ismerjük és a szomszédban van hozzá support.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Ebben nem akartam belemenni, de a Brazil Portugál viszonyban mindig nagyon-nagyon meghatározó az "egy nyelv egy nép" maszlag.
Most ne menjünk bele ez mennyire igaz nem, de ha Brazilliába magyarul beszélnének még én is egy szentimentális pillanatomban lehet azt mondanám megér kicsi felárat, nagy kockázatot... csak az a baj, hogy Brazilliába nem magyarul beszélnek.

Ejj. Ez a nap érve! Köszi.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Még mindig nem értem ezt a darabárat. Főleg support nélkül ezt mi alapján számolod ? A 12 éves supporttal, képzéssel, szimulátorral együtt jön 186-ra.

Portugal has become Embraer’s first confirmed export customer for the KC-390 tactical transport/tanker, having signed a contract to buy five of the type.

Announcing the development on 11 July, Embraer said Lisbon’s acquisition is intended to “modernise Portuguese air force capacities to support national armed forces operations and increase readiness in missions of public interest.”

Portugal’s defence ministry says the procurement also includes a simulator, plus personnel training and logistics support. It values the deal at €827 million ($932 million). A first delivery will be made to the NATO member nation in February 2023, with the remaining examples to follow at a rate of one per year until February 2027.

wiki... lehet két csomag volt vagy eur/$ néztem be. De így legalább tudjuk mennyire jön ki a KC-390 darabára képzés+supportal.

186m$/darab. képzés + supportal. Ez így egyre rosszabb.