Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 838
113

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 104
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem hülyeség ez a Szuperjet, de miért nem a Jak csinálta?
Ezt is, és az MC-21est is muszájból csinálják. Nehogymá külföldről megállítsák az orosz repülést. Jól megszankciózzák őket, és azután gyalog járjanak?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 512
113
70-80 év tervgazdálkodás után nem könnyű egből kapitalizmusra váltani,az tény,majd belejönnek.:D
Ezért én spec nem utálom őket, engem inkább műszaki szempontból érdekel,hogy mit tud a nyugatihoz képest,a gazdasági része meg majd kialakul.
Ha mashol nem, hát náluk,vagy Ázsiában,Arab országokban eladnak annyit, hogy fent maradjanak,és majd bele tanulnak a biznisz részébe is.
Engem,mint júzert az érdekel,hogy évente 2x hazavigyen,meg visszahozzon,lehetőleg kényelmesen,halkan,és biztonságosan.:D
Szóval műszakilag kb hol áll a mezőnyben,azokban a mutatókban,amiket mérni lehet, fogyasztás,üzemidő,karbantartasi intervallumok,ilyesmi,az üzleti/üzletpolitikai része nem az én asztalom.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
Bízom benne, hogy tanulnak a hibáikból és a negatív visszhangokból. Amennyire én civilként látom, az utasszállító iparra is ráférne egy kis "friss vér", értelmes konkurencia. Amit a Boeing alkotott a 737 MAX típussal, elég jól mutatja, hogy lehet, hogy a napi üzemben ők a "nyugat", viszont a bevételért minimum ugyanúgy belefosnak az emberek szájába.

A Boeingre nem konkurencia fér rá (arra ott az Airbus és nagyjából egészséges a versengés), hanem pár tucat életfogytiglan a felelősökre. Ahogy a floridai mocsárba zuhant airlinernél is kiosztottak százvalahány életfogytot, annyira hanyag volt a rendszer majd minden eleme. Rendet is tett az iparban jó pár évtizedre a dolog. Most ez nem következett be - borítékolom az újabb hasonló felelőtlenségből elkövetett haláleseteket hamarosan... a repülőipar fehérgalléros pénztermelő részvényesekkel szennyezett (ahogy minden más is, játékipartól a mozifilmekig).

Azért ne vonjunk le túl gyorsan messzemenő következtetéseket.A Szuhojnak kb úgy kellett a civil piac mint neked egy térdlövés.Vagy a Kreml erőltette vagy valamelyik Szuhoj fejes(Pogoszjan) gondolta azt,hogy ha már ekkor a politikai túlsújuk akkor bármit képesek levonni az otthoni üzemeltetők nyakán.Csak azt nem vette számításba,hogy a civil repülés még Oroszországban is tökéletesen profitorientált piaci alapokon működő ágazat ahová nem lehet felsőbb utasításra betörni(még az orosz társaságok is hánynak a géptől).

Így van.
Airbus ugyanígy járt az A-400-assal. Kellett nekik mint pörkölt a fagylaltra...
Sajnos az az igazság, hogy bár Oo, Kína áttértek a nyitott piacgazdaságra (mert rájöttek, É-Korea szintje lesz, ha nem teszik) de mivel a mentalitást nem vették át, így csak egy bizonyos szintig működik a dolog. A céljaik ugyanis nem változtak (Kínán ez tisztán látszik, világháborúra fegyverkeznek a pénzből), ergo a rendszer sem, ami viszont a legmagasabb szint eléréséhez szükséges mentalityt nem engedi meg - így nem is lesz a gép siker, mert oda nyugati attitude kell, a nyugati piacgazdasághoz. Nem a zárt keleti, az más világ.

BTW az oroszok ettől függetlenül meg kellett ezt csinálják, egyszerűen ahogy a Szuhoj meg a többi katonai vonalat is életben tartották, úgy az utasszállító ipart is így lebegtetik. Pénzbe kerül, de legalább marad. Én ezt jó iránynak tartom - de attól még veszteséges lesz, ezt írtam. Ők ezt benyelik stratégiai okokból ennyi - de pénzt nem keresnek vele és nyugatra sem törnek be, mert oda az alaprendszer nem kompatibilis. Ennyi.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Az nem nagy előny,azt gondoltam sokkal olcsóbb.
Így nem fognak nyugatra betörni,nem tudom milyen gazdaságossági mutatók vannak még az utas szállítóknál,karbantartási,nagyjavítási üzemidő,vagy a fajlagos fogyasztás,alkatrész árak?
Ilyesmiben hogy áll a gép,van valami összevethető adat?
A mezőgazdasági gépeknél,építőipari gépeknél jócskán feljöttek a szovjet időkhöz képest,mind minőségben,mind élettartamban,ergonómiában,ha nem lennének szankciók,ill a szankciók nélkül is jelentősek az eu védővámjai,lenne esélyük,minimum az eu csóróbb országaiban.
A repipart nem ismerem.
Megjegyzem,a kínaiak már keményen bent vannak az euban a Liu Gong márkával,már évek óta itt vannak minden szakmai kiállításon,és adnak is el belőlük,ide,nyugatra ők is cummins,scania motorokkal árulják,meg japán szivattyúkkal a gépeket(kawasaki),de itt vannak.

Orosz hajtómüvel olcsóbb lesz. A vevők választhatnak a P&W 1400 és PD-14 hajtómü közül. Másik dolog, hogy a gyártó különböző kedvezményeket adhat a megrendelt gépekre darabszámtól függően.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Amíg nem változtatnak a hozzáálláson, hiába gyártanak repülőt, mert nyugaton senki sem fogja megvenni. Ilyen előzmények után pláne nem:
https://airportal.hu/vevot-keres-sz...ccu0OriiUmAcwwN1evUVcs72SoVhGh5O4SwuX6k14gDUw
Ezt a linket már a múlt héten betettem a civil repüléshez, ám ott senki sem vette észre...


Az hogy nyugaton megbuktak a tipussal az nem meglepetes de hogy meg odahaza sem tudjak az uzemeltetest illetve a gazdasagossagot biztositani az uj es dobbenetes info:

"Bár Oroszországban a hazai gyártású gépek valamivel jobb piaci helyzetben vannak, az Aeroflot óriásmegrendelésein kívül nem nagyon érkezik jelzés vásárlási szándékról más, magánkézben lévő cégektől.


Sőt az öt példányt üzemeltető Yakutiánál annyira rosszul sült el az SSJ-100-asok karrierje, hogy a cég hétmilliárd rubelt is hajlandó fizetni a bérbeadónak pluszban, hogy amerikai Boeing 737-eseket kaphasson helyettük."


Ha pedig ezt osseadom azorosz uzemeltetesi lazasaggal "megy az ugy is" akkor nem vagyunk messze egy kataszrofatol, sem.


Majd beletanulnak???? Gyakorlatilag 10 ev alatt keptelenek voltak az uzemeltetesi hatteret biztositani. Kezdetben jobb volt az alkatreszellatas mint az utobbi 5 evben. Szerintem a Szuhojnal ugy vannak vele hogy ha kell majd Putyin telefonal egyet es jon a belfoldi rendeles. A nyugatiak meg levannak szarva. Eleg nekik a belfoldi is. Azonban igy igazabol csak a problemat exportaltak az AEROFLOTHOZ akinek kikell termelnie az igy keletkezo veszteseget plusz kell vennie masik normalis gepeket amivel a tenyleges utasforgalmat letudja bonyolitani. Az az veszteseg veszteseg veszteseg.

Tovabbra sem kepesek felfogni plane nem alkalmazni a ugyfelkozpontusagot es a minosegbiztositast. Szerintuk az adott szitura a megoldas hogy telefonalnak egyett es majd Putyin telefonal egy masikat.

Ahogy irtam a nepotizmus es a piacgazdasag ket egymast kizaro fogalom. Es az igazan szornyu ebben az hogy ez egy nemzetkozi szabaly az az ervenyes magyarorszagra is. Itt is azert mennek a dolgok mert mennek a telefonok es a tenylegesen mukodo otleteknek onmagukban eselyuk sincs. Majd 5-10-20 ev mulva elkezdunk hallani olyan magyarokrol akik kulfoldon alkottak valami nagyot es buszkek leszunk rajuk hogy magyarok ok is holott eppen ez a rendszer uldozte oket el. Ismetlodik a XI szazad vege X. szazad eleje.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Orosz hajtómüvel olcsóbb lesz. A vevők választhatnak a P&W 1400 és PD-14 hajtómü közül. Másik dolog, hogy a gyártó különböző kedvezményeket adhat a megrendelt gépekre darabszámtól függően.

Es szerinted melyik lesz gazdasagosabban uzemeltetheto a PW vagy a PD ? Te melyik autot venned a Lada1200 est 10 literes fogyasztassal vagy a Opel Kadettet 7,5 literrel ?

Milyen kulon kedvezmenyeket adhat a gyarto a szuhoj amivel meggyozi a potencialis ugyfeleket es visszanyeri a bizalmukat? "Ha vesznek 10 gepet igerjuk hogy minden harmadikhoz lesz alkatresz " ???
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and formosa1

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
A Boeingre nem konkurencia fér rá (arra ott az Airbus és nagyjából egészséges a versengés), hanem pár tucat életfogytiglan a felelősökre. Ahogy a floridai mocsárba zuhant airlinernél is kiosztottak százvalahány életfogytot, annyira hanyag volt a rendszer majd minden eleme. Rendet is tett az iparban jó pár évtizedre a dolog. Most ez nem következett be - borítékolom az újabb hasonló felelőtlenségből elkövetett haláleseteket hamarosan... a repülőipar fehérgalléros pénztermelő részvényesekkel szennyezett (ahogy minden más is, játékipartól a mozifilmekig).



Így van.
Airbus ugyanígy járt az A-400-assal. Kellett nekik mint pörkölt a fagylaltra...
Sajnos az az igazság, hogy bár Oo, Kína áttértek a nyitott piacgazdaságra (mert rájöttek, É-Korea szintje lesz, ha nem teszik) de mivel a mentalitást nem vették át, így csak egy bizonyos szintig működik a dolog. A céljaik ugyanis nem változtak (Kínán ez tisztán látszik, világháborúra fegyverkeznek a pénzből), ergo a rendszer sem, ami viszont a legmagasabb szint eléréséhez szükséges mentalityt nem engedi meg - így nem is lesz a gép siker, mert oda nyugati attitude kell, a nyugati piacgazdasághoz. Nem a zárt keleti, az más világ.

BTW az oroszok ettől függetlenül meg kellett ezt csinálják, egyszerűen ahogy a Szuhoj meg a többi katonai vonalat is életben tartották, úgy az utasszállító ipart is így lebegtetik. Pénzbe kerül, de legalább marad. Én ezt jó iránynak tartom - de attól még veszteséges lesz, ezt írtam. Ők ezt benyelik stratégiai okokból ennyi - de pénzt nem keresnek vele és nyugatra sem törnek be, mert oda az alaprendszer nem kompatibilis. Ennyi.


A Nemetek a Franciak az Olaszok Britek akik repulesben szinten ott vannak a tortenelemben nem kicsit ok is rajottek hogy egyedul ez nem megy "copy by Minarik" es nem is engedhetik meg maguknak mert az igy felelt toke hianyozni fog mashonnan. Ugyanez a szitu az oroszoknal. Joguk van igy donteni? Hat persze! De az toke amit erre a garantaltan veszteseges presztizsprojektre koltenek az egetoen hianyzik a gazdasagbol amire ezer hely lenne. Nem marad fent tole az orosz civil repipar mert csak allami megrendeleseket kepes elerni. Az a beteg amelyik csak lelegeztetetogepre kapcsolva marad eletben azt nem lehet egeszsegesnek de meg gyogylonak sem hivni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 838
113
A Nemetek a Franciak az Olaszok Britek akik repulesben szinten ott vannak a tortenelemben nem kicsit ok is rajottek hogy egyedul ez nem megy "copy by Minarik" es nem is engedhetik meg maguknak mert az igy felelt toke hianyozni fog mashonnan. Ugyanez a szitu az oroszoknal. Joguk van igy donteni? Hat persze! De az toke amit erre a garantaltan veszteseges presztizsprojektre koltenek az egetoen hianyzik a gazdasagbol amire ezer hely lenne. Nem marad fent tole az orosz civil repipar mert csak allami megrendeleseket kepes elerni. Az a beteg amelyik csak lelegeztetetogepre kapcsolva marad eletben azt nem lehet egeszsegesnek de meg gyogylonak sem hivni.

Abból még egy perc sem múlt el,hogy felnőnek a feladathoz.Viszont ha nem csinálják biztosan nem nőnek fel hozzá!Az oroszok teljesen abberált népség ami elvből utasít el mindent ami újabb egy T-34-nél.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Abból még egy perc sem múlt el,hogy felnőnek a feladathoz.Viszont ha nem csinálják biztosan nem nőnek fel hozzá!Az oroszok teljesen abberált népség ami elvből utasít el mindent ami újabb egy T-34-nél.

Megtehetik. Joguk van hozza hogy ne vegyenek tudomast a gazdasagi torvenyszerusegekrol.Joguk figyelmen kivul hagyni a fizikai torvenyszerusegeket pl gravitacio de ettol meg mindketto letezik es hat. Ebbe bukott bele a szovjetunio. Volt egy elmeletuk ami szembe ment a valosaggal.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 838
113
Megtehetik. Joguk van hozza hogy ne vegyenek tudomast a gazdasagi torvenyszerusegekrol.Joguk figyelmen kivul hagyni a fizikai torvenyszerusegeket pl gravitacio de ettol meg mindketto letezik es hat. Ebbe bukott bele a szovjetunio. Volt egy elmeletuk ami szembe ment a valosaggal.

Honnan tudod,hogy nem tanulnak ebből?Te elkönyvelted,hogy ez így marad és kész.Milyen alapon?Én sem állítom,hogy változni fog de nem is zárom ki ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Az hogy nyugaton megbuktak a tipussal az nem meglepetes de hogy meg odahaza sem tudjak az uzemeltetest illetve a gazdasagossagot biztositani az uj es dobbenetes info:

"Bár Oroszországban a hazai gyártású gépek valamivel jobb piaci helyzetben vannak, az Aeroflot óriásmegrendelésein kívül nem nagyon érkezik jelzés vásárlási szándékról más, magánkézben lévő cégektől.


Sőt az öt példányt üzemeltető Yakutiánál annyira rosszul sült el az SSJ-100-asok karrierje, hogy a cég hétmilliárd rubelt is hajlandó fizetni a bérbeadónak pluszban, hogy amerikai Boeing 737-eseket kaphasson helyettük."


Ha pedig ezt osseadom azorosz uzemeltetesi lazasaggal "megy az ugy is" akkor nem vagyunk messze egy kataszrofatol, sem.


Majd beletanulnak???? Gyakorlatilag 10 ev alatt keptelenek voltak az uzemeltetesi hatteret biztositani. Kezdetben jobb volt az alkatreszellatas mint az utobbi 5 evben. Szerintem a Szuhojnal ugy vannak vele hogy ha kell majd Putyin telefonal egyet es jon a belfoldi rendeles. A nyugatiak meg levannak szarva. Eleg nekik a belfoldi is. Azonban igy igazabol csak a problemat exportaltak az AEROFLOTHOZ akinek kikell termelnie az igy keletkezo veszteseget plusz kell vennie masik normalis gepeket amivel a tenyleges utasforgalmat letudja bonyolitani. Az az veszteseg veszteseg veszteseg.

Tovabbra sem kepesek felfogni plane nem alkalmazni a ugyfelkozpontusagot es a minosegbiztositast. Szerintuk az adott szitura a megoldas hogy telefonalnak egyett es majd Putyin telefonal egy masikat.

Ahogy irtam a nepotizmus es a piacgazdasag ket egymast kizaro fogalom. Es az igazan szornyu ebben az hogy ez egy nemzetkozi szabaly az az ervenyes magyarorszagra is. Itt is azert mennek a dolgok mert mennek a telefonok es a tenylegesen mukodo otleteknek onmagukban eselyuk sincs. Majd 5-10-20 ev mulva elkezdunk hallani olyan magyarokrol akik kulfoldon alkottak valami nagyot es buszkek leszunk rajuk hogy magyarok ok is holott eppen ez a rendszer uldozte oket el. Ismetlodik a XI szazad vege X. szazad eleje.


XIX-XX szazad