Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 699
85 617
113
Az nem nagy előny,azt gondoltam sokkal olcsóbb.
Így nem fognak nyugatra betörni,nem tudom milyen gazdaságossági mutatók vannak még az utas szállítóknál,karbantartási,nagyjavítási üzemidő,vagy a fajlagos fogyasztás,alkatrész árak?
Ilyesmiben hogy áll a gép,van valami összevethető adat?
A mezőgazdasági gépeknél,építőipari gépeknél jócskán feljöttek a szovjet időkhöz képest,mind minőségben,mind élettartamban,ergonómiában,ha nem lennének szankciók,ill a szankciók nélkül is jelentősek az eu védővámjai,lenne esélyük,minimum az eu csóróbb országaiban.
A repipart nem ismerem.
Megjegyzem,a kínaiak már keményen bent vannak az euban a Liu Gong márkával,már évek óta itt vannak minden szakmai kiállításon,és adnak is el belőlük,ide,nyugatra ők is cummins,scania motorokkal árulják,meg japán szivattyúkkal a gépeket(kawasaki),de itt vannak.

Az OAK(UAC) vezérigazgatója szerint a gép 1 éves üzemeltetése 2 millió USD-vel olcsóbb mint a konkurenciáé. Többi kérdésre majd akkor kapunk választ, ha a gép már szériagyártásba kerül és leszállítják az első megrendelőknek.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Orosz gép kat.á. 96 mil.USD, a nyugati gépek 15%-al drágábbak.
Ebbol igy csak politikai eleadas lesz tenyleges piaci siker biztos nem. Mar a Szuhoj superjet nel kijott hogy hiaba olcsobb ha az uzemeltetesi koltsegei messze magasabbak mint a konkurens gepeke. Utaskilometerre vetit uzianyagfogyasztasa alkatreszigenye is messze magasabb meg ma is mint a konkurens gepek es meg ott van a logisztikai halozat gyengelkedese amikor nincs alkatresz minden repteren hanem varni kell sokszor napokat hogy mashonnan megerkezzen. Kozben a gep all nem termel es a szemelyzet is varakozik.

Oroszorszagban ahol olcso az uzianyag meg ahol politikailag kiadjak hogy ezt kell venni lesz eladas de a nemzetkozi piacon sem az ara es valszeg azuzemeltetesi hattere miatt nem lesz sikeres. Meganno cca 2 eve olvastam egy cikket az International Airliner ujsagban amiben a gepet veseztek es egyben a Szuhoj vezeto tervezojet kerdeztek a varhato kepesseggekrol. Akkor beszerzesi arban kiviteltol fuggoen 26-38% al igertek olcsobbnak mig uzemeltetesi koltsegekben maximum 2% ban magasabbnak de "konyen lehet hogy meg jobb is lesz mint a versenytarsak"

Mara ebbol lett egy 15% es varhatoan egy 6-11% os uzemeltetesi extra koltseg ( ha a superjetet veszem alapul) Mindezt egy olyan gyilkos iparagban ahol a profitrata atlagosn 2-3% !!!!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 387
113
Ebbol igy csak politikai eleadas lesz tenyleges piaci siker biztos nem. Mar a Szuhoj superjet nel kijott hogy hiaba olcsobb ha az uzemeltetesi koltsegei messze magasabbak mint a konkurens gepeke. Utaskilometerre vetit uzianyagfogyasztasa alkatreszigenye is messze magasabb meg ma is mint a konkurens gepek es meg ott van a logisztikai halozat gyengelkedese amikor nincs alkatresz minden repteren hanem varni kell sokszor napokat hogy mashonnan megerkezzen. Kozben a gep all nem termel es a szemelyzet is varakozik.

Oroszorszagban ahol olcso az uzianyag meg ahol politikailag kiadjak hogy ezt kell venni lesz eladas de a nemzetkozi piacon sem az ara es valszeg azuzemeltetesi hattere miatt nem lesz sikeres. Meganno cca 2 eve olvastam egy cikket az International Airliner ujsagban amiben a gepet veseztek es egyben a Szuhoj vezeto tervezojet kerdeztek a varhato kepesseggekrol. Akkor beszerzesi arban kiviteltol fuggoen 26-38% al igertek olcsobbnak mig uzemeltetesi koltsegekben maximum 2% ban magasabbnak de "konyen lehet hogy meg jobb is lesz mint a versenytarsak"

Mara ebbol lett egy 15% es varhatoan egy 6-11% os uzemeltetesi extra koltseg ( ha a superjetet veszem alapul) Mindezt egy olyan gyilkos iparagban ahol a profitrata atlagosn 2-3% !!!!

Ilyen alacsony a profit százalékos aránya?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 699
85 617
113
Azt tudni kell, hogy a SSJ 100 a kezdetekben 80 %-ban nyugati alkatrészekből épült.Mára ez az arány lecsökkent 50%-ra. TEhát az alkatrész problémák, hajtómü problémák nem kimondottan az oroszok tehetnek. Még a civil Szuhoj ellen is szankciókat vezettek be , ott gáncsolják az oroszokat ahol csak tudják. Az MSz-21 szérigyártása is azért késik 1,5évet mert jenki zsarolásra a japánok leállították a kompozit szárnyak gyártásához szükséges speciális üvegszál exportját. A gép szárnyai teljesen kompozitból vanak, ezáltal könnyebb a gép tömege és 20%-al kevesebb lenne a fogyasztása. Most az oroszoknak lokalizálni kell otthon az üvegszál gyártását.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ilyen alacsony a profit százalékos aránya?
Tobb iparag van ahol a nagy a hatalmas arbevetel kis profit modon muxil a dolog. Ilyen a repipar is. Azt hozza kell tenni hogy sokszor mar nem lehet tiszta repiparrol beszelni mert a cegnek vannak szallodai utazasszervezo cegei autokolcsonzostb stb. De tisztan a kereskedelmi repulesnel 2-3% korul van az atlag profitrata ha jol megy a cegnek.
A MALEVNEK meg ennyi sem sikeredett anno. Folyamatosan es vastagon veszteseges volt evtizedeken keresztul pedig monopol helyzetben volt.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 387
113
Tobb iparag van ahol a nagy a hatalmas arbevetel kis profit modon muxil a dolog. Ilyen a repipar is. Azt hozza kell tenni hogy sokszor mar nem lehet tiszta repiparrol beszelni mert a cegnek vannak szallodai utazasszervezo cegei autokolcsonzostb stb. De tisztan a kereskedelmi repulesnel 2-3% korul van az atlag profitrata ha jol megy a cegnek.
A MALEVNEK meg ennyi sem sikeredett anno. Folyamatosan es vastagon veszteseges volt evtizedeken keresztul pedig monopol helyzetben volt.

Hogy lett volna monopol helyzetben?
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Azt tudni kell, hogy a SSJ 100 a kezdetekben 80 %-ban nyugati alkatrészekből épült.Mára ez az arány lecsökkent 50%-ra. TEhát az alkatrész problémák, hajtómü problémák nem kimondottan az oroszok tehetnek. Még a civil Szuhoj ellen is szankciókat vezettek be , ott gáncsolják az oroszokat ahol csak tudják. Az MSz-21 szérigyártása is azért késik 1,5évet mert jenki zsarolásra a japánok leállították a kompozit szárnyak gyártásához szükséges speciális üvegszál exportját. A gép szárnyai teljesen kompozitból vanak, ezáltal könnyebb a gép tömege és 20%-al kevesebb lenne a fogyasztása. Most az oroszoknak lokalizálni kell otthon az üvegszál gyártását.


boki

Szepen hangzik de nem igaz amit irsz. Az SSJ 100 alkatreszeit maga a Szuhoj biztositotta. Nem lehetett es ma sem lehet direktben a beszallitototl megvenni az alkatreszeket. Ezt a szuhoj a sajat jol felfogott es teljesen ertheto erdekei miatt teszi ugyanis az alkatreszen levo profitot szeretne megtartani maganak.
A Boeing Airbus Embraer gepeknel a szerviz ugy nez ki hogy a legtobb repteren van szervizszolgaltato alkatreszraktarral de ha nincs valami oknal fogva alkatresz akkor "becsbol meghozzak pikk pakk" az az van a szomszedban.
Az SSJ nel ez a szervizhalozat nagyon ritkara sikeredett es nemkerult az alkatreszraktar feltoltesre a SZUHOJ ALTAL. Nem azert mert a nyugati beszallitok nem szallitottak volna hanem mert szimplan a Szuhoj nem fektettt be eleg penzt . Igy aztan ures polcok voltak a szerviz hubokon es a feladatuk abban allt hogy igeny eseten megrendeltek a kozponti Szuhoj raktarbol ahol altalaban volt alkatresz csak ha sokszor napok kelettek igy ameddig az alaktresz a gephez erkezett.

Kozben elkezdtek kivaltani a nyugati alkatrezzeket orosz meg kinai beszallitokkal. Aztan kiderult hogy a nemzetkozi bevizsgalasokat nem tudjak prezentalni igy a nyugati legitarsasagok nemrendelnek nem rendelhetnek beloluk. Ezzel a certikizacios folyamattal amai napig adosak. Ez nem valami kivetelezes hanem VALAMENNYI alkatresz beszalitonal kotelezo.

Roviden kenyelmes dolog mindent a szankciokra fogni de a valosag mas. Hozzanemertes, penzhiany, rossz dontesek. Eleve az hogy ebbe a kokemeny nemzetkozi versenybe beszalnak ahol olyan nevek valtak tortenelemme mint Locjheed, Douglas, ...... csak ugy lehetett volna ha iszonyat tokevel es hosszutavra terveznek egy jol atgondolt strategiaval. No most sem toke sem jol atgondolt strategia nincs igy rovidtavon is meg latszik hogy hosszutavon is egy penznyelo mindket project.

Az en elorejelzesem a projektekrol : Tovabbra is problemakrol fogunk majd hallani ami miatt a gep nemhozza a nemzetkozileg es uzletileg elvart minimum sztenderdeket es ezn hireket idonkent ritkan egy nagy csinnadrattaval bejelentett "hatalmas" eladas szakitja meg valami "air timbuktu" kategoriaju legitarsasaggal.

Ha veletlen valami okbol leesik egy MS21 ami uj gepnel nem kizart az meg vegkeppen betesz a projektnek.

Iszonyat penznyelo. Nem veletlen hogy a nyugati cegek nem akartak kockazatviselokent resztvenni a projektben.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Hogy lett volna monopol helyzetben?


Ugy hogy a Malaev szamara a foldi kiszolgalas sot az uzemanyag is sokkal kedvezobb aron ment a 90 es evek vegeig. Az LRI egyik vezetojevel anno sokat utaztunk egyutt mas okbol kifolyolag egy ev alatt bejartuk Europat meg Eszak Amerikat gyarlatogatasok cimen. Sokat beszelgettun a Malevrol LRI rol. Az LRI vastagon brutalisan volt nyereseges es elmondasa szerint a Malevnak is annak kelett volna lenni az adott korulmenyek kozott mert annoa magyarok a MALEVBEN biztak es a Malev koltsegei messze alatta jartak a tobbi nallunk repulo legitarsasagnal. Olyan poziciokkal rendelkezett a Malev jaratinditasi jogok stb hogy mindenki alarendelt szerepet jatszott csak. Aztan ebbol sikerult becsodolni. Ma a legsikeresebb magyar legitarsasagot a WizzAirt egy volt Malev igazgato vezeti . No is tudna meselni arrol hogymiert is magyarisztan Magyarorszag. Gyakorlatilag szetloptak a ceget gazdasagi es politikai szereplok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Azt tudni kell, hogy a SSJ 100 a kezdetekben 80 %-ban nyugati alkatrészekből épült.Mára ez az arány lecsökkent 50%-ra. TEhát az alkatrész problémák, hajtómü problémák nem kimondottan az oroszok tehetnek. Még a civil Szuhoj ellen is szankciókat vezettek be , ott gáncsolják az oroszokat ahol csak tudják. Az MSz-21 szérigyártása is azért késik 1,5évet mert jenki zsarolásra a japánok leállították a kompozit szárnyak gyártásához szükséges speciális üvegszál exportját. A gép szárnyai teljesen kompozitból vanak, ezáltal könnyebb a gép tömege és 20%-al kevesebb lenne a fogyasztása. Most az oroszoknak lokalizálni kell otthon az üvegszál gyártását.
Napó
boki
Egyszerűen nem gyártanak elég motort.
Szepen hangzik de nem igaz amit irsz. Az SSJ 100 alkatreszeit maga a Szuhoj biztositotta. Nem lehetett es ma sem lehet direktben a beszallitototl megvenni az alkatreszeket. Ezt a szuhoj a sajat jol felfogott es teljesen ertheto erdekei miatt teszi ugyanis az alkatreszen levo profitot szeretne megtartani maganak.
A Boeing Airbus Embraer gepeknel a szerviz ugy nez ki hogy a legtobb repteren van szervizszolgaltato alkatreszraktarral de ha nincs valami oknal fogva alkatresz akkor "becsbol meghozzak pikk pakk" az az van a szomszedban.
Az SSJ nel ez a szervizhalozat nagyon ritkara sikeredett es nemkerult az alkatreszraktar feltoltesre a SZUHOJ ALTAL. Nem azert mert a nyugati beszallitok nem szallitottak volna hanem mert szimplan a Szuhoj nem fektettt be eleg penzt . Igy aztan ures polcok voltak a szerviz hubokon es a feladatuk abban allt hogy igeny eseten megrendeltek a kozponti Szuhoj raktarbol ahol altalaban volt alkatresz csak ha sokszor napok kelettek igy ameddig az alaktresz a gephez erkezett.

Kozben elkezdtek kivaltani a nyugati alkatrezzeket orosz meg kinai beszallitokkal. Aztan kiderult hogy a nemzetkozi bevizsgalasokat nem tudjak prezentalni igy a nyugati legitarsasagok nemrendelnek nem rendelhetnek beloluk. Ezzel a certikizacios folyamattal amai napig adosak. Ez nem valami kivetelezes hanem VALAMENNYI alkatresz beszalitonal kotelezo.

Roviden kenyelmes dolog mindent a szankciokra fogni de a valosag mas. Hozzanemertes, penzhiany, rossz dontesek. Eleve az hogy ebbe a kokemeny nemzetkozi versenybe beszalnak ahol olyan nevek valtak tortenelemme mint Locjheed, Douglas, ...... csak ugy lehetett volna ha iszonyat tokevel es hosszutavra terveznek egy jol atgondolt strategiaval. No most sem toke sem jol atgondolt strategia nincs igy rovidtavon is meg latszik hogy hosszutavon is egy penznyelo mindket project.

Az en elorejelzesem a projektekrol : Tovabbra is problemakrol fogunk majd hallani ami miatt a gep nemhozza a nemzetkozileg es uzletileg elvart minimum sztenderdeket es ezn hireket idonkent ritkan egy nagy csinnadrattaval bejelentett "hatalmas" eladas szakitja meg valami "air timbuktu" kategoriaju legitarsasaggal.

Ha veletlen valami okbol leesik egy MS21 ami uj gepnel nem kizart az meg vegkeppen betesz a projektnek.

Iszonyat penznyelo. Nem veletlen hogy a nyugati cegek nem akartak kockazatviselokent resztvenni a projektben.
Egyszerűen nem gyártanak elég motort.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 416
113
boki

Szepen hangzik de nem igaz amit irsz. Az SSJ 100 alkatreszeit maga a Szuhoj biztositotta. Nem lehetett es ma sem lehet direktben a beszallitototl megvenni az alkatreszeket. Ezt a szuhoj a sajat jol felfogott es teljesen ertheto erdekei miatt teszi ugyanis az alkatreszen levo profitot szeretne megtartani maganak.
A Boeing Airbus Embraer gepeknel a szerviz ugy nez ki hogy a legtobb repteren van szervizszolgaltato alkatreszraktarral de ha nincs valami oknal fogva alkatresz akkor "becsbol meghozzak pikk pakk" az az van a szomszedban.
Az SSJ nel ez a szervizhalozat nagyon ritkara sikeredett es nemkerult az alkatreszraktar feltoltesre a SZUHOJ ALTAL. Nem azert mert a nyugati beszallitok nem szallitottak volna hanem mert szimplan a Szuhoj nem fektettt be eleg penzt . Igy aztan ures polcok voltak a szerviz hubokon es a feladatuk abban allt hogy igeny eseten megrendeltek a kozponti Szuhoj raktarbol ahol altalaban volt alkatresz csak ha sokszor napok kelettek igy ameddig az alaktresz a gephez erkezett.

Kozben elkezdtek kivaltani a nyugati alkatrezzeket orosz meg kinai beszallitokkal. Aztan kiderult hogy a nemzetkozi bevizsgalasokat nem tudjak prezentalni igy a nyugati legitarsasagok nemrendelnek nem rendelhetnek beloluk. Ezzel a certikizacios folyamattal amai napig adosak. Ez nem valami kivetelezes hanem VALAMENNYI alkatresz beszalitonal kotelezo.

Roviden kenyelmes dolog mindent a szankciokra fogni de a valosag mas. Hozzanemertes, penzhiany, rossz dontesek. Eleve az hogy ebbe a kokemeny nemzetkozi versenybe beszalnak ahol olyan nevek valtak tortenelemme mint Locjheed, Douglas, ...... csak ugy lehetett volna ha iszonyat tokevel es hosszutavra terveznek egy jol atgondolt strategiaval. No most sem toke sem jol atgondolt strategia nincs igy rovidtavon is meg latszik hogy hosszutavon is egy penznyelo mindket project.

Az en elorejelzesem a projektekrol : Tovabbra is problemakrol fogunk majd hallani ami miatt a gep nemhozza a nemzetkozileg es uzletileg elvart minimum sztenderdeket es ezn hireket idonkent ritkan egy nagy csinnadrattaval bejelentett "hatalmas" eladas szakitja meg valami "air timbuktu" kategoriaju legitarsasaggal.

Ha veletlen valami okbol leesik egy MS21 ami uj gepnel nem kizart az meg vegkeppen betesz a projektnek.

Iszonyat penznyelo. Nem veletlen hogy a nyugati cegek nem akartak kockazatviselokent resztvenni a projektben.

Ne erőlködj, felesleges.
Tízezer szavas esszében írhatnám le, miért van ez az egész kudarcra ítélve nemzetközileg a kínai szarral együtt - pont elég kolegám volt, aki dolgozott a szuhoj hulladékán és szívből gyűlölték ha hozzá kellett nyúlni. Nem a gépet - hanem ami ezzel járt.

Bármelyik légitársaság, ahol van egy 60 IQ fölötti költségszámítással foglalkozó személy meg egy zsebszámológép, ki fogja hozni, hogy a gép nem éri meg, kerüljön bármennyibe. Mert a lényeg nem a gép, hanem a szolgáltatási CSOMAG, ami vele jár. Mert mondjuk van egy horpadásod a gépen valahol és az SRM nem tartalmaz erre utasítást, írnod kell a cégnek - erre válaszol még az olyan másodvonalas banda is, mint a Bombardier vagy az Embraer, mert tudják mi az a nyugati szintű elvárás. Szuhojnál ez olyan szinten zéró, hogy azt aki nincs benne el sem képzeli - a rendszerük maga nem támogatja ezt a nyílt, vevőközpontú kommunikációt. Külföldi üzemeltetőként le vagy nézve, örülj, hogy repülheted, másodrendű vagy, stb... agyhalál. Ez van, ilyen országokból mást nem várj el. A rendszerek alapkódja, a magja ilyen, ez jelenik meg ebben is. És ez nem fog változni, mert ez ott az attitude..Katonai vonalon mehet az ilyesmi, de polgáriban, ahol vegytiszta haszon a lényeg - halálra van ítélve.

Bukás előre borítékolva, majd kínlódnak vele a saját meg a csatlós légitársaságok. Simán pénznyelő lesz ez is, ami aztán viszi magával a légitársaságot is - persze vesznek majd Airbust meg Boeinget, hogy valami nyereséget is termeljenek és ne dőljenek be az állami repgyártás támogatás oltárán.
Bizniszelni ilyen hozzáállással nem lehet.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ne erőlködj, felesleges.
Tízezer szavas esszében írhatnám le, miért van ez az egész kudarcra ítélve nemzetközileg a kínai szarral együtt - pont elég kolegám volt, aki dolgozott a szuhoj hulladékán és szívből gyűlölték ha hozzá kellett nyúlni. Nem a gépet - hanem ami ezzel járt.

Bármelyik légitársaság, ahol van egy 60 IQ fölötti költségszámítással foglalkozó személy meg egy zsebszámológép, ki fogja hozni, hogy a gép nem éri meg, kerüljön bármennyibe. Mert a lényeg nem a gép, hanem a szolgáltatási CSOMAG, ami vele jár. Mert mondjuk van egy horpadásod a gépen valahol és az SRM nem tartalmaz erre utasítást, írnod kell a cégnek - erre válaszol még az olyan másodvonalas banda is, mint a Bombardier vagy az Embraer, mert tudják mi az a nyugati szintű elvárás. Szuhojnál ez olyan szinten zéró, hogy azt aki nincs benne el sem képzeli - a rendszerük maga nem támogatja ezt a nyílt, vevőközpontú kommunikációt. Külföldi üzemeltetőként le vagy nézve, örülj, hogy repülheted, másodrendű vagy, stb... agyhalál. Ez van, ilyen országokból mást nem várj el. A rendszerek alapkódja, a magja ilyen, ez jelenik meg ebben is. És ez nem fog változni, mert ez ott az attitude..Katonai vonalon mehet az ilyesmi, de polgáriban, ahol vegytiszta haszon a lényeg - halálra van ítélve.

Bukás előre borítékolva, majd kínlódnak vele a saját meg a csatlós légitársaságok. Simán pénznyelő lesz ez is, ami aztán viszi magával a légitársaságot is - persze vesznek majd Airbust meg Boeinget, hogy valami nyereséget is termeljenek és ne dőljenek be az állami repgyártás támogatás oltárán.
Bizniszelni ilyen hozzáállással nem lehet.


100% ban egyetertek. Es ezt sem lehet a szankciokra kenni. Bar elismerem kenyelmes megoldas. Az SSJ is meg a MSZ21 is penznyelo kudarc. Esetleg megveszik a kinaiak de akkor azugy fog jarni mint a magyarorszagi piacfelvasarlas. Beszalitok lehetnek bizonyos teruleteken az orszok de a civil repiparrol lecsusztak. Jelenelg a birodalmi almok barmi aron valo kergetese folyik igen igen koltseges modon.

Es ez csak az egyik ilyen koltseges hobbi. Van ott hasonlo rentgeteg. Kozben meg az oktatas az egeszsegugy meg Putyin szerint is szar.Akkor miert nem erre koltenek?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 733
113
Ne erőlködj, felesleges.
Tízezer szavas esszében írhatnám le, miért van ez az egész kudarcra ítélve nemzetközileg a kínai szarral együtt - pont elég kolegám volt, aki dolgozott a szuhoj hulladékán és szívből gyűlölték ha hozzá kellett nyúlni. Nem a gépet - hanem ami ezzel járt.

Bármelyik légitársaság, ahol van egy 60 IQ fölötti költségszámítással foglalkozó személy meg egy zsebszámológép, ki fogja hozni, hogy a gép nem éri meg, kerüljön bármennyibe. Mert a lényeg nem a gép, hanem a szolgáltatási CSOMAG, ami vele jár. Mert mondjuk van egy horpadásod a gépen valahol és az SRM nem tartalmaz erre utasítást, írnod kell a cégnek - erre válaszol még az olyan másodvonalas banda is, mint a Bombardier vagy az Embraer, mert tudják mi az a nyugati szintű elvárás. Szuhojnál ez olyan szinten zéró, hogy azt aki nincs benne el sem képzeli - a rendszerük maga nem támogatja ezt a nyílt, vevőközpontú kommunikációt. Külföldi üzemeltetőként le vagy nézve, örülj, hogy repülheted, másodrendű vagy, stb... agyhalál. Ez van, ilyen országokból mást nem várj el. A rendszerek alapkódja, a magja ilyen, ez jelenik meg ebben is. És ez nem fog változni, mert ez ott az attitude..Katonai vonalon mehet az ilyesmi, de polgáriban, ahol vegytiszta haszon a lényeg - halálra van ítélve.

Bukás előre borítékolva, majd kínlódnak vele a saját meg a csatlós légitársaságok. Simán pénznyelő lesz ez is, ami aztán viszi magával a légitársaságot is - persze vesznek majd Airbust meg Boeinget, hogy valami nyereséget is termeljenek és ne dőljenek be az állami repgyártás támogatás oltárán.
Bizniszelni ilyen hozzáállással nem lehet.
Bízom benne, hogy tanulnak a hibáikból és a negatív visszhangokból. Amennyire én civilként látom, az utasszállító iparra is ráférne egy kis "friss vér", értelmes konkurencia. Amit a Boeing alkotott a 737 MAX típussal, elég jól mutatja, hogy lehet, hogy a napi üzemben ők a "nyugat", viszont a bevételért minimum ugyanúgy belefosnak az emberek szájába.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Bízom benne, hogy tanulnak a hibáikból és a negatív visszhangokból. Amennyire én civilként látom, az utasszállító iparra is ráférne egy kis "friss vér", értelmes konkurencia. Amit a Boeing alkotott a 737 MAX típussal, elég jól mutatja, hogy lehet, hogy a napi üzemben ők a "nyugat", viszont a bevételért minimum ugyanúgy belefosnak az emberek szájába.
Az oroszoknal ez nem mukodik. Egyszeruen maga a rendszeruk kontraproduktiv. A vezeteshez valo huseg elorebb valo mint a tudas. Csak tudassal senki vagy vagy ha megis elfogadnak elfogadnanak akkor is nem jut szamodra megbecsules anyagilag erkolcsileg mert az a privilegizalt reteg szamara eleg csak.
Nem hogy menedzsment szinten de egyszeru szakmunkas sznten keptelenek mennyisegileg es minosegileg megfelelo szakmunkast kikepzezni es megtartani.

Az alapok nincsenek rendben es erre a repedezo torekeny alapra eroltetik a nagy projektek epiteset.


Garantalt kudarcok!
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 387
113
Az oroszoknal ez nem mukodik. Egyszeruen maga a rendszeruk kontraproduktiv. A vezeteshez valo huseg elorebb valo mint a tudas. Csak tudassal senki vagy vagy ha megis elfogadnak elfogadnanak akkor is nem jut szamodra megbecsules anyagilag erkolcsileg mert az a privilegizalt reteg szamara eleg csak.
Nem hogy menedzsment szinten de egyszeru szakmunkas sznten keptelenek mennyisegileg es minosegileg megfelelo szakmunkast kikepzezni es megtartani.

Az alapok nincsenek rendben es erre a repedezo torekeny alapra eroltetik a nagy projektek epiteset.


Garantalt kudarcok!

Azért ne vonjunk le túl gyorsan messzemenő következtetéseket.A Szuhojnak kb úgy kellett a civil piac mint neked egy térdlövés.Vagy a Kreml erőltette vagy valamelyik Szuhoj fejes(Pogoszjan) gondolta azt,hogy ha már ekkor a politikai túlsújuk akkor bármit képesek levonni az otthoni üzemeltetők nyakán.Csak azt nem vette számításba,hogy a civil repülés még Oroszországban is tökéletesen profitorientált piaci alapokon működő ágazat ahová nem lehet felsőbb utasításra betörni(még az orosz társaságok is hánynak a géptől).
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 733
113
Az oroszoknal ez nem mukodik. Egyszeruen maga a rendszeruk kontraproduktiv. A vezeteshez valo huseg elorebb valo mint a tudas. Csak tudassal senki vagy vagy ha megis elfogadnak elfogadnanak akkor is nem jut szamodra megbecsules anyagilag erkolcsileg mert az a privilegizalt reteg szamara eleg csak.
Nem hogy menedzsment szinten de egyszeru szakmunkas sznten keptelenek mennyisegileg es minosegileg megfelelo szakmunkast kikepzezni es megtartani.

Az alapok nincsenek rendben es erre a repedezo torekeny alapra eroltetik a nagy projektek epiteset.


Garantalt kudarcok!
Dudival értek egyet. Civil piac, lehet, hogy nem lesznek képesek változtatni, akkor csőd lesz. Ha fenn akarnak maradni, alkalmazkodniuk kell. Ez nem a Szovjetunió.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Dudival értek egyet. Civil piac, lehet, hogy nem lesznek képesek változtatni, akkor csőd lesz. Ha fenn akarnak maradni, alkalmazkodniuk kell. Ez nem a Szovjetunió.

Szuznek maradni es szexualizalni egyszerre nem lehet. Versenyszferaban sikeresnek lenni es egyszerre a nepotizmust gyakorolni nem lehet. A ketto kizarja egymast.

A SZU alatt is sokmindent akartak elerni csak a rendszerbol fakadoan egyszeruen keptelenek voltak. Rendszervaltasra van szukseg es legfokeppen a fejelkben.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Azért ne vonjunk le túl gyorsan messzemenő következtetéseket.A Szuhojnak kb úgy kellett a civil piac mint neked egy térdlövés.Vagy a Kreml erőltette vagy valamelyik Szuhoj fejes(Pogoszjan) gondolta azt,hogy ha már ekkor a politikai túlsújuk akkor bármit képesek levonni az otthoni üzemeltetők nyakán.Csak azt nem vette számításba,hogy a civil repülés még Oroszországban is tökéletesen profitorientált piaci alapokon működő ágazat ahová nem lehet felsőbb utasításra betörni(még az orosz társaságok is hánynak a géptől).


Pogoszjannak pont az volt a problemaja anno hogy nem a PAK-FA ra koncentral a ceg hanem a civil piaccal kezd el foglalkozni elvonva az anyagi es humanforrast a katonai projektrol. Le lett hurrogva es biztositva lett a ceg hogy meg fog kapni minden allami tamogatast.

Amugy meg nem tok mindegy hogy egy szuhoj fejes vagy egy politikai fejes dontott igy ? A szuhoj is allami ceg. Mondjuk ugy hogy vagy igy vagy ugy de orosz politikai dontes szuletett gazdasagi es technikai racionalitas nelkul. Most pedig a dolog fajdalmas es egyre fajdalmasabb mert bezarni a boltot draga ( meg evtizedekig biztositani kell a supportot a mar eladott gepeknek ) es hatalmas presztizsveszteseggel jar de tovabbvinni meg plane penznyelo dolog. A kinaiak jelentenenek anyagilag egy egerutat de az is presztizsveszteseggel jarna.

Melyik ujjamat harapjam? Ez itt a kerdes az oroszok reszerol.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 387
113
Pogoszjannak pont az volt a problemaja anno hogy nem a PAK-FA ra koncentral a ceg hanem a civil piaccal kezd el foglalkozni elvonva az anyagi es humanforrast a katonai projektrol. Le lett hurrogva es biztositva lett a ceg hogy meg fog kapni minden allami tamogatast.

Amugy meg nem tok mindegy hogy egy szuhoj fejes vagy egy politikai fejes dontott igy ? A szuhoj is allami ceg. Mondjuk ugy hogy vagy igy vagy ugy de orosz politikai dontes szuletett gazdasagi es technikai racionalitas nelkul. Most pedig a dolog fajdalmas es egyre fajdalmasabb mert bezarni a boltot draga ( meg evtizedekig biztositani kell a supportot a mar eladott gepeknek ) es hatalmas presztizsveszteseggel jar de tovabbvinni meg plane penznyelo dolog. A kinaiak jelentenenek anyagilag egy egerutat de az is presztizsveszteseggel jarna.

Melyik ujjamat harapjam? Ez itt a kerdes az oroszok reszerol.

Vagy beleszoknak a modern civil piacba és akkor van remény arra,hogy menni fog a bolt.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113