Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
untitled-1.jpg


Nézzük hogy csinálják ezt ott ahonnan átvettük.

220px-A66_Sl%C3%BC_Nord_Stau.JPG


A szabályok szerint a mentősávot még az előtt ki kell alakítani, hogy leállna a forgalom. Kétsávos utakon a belső sávban haladóknak balra, a külső sávban haladóknak jobbra kell húzódniuk, amennyire csak lehetséges, egészen a burkolat széléig. Hasonlóan a három- vagy többsávos utakon a belső sávban levőknek balra, a többieknek jobbra kell félrehúzódniuk. Ehhez a leállósávot is igénybe vehetik az autósok.
https://magyarnemzet.hu/archivum/kulfold-archivum/problemak-vannak-a-mentosav-bevezetesevel-4167088/

A legszélső jobb oldali sávban haladók igénybe vehetik a leállósávot is, ha másképp nem tudnak félrehúzódni.
https://orientpress.hu/cikk/2016-10-06_egyre-jobban-alkalmazzak-a-mentosavot-az-autosok

http://www.m60.hu/hirek/autopalya_tudnivalok/torlodas_vagy_baleset_eseten_kotelezo_a_mentosav

Ti nem ugyan arról beszéltek!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Végigolvastam jó pár oldal villanyautó vs. hálózat hozzászólást.Egy észrevételem és egy kérdésem lenne:

Észrevétel:
Ne álmodozzunk mindenki akkor fog tölteni amikor csak tud.Olyan ez mint az okostelefon.Amikor tudod töltöd mert gyorsan merül és ki tudja mikor jutsz töltési lehetőséghez(arról nem is beszélve,hogy a mobiltelefon abban a pillanatban,hogy töltöd átlényegül vezetékes telefonná az meg kinek is kell a 21. században?)Szóval mindeni tölteni fog amikor csak tud.
Kérdés:
Miért nem lehet otthon napenergiából vagy szélenergiából megoldani az autó töltését olyan módon,hogy nem kötöd sem a napelemet sem a ,szélturbinát a ház hálózatár(és ilyen formán az országos hálózatra)hanem az egy külön elszeparált rendszeren csak a kocsidat tölti közvetlenül ha pont napsütésben vagy szélben töltesz vagy feltölt egy akkupakkot és abból töltesz (kvázi egy buzi nagy power bank módjára)ha épp nem tud a rendszered áramot termelni mert nincs nap vagy szél?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Miért nem lehet otthon napenergiából vagy szélenergiából megoldani az autó töltését olyan módon,hogy nem kötöd sem a napelemet sem a ,szélturbinát a ház hálózatár(és ilyen formán az országos hálózatra)hanem az egy külön elszeparált rendszeren csak a kocsidat tölti közvetlenül ha pont napsütésben vagy szélben töltesz vagy feltölt egy akkupakkot és abból töltesz (kvázi egy buzi nagy power bank módjára)ha épp nem tud a rendszered áramot termelni mert nincs nap vagy szél?

Akkupakk árából évekig töltheted az autót hálózatról még akkor is ha kivetnek 200% jövedéki adót autótöltésre.
Ha meg elfűtöd a nappal termelt áramot mert pl. munkahelyen vagy akkor meg megint kidobott pénz.

Nekem extra jó lenne ha lehetne 4-5 év múlva esedékes autócserénél értelmes áron ~400km hatótávú villanyautót venni, mert a cégnél úgyse vennék észre ha megcsapolnám a 400V-ot, rokonlátogatásnál meg úgyis náluk töltenénk :p


Szerk.: megnyitom a Facebook-ot és ez a reklám fogad.
WTF

http://www.bcf.hu/bmw_4pines_ulesfoglaltsag_erzekelo_emulator_ov_emulator
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Akkupakk árából évekig töltheted az autót hálózatról még akkor is ha kivetnek 200% jövedéki adót autótöltésre.
Ha meg elfűtöd a nappal termelt áramot mert pl. munkahelyen vagy akkor meg megint kidobott pénz.

Nekem extra jó lenne ha lehetne 4-5 év múlva esedékes autócserénél értelmes áron ~400km hatótávú villanyautót venni, mert a cégnél úgyse vennék észre ha megcsapolnám a 400V-ot, rokonlátogatásnál meg úgyis náluk töltenénk :p

Ez az akkupakk/otthoni áramtermelés kizárólag töltés céljából megoldaná a tömeges gyorstöltés problémáját hisz nem a hálózatból vennéd ki az áramot így nem is ugrana meg a hálózat terhelése ha mindenki egyszerre kezd el gyorstölteni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez az akkupakk/otthoni áramtermelés kizárólag töltés céljából megoldaná a tömeges gyorstöltés problémáját hisz nem a hálózatból vennéd ki az áramot így nem is ugrana meg a hálózat terhelése ha mindenki egyszerre kezd el gyorstölteni.

Kétlem, hogy bárki is bevállalná egy otthoni gyorstöltő telepítésének költségeit. Lazán nyolc számjegyű tétel lenne az EON részéről.
Ha akkora akkupakk-ot akarsz telepíteni amiből tele tudott tölteni az autót akkor mindegy ha 2 autót veszel és felváltva használod, árban ugyanott vagy :)
Molni szerintem ki tudná számolni mennyivel kellene nagyobb legyen a cucc.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Kétlem, hogy bárki is bevállalná egy otthoni gyorstöltő telepítésének költségeit. Lazán nyolc számjegyű tétel lenne az EON részéről.
Ha akkora akkupakk-ot akarsz telepíteni amiből tele tudott tölteni az autót akkor mindegy ha 2 autót veszel és felváltva használod, árban ugyanott vagy :)
Molni szerintem ki tudná számolni mennyivel kellene nagyobb legyen a cucc.

Nem világos,hogy miért kell ehez az áramszolgáltató.
Megveszed teszem azt a napelemet,az akkupakkot megépíted a garázst,kiépít az elektromos hálózatot a szolgáltatónak csak le kell ellenőriznie vagy még azt sem ha találsz megfelelő végzettségű és engedélyezési jogkörrel rendelkező mérnököt hozzá.Nem kötnéd a hálózatra így mi köze van hozzá a szolgáltatónak?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem világos,hogy miért kell ehez az áramszolgáltató.
Megveszed teszem azt a napelemet,az akkupakkot megépíted a garázst,kiépít az elektromos hálózatot a szolgáltatónak csak le kell ellenőriznie vagy még azt sem ha találsz megfelelő végzettségű és engedélyezési jogkörrel rendelkező mérnököt hozzá.Nem kötnéd a hálózatra így mi köze van hozzá a szolgáltatónak?

Te napelemmel akarod kiváltani a hálózatról üzemelőt gyorstöltőt (én így értelmeztem), de eleve egy gyorstöltő telepítése szép nagy költség lenne ha hálózatról menne, mivel elég durva áramfelvételről lenne szó.

Tisztán napelem+akku kombó se biztos, hogy olcsóbb, mivel a töltési veszteségek miatt az átmeneti akkunak nagyobbnak kell lennie, mint az autóban levőnek, ami a jármű árának jelentős részét teszi ki. Ráadásul ha nincs elég delej a Napból megint hálózatról kellene tölteni (mondjuk alternatíva lehetne az átmeneti tároló töltése 16A-ral).

Mondjuk lehet szimplán félreértettem mit akarsz :D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Végigolvastam jó pár oldal villanyautó vs. hálózat hozzászólást.Egy észrevételem és egy kérdésem lenne:

Észrevétel:
Ne álmodozzunk mindenki akkor fog tölteni amikor csak tud.Olyan ez mint az okostelefon.Amikor tudod töltöd mert gyorsan merül és ki tudja mikor jutsz töltési lehetőséghez(arról nem is beszélve,hogy a mobiltelefon abban a pillanatban,hogy töltöd átlényegül vezetékes telefonná az meg kinek is kell a 21. században?)Szóval mindeni tölteni fog amikor csak tud.
Kérdés:
Miért nem lehet otthon napenergiából vagy szélenergiából megoldani az autó töltését olyan módon,hogy nem kötöd sem a napelemet sem a ,szélturbinát a ház hálózatár(és ilyen formán az országos hálózatra)hanem az egy külön elszeparált rendszeren csak a kocsidat tölti közvetlenül ha pont napsütésben vagy szélben töltesz vagy feltölt egy akkupakkot és abból töltesz (kvázi egy buzi nagy power bank módjára)ha épp nem tud a rendszered áramot termelni mert nincs nap vagy szél?
Kb. ötvenszer mutattuk meg, hogy milyen drága a Napáram. Ezen felül a felvázold rendszer nem fog létezni. Nincs két ivóvíz hálózat, nem lesz két elektromos sem. A meglevő hálózatot is használva embertelenül drága a napáram.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
M

molnibalage

Guest
Ez az akkupakk/otthoni áramtermelés kizárólag töltés céljából megoldaná a tömeges gyorstöltés problémáját hisz nem a hálózatból vennéd ki az áramot így nem is ugrana meg a hálózat terhelése ha mindenki egyszerre kezd el gyorstölteni.
Oldaná meg egy frászt. Egyrészt kétszer lenne töltés és kinyerés veszteség is, plusz alapból eszementen drága. Ha meg hosszú útról térsz haza, akkor otthon lesz 60-80 kWh akku. Csak szólok, hogy az úgy laza 1,5-2 milla...

Dudi, kérlek ne. Ezt most kéne befejezni. Teljesen elszállt gondolataid vannak.
Kb. mindenre amit írtál a válasz az, hogy NEM. Akkor nem, hogy kilóg a monitrról...

Jól érted,hogy mit akarok.Gyakorlatilag lenne a garázsod alatt egy marha nagy powerbank amit a hálózattól tökéletesen függetlenül napelemmel vagy szélturbinával töltenél.Itt ágazik ketté a dolog olyan módon,hogy a kocsidat tölthetnéd a marha nagy powerbankról meg közvetlenül a napelemről/szélturbináról.Igen én is tudom,hogy ez nagyon drága lenne egyszerre mint beruházás de ez a rendszer nem egy autó élettartamot szolgálna ki hanem évtizedekig ott lenne mint megoldás(persze költeni kell majd rá ez természetes).
Borzalmas ötlet. Minden szinten.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Te napelemmel akarod kiváltani a hálózatról üzemelőt gyorstöltőt (én így értelmeztem), de eleve egy gyorstöltő telepítése szép nagy költség lenne ha hálózatról menne, mivel elég durva áramfelvételről lenne szó.

Tisztán napelem+akku kombó se biztos, hogy olcsóbb, mivel a töltési veszteségek miatt az átmeneti akkunak nagyobbnak kell lennie, mint az autóban levőnek, ami a jármű árának jelentős részét teszi ki. Ráadásul ha nincs elég delej a Napból megint hálózatról kellene tölteni (mondjuk alternatíva lehetne az átmeneti tároló töltése 16A-ral).

Mondjuk lehet szimplán félreértettem mit akarsz :D

Jól érted,hogy mit akarok.Gyakorlatilag lenne a garázsod alatt egy marha nagy powerbank amit a hálózattól tökéletesen függetlenül napelemmel vagy szélturbinával töltenél.Itt ágazik ketté a dolog olyan módon,hogy a kocsidat tölthetnéd a marha nagy powerbankról meg közvetlenül a napelemről/szélturbináról.Igen én is tudom,hogy ez nagyon drága lenne egyszerre mint beruházás de ez a rendszer nem egy autó élettartamot szolgálna ki hanem évtizedekig ott lenne mint megoldás(persze költeni kell majd rá ez természetes).
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 430
113
Végigolvastam jó pár oldal villanyautó vs. hálózat hozzászólást.Egy észrevételem és egy kérdésem lenne:

Észrevétel:
Ne álmodozzunk mindenki akkor fog tölteni amikor csak tud.Olyan ez mint az okostelefon.Amikor tudod töltöd mert gyorsan merül és ki tudja mikor jutsz töltési lehetőséghez(arról nem is beszélve,hogy a mobiltelefon abban a pillanatban,hogy töltöd átlényegül vezetékes telefonná az meg kinek is kell a 21. században?)Szóval mindeni tölteni fog amikor csak tud.
Kérdés:
Miért nem lehet otthon napenergiából vagy szélenergiából megoldani az autó töltését olyan módon,hogy nem kötöd sem a napelemet sem a ,szélturbinát a ház hálózatár(és ilyen formán az országos hálózatra)hanem az egy külön elszeparált rendszeren csak a kocsidat tölti közvetlenül ha pont napsütésben vagy szélben töltesz vagy feltölt egy akkupakkot és abból töltesz (kvázi egy buzi nagy power bank módjára)ha épp nem tud a rendszered áramot termelni mert nincs nap vagy szél?
Draga egy akkora akksi, lehet hogy nem sok koze van hozza de evekkel ezelott egy targonca akksi 1 millio korul volt. Es nem orok eletu egy akksi sem. Ami non stop toltogetve van azt kezelni is kell ugye, de megis par ev es tonkre mennek, eljon az az ido mikor nem eri meg a megdoglott cellakat cserelgetni. De ez sima targonca akksi, az autos komolyabb, de az sem orok eletu. Tovabba szerintem egy ilyen szolaros tolto az nem mukodne, akkora szelkerek vagy napelempark kene hozza ami direktben leadna annyi folyamatos, egyenletes toltest egy ilyen kocsinak ami mar szerintem egy kocsi araval vetekedne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Oldaná meg egy frászt. Egyrészt kétszer lenne töltés és kinyerés veszteség is, plusz alapból eszementen drága. Ha meg hosszú útról térsz haza, akkor otthon lesz 60-80 kWh akku. Csak szólok, hogy az úgy laza 1,5-2 milla...

Nem értem ezt a két hálózat dolgot.Milyen 2 hálózat?

Oldaná meg egy frászt. Egyrészt kétszer lenne töltés és kinyerés veszteség is, plusz alapból eszementen drága. Ha meg hosszú útról térsz haza, akkor otthon lesz 60-80 kWh akku. Csak szólok, hogy az úgy laza 1,5-2 milla...

Nem minden esetben lenne 2-szer veszteség hisz meg van az opció arra,hogy közvetlen a napelemről/szélturbináról tölts(ha az akkuról töltesz akkor valóban kétszeres lenne a veszteség).Igen én is értem,hogy egyösszegben ezt megépíteni sok pénz de ez lehetővé tenné számodra a gyorstöltést a központi hálózattól függetlenül.Azt pedig én nem tuom kiszámolni,hogy hosszútávon(10-20 év) mennyire lenne költséghatékony vagy ráfizetés azzal összehasonlítva mintha a hálóztaról töltenél.Bár a számításhoz azt is be kéne árazni,hogy neked van hálózattól független gyorstöltés opciód bármikor.Ez egy olyan faktor ami nem tudom,hogy mennyire vagy milyen módon lehet pénzben kifejezni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 430
113
Akkupakk árából évekig töltheted az autót hálózatról még akkor is ha kivetnek 200% jövedéki adót autótöltésre.
Ha meg elfűtöd a nappal termelt áramot mert pl. munkahelyen vagy akkor meg megint kidobott pénz.

Nekem extra jó lenne ha lehetne 4-5 év múlva esedékes autócserénél értelmes áron ~400km hatótávú villanyautót venni, mert a cégnél úgyse vennék észre ha megcsapolnám a 400V-ot, rokonlátogatásnál meg úgyis náluk töltenénk :p


Szerk.: megnyitom a Facebook-ot és ez a reklám fogad.
WTF

http://www.bcf.hu/bmw_4pines_ulesfoglaltsag_erzekelo_emulator_ov_emulator
Nekem is hol vilagit az egyik kocsin hol nem. Azt hittem azert mert a gyerekek szetrugtak a csatlakozot. Muszaki elott torolni nem tudtak, leragasztottam fekete szig szalaggal, atment, lexarom igazabol, 3 ev alatt nem jutottam el oda hogy megnezzem mi a gondja. Errol az emulatorrol meg sosem hallottam.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Oldaná meg egy frászt. Egyrészt kétszer lenne töltés és kinyerés veszteség is, plusz alapból eszementen drága. Ha meg hosszú útról térsz haza, akkor otthon lesz 60-80 kWh akku. Csak szólok, hogy az úgy laza 1,5-2 milla...

Dudi, kérlek ne. Ezt most kéne befejezni. Teljesen elszállt gondolataid vannak.
Kb. mindenre amit írtál a válasz az, hogy NEM. Akkor nem, hogy kilóg a monitrról...


Borzalmas ötlet. Minden szinten.

Ha ez borzalmas ötlet pénzügyileg akkor még is mi ez a nagy lobbi az elektromos autó mellett?Ha én nem tudom a hálózattól függetlenül magánemberként megújuló energaforrásokból megoldani az autó energiaigényét akkor a hálózatból kell kivennem az áramot hozzá.Igen ám,de a hálóztba nem varázsütésre lesz áram hanem azt erőművek termelik amik szennyezik a környezetet.Szóval nem csináltam mást csak a környezetszennyezést az autóból kivettem és átraktam az erőművekb.Azaz nem lett kisebb a környezetszennyezés egy dekával sem.Ez így nem más csak képmutatás,hogy én mindent megtettem.
 
M

molnibalage

Guest
Ha ez borzalmas ötlet pénzügyileg akkor még is mi ez a nagy lobbi az elektromos autó mellett?Ha én nem tudom a hálózattól függetlenül magánemberként megújuló energaforrásokból megoldani az autó energiaigényét akkor a hálózatból kell kivennem az áramot hozzá.Igen ám,de a hálóztba nem varázsütésre lesz áram hanem azt erőművek termelik amik szennyezik a környezetet.Szóval nem csináltam mást csak a környezetszennyezést az autóból kivettem és átraktam az erőművekb.Azaz nem lett kisebb a környezetszennyezés egy dekával sem.Ez így nem más csak képmutatás,hogy én mindent megtettem.
Igen. Az. Vastagon. Ahogy a zöld ideák többsége is az, csak a többségnek nem esik le, mert a csillámpónis világképüket sértené.

Nem értem ezt a két hálózat dolgot.Milyen 2 hálózat?

Te írtál két elszeparált hálózatról egy kommentedben...