Kb. 180 kW, ha 80% a teljes hatásfoka a rendszernek.
Az már 100-200 porszívór is tudna működtetni...

Kb. 180 kW, ha 80% a teljes hatásfoka a rendszernek.

http://iho.hu/hir/meg-tobb-megujulo-energiat-fog-hasznalni-a-db-190909
Ezt én nem értem..
Ha megjön a dróton az áram akkor visszaküldik a szénerőműből érkezett elektront?
Magyarország vízerőmű kapacitása valamivel 1000 MW fölött van. Ennek legnagyobb része Bős-Nagymaros, amit ugye visszabontottunk. Szóval ami van azon kívül, az nem túl jelentős.Más. A folyóink egy részén hatalmas töltések vannak. Pl. a Berettyó két oldalán nagyon magasak a töltések. Ezeket könnyen fel lehetne duzzasztani és vízerőműveket építeni rá. Persze nem túl nagy teljesítményűek.
Ehhez valami infó?
Szerinted nem érné meg?
Kire nézve? Sajnos, ha a kivitelező hanyag, azzal a legkiválóbb terv sem tud mit kezdeni... Viszont, ha igaz a cikk ezen része, akkor meg kik vették át a szart? Na, azokat kell megkínálni ezzel-azzal...
Kire nézve? ...
Amugy eleve nekem gyanusak ezek a "20+ evig all/rohad aztan toldozzuk foltozzuk tovabb" eromuepitesi stilus amit az ukranok is probalnak veghezvinni...Ja, a Belváros főutcája. Hat éven át jártam rajta bringával minden nap, alaposan megfigyelhettem, ahogy tönkremegy. De ott eleve a koncepció is rossz, sztem nincs olyan térkő, ami kibírná a buszokat. Már az első hónapban szétcsúszott az egész, onnantól már minden javítgatás csak szarpasszírozás volt.Kire nézve? Sajnos, ha a kivitelező hanyag, azzal a legkiválóbb terv sem tud mit kezdeni... Viszont, ha igaz a cikk ezen része, akkor meg kik vették át a szart? Na, azokat kell megkínálni ezzel-azzal...
Mondjuk az, hogy itthon is a műszaki ellenőrök miféle munkálat vesznek át és igazolnak teljesítést civil build. részen az sokszor nevetséges. A javított Egyetem tér közelében levő térköves utat pár év alatt szétcseszték a buszok és autók (nahát...), de a javítás után is elég "viccesen" néz ki...
OffJa, a Belváros főutcája. Hat éven át jártam rajta bringával minden nap, alaposan megfigyelhettem, ahogy tönkremegy. De ott eleve a koncepció is rossz, sztem nincs olyan térkő, ami kibírná a buszokat. Már az első hónapban szétcsúszott az egész, onnantól már minden javítgatás csak szarpasszírozás volt.
Jött az ember munkapróbázni - hegesztōüzem. Az emberkereskedō persze jött a süket dumával, hogy ezek milyen profi srácok, mert kint melóztak az atomerōműben a szlovákoknál...Kire nézve? Sajnos, ha a kivitelező hanyag, azzal a legkiválóbb terv sem tud mit kezdeni... Viszont, ha igaz a cikk ezen része, akkor meg kik vették át a szart? Na, azokat kell megkínálni ezzel-azzal...
Mondjuk az, hogy itthon is a műszaki ellenőrök miféle munkálat vesznek át és igazolnak teljesítést civil build. részen az sokszor nevetséges. A javított Egyetem tér közelében levő térköves utat pár év alatt szétcseszték a buszok és autók (nahát...), de a javítás után is elég "viccesen" néz ki...
OFFOff
De, alkalmas rá, csak a kivitelezők (és a tervezők) nem alkalmasak rá:
1. nem az ágyazóhomokkal kell oldalesést adni mert szét fog menni. Ja, hogy így macerás...
2. nem lehet bármilyen terhelésre bármilyen alakú követ használni, mert szét fog menni. Ja, hogy így drágábbat kell venni..
3. a kövek fektetési mintáját a tervezőnek a várható forgalmi irányokhoz meg kell határozni, és ki kellene rajzolni (én is utálom ezt csinálni), amit a kivitelezőnek be kellene tartani. Ja, hogy ez így macerás
4. nem kellene átvenni a szart, átvételkor locsolókocsival telibe önteni, ha már akkor sem folyik el a víz akkor meg bontsa vissza, akkor is ha jön a választás vagy a polgármester sógora a kivitelező.
+1 tessék megnézni az 1-es villamos meghosszabbítását, minden gyalog átkelőt pocsolyába vezettek a Bikás parknál, és ezt valaki mosolyogva átvette, a kurva anyját
http://www.kavicsbeton.hu/uploads/images/kk_termekkatalogus_beliv_2013_02_11.pdf
http://www.maut.hu/MAUTDATA/mediatár/sajtófigyelés/cikk169.pdf
Ez nem atomfizika, én már csak mutatóban tudok integrálni, de ehhez az nem kell, csak olvasni tudás és odafigyelés.
On
Ez lenne az alapvető. Én az ITER-t annak komplexitása miatt nem tudom komolyan venni, mint megoldást. Biztosan szép tudományos kísérlet, csak annak drága úgy, ha nem szolgálja a célt.A fúziós energia terén a plazmát összetartó mágnesek ereje a kulcs. A az új HTS mágnesek esélyt adnak egy az ITER-nél nagyságrendekkel kisebb és olcsóbb fúziós reaktor megépítésére.
Az ITER egy agyon politizált projekt amiből minden résztvevő ország igyekszik legalább akkora hasznot húzni mint az àltala a projektbe fektetett összeg.Ez lenne az alapvető. Én az ITER-t annak komplexitása miatt nem tudom komolyan venni, mint megoldást. Biztosan szép tudományos kísérlet, csak annak drága úgy, ha nem szolgálja a célt.
Az ITER-hez képest egy sima 2.5 generációs erőmű is faék egyszerűségűnek tűnik...
Az ITER egy agyon politizált projekt amiből minden résztvevő ország igyekszik legalább akkora hasznot húzni mint az àltala a projektbe fektetett összeg.
Ezért van hogy az ITER mágnesek felét Olaszországban a másik felét meg Japánban gyártják két teljesen egyforma üzemben két teljes garnitúra munkaerővel.
Naná hogy a végén minden eszméletlen drága és lassú lesz.
Most nekem úgy tűnik hogy mire az ITER megépülne addigra el is avul.
Azt a technológia amivel megtervezték már most meghaladott és az üzembe helyezéséig még 6-16 év van hátra.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..