6. generációsnak mondott vadászbombázók

Magyarul USA-n meg Kínán kívül senki nem fog tudni ilyet összerakni :)
Ha ez a nyűgös EU átalakulna mondjuk a néhai dualista Monarchia mintájára egy tényleges államszervezettel rendelkező Európai Egybesült Államokká,minden további nélkül képes lenne középtávon egyenrangú gépeket kifejleszteni az USAval.
 
Egyébként a briteknek miért nem lesz jó a majdani amcsi gép? Franciákat, németeket még meg tudom valahol érteni hogy sajátot szeretnének. Iván meg még az 5. generációt se tudja finanszírozni...
Az Angolok SOHA nem fognak beállni egy Németek dominálta új Frank Birodalomba!
Ők ezen a dalon nőttek föl (és ezt komolyan is gondolják...)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az más téma hogy közben az idő elszállt fölöttük és bár 100 évbe telt, de a Németek mostanra békés eszközökkel de elértek mindent amiért két sikertelen világháborút vívtak.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Na ez már egy kicsit konkrétabb és hihetőbb cikk arról mitől is lesz 6. generációs egy repülőgép

Főbb pontok:

  • Magasan fejlett ellenséges légierővel és légvédelemmel szembeni túlélő képesség. Képes legyen áttörni mindenféle légvédelmet, behatolni az ellenség területére és ott kinetikus és nem kinetikus fegyverrel támadást végrehajtani. Ennek érdekében a maiaknál sokkal szélesebb spektrumon kell STEALTH jellemzőkkel bírnia úgy a radarok hullámhosszán mint az IR spektrumban - az új kifejezés: multispektrális lopakodás.
  • Az életképesség javításának másik módja az ellenséges légvédelmi rendszerek elnyomása hiper fejlett EW eszközökkel
  • rakéta elhárító rakéták és lézer alkalmazása
  • nagy teljesítményű mikrohullám és elektromágneses impulzus támadó fegyverek
  • aktív hűtési technológia alkalmazásával a STEALTH jellemzők fenntartása a mainál sokkal magasabb sebesség tartományokban (ott ahol jelenleg az aerodinamikai felmelegedés miatt a jelenlegi gépek már érzékelhető célpontot nyújtanak az IRST rendszereknek)
  • a mai 5. gen gépeknél jóval nagyobb hatósugár. A cél hogy a 6.gen gépek bázisát 1000–1200 tengeri mérföld távolságban lehessen elhelyezni az ellenség rakétaindítóitól.
  • új generációs Mach 5-ben, Mach 8 hiperszonikus támadó fegyverek alkalmazása
  • opcionálisan pilóta nélküli bevetés lehetősége
  • teljeskörű együttműködés a drónokkal, drón rajokkal. Az emberes gépek egyfajta drónvezérlő központoként fognak funkcionálni
  • a gép a harctéren a harctéri hálózat egyik csomópontja lesz. Ennek során begyűjti az összes elérhető információt és elosztja azokat a hálózat többi eleme között
Ezek együtt így már jelenthetnek egy új generációt...
Ezek közül önmagában egyes részek teljesíthetetlen követelmények, nemhogy együtt.

Pl. a hatósugár. 1200 nm hatósugár az 2400 nm hatótáv. Ha ezt légi utántöltés nélkül értik, akkor állam keresem a padlón. Még, had dobjuk szuperszonikus képességet és még a magas szubszonikust is és végletekig erre optimalizált rohadt magas kétáramúságú hajtóművet kapna, akkor is mennyi keró kéne ehhez...? Meg akkor milyen vadászgép lenne ez...?

Egész egyszerűen meghatározott energiaigénye van annak, ha adott siklószámú és A felületű és X tömegű testet Y sebességre el akar vinni az ember. Ehhez kell keró. Rohadt sok.

Mégis mekkora gépet akarnak építeni, ha még szuperszonikusra is akarják klasszikus vadász karakterisztikával...? Bakker a Szu-27 átrepülési távolsága kisebb ennél fegyvertelenül, amit elvárnak hatósugárnak, ahol akció is lehet. Az F-15C CFT és három pótossal tud 2300 nm átrepülési távot, ha el is dobja a pótosokat, akkor 2600-at. Vagy a dőlt betűs rész az légi utántöltéssel igaz? Mert erre a mai gépek is képesek...

Viszont a lista egy része, ha menne ezzel az elképzelt géppel az minimum konténeresen alkalmazható lehet más gépen is átalakítással. A félkövérrel jelöltek.
 
Pl. a hatósugár. 1200 nm hatósugár az 2400 nm hatótáv. Ha ezt légi utántöltés nélkül értik, akkor állam keresem a padlón. Még, had dobjuk szuperszonikus képességet és még a magas szubszonikust is és végletekig erre optimalizált rohadt magas kétáramúságú hajtóművet kapna, akkor is mennyi keró kéne ehhez...? Meg akkor milyen vadászgép lenne ez...?
A válasz: Háromáramú adaptív hajtóművek..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A válasz: Háromáramú adaptív hajtóművek..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát ettől lesz aztán olcsó...
A videóban szereplő értékek is édeskevesek ezzel egy 20 tonnás gép szubszonikusan átrepülve elérhető az 2400 nm-t, de nem harcolva.

Az F-22 idején is készül ilyesmi, nem merték használni és visszanézve igazuk volt.
 
Hát ettől lesz aztán olcsó...
A videóban szereplő értékek is édeskevesek ezzel egy 20 tonnás gép szubszonikusan átrepülve elérhető az 2400 nm-t, de nem harcolva.

Az F-22 idején is készül ilyesmi, nem merték használni és visszanézve igazuk volt.

Egy F-22 tömege üresen 20 tonna - maximum 38 tonna
A hatótávolsága 1600 nm
Az új hajtómű 30% hatótáv növekedést ígér, vagyis ca. 2080 nm.
Szerintem a 2400 nm hatótáv egyáltalán nem elérhetetlen cél.

Nem tudom milyen projektre gondolsz az F-22 vel kapcsolatban.
Az ADVENT (ADaptive Versatile ENgine Technology) projekt 2012-ben indult és tudtommal nem kívánják se az F-22-t sem az F-35-öt áthajtóművezni...
 
Egy F-22 tömege üresen 20 tonna - maximum 38 tonna
A hatótávolsága 1600 nm
Az új hajtómű 30% hatótáv növekedést ígér, vagyis ca. 2080 nm.
Szerintem a 2400 nm hatótáv egyáltalán nem elérhetetlen cél.

Nem tudom milyen projektre gondolsz az F-22 vel kapcsolatban.
Az ADVENT (ADaptive Versatile ENgine Technology) projekt 2012-ben indult és tudtommal nem kívánják se az F-22-t sem az F-35-öt áthajtóművezni...
Az YF-120 hajtómű változtatható kétáramúsággal bírt.
 
Nyilatkozott az orosz Repülési Rendszerek Állami Tudományos-Kutató Intézet igazgatója, aki elmondta, hogy dolgoznak a 6. generációs gépen.
https://ria.ru/20190923/1558987401.html
dq9yst2lv5U.jpg


Kutató Intézet honlapja
https://www.gosniias.ru/index-e.htm
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Tudom az utálatos pravda molninak de lehet ezt tervezik a mig-41-sek ?
A vido alatti leírás érdekes - Már a 80 években ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudom az utálatos pravda molninak de lehet ezt tervezik a mig-41-sek ?
A vido alatti leírás érdekes - Már a 80 években ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért az ugye megvan, hogy még az USAF sem meri a "6.th gen" megnevezést használni a PCA-ra?
Még a követelményrendszer sincs kész - ha meg végre összerakták, már most fix, hogy az első szériák fasorban sem lesznek ehhez, egyszerűen nem várható meg, hogy minden elkészüljön, így a tervek szerint a képességeik csak egy részével kerülnek a betonra.
Ja, és most a világ vezető harci gép fejlesztőiről beszélünk - ezért tudok csak egy facepalm reakciót nyomni az ilyen videókra.
 
Azért az ugye megvan, hogy még az USAF sem meri a "6.th gen" megnevezést használni a PCA-ra?
Még a követelményrendszer sincs kész - ha meg végre összerakták, már most fix, hogy az első szériák fasorban sem lesznek ehhez, egyszerűen nem várható meg, hogy minden elkészüljön, így a tervek szerint a képességeik csak egy részével kerülnek a betonra.
Ja, és most a világ vezető harci gép fejlesztőiről beszélünk - ezért tudok csak egy facepalm reakciót nyomni az ilyen videókra.
Hát igen. Az YF-22 ---> F-22A átmenet volt úgy 10 év, az USA gazdaságával, ami a 90-es években pörgött, mint a ringlispil. A PAK-FA első felszállása óta eltel majdnem 10 év. A végleges konfigos gép sorozatgyártása a láthatáron sincs. Pedig 2002 táján kezdték tervezni az oroszok a saját kommunikáció szerint...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and Roni
leplező hozzászólása.

De kb. az 5-ik generációs gépek lesznek az utolsó ember vezette harci repülők. A 6-ik generációt már MI (AI) fogja vezetni, és azt nem fogja korlátozni a biológia, így sokkalta többre lesz a gép képes mint az összes többi előtte lévő. (nagyobb gyorsulás/lassulás, nagyobb kanyarodási sebesség, nagyobb magasság, +nem kell a pilóta által elfoglalt kabin, stb.)
Szóval lesz még meglepetés. És hogy ki épít először ilyet, azt senki meg nem mondja jelenleg.

Valahol molni már ezt le írta hogy az emberi szem és reagálás nem helyettesíthető a géppel még nagyon sokáig .
 
leplező hozzászólása.

De kb. az 5-ik generációs gépek lesznek az utolsó ember vezette harci repülők. A 6-ik generációt már MI (AI) fogja vezetni, és azt nem fogja korlátozni a biológia, így sokkalta többre lesz a gép képes mint az összes többi előtte lévő. (nagyobb gyorsulás/lassulás, nagyobb kanyarodási sebesség, nagyobb magasság, +nem kell a pilóta által elfoglalt kabin, stb.)
Szóval lesz még meglepetés. És hogy ki épít először ilyet, azt senki meg nem mondja jelenleg.

Valahol molni már ezt le írta hogy az emberi szem és reagálás nem helyettesíthető a géppel még nagyon sokáig .

Wut?
Kicsit érdemes beleásni magad a témába - a biológiai korlát rohadtul nem játszik, ahogy sokan képzelik.
Egyrészt minek növelni a gép mozgékonyságát, ha a legcsóróbb raksi is lemanőverezi, ha van benne üzemanyag - irányított energiájú fegyverek meg fénysebességgel dolgoznak... LOAL létezik, nem kell forgolódni, az megmarad a számítógépes játékoknak. A tendencia inkább pont a nehézvadász, ami nem pörög, hanem van bazi nagy meg erős motorja, ami repíti jókora sebességgel, tele van üzemanyaggal meg fegyverzettel. Nem piruettezik a cél után, hanem visz egy csomó raksit meg miágymást, ami utána megy. Önvédelem meg passzív (full spektrum stealt) meg aktív (ellenraksik, lézerek, ilyesmik).

AI - nem egyedül viszi a gépet, hanem emberrel együtt, lényegében a RIO szerepét látja el. Mivel AI ellen AI counter van (itt főleg megtévesztésre kell gondolni), így embert egy darabig raknak bele, de az opciót is megtartják, hogy a cucc anélkül is menjen. Megsúgom, nem fog. A katona manapáság nem annyira szent tehén - ha meghal, majd zászló meg díszlövés.
 
Egyrészt minek növelni a gép mozgékonyságát, ha a legcsóróbb raksi is lemanőverezi, ha van benne üzemanyag - irányított energiájú fegyverek meg fénysebességgel dolgoznak.

Pontosan erről van szó ! Arról nem is beszélve hogy az elkövetkező évtizedekben pont a lézer terjedéséről lesz a hangsúly.
Képzeljük el hogy mi lenne ha egy su-34 hasa alá egy brutál erős lézert szerelnénk kb ekkora méretűt

1538904jp_qaheeeq.jpg


Úgy kb 20 év múlva ( hogy elég fejlelett legyen ) akkor egy ilyen gépet hogyan tudna legyőzni egy f-22-es hagyományos rakétákkal?
Nem az lesz érdekes hogy hogyan harcolna két lopakodó gép hanem hogy hogyan harcolna két lézerfegyverrel felszerelt gép egymás ellen
Érdekes nem? :)
A lézerek erősségétől fog függeni? Akkor 747 méretű gépek fognak egymás ellen harcolni?