KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Nem. Lehet, hogy fordítva lesz. :)
Hát, nincs értelme a találgatásnak, ha év végén itt lesz a brazil fiú, akkor lesz bejelentés.

Allitolag az A319esek szallito kepessegevel van valami problema, ami abbol adodik hogy fapados legitarsasage voltak a gepek. (Valamilyen csomagter kialakitast mashogy kertek, mint a szokasos kialakitas.) Errol mit hallottal?
 
Allitolag az A319esek szallito kepessegevel van valami problema, ami abbol adodik hogy fapados legitarsasage voltak a gepek. (Valamilyen csomagter kialakitast mashogy kertek, mint a szokasos kialakitas.) Errol mit hallottal?
Ezt biztos tőlem akartad kérdezni? :) Nem hallottam erről, de az Airbus honlapján sem látok utalást arra, hogy különböző csomagtér variációkban lehetne rendelni 319-et.
Ettől még persze igaz is lehet a hír.
 
Ezt biztos tőlem akartad kérdezni? :) Nem hallottam erről, de az Airbus honlapján sem látok utalást arra, hogy különböző csomagtér variációkban lehetne rendelni 319-et.
Ettől még persze igaz is lehet a hír.

Nem értek hozzá, így csak a hálós rögzítés vs. szabványkonténeres szállításra tudok gondolni, de az nem tűnik akkora problémának, hogy egy kis pénzzel ne lehetne megoldani az oda- vagy visszaalakítást. (venni kell hálót vagy konténert) De tulajdonképpen mindegy, mert így is - úgy is csak max akkora dolgot tudnak szállítani, ami befér az alsó tehertér ajtaján.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nem értek hozzá, így csak a hálós rögzítés vs. szabványkonténeres szállításra tudok gondolni, de az nem tűnik akkora problémának, hogy egy kis pénzzel ne lehetne megoldani az oda- vagy visszaalakítást. (venni kell hálót vagy konténert) De tulajdonképpen mindegy, mert így is - úgy is csak max akkora dolgot tudnak szállítani, ami befér az alsó tehertér ajtaján.
Mivel a 319-esek elsődleges feladata a csapatszállítás és tudva, hogy rövid időn belül megtörténik a rámpások beszerzése, szerintem, ha valós az általad hallott probléma, akkor is másodrangúként kezelik azt.
 
Allitolag az A319esek szallito kepessegevel van valami problema, ami abbol adodik hogy fapados legitarsasage voltak a gepek. (Valamilyen csomagter kialakitast mashogy kertek, mint a szokasos kialakitas.) Errol mit hallottal?
Az A319 szállítóképességével kapcsolatban ezek jutottak az eszembe:
1. Ha jól emlékszem, akkor a max. cargo kapacitás ~7 tonna (talán 6.8, de ennek most nem néztem utána). Szerintem a padlóterhelés és a súlypont lehet a korlátozó tényező.
2. Az A320 család kétféle cargo kialakítással került forgalomba: az ömlesztett (bulk), hálós csomagtér, mint a fapadosoknál (köztük az Air Berlinnnél is: https://www.ifn.news/posts/air-berlin-shut-down-one-year-ago-today/ )általában. A másik a szabvány konténeres (ULD). Természetesen átalakítható egyikről a másikra, de mindkettőnek meg van az előnye és a hátránya is: pl. ömlesztettnél a rakodók kb. négykézláb pakolják a bőröndöket, azaz egy csomag súlya eléggé korlátos, míg a konténeres kiszolgálásra nincsenek mindehol felkészülve. Ahhoz kell highloader (nem t'om hogy hívják magyarul), ami gyanítom, hogy nincs Kecskeméten, de még pl. Debrecenben sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Az angoloknál is gond volt hogy lhogyan szállítsák a katonák bergen hátizsákjait.
Ők így oldották meg
4-2013-3-ba-146-c.3-interior_new.jpg

Az utasfedélzeten alakítottak ki extra csomag tárolókat (természetesen az ülések számának kárára)
 
De Pápán viszont van több is! :cool:
Hiába van minden itthoni bázison akárhány highloader (teherkonténer-rakodó), a teher-konténert nemcsak berakodni kell hanem valahol egy másik reptéren kirakodni is. Viszont ha a MH Airbus-gépeinek előre nem mindig tervezhető cél-repülőterein nincs ilyen, akkor nincs konténer-kirakodás sem! Márpedig pont a honvédségi gépek esetén szerintem nemigen tudható hosszú távon, mikor és hova kell nekik pl. egy külföldi természeti katasztrófa esetén segélyt, szakszemélyzetet és előre ki tudja milyen felszerelést szállítani. Kérdés: a C-17-be szükség esetén befér-e, elszállítható-e vele egy ilyen konténer-rakodó masina??
 
Az se mindegy, hogy mekkorák, mert nincs túl sok hely a gép körül:

http://www.perkins-aviation.ch/highloader/old/AirbusA319.htm

Valamelyik fórumon találtam, hogy volt olyan nagy cég, ami áttért a konténerezésről az ömlesztve rakodásra, mert olyan sok volt a gépsérülés.
Az biztos hogy nagyon jól képzett és gyakorlott kezelőszemélyzet kell a konténer-rakodó kezeléséhez, mert kis óvatlanság vagy tévedés is súlyos, nehezen és drágán javítható sérülést tud okozni egy Airbus-on. Könnyen sérülhet a hermetikus törzs-szerkezet, vagy a mellső tehertér rakodásakor akár a hajtóműgondola is.
 
Az biztos hogy nagyon jól képzett és gyakorlott kezelőszemélyzet kell a konténer-rakodó kezeléséhez, mert kis óvatlanság vagy tévedés is súlyos, nehezen és drágán javítható sérülést tud okozni egy Airbus-on. Könnyen sérülhet a hermetikus törzs-szerkezet, vagy a mellső tehertér rakodásakor akár a hajtóműgondola is.
Ezért is raktam be azt a linket, ott látszódik, hogy milyen közel van a rakodó a hajtóműhöz.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Hiába van minden itthoni bázison akárhány highloader (teherkonténer-rakodó), a teher-konténert nemcsak berakodni kell hanem valahol egy másik reptéren kirakodni is. Viszont ha a MH Airbus-gépeinek előre nem mindig tervezhető cél-repülőterein nincs ilyen, akkor nincs konténer-kirakodás sem! Márpedig pont a honvédségi gépek esetén szerintem nemigen tudható hosszú távon, mikor és hova kell nekik pl. egy külföldi természeti katasztrófa esetén segélyt, szakszemélyzetet és előre ki tudja milyen felszerelést szállítani. Kérdés: a C-17-be szükség esetén befér-e, elszállítható-e vele egy ilyen konténer-rakodó masina??

2 biztos. (2 Boeinges van +2 MH-s)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and arcas
Inkább "jó brazil szokás szerint" gyújtsák fel őket, mert nincs olyan idióta, aki az első szériás használhatatlan sz@rokat átvenné!!!
Mi alapján jön ez a "használhatatlan szar" észrevétel?
Érdekes módon az A400 papíron rendszerbe állítása után évekkel döbbenetesen szar mutatóinál minden felhasználónál nem ütik meg egyesek ingerküszöbét, hogy azok "használhatatlan szarok".