Annyit a témához hogy "gyújtsák fel őket…" meg "első szériás használhatatlan sz@rok..."elég elrugaszkodott kifejezések
viszont az is tény
- még nem született olyan repülőgép amellyel soha semmilyen probléma nem akadt az üzemeltetés során;
- számtalan esetben súlyos konstrukciós problémákra - még a leg alaposabb berepülési programokat követően is - csak az üzemeltetőnél derült fény;
- a felmerülő súlyosabb problémák száma egy ideig fordítottan arányos a konstrukció életkorával, majd ahogy a konstrukció öregszik, ismételten növekedni kezd (korróziós problémák és egyes teherviselő elemek idő előtti fáradása általában idősebb gépeken jön elő)
- a KC390-nel pontosan NULLA tapasztalat van. Az EMBRAER csak a sárkányt építi, egyébként - összhangban az iparági trendekkel - különböző beszállítók alrendszereit integrálja a gépben. Az hogy a sok különböző beszállító rendszereit milyen szinten sikerül egy közös megbízható rendszerré gyúrni azért még bizonyításra vár.
Szerintem felesleges tagadni hogy a KC-390 mint konstrukció rejt magában kockázatokat
Az üzemeltető ennek a kockázatnak az esetleges anyagi következményeit megfelelő vásárlási konstrukcióval vagy szerződéssel kezelheti.
Szerintem ésszerű lenne pl. KC-390 esetében is - ha tényleg ezt a típust választjuk - lízing konstrukciót választani amikor is a megfelelő műszaki állpotban tartás és bevethetőségi arány a lízingbe adó felelőssége. Ha 5-10 évig a gép megfelelő paraméterekkel üzemel akkor el lehet gondolkodni azon hogy maradványértéken megvesszük és még 20 évig üzemeltetjük.
Persze az is megoldás hogy egy olyan, már bevált típust választanak, amivel kapcsolatban már minimális az konstrukciós kockázat...