KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Inkább "jó brazil szokás szerint" gyújtsák fel őket, mert nincs olyan idióta, aki az első szériás használhatatlan sz@rokat átvenné!!!
"Okos" vagy, de ilyen alapon írjál már a Pentagonnak, hogy az első szériás Raptorokat, F-35-öket, Super Horneteket, C-17-eket, B-2-eket stb. szíveskedjenek már felgyújtani, és persze mindenki az egész világon minden új tipus első 30-40 példányát is!! Mert ugyebár szigorúan szerinted mindegyik "használhatatlan szar"!!
 
M

molnibalage

Guest
"Okos" vagy, de ilyen alapon írjál már a Pentagonnak, hogy az első szériás Raptorokat, F-35-öket, Super Horneteket, C-17-eket, B-2-eket stb. szíveskedjenek már felgyújtani, és persze mindenki az egész világon minden új tipus első 30-40 példányát is!! Mert ugyebár szigorúan szerinted mindegyik "használhatatlan szar"!!
Hát igen. A Tu-22M-nél is álomdtak nagyokat, legyártottak egy rakás M1 és M2 gépet. Az M3 volt az, amit kb. el akartak érni eredetileg. Leszámítva a repülési teljesítményt, ott nem üldöztek azért már elérhetetlen dolgokat egy idő után. Na, az M3-at 1982 tájától gyártották és hivatalosan csak 1989 táján került szolgálatba.

Vagy az Osza hogyan is volt? Kb. az AKM változat lett az, ami alulról kezdte súrolni azt amit megcéloztak. És ezekről tudjuk, hogy mi volt.

A KC-390-et mégis mi alapján fikázza formosa1...? Mert csak? A C-17 szolgálata elején is volt GAO károgás. Ehhez képest meg a vége az lett, hogy 1 db airshow elbaszott manővert leszámítva 0 db gép veszett oda és hadrafoghatósága példás a gépnek. Tehát ez nem lehetetlen.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mi alapján jön ez a "használhatatlan szar" észrevétel?
Érdekes módon az A400 papíron rendszerbe állítása után évekkel döbbenetesen szar mutatóinál minden felhasználónál nem ütik meg egyesek ingerküszöbét, hogy azok "használhatatlan szarok".
Én "első szériás használhatatlan sz@rokról" írtam, mert egy új fejlesztés első szériájában sokkal több a hiba, mint a később gyártott példányokban. - De 1 mérnöknek ezt nem kell bizonyítanom, mert Ön hozta fel példaként a Tu-22M esetét.

Civil példa napjaink sikergépe, a B787 Dreamliner, melynek első szériáját "terrible teens"-nek nevezik. Közülük 1 a bontóban végezte, többet áron alul afrikai társaságok vásároltak meg, míg a maradék a gyárudvaron várja sorsának jobbra fordulását...

A KC-390 első szériájáról még semmit sem tudhatunk, de biztosan több hibája lesz, mint a későbbi szériá/k/nak. Nem lehet véletlen, hogy a fejlesztésben résztvevő portugálok csak 2 év múlva veszik át az első gépüket. - Alapnak ennyi elég, és nagyon remélem, hogy az első széria felmerülő hibái ki fognak szivárogni a sajtóba...!
 
M

molnibalage

Guest
Én "első szériás használhatatlan sz@rokról" írtam, mert egy új fejlesztés első szériájában sokkal több a hiba, mint a később gyártott példányokban. - De 1 mérnöknek ezt nem kell bizonyítanom, mert Ön hozta fel példaként a Tu-22M esetét.
Ez akkor lenne igaz, ha minden fő a darabja tök új lenne és úttörő, mint a Tu-22M igényében. De bakker a KC-390 az nem ilyen.

Pl. olyan hajómű kerül rá, ami 30 éve használatban van és 7000+ db üzemel sok tízmillió üzemórával. A benne levő avoinikai elemek sem brutális teljesítményűek és világ nagy újításai. A kompozitok alkalmazása sem tegnapelőtti élmény.A gép egy adott méret és teljesítmény kategóriára összelegózott teherszállító. Ráadásul nem túl nagy, ami számtalan műszaki kérdést egyszerűsít.

Te meg úgy teszel, mintha a világ csúcsa lenne ezt összerakni annak, aki eddig százszámra épített hasonló méretű gépet és gyakorlatilag eleve hulladéknak kezeled. Bocs, de ez bőszítően ostoba. Az A400-zal összevetni azért nem szerencsés, mert annak hajtóműve eleve elbaszott ötlet.

Civil példa napjaink sikergépe, a B787 Dreamliner, melynek első szériáját "terrible teens"-nek nevezik. Közülük 1 a bontóban végezte, többet áron alul afrikai társaságok vásároltak meg, míg a maradék a gyárudvaron várja sorsának jobbra fordulását...
A problémák nagy része az akksik és elektromos rendszerekkel volt, amin igen gyorsan átlendült. Ettől az első gépek nem használhatatlan szarok voltak, ahogy te fogalmazol. Csak elmaradtak a kezdetben elvárt paraméterektől.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez akkor lenne igaz, ha minden fő a darabja tök új lenne és úttörő, mint a Tu-22M igényében. De bakker a KC-390 az nem ilyen.

Pl. olyan hajómű kerül rá, ami 30 éve használatban van és 7000+ db üzemel sok tízmillió üzemórával. A benne levő avoinikai elemek sem brutális teljesítményűek és világ nagy újításai. A kompozitok alkalmazása sem tegnapelőtti élmény.A gép egy adott méret és teljesítmény kategóriára összelegózott teherszállító. Ráadásul nem túl nagy, ami számtalan műszaki kérdést egyszerűsít.

Te meg úgy teszel, mintha a világ csúcsa lenne ezt összerakni annak, aki eddig százszámra épített hasonló méretű gépet és gyakorlatilag eleve hulladéknak kezeled.

A /B787/ problémák nagy része az akksik és elektromos rendszerekkel volt, amin igen gyorsan átlendült. Ettől az első gépek nem használhatatlan szarok voltak, ahogy te fogalmazol. Csak elmaradtak a kezdetben elvárt paraméterektől.
Az Embraernek csak kisebb utasszállítókkal van tapasztalata, ám SOHA nem gyártott katonai szállítógépet! - Még szerencse, hogy bevált hajtóművel szerelik! Ja, és a legózás pozitív dolog, bár a szintén összelegózott KC-46A-nál hatalmas késések lettek, őrült kapkodással...!

A Dreamliner első szériás gépei végül nehezebbek /tehát kisebb hatótávolságúak/ lettek, melyért azóta sem lelkesednek a vásárlók.

Az első szériás KC-390-nél még semmit sem tudni a leendő hibákról, de Portugália "kivárása" sokat sejtet...
 
M

molnibalage

Guest
Az Embraernek csak kisebb utasszállítókkal van tapasztalata, ám SOHA nem gyártott katonai szállítógépet! - Még szerencse, hogy bevált hajtóművel szerelik! Ja, és a legózás pozitív dolog, bár a szintén összelegózott KC-46A-nál hatalmas késések lettek, őrült kapkodással...!

A Dreamliner első szériás gépei végül nehezebbek /tehát kisebb hatótávolságúak/ lettek, melyért azóta sem lelkesednek a vásárlók.


Az első szériás KC-390-nél még semmit sem tudni a leendő hibákról, de Portugália "kivárása" sokat sejtet...
19049d391295a70c67a1709d78bb83ed.png

Hát nem tudom. Ha nem lelkesednek, akkor miért rendeltek belőle még ennyit pluszba...? A kivárás meg talán az, hogy Portugália nem úszkál a pénzben? Valahol annyira szoktam pislogni, amikor emberek minimális infóból végtelenbe extrapolálnak úgy, hogy más faktort figyelembe sem vesznek.

Ezek szerint, akkor az AIM-120 is szar, ha Magyarország csak 15 év után rendelt ismét nagyobb mennyiséget? Eddig akkor szar volt. Mert kb. ez a gondolatmeneted vége.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and arcas

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
19049d391295a70c67a1709d78bb83ed.png

Hát nem tudom. Ha nem lelkesednek, akkor miért rendeltek belőle még ennyit pluszba...? A kivárás meg talán az, hogy Portugália nem úszkál a pénzben?
Ha nem tűnt volna fel, én a Dreamliner eladhatatlan első szériájáról írtam, mellyel szemben a későbbi szériák a világ egyik legsikeresebb típusát adják. Ebből tisztán látható hogy mekkora különbség lehet az első és 1 későbbi széria gépei között.

A KC-390 első és második szériája között is biztosan lesz különbség, de hogy mekkora, az csak néhány év múlva fog kiderülni...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Ha nem tűnt volna fel, én a Dreamliner eladhatatlan első szériájáról írtam, mellyel szemben a későbbi szériák a világ egyik legsikeresebb típusát adják. Ebből tisztán látható hogy mekkora különbség lehet az első és 1 későbbi széria gépei között.

Állítólag a Ferihegyre járó LOT 787-esek még mindig sokat betegeskednek...
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
De akkor is a szezont kevered a fazonnal.

A kereskedelmi gépek beszerzése teljesen más világ.
Másrészt meg a 787-nél súlyos üzembiztonsági gondok voltak. Kigyulladó akku, repedő főtartók. Meg lettek javítva ezek a gépek, csak épp az előnyt nem hozták aminek ígéretével eladták őket.
Ezen túl meg külön altípus: külön üzemeltetési gyakorlattal, ami pluszköltség egy erősen költségfókuszú iparágban.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Úgy tudom, hogy a RR Trent 1000 típusú hajtóművekkel van gond: korrózió, repedés.
Így igaz, a LOT gépek problémáját az RR hajtómű okozza, mely a hajtóműgyártó hibája. Ezzel ellentétben a B787 szörnyű első szériájáról a Google keresőben a "dreamliner terrible teens" szavak beírásával lehet kutakodni...
 
M

molnibalage

Guest
Így igaz, a LOT gépek problémáját az RR hajtómű okozza, mely a hajtóműgyártó hibája. Ezzel ellentétben a B787 szörnyű első szériájáról a Google keresőben a "dreamliner terrible teens" szavak beírásával lehet kutakodni...
De az ugye megvan, hogy nem maga az egész gép volt szörnyű? Meg, hogy az egy igen rövid időszak volt? Egyes elemeit kellett kicsit kalapálni és azóta hasít a szekere. Az ugye megvan, hogy 7 év alatt 2,5-szer többet adtak el belőle, mint a B767-ből, ami kvázi az elődje?
Ez a terrible gép...?
Mi lenne, ha összevetnéd a közvetlen konkurens gép eladási és gyártási számaival a B787-ét?


b4aa121de591e009412efce1c22a18f8.png

Egy rossz analógiával akarsz ráadásul érvelni. Nem értem, hogy miért ragaszkodsz rendre foggal körömmel eléggé fura és védhetetlen kijelentéseidhez...
Te fejedbe vetted, hogy hulladék lesz a gép és kész. A nagy büdös semmire alapozva.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Tegyétek már ignore-ra a gyereket meg a többi hasonlót, fölösleges időt pazarolni rá. Már rég megtettem és azóta teljesen jól alszom :D

ON: kíváncsi vagyok, mi lesz ebből a sztoriból, szimpatikus típusnak tűnik, mégha Brazília most éppen nem hasít annyira.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tegyétek már ignore-ra a gyereket meg a többi hasonlót, fölösleges időt pazarolni rá. Már rég megtettem és azóta teljesen jól alszom :D
ON: kíváncsi vagyok, mi lesz ebből a sztoriból, szimpatikus típusnak tűnik, mégha Brazília most éppen nem hasít annyira.
Annyit a témához hogy "gyújtsák fel őket…" meg "első szériás használhatatlan sz@rok..."elég elrugaszkodott kifejezések
viszont az is tény
- még nem született olyan repülőgép amellyel soha semmilyen probléma nem akadt az üzemeltetés során;
- számtalan esetben súlyos konstrukciós problémákra - még a leg alaposabb berepülési programokat követően is - csak az üzemeltetőnél derült fény;
- a felmerülő súlyosabb problémák száma egy ideig fordítottan arányos a konstrukció életkorával, majd ahogy a konstrukció öregszik, ismételten növekedni kezd (korróziós problémák és egyes teherviselő elemek idő előtti fáradása általában idősebb gépeken jön elő)
- a KC390-nel pontosan NULLA tapasztalat van. Az EMBRAER csak a sárkányt építi, egyébként - összhangban az iparági trendekkel - különböző beszállítók alrendszereit integrálja a gépben. Az hogy a sok különböző beszállító rendszereit milyen szinten sikerül egy közös megbízható rendszerré gyúrni azért még bizonyításra vár.
embraer_kc-390_04_en.jpg

Szerintem felesleges tagadni hogy a KC-390 mint konstrukció rejt magában kockázatokat
Az üzemeltető ennek a kockázatnak az esetleges anyagi következményeit megfelelő vásárlási konstrukcióval vagy szerződéssel kezelheti.
Szerintem ésszerű lenne pl. KC-390 esetében is - ha tényleg ezt a típust választjuk - lízing konstrukciót választani amikor is a megfelelő műszaki állpotban tartás és bevethetőségi arány a lízingbe adó felelőssége. Ha 5-10 évig a gép megfelelő paraméterekkel üzemel akkor el lehet gondolkodni azon hogy maradványértéken megvesszük és még 20 évig üzemeltetjük.

Persze az is megoldás hogy egy olyan, már bevált típust választanak, amivel kapcsolatban már minimális az konstrukciós kockázat...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Annyit a témához hogy "gyújtsák fel őket…" meg "első szériás használhatatlan sz@rok..."elég elrugaszkodott kifejezések
viszont az is tény
- még nem született olyan repülőgép amellyel soha semmilyen probléma nem akadt az üzemeltetés során;
- számtalan esetben súlyos konstrukciós problémákra - még a leg alaposabb berepülési programokat követően is - csak az üzemeltetőnél derült fény;
- a felmerülő súlyosabb problémák száma egy ideig fordítottan arányos a konstrukció életkorával, majd ahogy a konstrukció öregszik, ismételten növekedni kezd (korróziós problémák és egyes teherviselő elemek idő előtti fáradása általában idősebb gépeken jön elő)
- a KC390-nel pontosan NULLA tapasztalat van. Az EMBRAER csak a sárkányt építi, egyébként - összhangban az iparági trendekkel - különböző beszállítók alrendszereit integrálja a gépben. Az hogy a sok különböző beszállító rendszereit milyen szinten sikerül egy közös megbízható rendszerré gyúrni azért még bizonyításra vár.
embraer_kc-390_04_en.jpg

Szerintem felesleges tagadni hogy a KC-390 mint konstrukció rejt magában kockázatokat
Az üzemeltető ennek a kockázatnak az esetleges anyagi következményeit megfelelő vásárlási konstrukcióval vagy szerződéssel kezelheti.
Szerintem ésszerű lenne pl. KC-390 esetében is - ha tényleg ezt a típust választjuk - lízing konstrukciót választani amikor is a megfelelő műszaki állpotban tartás és bevethetőségi arány a lízingbe adó felelőssége. Ha 5-10 évig a gép megfelelő paraméterekkel üzemel akkor el lehet gondolkodni azon hogy maradványértéken megvesszük és még 20 évig üzemeltetjük.

Persze az is megoldás hogy egy olyan, már bevált típust választanak, amivel kapcsolatban már minimális az konstrukciós kockázat...
Na végre van valaki, aki kezdi érteni a problémát! Nekem az utolsó mondat tetszik: "Persze az is megoldás hogy egy olyan, már bevált típust választanak, amivel kapcsolatban már minimális a konstrukciós kockázat..." - Mert lehet hogy 5 év múlva a KC-390 "kiforrja magát" - de nekünk nincs időnk 5 évet várni...!
 
M

molnibalage

Guest
Na végre van valaki, aki kezdi érteni a problémát! Nekem az utolsó mondat tetszik: "Persze az is megoldás hogy egy olyan, már bevált típust választanak, amivel kapcsolatban már minimális a konstrukciós kockázat..." - Mert lehet hogy 5 év múlva a KC-390 "kiforrja magát" - de nekünk nincs időnk 5 évet várni...!
Értjük a problémát. De kijelentetted, hogy "gyújtsák fel". Ez kockázatot, te tényként állítottál be. Ha te nagyobb nyilvánosságú médiamunkás lennél lehet, hogy kapnál egy cuki sajtópert a nyakadba hitelrontásért, mert nem tudnád bizonyítani állításodat.