KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Nem. Lehet, hogy fordítva lesz. :)
Hát, nincs értelme a találgatásnak, ha év végén itt lesz a brazil fiú, akkor lesz bejelentés.

Allitolag az A319esek szallito kepessegevel van valami problema, ami abbol adodik hogy fapados legitarsasage voltak a gepek. (Valamilyen csomagter kialakitast mashogy kertek, mint a szokasos kialakitas.) Errol mit hallottal?
 

fenntartható fejlövés

Well-Known Member
2019. május 31.
305
648
93
Allitolag az A319esek szallito kepessegevel van valami problema, ami abbol adodik hogy fapados legitarsasage voltak a gepek. (Valamilyen csomagter kialakitast mashogy kertek, mint a szokasos kialakitas.) Errol mit hallottal?
Ezt biztos tőlem akartad kérdezni? :) Nem hallottam erről, de az Airbus honlapján sem látok utalást arra, hogy különböző csomagtér variációkban lehetne rendelni 319-et.
Ettől még persze igaz is lehet a hír.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Ezt biztos tőlem akartad kérdezni? :) Nem hallottam erről, de az Airbus honlapján sem látok utalást arra, hogy különböző csomagtér variációkban lehetne rendelni 319-et.
Ettől még persze igaz is lehet a hír.

Nem értek hozzá, így csak a hálós rögzítés vs. szabványkonténeres szállításra tudok gondolni, de az nem tűnik akkora problémának, hogy egy kis pénzzel ne lehetne megoldani az oda- vagy visszaalakítást. (venni kell hálót vagy konténert) De tulajdonképpen mindegy, mert így is - úgy is csak max akkora dolgot tudnak szállítani, ami befér az alsó tehertér ajtaján.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

fenntartható fejlövés

Well-Known Member
2019. május 31.
305
648
93
Nem értek hozzá, így csak a hálós rögzítés vs. szabványkonténeres szállításra tudok gondolni, de az nem tűnik akkora problémának, hogy egy kis pénzzel ne lehetne megoldani az oda- vagy visszaalakítást. (venni kell hálót vagy konténert) De tulajdonképpen mindegy, mert így is - úgy is csak max akkora dolgot tudnak szállítani, ami befér az alsó tehertér ajtaján.
Mivel a 319-esek elsődleges feladata a csapatszállítás és tudva, hogy rövid időn belül megtörténik a rámpások beszerzése, szerintem, ha valós az általad hallott probléma, akkor is másodrangúként kezelik azt.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Allitolag az A319esek szallito kepessegevel van valami problema, ami abbol adodik hogy fapados legitarsasage voltak a gepek. (Valamilyen csomagter kialakitast mashogy kertek, mint a szokasos kialakitas.) Errol mit hallottal?
Az A319 szállítóképességével kapcsolatban ezek jutottak az eszembe:
1. Ha jól emlékszem, akkor a max. cargo kapacitás ~7 tonna (talán 6.8, de ennek most nem néztem utána). Szerintem a padlóterhelés és a súlypont lehet a korlátozó tényező.
2. Az A320 család kétféle cargo kialakítással került forgalomba: az ömlesztett (bulk), hálós csomagtér, mint a fapadosoknál (köztük az Air Berlinnnél is: https://www.ifn.news/posts/air-berlin-shut-down-one-year-ago-today/ )általában. A másik a szabvány konténeres (ULD). Természetesen átalakítható egyikről a másikra, de mindkettőnek meg van az előnye és a hátránya is: pl. ömlesztettnél a rakodók kb. négykézláb pakolják a bőröndöket, azaz egy csomag súlya eléggé korlátos, míg a konténeres kiszolgálásra nincsenek mindehol felkészülve. Ahhoz kell highloader (nem t'om hogy hívják magyarul), ami gyanítom, hogy nincs Kecskeméten, de még pl. Debrecenben sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
T

Törölt tag 1586

Guest
Az angoloknál is gond volt hogy lhogyan szállítsák a katonák bergen hátizsákjait.
Ők így oldották meg
4-2013-3-ba-146-c.3-interior_new.jpg

Az utasfedélzeten alakítottak ki extra csomag tárolókat (természetesen az ülések számának kárára)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
De Pápán viszont van több is! :cool:
Hiába van minden itthoni bázison akárhány highloader (teherkonténer-rakodó), a teher-konténert nemcsak berakodni kell hanem valahol egy másik reptéren kirakodni is. Viszont ha a MH Airbus-gépeinek előre nem mindig tervezhető cél-repülőterein nincs ilyen, akkor nincs konténer-kirakodás sem! Márpedig pont a honvédségi gépek esetén szerintem nemigen tudható hosszú távon, mikor és hova kell nekik pl. egy külföldi természeti katasztrófa esetén segélyt, szakszemélyzetet és előre ki tudja milyen felszerelést szállítani. Kérdés: a C-17-be szükség esetén befér-e, elszállítható-e vele egy ilyen konténer-rakodó masina??
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az se mindegy, hogy mekkorák, mert nincs túl sok hely a gép körül:

http://www.perkins-aviation.ch/highloader/old/AirbusA319.htm

Valamelyik fórumon találtam, hogy volt olyan nagy cég, ami áttért a konténerezésről az ömlesztve rakodásra, mert olyan sok volt a gépsérülés.
Az biztos hogy nagyon jól képzett és gyakorlott kezelőszemélyzet kell a konténer-rakodó kezeléséhez, mert kis óvatlanság vagy tévedés is súlyos, nehezen és drágán javítható sérülést tud okozni egy Airbus-on. Könnyen sérülhet a hermetikus törzs-szerkezet, vagy a mellső tehertér rakodásakor akár a hajtóműgondola is.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Az biztos hogy nagyon jól képzett és gyakorlott kezelőszemélyzet kell a konténer-rakodó kezeléséhez, mert kis óvatlanság vagy tévedés is súlyos, nehezen és drágán javítható sérülést tud okozni egy Airbus-on. Könnyen sérülhet a hermetikus törzs-szerkezet, vagy a mellső tehertér rakodásakor akár a hajtóműgondola is.
Ezért is raktam be azt a linket, ott látszódik, hogy milyen közel van a rakodó a hajtóműhöz.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 245
113
Hiába van minden itthoni bázison akárhány highloader (teherkonténer-rakodó), a teher-konténert nemcsak berakodni kell hanem valahol egy másik reptéren kirakodni is. Viszont ha a MH Airbus-gépeinek előre nem mindig tervezhető cél-repülőterein nincs ilyen, akkor nincs konténer-kirakodás sem! Márpedig pont a honvédségi gépek esetén szerintem nemigen tudható hosszú távon, mikor és hova kell nekik pl. egy külföldi természeti katasztrófa esetén segélyt, szakszemélyzetet és előre ki tudja milyen felszerelést szállítani. Kérdés: a C-17-be szükség esetén befér-e, elszállítható-e vele egy ilyen konténer-rakodó masina??

2 biztos. (2 Boeinges van +2 MH-s)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and arcas
M

molnibalage

Guest
Inkább "jó brazil szokás szerint" gyújtsák fel őket, mert nincs olyan idióta, aki az első szériás használhatatlan sz@rokat átvenné!!!
Mi alapján jön ez a "használhatatlan szar" észrevétel?
Érdekes módon az A400 papíron rendszerbe állítása után évekkel döbbenetesen szar mutatóinál minden felhasználónál nem ütik meg egyesek ingerküszöbét, hogy azok "használhatatlan szarok".