A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tessék menetből mennek át a tiszán, szóval minden rendben :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez nem menetből átkelés
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Ugyanez az Osztrák - Magyar monarciával mennyire tetszene?

Csak ha az osztákok előbb megszabadulnak a muszlimoktól visszaadják Burgenlandot, és nem játszák el a pénzszivattyút mint az előző monarhiában. Akkor életképes lehet. Persze a szocialista Bécset előtte erősen reformálják meg.
Elzárkózni nem zárkózom el, csak vannak feltételek. Mint ahogy egy szlovák-magyar egyesülésnek is lennének mindkét oldalról feltételei. De ez a normális. A világon több helyen van működő példa rá. Itt is volt sokáig. (Pl horvátokkal 700 évig működött az egy ország több nép, mint ahogy a tótok is jól megvoltak évszázadokig, csak benes után bújtották fel őket. NE feledjük, a szlovákok nem is akartak önálló államot 1920-ban a csehek erőltették, 1-2 elvakult elem volt csak elvétve a szlovákoknál. Népszavazáskor valószínű a 90% ide szavazott volna, ezért nem tartották meg azt.)
 
Már hogyne lenne.Van jármű,ami menetből képes végrehajtani egy partváltást,ilyen a BTR80 is.Nincs szüksége kiegészitő felszerelésre,minden a vizreszálláshoz szükséges eszköz az alapfelszerelése folyamatos része.
Más járművek erre nem képesek,mert komoly előkészitésre,kiegészitő eszkzk felszerelésére van hozzá szükség.Erre példa a korai M109 tarackok,amikre ha felszerelték az úszópontonokat az oldalukra,önerőből képesek voltak partváltásra.Vagyis menetböl,kiegészitő felszerelés felrakása nélkül nem képes az úszásra alapbol.
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?
 
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?

Dehogy mondjuk ugyan azt!Nála attól történik menetből,hogy gurul!Másként nem is tud belemenni a vízbe csak ha gurul!
 
Meg szeretném kérdezni, hogy a Haditechnika című folyóiratot mennyire fogadjuk el perdöntőnek? :rolleyes:
 
Víziaknákat azért fel kell deríteni, szóval csak úgy, menetből biztos nem kel át egy bármekkora haderő.
Itt jön az,hogy haderő szinten mást jelent a kifejezés.
A mentből való partváltás meg nem azt jelenti,hogy bele a vakvilágba.A menetet magát megelőzi a felderités,már a menetutvonalat magát is az alapján illik megválasztani.És a menetet biztositani kell,támogatni és fedezni.
Ez nem menetből átkelés
De,éppenséggel a BTRek pont azt mutatták be,hogy köszönik szépen,ha műszakilag rendbe vannak téve,képesek a menetből való partváltásra.
 
https://honvedelem.hu/cikk/uj-loteret-adtak-at-neszmelyen/

20191002-loter02.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?

Igen benne van,különben nem sok értelme lenne a dolognak.
 
Celebra bocs, én már elveszítettem a fonalat. Konkrétan, szerinted, pontról pontra mit fed a menetből való partváltás?[/QUOTE]
 
Mivel a csehek nyilvánosan pályáztatják és sok a jelentkező, tuti lesz fellebbezés, amivel évekig elhúzódhat az ügy. Ennek sokan alaláfutottak már.

Nálunk a 100 teljesen reális, hiszen szinte minden fegyvernemet vagy újraéleszteni vagy modernizálni kell a Gripeneken kívül. A Zrínyi célja nem a mennyiség, hanem az elhalt, elhaló képességek újbóli megteremtése.

A 100 az akkor is kevéske. Akkor legalább APC-ből lehetne normális(200+) mennyiség.
 
A 100 az akkor is kevéske. Akkor legalább APC-ből lehetne normális(200+) mennyiség.
Komolyabb mennyiség lesz, akármelyik jármű lesz kiválasztva. A legnagyobb szárazföldi fegyvernemet kell átfegyverezni. Lgisztikai, kiképzési szempontból, meg a hazai gazdasági szereplők bevonása miatt is a csehekéhez hasonló mennyiség indokolt az új harcjárműből. A legenda szerint ez lesz a legkomolyabb (legdrágább) része a fejlesztésnek. Egyáltalán nem mindegy milyen gazdasági konstrukcióban, milyen képesságű gyalogsági harcjármű lesz rendszeresítve a következő 40-50 évben.
 
Meg szeretném kérdezni, hogy a Haditechnika című folyóiratot mennyire fogadjuk el perdöntőnek? :rolleyes:
Dudi semennyire,ugyanis korábban abbol másoltam ki neki a BTR80 ismertetőjének első bekezdését
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?
Harchelyzetben benne van az egész raj.
Persze,ha sérűlt vagy elöregedettek a tömitések,akkor gázos lesz az úszás.Korábban betettem,hogy a fenékszivattyú is csak a tömitések 50%ának hiányáig képes ellensúlyozni a nagykönyve szerint a vizbetörést.Felette átmegy tengeralatjáróba,hiába a fenékszivattyú.Ha orrán-száján ereszt,elsűllyed.De azoknak a tömitéseknek,éppen úgy mint egy kishajó kihajtásánál,van egy amortizácis idejük.Ennyi meg ennyi időt,üzemórát ki kellene birniuk.Ha addig nem éri őket harci,vagy akármilyen sérülés,meg kell(ene),hogy őrizék a vizzáró képességüket.Az elég nonszensz lett volna,hogy megindulnak a szovjet gárdahadosztályok,aztán rögtön az Elba partján átszolnak az amiknk-Várjámán Joe!Kéne egy kis tűzszünet,mert tömitést kőne cserélnünk az úszkálás elött!-30 kmrel odébb a következő folyónál meg újra.Hogy a járművek egy része elveszti az úszóképességét harci,vagy akármilyen sérülés miatt,az benne van a pakliban.De ha egy sem úszik,mert 10 éve szétmállott a tömités az amortizáció végett,vagy mert Szergej 3hete szétcseszte és nem lett kijavitva,az üzemeltetési probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó