A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Ugyanez az Osztrák - Magyar monarciával mennyire tetszene?

Csak ha az osztákok előbb megszabadulnak a muszlimoktól visszaadják Burgenlandot, és nem játszák el a pénzszivattyút mint az előző monarhiában. Akkor életképes lehet. Persze a szocialista Bécset előtte erősen reformálják meg.
Elzárkózni nem zárkózom el, csak vannak feltételek. Mint ahogy egy szlovák-magyar egyesülésnek is lennének mindkét oldalról feltételei. De ez a normális. A világon több helyen van működő példa rá. Itt is volt sokáig. (Pl horvátokkal 700 évig működött az egy ország több nép, mint ahogy a tótok is jól megvoltak évszázadokig, csak benes után bújtották fel őket. NE feledjük, a szlovákok nem is akartak önálló államot 1920-ban a csehek erőltették, 1-2 elvakult elem volt csak elvétve a szlovákoknál. Népszavazáskor valószínű a 90% ide szavazott volna, ezért nem tartották meg azt.)
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Már hogyne lenne.Van jármű,ami menetből képes végrehajtani egy partváltást,ilyen a BTR80 is.Nincs szüksége kiegészitő felszerelésre,minden a vizreszálláshoz szükséges eszköz az alapfelszerelése folyamatos része.
Más járművek erre nem képesek,mert komoly előkészitésre,kiegészitő eszkzk felszerelésére van hozzá szükség.Erre példa a korai M109 tarackok,amikre ha felszerelték az úszópontonokat az oldalukra,önerőből képesek voltak partváltásra.Vagyis menetböl,kiegészitő felszerelés felrakása nélkül nem képes az úszásra alapbol.
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 409
113
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?

Dehogy mondjuk ugyan azt!Nála attól történik menetből,hogy gurul!Másként nem is tud belemenni a vízbe csak ha gurul!
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Víziaknákat azért fel kell deríteni, szóval csak úgy, menetből biztos nem kel át egy bármekkora haderő.
Itt jön az,hogy haderő szinten mást jelent a kifejezés.
A mentből való partváltás meg nem azt jelenti,hogy bele a vakvilágba.A menetet magát megelőzi a felderités,már a menetutvonalat magát is az alapján illik megválasztani.És a menetet biztositani kell,támogatni és fedezni.
Ez nem menetből átkelés
De,éppenséggel a BTRek pont azt mutatták be,hogy köszönik szépen,ha műszakilag rendbe vannak téve,képesek a menetből való partváltásra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
https://honvedelem.hu/cikk/uj-loteret-adtak-at-neszmelyen/

20191002-loter02.jpg


 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 453
84 409
113
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?

Igen benne van,különben nem sok értelme lenne a dolognak.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Celebra bocs, én már elveszítettem a fonalat. Konkrétan, szerinted, pontról pontra mit fed a menetből való partváltás?[/QUOTE]
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 884
113
Mivel a csehek nyilvánosan pályáztatják és sok a jelentkező, tuti lesz fellebbezés, amivel évekig elhúzódhat az ügy. Ennek sokan alaláfutottak már.

Nálunk a 100 teljesen reális, hiszen szinte minden fegyvernemet vagy újraéleszteni vagy modernizálni kell a Gripeneken kívül. A Zrínyi célja nem a mennyiség, hanem az elhalt, elhaló képességek újbóli megteremtése.

A 100 az akkor is kevéske. Akkor legalább APC-ből lehetne normális(200+) mennyiség.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
A 100 az akkor is kevéske. Akkor legalább APC-ből lehetne normális(200+) mennyiség.
Komolyabb mennyiség lesz, akármelyik jármű lesz kiválasztva. A legnagyobb szárazföldi fegyvernemet kell átfegyverezni. Lgisztikai, kiképzési szempontból, meg a hazai gazdasági szereplők bevonása miatt is a csehekéhez hasonló mennyiség indokolt az új harcjárműből. A legenda szerint ez lesz a legkomolyabb (legdrágább) része a fejlesztésnek. Egyáltalán nem mindegy milyen gazdasági konstrukcióban, milyen képesságű gyalogsági harcjármű lesz rendszeresítve a következő 40-50 évben.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Meg szeretném kérdezni, hogy a Haditechnika című folyóiratot mennyire fogadjuk el perdöntőnek? :rolleyes:
Dudi semennyire,ugyanis korábban abbol másoltam ki neki a BTR80 ismertetőjének első bekezdését
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?
Harchelyzetben benne van az egész raj.
Persze,ha sérűlt vagy elöregedettek a tömitések,akkor gázos lesz az úszás.Korábban betettem,hogy a fenékszivattyú is csak a tömitések 50%ának hiányáig képes ellensúlyozni a nagykönyve szerint a vizbetörést.Felette átmegy tengeralatjáróba,hiába a fenékszivattyú.Ha orrán-száján ereszt,elsűllyed.De azoknak a tömitéseknek,éppen úgy mint egy kishajó kihajtásánál,van egy amortizácis idejük.Ennyi meg ennyi időt,üzemórát ki kellene birniuk.Ha addig nem éri őket harci,vagy akármilyen sérülés,meg kell(ene),hogy őrizék a vizzáró képességüket.Az elég nonszensz lett volna,hogy megindulnak a szovjet gárdahadosztályok,aztán rögtön az Elba partján átszolnak az amiknk-Várjámán Joe!Kéne egy kis tűzszünet,mert tömitést kőne cserélnünk az úszkálás elött!-30 kmrel odébb a következő folyónál meg újra.Hogy a járművek egy része elveszti az úszóképességét harci,vagy akármilyen sérülés miatt,az benne van a pakliban.De ha egy sem úszik,mert 10 éve szétmállott a tömités az amortizáció végett,vagy mert Szergej 3hete szétcseszte és nem lett kijavitva,az üzemeltetési probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Komolyabb mennyiség lesz, akármelyik jármű lesz kiválasztva. A legnagyobb szárazföldi fegyvernemet kell átfegyverezni. Lgisztikai, kiképzési szempontból, meg a hazai gazdasági szereplők bevonása miatt is a csehekéhez hasonló mennyiség indokolt az új harcjárműből. A legenda szerint ez lesz a legkomolyabb (legdrágább) része a fejlesztésnek. Egyáltalán nem mindegy milyen gazdasági konstrukcióban, milyen képesságű gyalogsági harcjármű lesz rendszeresítve a következő 40-50 évben.
Annál is inkább, mert a cseh hadsereggel eléggé hasonló az MH felépítése.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár