A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Tessék menetből mennek át a tiszán, szóval minden rendben :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez nem menetből átkelés
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Ugyanez az Osztrák - Magyar monarciával mennyire tetszene?

Csak ha az osztákok előbb megszabadulnak a muszlimoktól visszaadják Burgenlandot, és nem játszák el a pénzszivattyút mint az előző monarhiában. Akkor életképes lehet. Persze a szocialista Bécset előtte erősen reformálják meg.
Elzárkózni nem zárkózom el, csak vannak feltételek. Mint ahogy egy szlovák-magyar egyesülésnek is lennének mindkét oldalról feltételei. De ez a normális. A világon több helyen van működő példa rá. Itt is volt sokáig. (Pl horvátokkal 700 évig működött az egy ország több nép, mint ahogy a tótok is jól megvoltak évszázadokig, csak benes után bújtották fel őket. NE feledjük, a szlovákok nem is akartak önálló államot 1920-ban a csehek erőltették, 1-2 elvakult elem volt csak elvétve a szlovákoknál. Népszavazáskor valószínű a 90% ide szavazott volna, ezért nem tartották meg azt.)
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 555
4 801
113
Már hogyne lenne.Van jármű,ami menetből képes végrehajtani egy partváltást,ilyen a BTR80 is.Nincs szüksége kiegészitő felszerelésre,minden a vizreszálláshoz szükséges eszköz az alapfelszerelése folyamatos része.
Más járművek erre nem képesek,mert komoly előkészitésre,kiegészitő eszkzk felszerelésére van hozzá szükség.Erre példa a korai M109 tarackok,amikre ha felszerelték az úszópontonokat az oldalukra,önerőből képesek voltak partváltásra.Vagyis menetböl,kiegészitő felszerelés felrakása nélkül nem képes az úszásra alapbol.
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 414
90 347
113
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?

Dehogy mondjuk ugyan azt!Nála attól történik menetből,hogy gurul!Másként nem is tud belemenni a vízbe csak ha gurul!
 
T

Törölt tag

Guest
Meg szeretném kérdezni, hogy a Haditechnika című folyóiratot mennyire fogadjuk el perdöntőnek? :rolleyes:
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 547
113
Víziaknákat azért fel kell deríteni, szóval csak úgy, menetből biztos nem kel át egy bármekkora haderő.
Itt jön az,hogy haderő szinten mást jelent a kifejezés.
A mentből való partváltás meg nem azt jelenti,hogy bele a vakvilágba.A menetet magát megelőzi a felderités,már a menetutvonalat magát is az alapján illik megválasztani.És a menetet biztositani kell,támogatni és fedezni.
Ez nem menetből átkelés
De,éppenséggel a BTRek pont azt mutatták be,hogy köszönik szépen,ha műszakilag rendbe vannak téve,képesek a menetből való partváltásra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 874
90 124
113
https://honvedelem.hu/cikk/uj-loteret-adtak-at-neszmelyen/

20191002-loter02.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 414
90 347
113
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?

Igen benne van,különben nem sok értelme lenne a dolognak.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 030
767
113
Celebra bocs, én már elveszítettem a fonalat. Konkrétan, szerinted, pontról pontra mit fed a menetből való partváltás?[/QUOTE]
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 633
15 225
113
Mivel a csehek nyilvánosan pályáztatják és sok a jelentkező, tuti lesz fellebbezés, amivel évekig elhúzódhat az ügy. Ennek sokan alaláfutottak már.

Nálunk a 100 teljesen reális, hiszen szinte minden fegyvernemet vagy újraéleszteni vagy modernizálni kell a Gripeneken kívül. A Zrínyi célja nem a mennyiség, hanem az elhalt, elhaló képességek újbóli megteremtése.

A 100 az akkor is kevéske. Akkor legalább APC-ből lehetne normális(200+) mennyiség.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 732
19 577
113
A 100 az akkor is kevéske. Akkor legalább APC-ből lehetne normális(200+) mennyiség.
Komolyabb mennyiség lesz, akármelyik jármű lesz kiválasztva. A legnagyobb szárazföldi fegyvernemet kell átfegyverezni. Lgisztikai, kiképzési szempontból, meg a hazai gazdasági szereplők bevonása miatt is a csehekéhez hasonló mennyiség indokolt az új harcjárműből. A legenda szerint ez lesz a legkomolyabb (legdrágább) része a fejlesztésnek. Egyáltalán nem mindegy milyen gazdasági konstrukcióban, milyen képesságű gyalogsági harcjármű lesz rendszeresítve a következő 40-50 évben.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 547
113
Meg szeretném kérdezni, hogy a Haditechnika című folyóiratot mennyire fogadjuk el perdöntőnek? :rolleyes:
Dudi semennyire,ugyanis korábban abbol másoltam ki neki a BTR80 ismertetőjének első bekezdését
Ugyanazt mondjátok! Csak előzőleg fel kell készíteni a gépet, hogy biztosan át is érj a túlpartra.
Van egy vitorlás kishajó a Dolphin26. Holland mintára Tamásiban gyártják. Hogy viszonylag olcsó legyen a belmotort un egyenes kihajtással viszik ki. A tengely egyenesen kihajt egy tömszelencén át. Emiatt a megoldás miatt már nem egy ilyen hajó kezdett el süllyedni, ázott be, stb. Egy BTR fémből van és rohadtul kevés van kint belőle a vízből. Ha itt beömlik a víz, akkor úszás van, nem szivattyú... Az ABV védelemhez a levegő nyomásánál kell nagyobb nyomás, a víz ellen már más a játék. A kettő nincs pariban. Rengeteg mindent kell védened a víztől. Eddig a süllyedésről beszéltünk, de a vízbetörés műszaki hibát is okozhat... Tehát ezért kell minden tömítésnek rendben lennie...
Egy Duna szélességű és sodrású folyóról nem is beszélve.
Apropó! Egy kérdés...
A desszanttérben éles helyzetben bent figyel a lövészraj? Vagy csak a gépek átjuttatásáról beszélünk ilyenkor...?
Harchelyzetben benne van az egész raj.
Persze,ha sérűlt vagy elöregedettek a tömitések,akkor gázos lesz az úszás.Korábban betettem,hogy a fenékszivattyú is csak a tömitések 50%ának hiányáig képes ellensúlyozni a nagykönyve szerint a vizbetörést.Felette átmegy tengeralatjáróba,hiába a fenékszivattyú.Ha orrán-száján ereszt,elsűllyed.De azoknak a tömitéseknek,éppen úgy mint egy kishajó kihajtásánál,van egy amortizácis idejük.Ennyi meg ennyi időt,üzemórát ki kellene birniuk.Ha addig nem éri őket harci,vagy akármilyen sérülés,meg kell(ene),hogy őrizék a vizzáró képességüket.Az elég nonszensz lett volna,hogy megindulnak a szovjet gárdahadosztályok,aztán rögtön az Elba partján átszolnak az amiknk-Várjámán Joe!Kéne egy kis tűzszünet,mert tömitést kőne cserélnünk az úszkálás elött!-30 kmrel odébb a következő folyónál meg újra.Hogy a járművek egy része elveszti az úszóképességét harci,vagy akármilyen sérülés miatt,az benne van a pakliban.De ha egy sem úszik,mert 10 éve szétmállott a tömités az amortizáció végett,vagy mert Szergej 3hete szétcseszte és nem lett kijavitva,az üzemeltetési probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó