Ezt a dolgot nagyon összeraktad!


Mi az, hogy nincs rendszerben? A németek szerinted minek vették? Hogy legyen mit a tombolán kisorsolni?
Az egy dolog, hogy fejlesztés alatt áll, de ezek a fejlesztések pontosan azzal egyenértékűek, mint amit F-35-tel csinálnak.
A CV90 talán a legsokoldalúbb jármű a piacon. Ehhez érhető el a legtöbb verzió, és a legtöbb országban ez van rendszeresítve. Előny, hogy a mechanikai elemeiből elég sok civil kereskedlmi forgalomban szerepel, így nem tud a gyártó irtózatos pénzeket kérni érte. (neki meg legalább nem kell kisszériás szarokkal foglalkoznia)
Mondjuk nem tudom, hogy honnan vetted, hogy a CV90 drága, de szerintem messze nem az a gép a legdrágább.
Az ASCOD-ról csak annyit, hogy talán a legnagyobb tűzerővel rendelkező típus a CT40-es ágyúval. És a védettsége is eléggé rendben van (a PUMA mondjuk keményebb

)
El kell hogy keserítselek. Nem az "északi zöldek" intettek be nekünk, hanem mi nekik a NASAMS/norvég alapok relációjában. Szerintem a Norvégok leszarják, ha nem kell a pénzük.


Elhiszem, hogy türelmetlen vagy, de IFV szinten ne akarj gyors megfejtést. Ha rendszerben gondolkodsz, akkor láthatod, hogy ennek a beszerzése igényli a legtöbb összefésülendő dolgot. Olyan szinten kell kidolgozni a teljes rendszert, hogy minden klappoljon, hogy el sem hiszed. Nagy a valószínűsége, hogy a hazai cégek is be lesznek vonva, és szerintem ha már meg is van a kívánt típus, akkor is hónapok lehet az, amíg kidolgozzák a gyártás, beszállítói hálózat, ellentételezés, részleteit.
A csehek valami 3-4 éve nyűglődnek az IFV-jük beszerzésén. Ott már az ajánlati fázisban be kellett adni, hogy hogyan képzeli a szállító a cseh gyártást. Emiatt minden jelölt lestoppolt egy cseh partnert. (Az RM-nek már nem jutott

) . Itthon inkább fordítva lesz. Ha megvan a győztes, akkor Ő fog a lehetséges beszállítók közül válogatni.