[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Az Airbus infografikái az orron mutatják az LWR-t és RWR-t is.
Melyik más típuson van még ugyanilyen? HH-101, H160M?
Az LWR-t (ALTAS-2QB) a Német CH53-on ünnepelték:
laser1.jpg


Az RWR meg elvileg az AW101-en van (MAWS alatt) de arról nem találtam jó képet.
Valami olyasmit kell keresni mint ezen a H225-ön a pilótafülke szélvédő alatt a fekete
aa.jpg
 
Nem közvetlenül a szenzoros témába vág, de itt egy videó egy szerb érdeklődőtől, aki az akkoriban már megrendelt szerb gépekre vonatkozóan is rákérdezett pár dologra:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért ezt a 2 képes érdemes alaposabban megnézni!
nxgQdghrdRKJSU5pTc0ZwXShB84sVEkMCNlO0v8iF4DNCvg3lwiuVzAoddmd1x-ifiNCIdKU-bOzHDJ6wWuGr0fvcxY10ypYiNHTMtl_z5vuEHihXu0iRm3L2hRH-tr-Wn6rNB7m0AqR1wHsOvtPswVkXOTIkjiAHXM8qhh2GkZXcMrV1k67AxtmB0wMT9OktuhMpW2BcnaHmZMscqW5q0Lqw8VXChwA2CUhWFJnvm7ej2DNDoGFf9Y7nac3mzOczmxHpkmDs44pX-tjsc2Qhq_S0SQ2tEijHprdef20BvaX8ngsQR9uoNefITQtOknAmMJz0Iz781R_QPINzF9P_20KcJ1pbuah3pWOVMqlW0UvLCoyn6LZXSMf7yQcxj87ND4lO5GaaNMFC9Brd60SDFyGKDCPST8z7PxdC-VXTEqOOGTEiROuS7LhfDqDd7jHSFtllcby5j7mZ-3IEo8vliiSE9wEFbchOg_6vWq3yrgs2KwkN-dYXrdw5rxYnHcS5-tI8UXjNTQilK0rs0SduBpWxE9pU41J0AuS5oE6Ena_KCB70h_XwRcJMh1vj6LUhxCPU08FaCLpodoe-ayEDVf8fJyAgi7TBfLe83zPCUoeaIBQKzbL_mlBZnFwFFsmqge6Lb0VTdqueq2pdP2Gmg6K4KdDrUmOyieHe9aBsPq0BDhTQpBx3zfdr_Z3-f0Q12zKLQ2_Z2D0mkUqW4XNthi5-yFvVjBPW566VDs1ZNNOBXNu=w845-h563-no

231C6L1tf4_F5ZCMDezMFnyzy5C_kUzmYz1aqAldyoKHC_yY09XaQnw4iOwLv2nvdkq5Jzs_c4OE7vUIq9mP_ElcBYy5D1mMSDuiK_OjiPDF4b2y-g5lz2d0Zw0fl2-hUnpNcjS_RhddzNCWDZYpjTgbL6xAieUpGFrcskyQ6oXRo22gowWOYYMdAuaopHsF3OHysxrqrSvy1Vb_f2M3SyyEx0cLVISSFxR3Hy-IFPaGIvZvIhArO1LqDagH7S5KoFm18aiqiXeJJMv5Fy7_WIaWghsHCzGmpBQa8XtTolQAEdPX5Bn-eyuyelpIaj8rzhKi5A9sXAswsIfdFV-PFaGunu08r_MKT90mmc7kT9zaIW4Q-c9ZxoA9KNtAxOP3Wq7HmqcR_6ANJEAuoHIhxqWwMgO6cYdTfc4YzyQW8fPQSLYtpT2FCM2t1I5fzIX-rTOlsHKdWzdUe-SI3fHMIlu21WhrAgOMCj5i-5FQWOF94vF0Jvu7480f2ZhzDNDY2eS4E8eevl26XJMTR7tfdgqKqo4oTbbrx0zwJR0AEl4kX3m2HrROpj7GQYZb32INc_G0MGF7VYghK5AfemdwxKwoCo1x_6J4jCoIZjUclwMJnpt94EgDrhAOlbFHc5E8aZSpsrU8n8JiB8WLQWet5s-dr-JnjuIif8GCMwz2c_YT9GSqxAYuGLcbLG4ttCFZMB2qTbu3NZ1nlltptUt07yffY_tWDQ6a5JQg6xHLrxs4EIpK=w845-h563-no


Messze nincsenek ezek a gépek készre szerelve. Jól lehet pl. látni, hogy a 01-es orrán fent vannak az érzékelők, viszont a farkon nem. Elvileg ugyan azt az érzékelő csoportot kellene rajta látnunk, ami az elején van, ott, ahol a Fenestron felett megtörik a sík. Az előbb betett kiállítási videón jól látszik.
De a mi gépeink alja inkább hasonlít egy sündisznóra a rengetek még ki nem használt aljzat miatt. A szerbek gépeinek alja csupasz, mint a baba popsija...
 
A H145M fenestronjának a hátsó részén mik vannak?
A miénken (2-es gép) még csak a csatlakozók...
A Luftwaffe gépein a hátsó ajtók alatt is AN/ARR 60-as érzékelők vannak.
48840693036_97c64798cd_b.jpg

Nekem úgy tűnik, hogy az érzékelőkviszonylag szabadon áthelyezhetőek, és különböző konfigurációk jöhetnek létre.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár
Azért ezt a 2 képes érdemes alaposabban megnézni!
nxgQdghrdRKJSU5pTc0ZwXShB84sVEkMCNlO0v8iF4DNCvg3lwiuVzAoddmd1x-ifiNCIdKU-bOzHDJ6wWuGr0fvcxY10ypYiNHTMtl_z5vuEHihXu0iRm3L2hRH-tr-Wn6rNB7m0AqR1wHsOvtPswVkXOTIkjiAHXM8qhh2GkZXcMrV1k67AxtmB0wMT9OktuhMpW2BcnaHmZMscqW5q0Lqw8VXChwA2CUhWFJnvm7ej2DNDoGFf9Y7nac3mzOczmxHpkmDs44pX-tjsc2Qhq_S0SQ2tEijHprdef20BvaX8ngsQR9uoNefITQtOknAmMJz0Iz781R_QPINzF9P_20KcJ1pbuah3pWOVMqlW0UvLCoyn6LZXSMf7yQcxj87ND4lO5GaaNMFC9Brd60SDFyGKDCPST8z7PxdC-VXTEqOOGTEiROuS7LhfDqDd7jHSFtllcby5j7mZ-3IEo8vliiSE9wEFbchOg_6vWq3yrgs2KwkN-dYXrdw5rxYnHcS5-tI8UXjNTQilK0rs0SduBpWxE9pU41J0AuS5oE6Ena_KCB70h_XwRcJMh1vj6LUhxCPU08FaCLpodoe-ayEDVf8fJyAgi7TBfLe83zPCUoeaIBQKzbL_mlBZnFwFFsmqge6Lb0VTdqueq2pdP2Gmg6K4KdDrUmOyieHe9aBsPq0BDhTQpBx3zfdr_Z3-f0Q12zKLQ2_Z2D0mkUqW4XNthi5-yFvVjBPW566VDs1ZNNOBXNu=w845-h563-no

231C6L1tf4_F5ZCMDezMFnyzy5C_kUzmYz1aqAldyoKHC_yY09XaQnw4iOwLv2nvdkq5Jzs_c4OE7vUIq9mP_ElcBYy5D1mMSDuiK_OjiPDF4b2y-g5lz2d0Zw0fl2-hUnpNcjS_RhddzNCWDZYpjTgbL6xAieUpGFrcskyQ6oXRo22gowWOYYMdAuaopHsF3OHysxrqrSvy1Vb_f2M3SyyEx0cLVISSFxR3Hy-IFPaGIvZvIhArO1LqDagH7S5KoFm18aiqiXeJJMv5Fy7_WIaWghsHCzGmpBQa8XtTolQAEdPX5Bn-eyuyelpIaj8rzhKi5A9sXAswsIfdFV-PFaGunu08r_MKT90mmc7kT9zaIW4Q-c9ZxoA9KNtAxOP3Wq7HmqcR_6ANJEAuoHIhxqWwMgO6cYdTfc4YzyQW8fPQSLYtpT2FCM2t1I5fzIX-rTOlsHKdWzdUe-SI3fHMIlu21WhrAgOMCj5i-5FQWOF94vF0Jvu7480f2ZhzDNDY2eS4E8eevl26XJMTR7tfdgqKqo4oTbbrx0zwJR0AEl4kX3m2HrROpj7GQYZb32INc_G0MGF7VYghK5AfemdwxKwoCo1x_6J4jCoIZjUclwMJnpt94EgDrhAOlbFHc5E8aZSpsrU8n8JiB8WLQWet5s-dr-JnjuIif8GCMwz2c_YT9GSqxAYuGLcbLG4ttCFZMB2qTbu3NZ1nlltptUt07yffY_tWDQ6a5JQg6xHLrxs4EIpK=w845-h563-no


Messze nincsenek ezek a gépek készre szerelve. Jól lehet pl. látni, hogy a 01-es orrán fent vannak az érzékelők, viszont a farkon nem. Elvileg ugyan azt az érzékelő csoportot kellene rajta látnunk, ami az elején van, ott, ahol a Fenestron felett megtörik a sík. Az előbb betett kiállítási videón jól látszik.
De a mi gépeink alja inkább hasonlít egy sündisznóra a rengetek még ki nem használt aljzat miatt. A szerbek gépeinek alja csupasz, mint a baba popsija...
A 2. képről.pár napja írta valaki hogy photoshop...
 
Nekem úgy tűnik, hogy az érzékelőkviszonylag szabadon áthelyezhetőek, és különböző konfigurációk jöhetnek létre.
Az érzékelők szektorosak, úgyhogy ha át is helyezhetőek a sárkány egyik pontjáról a.másikra akkor is oda kell figyelni hogy a teljes 360 fokos szektort megfelelően legedjék.
 
H145M és ami mögötte van...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


(Ő kicsoda vagy micsoda? Vagy csak én nem ismerem ezt a "műsort"?)
 
Legyen meg itt is, mert az általad bemásolt írás a H145M-ről szól.

Idézet a cikkből (59. oldal):
A megrendelő igényei alapján egy központi számítógép-egységet tartalmaz a tüzelési, oldási számításokhoz, sisakcélzót és kijelzőket a pilótának, valamint a fegyverkezelőnek elektrooptikai rendszert a célazonosításhoz és a tűzmegnyitáshoz.
Az integrált fegyverzet összetétele a nyilvánosságra hozott tájékoztató anyagok alapján konténerbe épített 20 mm-es gépágyú, illetve 12,7 mm-es nehéz és 7,62 mm-es könnyű géppuska egyaránt lehet, valamint nem irányított 70 mm-es rakéta, lézerirányítású 70 mm-es rakéta, illetve irányított páncéltörő rakéta. A HForce-t három fő konfigurációban kérheti a potenciális megrendelő:
A legegyszerűbb változat esetén nincs szükség elektrooptikai szenzortoronyra, elég a pilóták sisakcélzója. Ekkor a helikopter két oldalára felszerelhető fegyvertartókra belga gyártású FN Herstal 12,7 mm-es nehézgéppuska, vagy Nexter NC621 típusú 20 mm-es gépágyúkonténer, illetve a Thales 70 mm-es nem irányítható rakétakonténere telepíthető.
A második változatban már a helikopter orr-része alá szerelhető az infravörös kamerával, lézeres távmérővel és célmegvilágítóval ellátott, mintegy 22 kg-os Wescam MX-15 szenzortorony valamelyik változata. A szenzortorony vibrációmentesen kerül beépítésre, 6-8 km távolság ban található járművekről nappal és éjszaka, valamint bonyolult látási viszonyok között is megfelelő felbontású képet ad. A Wescam MX-15 rendszerrel automatikusan megjelölhető és követhető a kívánt mozgó célpont, amelynek digitális kamerájával felvétel is rögzíthető. A szenzortoronnyal nagyobb távolságból és pontosabban lehet a csöves tűzfegyverekkel a célzott lövéseket leadni, valamint a felderítési távolság is nagyobb. A robotpilóta a tűzfegyverek visszalökését automatikusan kompenzálja. Igény szerint lehetőséget biztosítanak más gyártó szenzortornyának beépítésére is.
A HForce legmagasabb szintű harmadik fegyverrendszer változata egyéb távirányítású integrált fegyverzetet képvisel. (Megjegyzendő, hogy ha a potenciális vevő rendel ATGM-et - Anti-tank Guided Missile - irányított páncéltörő rakéta, akkor az már a negyedik szintet jelenti.) A Thales kifejlesztette az FZ275 irányított rakétát, amely lézeres megjelölésű célokra indítható, akár a saját helikopter, akár JTAC (Joint Terminal Attack Controller - előretolt repülésirányító) katonák, vagy más célmegjelölő repülő vagy szárazföldi eszköz használatával. Ilyen 70 mm-es átmérőjű fegyverrendszert egyébként az Egyesült Államok is kifejlesztett az AH-64-es, az AH-1-es harci helikopterekre integrált Hydra rakétákhoz. Az FZ275 fél-aktív lézeres önirányítású, 1,8 méter hosszú és a 12,5 kg tömegű rakétát hajtóanyaga hangsebesség fölé gyorsítja és maximálisan 6 km-es távolságnál méteres találati pontossággal képes céljai megsemmisítésére. A harci rész felépítése alapján alapján harckocsik ellen nem kellőképpen hatékony, de páncélozottalan, vagy könnyen páncélozott célok ellen megfelelően alkalmazható.
Harckocsik elleni páncéltörő platformként a HForce az izraeli Rafael cég Spike rakétáját használja. A Spike-MR harci fejrésze dupla töltetű, tehát reaktív vagy kompozit páncélzattal rendelkező harckocsik ellen is használható. Homogén páncélátütő képessége meghaladja a 1000 mm-t. A pilóta és az operátor számára, a helikopter passzív védelemi rendszerének része a kabinba szerelhető lövedék- és repeszálló padló és ülés-hátpáncélzat. Szintén a passzív védelem része a hajtóműből kiáramló gázok felfelé történő terelése, ahol a fő rotor levegőárama szétoszlatja azokat, ezzel csökkentve a helikopter infravörös kisugárzását.
A helikopter kialakítása még nem fejeződött be, például a porszűrők, lézer- és radar-besugárzásjelző rendszerek. valamint egyéb felszerelések integrálása folyamatosan történik.