Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A HForce nem hinném, hogy forgószárnyas típusonként különbözne.
Arra írtam, amit te átmásoltál, hogy itt is meglegyen.Ezt még az RWR témára írod? Vagy mire?
Beugrató kérdés volt...A H145 kepzesben reszt vevo elso ket magyar pilota keszitette a kepet. Te milyen tipust ismersz fel a kepen?
Köztudott, hogy mindig le van takarva a felségjelzés pl. a szerb gép képein látható módon egészen az átadásig vagy a lajstrombavételig. A német jelzés sem olyan mint a korábbi képeken,sőt, ha nagyítod elég jól látszik, hogy ezeken a helyeken szerintem szerkesztett a kép...Szerintem arra gondolt, hogy a felségjelek, azonosítók nem olyanok, mint a szerb gépen.
Csakhogy alapvetően a német azonosítók a szerb gépen is csak ragasztva voltak. Gondolom ezeknek nem kell folyamatosan a gépen lennie.
A képen lévő gép meg nem a levegőben volt, mint ahogy a szerb gép a VIP szerb palival. Asszem a szerb védelmi minisztert reptették, ha jól emlékszem.
Gondolkodtam egy kicsit a hazahozatalon: van kint két oktató, aki már régebb óta csinálja a képzést. Még ha nekik meg is van a típus, akkor sem biztos, hogy hazahozhatnák a gépeket. Ahhoz, hogy önállóan repülhessenek velük, magyar lajstromba kellene kerülnie a gépeknek, ehhez meg ki kell utaznia a lajstromozó hatóságnak és ott átvennie a gépeket. De eddig minden technika (Zlinek, Airbusok, Falconok, a nagyjavított Mi-k kivételével) külföldi, civil lajstrommal érkezett Magyarországra. Azonban ennek ellenére is kitartok amellett, hogy nem volna olcsó és legfőképp egyszerű szállítógéppel hazahozni őket. Amúgy nem nagy távolság, ~4 óra repülés.Ha nincs rá kiképzett magyar pilóta, akkor nincs kivel hozatni. Az, hogy a nyugati bérek és ottani pilótahiány mellett is ki tudná átrepülni őket. Lehet, hogy olcsóbb tehergéppel hozni őket. A munkaóra * ember és a repült óra költség * repült óra összege lehet, hogy így kisebb.
Szerintem az hogy a tehergéppel szállítás egyáltalán szóba került azt mutatja hogy a szerződést CIP paritással kötötték, vagyis a gépet a gyártónak kell leszállítania a megadott címre (Szolnok?), és a gép tulajdonjoga valamint a felelősség a szállítási címen száll át a vevőre.Ahhoz, hogy önállóan repülhessenek velük, magyar lajstromba kellene kerülnie a gépeknek, ehhez meg ki kell utaznia a lajstromozó hatóságnak és ott átvennie a gépeket
Valószínüleg német és magyar vegyes hajózók repülik haza a helikopikat német felségjelzéssel, utána itthon lajstromozzák.Gondolkodtam egy kicsit a hazahozatalon: van kint két oktató, aki már régebb óta csinálja a képzést. Még ha nekik meg is van a típus, akkor sem biztos, hogy hazahozhatnák a gépeket. Ahhoz, hogy önállóan repülhessenek velük, magyar lajstromba kellene kerülnie a gépeknek, ehhez meg ki kell utaznia a lajstromozó hatóságnak és ott átvennie a gépeket. De eddig minden technika (Zlinek, Airbusok, Falconok, a nagyjavított Mi-k kivételével) külföldi, civil lajstrommal érkezett Magyarországra. Azonban ennek ellenére is kitartok amellett, hogy nem volna olcsó és legfőképp egyszerű szállítógéppel hazahozni őket. Amúgy nem nagy távolság, ~4 óra repülés.
Szerintem is.Valószínüleg német és magyar vegyes hajózók repülik haza a helikopikat német felségjelzéssel, utána itthon lajstromozzák.
Abban igazad van, hogy nem ott vannak a jelzések, ahol kellene, de erre írtam korábban, hogy nem tudod a hosszú farok közepére tenni az azonosítót és a felségjelzést, mert annyira kis átmérőjű a gép farka (így hívják egyáltalán, vagy törzsnyúlvány) hogy vagy túl kicsi lesz a felirat/ábra, vagy rásimulva a felületre olvashatatlan lesz.Arról nem beszélve, hogy a katonai jelzéseknek a gépeken is megvan a maga "heraldikája", Mókus, Mihu, Minyó...
Ezen a képen semmi sincs ott ahol kéne.
Megj. : Az Airbus-ok is leragasztva érkeztek pl., a Zlinek is ha jól emlékszem.
Köztudott, hogy mindig le van takarva a felségjelzés pl. a szerb gép képein látható módon egészen az átadásig vagy a lajstrombavételig. A német jelzés sem olyan mint a korábbi képeken,sőt, ha nagyítod elég jól látszik, hogy ezeken a helyeken szerintem szerkesztett a kép...
A HM lehozta ezt a képet valahol?
A szerb kép jó példa, hogy hogyan is néz ki a gyártásból kipottyant gép átadás előtt a végleges festéssel. Hát nem így. Ezt még bent leragasztották volna. November vége még odébb van...
Szerintem ez kamukép... Mégha esetleg egyedül is vagyok ezzel a véleményemmel.
A 2-hajtóműves szabály csak lakott területek légterére vonatkozik, az MD-500-ok simán repülhetnek bármelyik autópálya, a Velencei-tó, Tisza-tó, a Balaton légterében. A Mókusokat viszont azért kellett leváltani a Légimentőknél, mert a mentőgépeknek feladatukból adódóan rendszeresen be kell repülniük lakott terület fölé.Az szintén egy kérdés, hogy az 500-asok meddig repülhetnek, illetve, hogy rájuk vonatkozik-e a 2 hajtóműves szabályozás, mert ha igen, akkor már gondoskodni kellene a cseréjükről. Ha csak egyszerűen a 902-esek fognak dolgozni, akkor elég gyorsan kipörgetik az üzemidőket.
Hja a magyar légimentőknél is csak a vezérsík, és az oldalajtó játszik a 135-ösöknél, amelyik nagyon hasonló felépítésűek:
Más téma:
Különben szerintem annak lesz értelme, ha a rendőrség MD-it is idővel Airbus-okra cseréljék. Ha így lesz (max. 8-10-éven belül), akkor az szerintem minimum + 8-10 karbantartandó gépet fog jelenteni. Ami a honvédség és a légimentők gépeivel + a civil gépekkel együtt már komoly szolgáltató bázis jelenthetne.
Amiket találtam azok szerint nem mai darabok a rendőrség gépei. Igazság szerint nem is tudom, hogy mennyi van a rendőröknek.
Ugyebár a Mi-2-eseket 2017-ben kivonták. Az MD-500-asokból 4 db volt, de az egyik balesetet szenvedett, és ezek már egészen nem mai darabok. Elvileg 2016/17-ben vettek 5db MD902-t a német rendőrségtől. Ebből az egyik a valaha megépített/leszállított legelső (!!!) 902-es (az egyedüli szürke, szerintem egyből megy a kivonás után a múzeumba).
Elvileg volt róla szó, hogy Angliából is vesznek még 5 db-ot, de azt nem tudom, hogy ebből mi lett.
Az szintén egy kérdés, hogy az 500-asok meddig repülhetnek, illetve, hogy rájuk vonatkozik-e a 2 hajtóműves szabályozás, mert ha igen, akkor már gondoskodni kellene a cseréjükről. Ha csak egyszerűen a 902-esek fognak dolgozni, akkor elég gyorsan kipörgetik az üzemidőket.
Azért valljuk be, nem hátrány egy rendőrségi helikopternél, ha lakott terület fölé is be tud repülni!A 2-hajtóműves szabály csak lakott területek légterére vonatkozik, az MD-500-ok simán repülhetnek bármelyik autópálya, a Velencei-tó, Tisza-tó, a Balaton légterében. A Mókusokat viszont azért kellett leváltani a Légimentőknél, mert a mentőgépeknek feladatukból adódóan rendszeresen be kell repülniük lakott terület fölé.
Nem tudom hogy a kiképzés alatt álló pilótáknak milyen szakszójuk van, de ha van egy polgári PPL szintű szakszójuk meg egy Level 4 nyelvvizsgájuk, akkor az a pár száz km-es repülőút hazáig nem volna szabad hogy problémát jelentsen...
Régen tanultam már légijogot, így nem vagyok a témában naprakész, de szerintem az " állami légijármű"vekre más szabályok vonatkoznak. Így repülhetnek még az MD500asok, míg a civil lajstromban lévő légimentő Mókusokat le kellett cserélni.Az szintén egy kérdés, hogy az 500-asok meddig repülhetnek, illetve, hogy rájuk vonatkozik-e a 2 hajtóműves szabályozás,
Én sem vagyok naprakész a katonai szakszolgálati engedélyek témakörben, de azt azért valószínűsítem hogy a magyar katonai légügyi hatósàg által kiállított helikopteres szakszó viszonylag alacsony költséggel konvertálható minimum egy civil PPL-H szakszóra (vagy egy az egyben megfelel annak??).Én meglepődnék, ha csak úgy hobbiból volna civil, helikopteres szakszójuk. Repülő, movit, vitorla az más tészta, de a helikopter nagyon drága.
Én sem vagyok naprakész a katonai szakszolgálati engedélyek témakörben, de azt azért valószínűsítem hogy a magyar katonai légügyi hatósàg által kiállított helikopteres szakszó viszonylag alacsony költséggel konvertálható minimum egy civil PPL-H szakszóra (vagy egy az egyben megfelel annak??).
Ha ez megvan akkor már csak egy minimum Level 4 szintű fónia nyelvvizsga kell ahhoz hogy külföldön civil légtérben repülhessen egy magyar pilóta.
Azokban a körökben, ahol a forgószárnyat forgószárnynak (és nem rotornak) hívják, ott ezt a részt faroktartónak nevezik (lehet, hogy civilben is faroktartóbak hívják... ).hogy nem tudod a hosszú farok közepére tenni az azonosítót és a felségjelzést, mert annyira kis átmérőjű a gép farka (így hívják egyáltalán, vagy törzsnyúlvány)
Ez után a szabályozás után is repült felettünk MD-500... bár mostanában mintha megritkultak volna. Nem voltak azért a rendőrök hülyék... továbbra is átrepültek a XVIII. ker. meg Gyál felett... majd figyelek, hogy mostanában lesz-e egyhajtóműves errefelé.De jól értem, hogy a ferihegyi bázisú MD500-nak, ha el akar jutni az M1-es autópálya fölé, akkor vagy északról vagy délről meg kell kerülnie egész Budapestet lakott területen kívül, majd visszafelé ugyan ez?