[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Négy:
Incremental and modular
HForce is offered with different options and armaments.
Option 0: Fixed parts and capabilities; structural parts and harnesses
Option 1: Ballistic armed scout (Pilot firing with HMSD)
Option 2: Ballistic light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing with HMSD)
Option 3: Ballistic and guided light attack (Gunner firing with EOS or pilot firing ballistic with HMSD)
HForce’s flexible architecture permits aircraft to be retrofit with any available armament.
Ez három.
A nulla az egy lehetőség. Az a csupasz helikopter...
Ennyi erővel oda lehetne írni hogy: -1 (másik helikoptert veszel), -2 (a másik helikoptert fegyverzed fel), stb…

Ellenben egy korábbi cikkben le volt írva hogy lehet option 4, amikor egy fegyver tornyot integrálnak a HForce rendszerbe.

Mindenesetre a magam részéről én befejeztem a diskurzust a HForce opciók számáról. Aki akarta már rég megértette miről is van szó.
 
Ma tartotta az Airbus a "Trade Media Briefing" nevű rendezvényét, ahol volt H145M prezentáció is.

Szerintük a HForce-nak még mindig csak Option 0-1-2-3 változata van.
Viszont furcsa, hogy szerintük Light Attack (HForce) és Special OPS változatokat rendelt Magyarország, itthon az újságok meg azt írták hogy 10 LHU, 5 SAR, 5 Light Attack.

Felmerült valahol hogy szállítógéppel hozzák a gépeket Magyarországra. A prezentációban benne van az is, hogy melyik szállítógépbe mennyi fér be.

(Most állt össze a kép, hogy amikor itthon néhányan nagyon rá voltak kattanva a dél-koreai Surion-ra, akkor az nem a keleti nyitás, hanem már az Airbus nyomulása volt, csak akkor még egy közepes típusban gondolkodtak a döntéshozók.)
 
Ma tartotta az Airbus a "Trade Media Briefing" nevű rendezvényét, ahol volt H145M prezentáció is.

Szerintük a HForce-nak még mindig csak Option 0-1-2-3 változata van.
Viszont furcsa, hogy szerintük Light Attack (HForce) és Special OPS változatokat rendelt Magyarország, itthon az újságok meg azt írták hogy 10 LHU, 5 SAR, 5 Light Attack.

Felmerült valahol hogy szállítógéppel hozzák a gépeket Magyarországra. A prezentációban benne van az is, hogy melyik szállítógépbe mennyi fér be.

(Most állt össze a kép, hogy amikor itthon néhányan nagyon rá voltak kattanva a dél-koreai Surion-ra, akkor az nem a keleti nyitás, hanem már az Airbus nyomulása volt, csak akkor még egy közepes típusban gondolkodtak a döntéshozók.)
Meg az RWR és az IRS is a jövö zenéje...
Az egyedüli újdonsàg ez az In-flight rapid obscuration system.
Szerintem ez a valami köd gránàtvető lesz.
Volt már ilyen a BO-105 höz a 90-es években. Úgy tűnik újra előveszik...
 
Nekem a cikkből az derül ki hogy mindössze ÖT helikopternek lesz érkezéskor valamilyen harci képessége (értsd: MAWS + HForce Option 2)
A többi - ha jól értem - legfeljebb MAWS-ot kap, de az MX15 tornyot nem (értsd: maradnak HForce Option 1 szinten).

Természetesen megvan a lehetőség a gépek továbbfejlesztésére mind fegyverzetben, mind önvédelem terén, sőt akár teljesítmény terén is (ötlapátos főrotor).
Remélem lesz hozzá pénz és akarat hogy ezeket a fejlesztéseket végre is hajtsák.
Én majd elhiszem ha látom őket megvalósulni. Ha a Gripen példájából indulok ki akkor nem vagyok optimista.
 
Ez a novemberi Aranysasban megjelent írás másodközlése. Erről beszélünk 2 napja :)




Elég jó cikk van a típusról és a gyárlátogatásról a novemberi Aranysasban, érdemes elolvasni.

- Ott is azt írják, hogy a Hforce-nak négy opciója van/lett. A magyar csomag még nem nyilvános. Valószínűleg 5 gép lesz felfegyverzve. Először a Hforce2 szintre, amit később majd továbbfejlesztenek majd.

- A berepüléshez nem szükséges eszközök és rendszerek később kerülnek felszerelésre a gépekre.

- A rotorlapátokat nem lehet egyszerűen összehajtani, így problémásabb a tárolás mert több hely kell vagy több munka. Kell mobilhangár Szolnokra is, mert nincs elég hangár.

- Metrikus és collos szerszámok is kellenek a géphez... o_O

- 2 gép a kiképzések végéig Németországban marad.


Kezd szétfoszlani a "csúcsfegyver" mítosz, amit Benkő beígért...


 
Ez három.
A nulla az egy lehetőség. Az a csupasz helikopter...
Ennyi erővel oda lehetne írni hogy: -1 (másik helikoptert veszel), -2 (a másik helikoptert fegyverzed fel), stb…

Ellenben egy korábbi cikkben le volt írva hogy lehet option 4, amikor egy fegyver tornyot integrálnak a HForce rendszerbe.

Mindenesetre a magam részéről én befejeztem a diskurzust a HForce opciók számáról. Aki akarta már rég megértette miről is van szó.
Teljesen igazad van. Agyalunk azon, hogy a nulla egy szám, vagy matek szerint érték nélküli szám. Egyik közlésben 4 opciót, másikban 3 opciót említenek. Szerintem az AH sem dolgozta ki a terminológiát. Várjunk, és Béláim gondolkodjunk.
 
Teljesen igazad van. Agyalunk azon, hogy a nulla egy szám, vagy matek szerint érték nélküli szám. Egyik közlésben 4 opciót, másikban 3 opciót említenek. Szerintem az AH sem dolgozta ki a terminológiát. Várjunk, és Béláim gondolkodjunk.
Egyébként két profi cikkben olvashattunk eltérő véleményeket, Zord Gábor még nem nyilatkozott ebben a kérdésben, pedig valószínűleg neki van az egyik legnagyobb rálátása a folyamatokra.
 
Mikor jön már az első 4 gép? Vagy ez még nem publikus? Durván 30 munkanap maradt még dec. 20-ig utána már a fű se nő idén. Az időjárás is egyre romlik. Gondolom a 60 fős kiképzett műszaki személyzet egy részének már napokkal előbb haza kell jönnie a gépek fogadás miatt.
 
Z

Zord Gábor már nem is fog nyilatkozni, sem ebben, sem más kérdésben, mivel már állami alkalmazott.
Kedveskéim! A Honvédségnél szolgálók szintén állami alkalmazottak. Ti irkáljátok egymásról, hogy őt, vagy mást kérdezzétek, mert ők benne vannak a levesben. Az valóban igaz, hogy a kormánybiztos tanácsadója bizonyos ügyekben nem nyilatkozhat. Honnan tudjuk, kinek, hol van a munka, vagy szolgálati helye, mert aki katona, az tudja, hogy az alakulat parancsnoka nyilatkozhat bizonyos esetekben, amennyiben az előljáróság azt nem tiltja. A sajtótiszt az információ átadó. Ez a saját éleményem volt.