[HUN] MH 86. Szolnok Helikopter Bázis / MH Kiss József 86. Helikopterdandár

Inkább elég stresszes , addig még amúgy is van pár olyan project de 23-24 pörgős lesz

Az inkább a leszállítás szerintem azért is ütemezték arra, hogy akkor érkezzenek nagyobb számba, mert a helyüket addig kényelmesen elő lehet készíteni. 3-4 év alatt szépen csúszással együtt minden kész lesz. Biztosra mennek, sem a helikopterek sem a páncélosoknak nem való a csillaggarázs. Hosszabb élettartam titka a fedett hely, ami igényli annak fűtéssel együtt.
 
Az inkább a leszállítás szerintem azért is ütemezték arra, hogy akkor érkezzenek nagyobb számba, mert a helyüket addig kényelmesen elő lehet készíteni. 3-4 év alatt szépen csúszással együtt minden kész lesz. Biztosra mennek, sem a helikopterek sem a páncélosoknak nem való a csillaggarázs. Hosszabb élettartam titka a fedett hely, ami igényli annak fűtéssel együtt.
Ha ezen aggódnának, akkor már folyna az építkezés.
Szerintem szimplán addig kitartanak ki az orosz felújítások. Így elkerülhető a hosszabb idejű párhuzamos üzemeltetés. A feladatok jelentős részét addig viszik a H145M-ek is. Mondjum kutató-menteni szerintem kicsit luxus a MI-ket tartani. Azok szerintem gyorsan átkerülnek majd más feladatra.
 
https://jogalappal.hu/lezarult-honvedelmi-kozbeszerzesi-eljarasok-2019/
Nem tudom volt e már linkelve...Jó mazsolázást. Van benne néhány helikopter kiszolgálással és hangár, felújítással kapcsolatos pályázat.

Volt már, többször is. De még senki nem adta össze a "beszerzés értéke" oszlopot. Ha azt összeszámolnád, az új és érdekes információ lenne. (a táblázatban néhány helyen át kell váltani az értéket forintra!)
 
Ha ezen aggódnának, akkor már folyna az építkezés.
Szerintem szimplán addig kitartanak ki az orosz felújítások. Így elkerülhető a hosszabb idejű párhuzamos üzemeltetés. A feladatok jelentős részét addig viszik a H145M-ek is. Mondjum kutató-menteni szerintem kicsit luxus a MI-ket tartani. Azok szerintem gyorsan átkerülnek majd más feladatra.
Làttàl màr belülröl kutató-mentö helikoptert? Csak azért kérdem, mert én igen, és beszéltem is ott szolgàlô katonàval. Kb. a H225-be lehet majd belepakolni azt a rengeteg cuccot, ami most nekik a raktérben van. Most a rengeteg tâskât, cuccot hagyjuk is, eleve van nekik csörlö, amivel a hordàgyastul fel birjàk emelni a fekvö sèrültet akàr lebegés közben és utàna el tudjàk helyezni a padlózaton ùgy hogy utàna körbe birjàk jârni és ellàtni. A budaörsi bemutatón volt szerencsém 5 m tàvolsàgból megnézni a H145öt és kb. 20 m tàvolsàgra töle a nyitott kutatò mentö mi17est is. A teljes belsö tér ki van ott hasznàlva, kell az oda.
 
Làttàl màr belülröl kutató-mentö helikoptert? Csak azért kérdem, mert én igen, és beszéltem is ott szolgàlô katonàval. Kb. a H225-be lehet majd belepakolni azt a rengeteg cuccot, ami most nekik a raktérben van. Most a rengeteg tâskât, cuccot hagyjuk is, eleve van nekik csörlö, amivel a hordàgyastul fel birjàk emelni a fekvö sèrültet akàr lebegés közben és utàna el tudjàk helyezni a padlózaton ùgy hogy utàna körbe birjàk jârni és ellàtni. A budaörsi bemutatón volt szerencsém 5 m tàvolsàgból megnézni a H145öt és kb. 20 m tàvolsàgra töle a nyitott kutatò mentö mi17est is. A teljes belsö tér ki van ott hasznàlva, kell az oda.
A németek meg nyilván tök hülyék, hogy idén vették át ezeket o_O:
H145_20274_RAL6014_Press_A_20181211_View_05.png
 
Làttàl màr belülröl kutató-mentö helikoptert? Csak azért kérdem, mert én igen, és beszéltem is ott szolgàlô katonàval. Kb. a H225-be lehet majd belepakolni azt a rengeteg cuccot, ami most nekik a raktérben van. Most a rengeteg tâskât, cuccot hagyjuk is, eleve van nekik csörlö, amivel a hordàgyastul fel birjàk emelni a fekvö sèrültet akàr lebegés közben és utàna el tudjàk helyezni a padlózaton ùgy hogy utàna körbe birjàk jârni és ellàtni. A budaörsi bemutatón volt szerencsém 5 m tàvolsàgból megnézni a H145öt és kb. 20 m tàvolsàgra töle a nyitott kutatò mentö mi17est is. A teljes belsö tér ki van ott hasznàlva, kell az oda.
Te akkor a légimentő szolgálat miért nem Mi17et repül??? :) Nem olyan kicsi ez a gép....
 
A németek meg nyilván tök hülyék, hogy idén vették át ezeket o_O:
H145_20274_RAL6014_Press_A_20181211_View_05.png
Ezzel nem tudok mit kezdeni. Keress rà a neten "MH tetris challange Mi17 kutató -mentö helikopter" kulcsszóval. Aztàn nézd meg a képen amit ök kiraktak, az befér e a német gépbe még mondjuk 2 sebesülttel. Felhivnàm a figyelmed, hogy a hàrom fös hajózó szemelyzet mellett még tovàbbi hàrom mentö van a fedèlzeten, és a hat ember mellé tudnak még hordàgyakat berakni a gépbe. Ki kellrepülni télen felborult kocsihoz a vilàg végén, ebböl hàrman kiszàllnak, viszik a flexet, szétszedik a kocsit, aztàn bepakoljàk hordàgyakon anyàt apât és még a kisgyerek is belefér. Ott a képen a tartalék üzemanyagtartàly is. Ha vàlasztanom kell, inkàbb jöjjenek a magyarok, mint a németek. Egyèbként gondolom a németeknek is van ennél nagyobb helikopterük hasonló cèlra.
 
Te akkor a légimentő szolgálat miért nem Mi17et repül??? :) Nem olyan kicsi ez a gép....
Azèrt, mert azok csak leszàllnak az ùton és berakjàk a sèrültet a helikopterbe, aztàn mennek a kórhàzba. Minden màst màr a helyszinen lévö tüzoltók és rendörök intéznek. A mentök "cimre" mennek békeidöben. Felteszem a katonai kutató-mentöknek bövebb ennél a feladatköre.
 
Ezzel nem tudok mit kezdeni. Keress rà a neten "MH tetris challange Mi17 kutató -mentö helikopter" kulcsszóval. Aztàn nézd meg a képen amit ök kiraktak, az befér e a német gépbe még mondjuk 2 sebesülttel. Felhivnàm a figyelmed, hogy a hàrom fös hajózó szemelyzet mellett még tovàbbi hàrom mentö van a fedèlzeten, és a hat ember mellé tudnak még hordàgyakat berakni a gépbe. Ki kellrepülni télen felborult kocsihoz a vilàg végén, ebböl hàrman kiszàllnak, viszik a flexet, szétszedik a kocsit, aztàn bepakoljàk hordàgyakon anyàt apât és még a kisgyerek is belefér. Ott a képen a tartalék üzemanyagtartàly is. Ha vàlasztanom kell, inkàbb jöjjenek a magyarok, mint a németek. Egyèbként gondolom a németeknek is van ennél nagyobb helikopterük hasonló cèlra.
A megfejtés az, hogy az MH-nak nincsen külön SAR és CSAR helikoptere. Eddig mindent IS a Mi8/17 csinált. A CSARra ott lesz a H225M.
Az Alpokban a franciák hegyimentésre is ezeket a H145-ösöket használják:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hja a tetris meg csak egy marhaság...;)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
A kis helikopter inkább csak egy "betegszállító", nem "rohamkocsi", hogy súlyos eseteket is el tudna látni.
Ennek azért nézz utána alaposabban...:rolleyes:
A mentőhelikopterek a legmagasabb, azaz a ROKO ellátási szintjét tudják biztosítani. Fedélzetén mentőorvos!!! (nem mentőtiszt) lát el szolgálatot.
 
Azèrt, mert azok csak leszàllnak az ùton és berakjàk a sèrültet a helikopterbe, aztàn mennek a kórhàzba. Minden màst màr a helyszinen lévö tüzoltók és rendörök intéznek. A mentök "cimre" mennek békeidöben. Felteszem a katonai kutató-mentöknek bövebb ennél a feladatköre.
Érdemes ezt a cikket átolvasni.
 
Ezzel nem tudok mit kezdeni. Keress rà a neten "MH tetris challange Mi17 kutató -mentö helikopter" kulcsszóval. Aztàn nézd meg a képen amit ök kiraktak, az befér e a német gépbe még mondjuk 2 sebesülttel. Felhivnàm a figyelmed, hogy a hàrom fös hajózó szemelyzet mellett még tovàbbi hàrom mentö van a fedèlzeten, és a hat ember mellé tudnak még hordàgyakat berakni a gépbe. Ki kellrepülni télen felborult kocsihoz a vilàg végén, ebböl hàrman kiszàllnak, viszik a flexet, szétszedik a kocsit, aztàn bepakoljàk hordàgyakon anyàt apât és még a kisgyerek is belefér. Ott a képen a tartalék üzemanyagtartàly is. Ha vàlasztanom kell, inkàbb jöjjenek a magyarok, mint a németek. Egyèbként gondolom a németeknek is van ennél nagyobb helikopterük hasonló cèlra.
A Légimentés topicban kicsit bővebben kifejtettem a mentőhelikoptereinket.
Ide csak azt az infográfiát tenném be, hogy a H145-nek milyen lehetőségei vannak SAR szerepkörben:
20171220_Infographic_EMS_missions

Linken is, nagy méretben.
A H145-öt viszont már ajánlják SAR feladatokra (mégsem hülye németek), csörlővel, egészségügyi felszereléssel, és 3 fős személyzettel (+pilóta).
Nálunk ennek minimális igénye miatt elegendő EMS-re a kisebb H135 is.
És persze jóval kisebb fenntartási költségekkel, mint a Mi-8/17.