Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 286
70 749
113
Szuperszonikus kompresszor fokozatok. Akár fokozatonként 3-as nyomásviszony is elérhető, ami azt jelenti, hogy akár 3-4 fokozattal össze lehet hozni azt, amit mondjuk egy Szu-35-ösnél, vagy F-16-osnál 14 fokozattal értek el.
A szuperszonikus fokozatok további előnye, hogy a turbina számára gázdinamikailag kedvezőbb fordulatszámon járhat az egész forgórész, ami jóval magasabb érték, mint a szubszonikus kompresszoroknál megengedhető.
Emiatt aztán a belépő fokozatra is ráengedhető a hangsebesség feletti áramlás, ami által a szabályozatlan hagyományos, de akár a DSI-vel szerelt gépek is repülhetnek Mach 2.0 felett.
Érdekes, hogy a szuperszonikus kompresszorok mégse itt, hanem a brit, francia, illetve később a szovjet VTOL gépek kisméretű emelőhajtóművein "terjedtek el", mivel itt relatíve kis méretű, pár fokozatból álló hajtóműveknél kell jókora fajlagos tolóerőre való gázáramot produkálni.
Az első ilyen kutatások a negyvenes évek végéről, az USA-ból és a britektől származnak, vegyesen axiál és centrifugál kompresszorokra.
Napjainkban a legtöbb ilyen tudományos publikáció (szuperszonikus axiál- és centrifugál kompresszorok) a szentpétervári egyetem tudósaihoz köthető.
A szovjet-orosz gázturbina alapkutatás igazi fellegvárának ugyanis Leningrád/Szentpétervár tudományos-ipari komplexumai tekinthetők igazán.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 090
113
Szuperszonikus kompresszor fokozatok. Akár fokozatonként 3-as nyomásviszony is elérhető, ami azt jelenti, hogy akár 3-4 fokozattal össze lehet hozni azt, amit mondjuk egy Szu-35-ösnél, vagy F-16-osnál 14 fokozattal értek el.
A szuperszonikus fokozatok további előnye, hogy a turbina számára gázdinamikailag kedvezőbb fordulatszámon járhat az egész forgórész, ami jóval magasabb érték, mint a szubszonikus kompresszoroknál megengedhető.
Emiatt aztán a belépő fokozatra is ráengedhető a hangsebesség feletti áramlás, ami által a szabályozatlan hagyományos, de akár a DSI-vel szerelt gépek is repülhetnek Mach 2.0 felett.
Érdekes, hogy a szuperszonikus kompresszorok mégse itt, hanem a brit, francia, illetve később a szovjet VTOL gépek kisméretű emelőhajtóművein "terjedtek el", mivel itt relatíve kis méretű, pár fokozatból álló hajtóműveknél kell jókora fajlagos tolóerőre való gázáramot produkálni.
Az első ilyen kutatások a negyvenes évek végéről, az USA-ból és a britektől származnak, vegyesen axiál és centrifugál kompresszorokra.
Napjainkban a legtöbb ilyen tudományos publikáció (szuperszonikus axiál- és centrifugál kompresszorok) a szentpétervári egyetem tudósaihoz köthető.
A szovjet-orosz gázturbina alapkutatás igazi fellegvárának ugyanis Leningrád/Szentpétervár tudományos-ipari komplexumai tekinthetők igazán.

Remek. Mondjuk a stealth technológiát is anno egy orosz matematikus által kidolgozott elméleti alapokra építve fejlesztették ki az amerikaiak, az oroszok semmit sem kezdtek vele (de nem is titkosították).
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 046
11 621
113
Igen.

Tényként kezelem. Van két futónk: az egyik korábban indult a másik később. Aki később indult, beérte a korábbit és most fef-fej mellett haladnak. Csak attól nem lesz jobb az előbbi futó, hogy a múltban a másik előtt volt. Most ebben a pillanatban már nincs előtte, hanem mellette van. Ha pedíg magát a folyamatot nétzzük az utóbbi futónk gyorsabban fut, mivel a kezdeti hátrányt nagyon gyorsan dolgozta le.
Ismétlem, a folyamatot is vizsgáld.

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 553
12 908
113
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
Nem. Az oroszok simán bénák. Tudhatnád.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 633
8 142
113
Az oroszok simán bénák.
russian-bear-myths-and-reality-03.jpg

Na most jól megbántottad őket :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 886
15 499
113
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 046
11 621
113
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.

Ez így teljesen korrekt megfogalmazás!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 004
20 365
113
Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
Ez a történet nagyon könnyen végezheti úgy, hogy a fiatal hirtelen mindent megtudott, elért, majd vakarta a fejét, hogy hogyan tovább. Nem értette, hogy az öreg hogy jutott A-ból B-be, majd C-be és D-be. Mindegy, elérte az aktuális plafont, befutott, szarrá bulizta az agyát, ömlött a pénz mindenre is. Közben kibogozta, hogy jutunk el C-be. Aztán mire észbekapott, és megfejtette a D-be vezető utat, elfogyott a bulira való pénz, kapcsolat, klub helység, kérnék az E-t, amit nem ért. És szembe jön az "öreg", akinél ott az E. Meg az utált "faszagyerek", akire fel is nézünk, tanulunk, és imádja az E-t, miközben F-en dolgozik.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 012
12 157
113
"Nekem hiszel vagy a szemednek?"
Legalább a kínaiak mutatnak képeket... szegény az aki még ennyit se tud.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zotyek78

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 651
14 842
113
A Su-57 összeomlása és véletlen egybeesés
19281164

colonelcassad
2019. december 24
EMj-yU0WoAI5xwm


Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en.
EMjz4spX0AAXzXa

Továbbra is megismerjük a Su-57 harcos mai Komsomolsk-on-Amur közelében lezuhant részletének részleteit. Az egyik forrásunk szerint egy tesztrepülés során, amikor a repülőgépet maximális sebességgel „hajtották”, egy integrált irányítórendszer meghibásodott. Egyes források szerint a repülőgép ellenőrizetlenül „hordóba” ment, mások szerint lapos dugóhúzóba. Ebben a pillanatban 10 kilométer magasságban volt. A pilóta két kilométer magasan harcolt a harci jármű életképességéért, de végül ki kellett dobnia. Sikeresen leszállt, kevesebb mint egy órával a katasztrófa után találtak rá és helikopterrel vett fel. A leszállás idején a hőmérséklet körülbelül 30 fok volt nulla alatt.
Amint a szerkesztőség tudomására jutott, a kormánynál ülő próbapilóta számára ez nem az első ellenőrzés nélküli irányító harci jármű bocsátása. 2012-ben a Komsomolsk-on-Amur közelében eső Su-30 legénységének része volt, és a két esemény körülményei furcsa véletlenszerűen nagyon hasonlóak.
p_ymNGdw8OLvZNVMYWnxTFZk3yzhMNZ_qvMrhkgTDoN8yhF4aW1SiksqYfeoXP-neR0JF1uJNj5QoiUElyE9VUHSqF1DCrECcVhUwdMUw9dDiZ4NBVu2ffBKcX5TmI1__BUhkdLA2JcAJLru_7npLg

A Su-30 2012. február 28-án összeomlott, Komsomolsk-on-Amur városától 130 kilométerre északra. Amikor a maximális műszeres sebességre gyorsítást hajt végre, a háttérvilágítás kialszik, amikor a levegőben feltöltik. A levegőbevezetés után ez a rész tüzet okozott a jobb motorban. Mindkét pilóta sikeresen kiszállt. Egyébként egy videót korábban tettek közzé egy ellenőrizetlen repülőgépből, amely később a taigaba zuhant.

Így vagy úgy, a következő részletek egyeznek:

Mindkét esetben az elfogadási tesztekről beszélünk, amikor a repülőgépeket maximális körülmények között tesztelték, de 2012-ben a repülőgépet tesztelték, mielőtt Vietnamba szállították;
Mindkét repülőgép összeomlott Komsomolsk északi részén, kb. Ugyanazon a területen, az egyik 130 kilométerre, a másik pedig 111 kilométerre;
Mindkét esetben a katasztrófa télen történt;
A pilóták mind a mai, mind pedig a jelenlegi kocsi után hosszabb kísérlet után szálltak ki;
A mai Su-57 pilóta pilóta szintén része volt a 2012-ben esett Su-30 legénységének;
Szerencsére mindkét esetben nem volt veszteség.
Gratulálunk a tisztelt tesztpilóta harmadik születésnapjának!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videó ugyanazt a 2012-es katasztrófát mutatja be, amelyet egy objektív ellenőrző kamera készített.

google

Érdekes egybeesések.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 921
2 581
113
"Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 506
90 527
113
"Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)

Pont ez jutott nekem is eszembe.ott a telek ráejti a vasat aztán megy sírni a kártérítésért. :D
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 651
14 842
113
sajna inkább ritka madár a gyári berepülő pilóta, náluk sem mindenki alkalmas pilótának meg ugye még magasabb a kerítés mint nyugaton,
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
A 2012 eset is a gép Vietnamnak való átadása előtt történt, a berepülés-tesztrepülés is hasonló volt, mondjuk ott 20 km-re távolabb pottyant le a gép . :)
A szerencsétlen pilóta Alekszej Gorskov volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 286
70 749
113
A gerince akkor mostanra már kuka. Két katapultálás a maximum, akkor is, ha a legmodernebb verziójú K-36-ossal történik a dolog.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 651
14 842
113
ilyenkor nem röntgenezik meg hogy mennyire sérült vagy alapból elveszik a katonai rep engedélyét?