Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bírd ki a decemberi átadást majd utána reklamálj...Ja és boki szólj a KGB-s haveroknak,hogy vagy átfestik vagy marha nagy botrányt csapok és szétzavarom az egész bandát a fenébe!
"The new engine features increased thrust and fuel efficiency and is reportedly fitted with 3D thrust vectoring nozzles. All of the 10 Su-57 prototypes have been fitted with a derivative of the Russian-made Saturn AL-41F1S engine, the AL-41F1, an older aircraft engine also installed on the Sukhoi Su-35S Flanker-E."
Igen, sajnos ez valahogy beette magát a fejekbe és nem kerül ki onnan. Nem lesz 3D thrust vectoring nozzle, csak olyan elen működő, mint ami idáig is volt.
Az NPO Szaturn nem fejleszt 3D-s TVC fúvócsövet, a 30-as hajtómű alacsony észlelhetőségű, LOAN fúvócsöve is egészében elforog, de csak ferdén egy síkban, mint a korábbi AL-31FP és AL-41F-1Sz hajtóműveké.
Igen, sőt, nem, hogy elavult, hanem egyenesen rossz. Az MMPP Szaljut (vagy akárhogy is hívják most) kétségeesve promótálja a saját vektorálós fúvócsövét, ami egykoron így nézett ki (a videó címe is téves, mert nem Szaturn, hanem Szaljut - még a videóban is látszik a Szaljut felirat):Akkor a globalsecurity cikke gondolom elavult, mert ott még 3D-s vektoráló fúvócső van a képen, és a szöveg szerint is.
Igen, sőt, nem, hogy elavult, hanem egyenesen rossz. Az MMPP Szaljut (vagy akárhogy is hívják most) kétségeesve promótálja a saját vektorálós fúvócsövét, ami egykoron így nézett ki (a videó címe is téves, mert nem Szaturn, hanem Szaljut - még a videóban is látszik a Szaljut felirat):
Nem kellett senkinek. Egy Szu-27-esbe építve egyszer talán repült is, de zömmel földi teszteket végeztek csak vele.
Az említett globalsecurity cikk egy olyan látogatás képét tartalmazza, ami a Szaljut moszkvai gyárában készült, ahol az alkalomra már kissé módosítva mutogatták ezt az AL-31FM-2-est (vagy 3-ast), ami amúgy nem más, mint a Szu-34-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-30M2-esek AL-32FM-1-esének TVC fúvócsöves továbbgondolása.
https://www.alamy.com/stock-image-m...ft-engine-in-the-assembly-shop-163583523.html
Jól látható, hogy csak farkasfogakkal egészítették ki a lamellák végeit, de ennyi. De hangsúlyozm, ez csak egy AL-31FM-1-es, nem a 30-as hajtómű.
Ugyanis azt az NPO Szaturn készíti, közösen a saját gyártójával, az UMPO-val és a komplett gázgenerátor és a teljes aerodinamikája gyökereen eltér az AL-31F vonaltól.
Attól a vonaltól, amitől a mostani AL-41F-1Sz (Szu-35Sz) és AL-41F-1 (Szu-57 prototípusok és első széria) se tér el alapvetően.
A 30-as hajtómű egy teljesen új dizájn. Csak annyi köze van a korábbi modellekhez, hogy követelmény volt a befoglaló méretekkel és a befogási pontokkal kapcsolatban, hogy a 117-es hajtóművel azonosak legyenek.
Az alábbi kép Ufában, az UMPO gyárában készült a próbapadon:
Ez a 30-as hajtómű. LOAN fúvócső, kiegészítve körös körül bypass ajtókkal, ami a 60-as évek Pratt&Whitney J58-asaira, s TF30-asaira volt jellemző az ejekor hatás miatt. A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással.
Ez a jövő vagy ez valamilyen kényszer(mármint az egyveleg)?Amit ma az orosz hajtóműgyártás tud és az elmúlt évtizedekben a szuperszonikus hajtóműtervezés terén a világban kifejlesztettek, azt úgy fest a 30-as hajtóműnél egyfajta sajátos egyvelegként alkalmazásban láthatjuk.
Az új generációs hajtómű érkezésééig belepakoltak az észszerűség határain belül mindazt, amit elértek. Ezt nevezheted kényszernek is, de reálisan nézve a vadászgépek többségének ez ma elég.Ez a jövő vagy ez valamilyen kényszer(mármint az egyveleg)?
Az új generációs hajtómű érkezésééig belepakoltak az észszerűség határain belül mindazt, amit elértek. Ezt nevezheted kényszernek is, de reálisan nézve a vadászgépek többségének ez ma elég.
Ez pont olyan, mint a számtalanszor említett USAF F-15C és F-15E család. Mindkettő kaphatna a legerősebb GE F110-ből, csak ez annyiba kerülne és olyan kevés valódi nyeresége lenne, hogy nem foglalkoznak vele. Az F-15E gépek egy része még a -229-es hajótművet sem kapta meg.
Az oroszok nem tudják a 30-as gyártmányt még kiszórni, hát a végletekig kalapálják az AL-31 család végét. Ezt mutatta be Allesmor. Ha jól értem. A 3D vektorálást kipróbálta mindenki és senkinek sem kellett. Lásd MiG-29OVT és a jenki 3D-s teszteket is. Megnézték, megcsodálták, hogy mit lehet vele csinálni, majd az üzemeltetési hátrányokat és árat nézve maradt a szokásos "kösz, de ennyiért nem" válasz.
Ez most tényleg így van, ahogy AO írta.Na most vagy te érted félre AO-t vagy én.
Én úgy értettem,hogy ez a két mondat:" A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással." A 30-asra vonatkozik ami egyértelműen a legújabb generációs hajtóművek közé tartozik és semmi köze nincs bármelyik AL hajtóműhöz.