Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
Nagy volt a nyomás rajtuk, épp tegnap gondoltam a gépre, hogy jövő héten esedékes az átadása. Ez a baleset viszza vetheti a gép fejlesztését.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Hát ez szomorú! Én vártam hogy milyen újdonsággal érkezett volna de sajnos nem jött össze. Szerintem ideje lenne végre rendesen költeni erre a programba mert így sosem lesz belőle db szám! Nem évi 1 db géppel kéne szórakozni. Mivel a pilóta egészségere nem lehet hivatkozni mivel katapultalt ez gondolom rendesen be fog tenni az exportnak is. Épp tegnap olvastam hogy Azerbajdzsán is érdeklődik a gép iránt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Vegyesek az infók. A repülésvezérlő hibásodott meg, de a hajtóművek ellenörzése közben.
Ezen a gépen már minden mindennel összefügg.
Viszont a hírmagyarázók beleszövik a 30-as hajtóművet is, aminek szintén zajlik a tesztelése.
Én abban viszont biztos vagyok, hogy a kék 01-es oldalszámú első szériagép, aminek a megreptetését valószínű mindenképp a híres 2020-as céldátum elé akarták beszuszakolni, még a jól ismert AL-41F-1A hajtóművekkel készült.
A 30-assal ugyanis nagyon lassan haladnak, csak párszor repültek vele még, nagyon komplex szerkezet, csak aszimmetriában használták, jelentős a különbség mind teljesítményben, mind karakterisztikában egyaránt. A 01-est még biztos nem ezzel szerelték.
Hanem, egy sima elkötés az FbW-ben, egy összecsapott földi teszt a siettetett felszállás előtt és meg is van a baj.
A 904-es Szu-35BM is így szaladt le a pályáról.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
A gép 110 km-re északra zuhant le aKomszomolszk na Amure-ban található Dzemgi reptérttől. A gyárban a védelmi minisztérium képviselőis jelen voltak, hogy aláírják a papírokat a gép átvételéről. Így UAC-nek saját költségére kell legyártani az elvesztett gépet. Nem volt benne 30-as hajtómü, hiszen még tesztelés alatt van.

4QEaA_smmk8.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
A legfrissebb információk szerint a pilótának semmi baja és már haza is engedték a kórházból.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Vegyesek az infók. A repülésvezérlő hibásodott meg, de a hajtóművek ellenörzése közben.
Ezen a gépen már minden mindennel összefügg.
Viszont a hírmagyarázók beleszövik a 30-as hajtóművet is, aminek szintén zajlik a tesztelése.
Én abban viszont biztos vagyok, hogy a kék 01-es oldalszámú első szériagép, aminek a megreptetését valószínű mindenképp a híres 2020-as céldátum elé akarták beszuszakolni, még a jól ismert AL-41F-1A hajtóművekkel készült.
A 30-assal ugyanis nagyon lassan haladnak, csak párszor repültek vele még, nagyon komplex szerkezet, csak aszimmetriában használták, jelentős a különbség mind teljesítményben, mind karakterisztikában egyaránt. A 01-est még biztos nem ezzel szerelték.
Hanem, egy sima elkötés az FbW-ben, egy összecsapott földi teszt a siettetett felszállás előtt és meg is van a baj.
A 904-es Szu-35BM is így szaladt le a pályáról.
FbW-nél még csak elkötés se kell a bajhoz, elég ha egy elektromos csatlék, drót rögzítése, csatlakoztatása nincs rendesen meghúzva, máris nem megy át rendesen a vezérlőjel és mást, vagy más mértékben csinálja az adott rész-rendszer mint amit a pilóta akar. És a legnagyobb baj hogy ilyen hibánál nem is mindig hagy ki a rendszer, csak ha "olyan kedve van", ezért is egy földi teszt nem teszt, mindent többször is ki kell(ene) próbálni start előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 459
15 894
113
Vegyesek az infók. A repülésvezérlő hibásodott meg, de a hajtóművek ellenörzése közben.
Ezen a gépen már minden mindennel összefügg.
Viszont a hírmagyarázók beleszövik a 30-as hajtóművet is, aminek szintén zajlik a tesztelése.
Én abban viszont biztos vagyok, hogy a kék 01-es oldalszámú első szériagép, aminek a megreptetését valószínű mindenképp a híres 2020-as céldátum elé akarták beszuszakolni, még a jól ismert AL-41F-1A hajtóművekkel készült.
A 30-assal ugyanis nagyon lassan haladnak, csak párszor repültek vele még, nagyon komplex szerkezet, csak aszimmetriában használták, jelentős a különbség mind teljesítményben, mind karakterisztikában egyaránt. A 01-est még biztos nem ezzel szerelték.
Hanem, egy sima elkötés az FbW-ben, egy összecsapott földi teszt a siettetett felszállás előtt és meg is van a baj.
A 904-es Szu-35BM is így szaladt le a pályáról.

FbW-nél még csak elkötés se kell a bajhoz, elég ha egy elektromos csatlék, drót rögzítése, csatlakoztatása nincs rendesen meghúzva, máris nem megy át rendesen a vezérlőjel és mást, vagy más mértékben csinálja az adott rész-rendszer mint amit a pilóta akar. És a legnagyobb baj hogy ilyen hibánál nem is mindig hagy ki a rendszer, csak ha "olyan kedve van", ezért is egy földi teszt nem teszt, mindent többször is ki kell(ene) próbálni start előtt.

Ez eddig ok, de az FBW diagnoszikája ezt simán ki kell szúrja a földön - valamelyik before checklistben benne van a teszt. Ráadásul pont ezért zongorázod végig felszállás előtt a kezelőszerveket, mozgatsz meg mindent, hogy lásd - mi történik. És egy vadásznál hátranézel látod, mi merre, mennyire tér ki. Nem fordítva vagy alig. pl. erre van adott sorrend (magassági-csűrő-oldal sorrend, bal és jobb), hogy ne az legyen, hogy ok kitér, csak balra, míg te jobbra húztad (forított bekötés).

Másik meg az, hogy ismerek tesztpilótákat - valami megdöbbentően képzett emberek. Ha ők nem kezelnek le egy helyzetet, ott valami nagy szar kell legyen, simán úgy ismerik a gépet és úgy tudnak repülni, mint senki más. Nekem ők az istenek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
Szergej Sojgu ma megtartott szokásos év végi értékelő sajtótájékoztatóján elhangzottakból:

- на истребителе Су-57 в Сирии испытали новые виды ракет и бомб

A Szu-57 Szíriai bevetései alklamával kibróbálták-letesztelték az új típusú rakétákat és bombákat.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Ez eddig ok, de az FBW diagnoszikája ezt simán ki kell szúrja a földön - valamelyik before checklistben benne van a teszt. Ráadásul pont ezért zongorázod végig felszállás előtt a kezelőszerveket, mozgatsz meg mindent, hogy lásd - mi történik. És egy vadásznál hátranézel látod, mi merre, mennyire tér ki. Nem fordítva vagy alig. pl. erre van adott sorrend (magassági-csűrő-oldal sorrend, bal és jobb), hogy ne az legyen, hogy ok kitér, csak balra, míg te jobbra húztad (forított bekötés).

Másik meg az, hogy ismerek tesztpilótákat - valami megdöbbentően képzett emberek. Ha ők nem kezelnek le egy helyzetet, ott valami nagy szar kell legyen, simán úgy ismerik a gépet és úgy tudnak repülni, mint senki más. Nekem ők az istenek.
A mai tesztpilóták éppoly képzettek, mint neves elődeik.
Ami változott, az a technika.
Amihez ma a rutin adta hidegvér kell az nem az, hogy egy gépet hogyan hozzanak vissza mindenáron a földre, hanem, hogy hogyan katapultáljanak még időben.
A Szu-57-esnél az FbW szimbiózisban él a hajtóművekkel. Nem csak a fúvócső kitérítése végett (ez a csatorna amúgy is kiiktatható), hanem a tolóerő és a forgórészek fordulatszámát illetően is.
Minden kormányfelület kitéríthető szimmetrikusan és aszimmetrikusan is, együtt és külön-külön.
Ezzel tisztában van a repülőgépvezető is, az ő szakmai tapasztalata adta helyzetfelismerés miatt tudja időben, hogy ebben a rendszerben ha valakinek, hát neki nem osztottak lapot.
Nyílván itt is megvan a direkt kontroll lehetősége, de az egy statikailag instabil konstrukciónál mindig hazárdjáték.
Főképp, ha a mozgó felületek a közvetlen irányítás aktiválása előtt valamiert nem álltak vissza alaphelyzetbe.
Szóval, ha van miért tisztelni a berepülőpilótát ebben a helyzetben az az, hogy józan belátással nem állt neki hősködni. Biztos megpróbált ezt-azt, de időben kattintott.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Hát ez szomorú! Én vártam hogy milyen újdonsággal érkezett volna de sajnos nem jött össze. Szerintem ideje lenne végre rendesen költeni erre a programba mert így sosem lesz belőle db szám! Nem évi 1 db géppel kéne szórakozni. Mivel a pilóta egészségere nem lehet hivatkozni mivel katapultalt ez gondolom rendesen be fog tenni az exportnak is. Épp tegnap olvastam hogy Azerbajdzsán is érdeklődik a gép iránt.
Az évi 1db azért erős ferdítés. Pont decemberre készült el az első. Évi 20 darabra rendezkedtek be. Úgyhogy egy-két hónap, és várható a következő.