A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Én nem mondanék le soha revízióról, ilyen begyöpösödött hülye vagyok:), de hogy trendi is legyek nem XX. századi, hanem XXI. századi módszerekkel kellene megvalósítani.
Kell erős hadsereg, de nem azért elsősorban hogy egy konfliktus esetén megütközzünk a szerbekkel.
Tanulni kell a múltból, figyelni kell a jelen változásait, hogy szebb legyen a jövő.
(Silvio Coelho) :cool:

Nem is lövöldözni kellene, hanem az említett 2 országgal elvégeztetni a munkát, na meg a nyugatiakkal. A sereg az esemény utánra kéne, hogy ne jusson eszükbe bosszút forralni.

Az elfoglalós módszer a 90-es években működött volna ha megpuhítjuk az amcsikat, hogy ugyanmár had menjünk be szárazföldön. Az már elúszott.
 
Nem fognak. Max bmp-2 et egy két zl mennyiségben. Azért arra ügyelnek hogy csak "minimálisat" kapjanak. A határvonalra ügyelnek.
A vajdaságra meg esélyünk se lett volna. Rögtön kaptunk volna a nyakunkba egy nyugati szankciót minimum. De ez már biztpol.

Akkor ütötték vágták a szerbeket. Pont akkor lehetett volna ilyen akcióra lehetőség, pláne úgy, hogy mi adtuk az amcsiknak a felszállópályát a bombázásokhoz. Ma már nem működne egy ilyen terv. Ez csak politika, kérdése lett volna. Az amcsit megpuhíthattuk volna, hogy mi legyünk az északról érkező szárazföldi offenzíva, legyőzni a csúnya szerbeket.
De ez már múlt.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
20200111_hajo-7.jpg
Ott all hatul egy honvedsegi teherauto egy hajok szamara valo potkocsival. Gondolom arrol emeltek le a hajot. Mert valahol csak volt elotte gondolom nem a fuvon. Rendszemot innet nem latok rajt de eleg nagy kerek van rajt, kb a jo oreg kraz kereke lehet, gondolom fekezheto is. Kerdes miert nem ezzel szallitjak a rendeltetesi helyere? Mondjuk ha nagy gaz utvonal engedellyel. Tovabba kerdes tolem hogy ugye a daru onalloan is huzhatna a szekeret a hajoval nem? Lekot es leemeli. Vagy inkabb fogjam be a szam mert megint hulyeseget beszelek es minden jo igy, es olcsobb.
 
Amugy faxa hogy ott boklaszik mindenki egy felemelt holmi korul lathatosagi jelzes es plane munkavedelmi sisak nelkul. Nem mintha egy leeso hajotol az vedene, de potyoghat mas is. Nesze neked munkavedelmi kultura. Meg csak korul sincs keritve, vagy valami figyelo ember, hogy esetleg a konyhasneni ne caplasson arra... Ehh... Nagyon mas a civil vilag...
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
Ott all hatul egy honvedsegi teherauto egy hajok szamara valo potkocsival. Gondolom arrol emeltek le a hajot. Mert valahol csak volt elotte gondolom nem a fuvon. Rendszemot innet nem latok rajt de eleg nagy kerek van rajt, kb a jo oreg kraz kereke lehet, gondolom fekezheto is. Kerdes miert nem ezzel szallitjak a rendeltetesi helyere? Mondjuk ha nagy gaz utvonal engedellyel. Tovabba kerdes tolem hogy ugye a daru onalloan is huzhatna a szekeret a hajoval nem? Lekot es leemeli. Vagy inkabb fogjam be a szam mert megint hulyeseget beszelek es minden jo igy, es olcsobb.
Esélyes, hogy szimplán nincs leműszakiztatva közútra a honvédségi hajószállító pótkocsi, de amúgy ez nagyon nem az én szakterületem :D
 
Az a naszád már vagy 60éves.Semmiféle értékelhető képessége,felszerelése,fegyverzete nincs.Mi a fészkes fenének kellet ezt is restaurálni?
Ha múzeumhajó lesz,bocsánat.Arra tökéletesen alkalmas.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Ott all hatul egy honvedsegi teherauto egy hajok szamara valo potkocsival. Gondolom arrol emeltek le a hajot. Mert valahol csak volt elotte gondolom nem a fuvon. Rendszemot innet nem latok rajt de eleg nagy kerek van rajt, kb a jo oreg kraz kereke lehet, gondolom fekezheto is. Kerdes miert nem ezzel szallitjak a rendeltetesi helyere? Mondjuk ha nagy gaz utvonal engedellyel. Tovabba kerdes tolem hogy ugye a daru onalloan is huzhatna a szekeret a hajoval nem? Lekot es leemeli. Vagy inkabb fogjam be a szam mert megint hulyeseget beszelek es minden jo igy, es olcsobb.
Az sokkal inkább egy tároló kocsi. Tárolásra, telephelyi mozgatásra való.
Nekünk is ilyenen van a vitorlásunk...
Nagyjából a kikötők ilyenekkel vannak tele. Ha közútra vinnéd, egyszerűbb lenne azzal a “szarral” együtt feldaruzni. Gondolom ott nem lesz rá szükség, azért viszik így.
Ui: amikor a Balatonon az út mellet látsz ilyen pótkocsi, mezőgazdasági vontató és egyéb csodákon hajókat (nem kikötőben) azokat így szállítják, vagy stikában elvontatják.
Vannak profi hajó vontatók, de szerintem ez nem az.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az a naszád már vagy 60éves.Semmiféle értékelhető képessége,felszerelése,fegyverzete nincs.Mi a fészkes fenének kellet ezt is restaurálni?
Ha múzeumhajó lesz,bocsánat.Arra tökéletesen alkalmas.
Pl mert van. Mert alumínium így a kora nem releváns. Nem tudsz benne kárt tenni, ahol egy akrill test súlyosan sérül. Van fűthető kabinja, gondolom wc-je, radarja és kommunikációs eszközei. Mindeközben elnézve kellően megbízható, gyors. Időjárásállóan tudsz dolgozni rajta télen szeles, esős időben akár éjszaka is huzamos ideig.
De gondolom te gumitutajon nyomnád mindezt. :oops::rolleyes:
 
Az a naszád már vagy 60éves.Semmiféle értékelhető képessége,felszerelése,fegyverzete nincs.Mi a fészkes fenének kellet ezt is restaurálni?
Ha múzeumhajó lesz,bocsánat.Arra tökéletesen alkalmas.
Alu test, elég jól fekszik a vízen. Járőrhajónak tökéletes. 2 db VOLVO van benne. Fegyverzettel fölszerelhető, de most fölösleges. Mentem vele párszor :)
 
Pl mert van. Mert alumínium így a kora nem releváns. Nem tudsz benne kárt tenni, ahol egy akrill test súlyosan sérül. Van fűthető kabinja, gondolom wc-je, radarja és kommunikációs eszközei. Mindeközben elnézve kellően megbízható, gyors. Időjárásállóan tudsz dolgozni rajta télen szeles, esős időben akár éjszaka is huzamos ideig.
De gondolom te gumitutajon nyomnád mindezt. :oops::rolleyes:
Megelőztél :)
 
Az a naszád már vagy 60éves.Semmiféle értékelhető képessége,felszerelése,fegyverzete nincs.Mi a fészkes fenének kellet ezt is restaurálni?
Ha múzeumhajó lesz,bocsánat.Arra tökéletesen alkalmas.
DShK (vagy NSzVT) van hozzá elvileg rendszeresítve, az álvány helye megvan, de erről még nem láttam fényképet, hogy bizonyítani tudjam.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Pl mert van. Mert alumínium így a kora nem releváns. Nem tudsz benne kárt tenni, ahol egy akrill test súlyosan sérül. Van fűthető kabinja, gondolom wc-je, radarja és kommunikációs eszközei. Mindeközben elnézve kellően megbízható, gyors. Időjárásállóan tudsz dolgozni rajta télen szeles, esős időben akár éjszaka is huzamos ideig.
De gondolom te gumitutajon nyomnád mindezt. :oops::rolleyes:
Eredetileg aknász motoros.Mikor épült,már akkor is elavult volt.Lassú.Max tűzszerész búvárok bázishajójának jó.Úgy ahogy.
Alu test, elég jól fekszik a vízen. Járőrhajónak tökéletes. 2 db VOLVO van benne. Fegyverzettel fölszerelhető, de most fölösleges. Mentem vele párszor :)
Voltam ilyenem én is,vagy 30 éve.1db Duska ngp.Komoly fegyverzet.Sodoraknát már akkor is csak a múzeumban lehetett látni.Inkább az AMekre költöttem volna a pénzt.
 
Amugy faxa hogy ott boklaszik mindenki egy felemelt holmi korul lathatosagi jelzes es plane munkavedelmi sisak nelkul. Nem mintha egy leeso hajotol az vedene, de potyoghat mas is. Nesze neked munkavedelmi kultura. Meg csak korul sincs keritve, vagy valami figyelo ember, hogy esetleg a konyhasneni ne caplasson arra... Ehh... Nagyon mas a civil vilag...

A Hableány kiemelését júniusban majdnem az egész világon (CNN, BBC...) élőben mutatták. Na, ott sem volt semmi munkavédelmi, láthatósági stb. felszerelés senkin. Igazi balkáni, közel-keleti látvány volt. Kb. mint a harmadik világban. Az illetékeseknek gratulálnék is hozzá szívesen. Ez aztán az országimázs.
 
A Hableány kiemelését júniusban majdnem az egész világon (CNN, BBC...) élőben mutatták. Na, ott sem volt semmi munkavédelmi, láthatósági stb. felszerelés senkin. Igazi balkáni, közel-keleti látvány volt. Kb. mint a harmadik világban. Az illetékeseknek gratulálnék is hozzá szívesen. Ez aztán az országimázs.
Kapitany1-Clark-Adam-Hajoroncs-Kiemeles-Budapest-Duna-Hajozashu.jpg

Erre gondolsz? Szerintem a búvárok és merülésbiztosítók rendben vannak. Persze a szakértők felvehetnének egy megkülönböztető hacukát, de szerintem nagy baj nem volt velük. Inkább a drónos incidens volt gáz. Közel kelet más azért nagyon; amikor abdul a szikramentes ruhát nem hajlandó felvenni olajfúró toronynál, sem kobakot :D
 
Ott all hatul egy honvedsegi teherauto egy hajok szamara valo potkocsival. Gondolom arrol emeltek le a hajot. Mert valahol csak volt elotte gondolom nem a fuvon. Rendszemot innet nem latok rajt de eleg nagy kerek van rajt, kb a jo oreg kraz kereke lehet, gondolom fekezheto is. Kerdes miert nem ezzel szallitjak a rendeltetesi helyere? Mondjuk ha nagy gaz utvonal engedellyel. Tovabba kerdes tolem hogy ugye a daru onalloan is huzhatna a szekeret a hajoval nem? Lekot es leemeli. Vagy inkabb fogjam be a szam mert megint hulyeseget beszelek es minden jo igy, es olcsobb.
Én sem vagyok szakértő, de egyértelműnek látszik, hogy a fehér, túlméretes szállítmányokra specializált kamion vitte oda a hajót, majd áttehették a másik, honvédségi pótosra!
Egyébként ez utóbbi nem lehet alkalmas közúton ekkora terhet szállítani, azzal szükség esetén biztonságban megállni! Viszont arra jó lehet, hogy amint azt a pontonos motorcsónakokkal teszik, beállnak a vízbe a hajóval, és útjára engedik! Persze ekkora súlynál kicsit foglalkozósabb lehet a dolog!
 
A Hableány kiemelését júniusban majdnem az egész világon (CNN, BBC...) élőben mutatták. Na, ott sem volt semmi munkavédelmi, láthatósági stb. felszerelés senkin. Igazi balkáni, közel-keleti látvány volt. Kb. mint a harmadik világban. Az illetékeseknek gratulálnék is hozzá szívesen. Ez aztán az országimázs.
Ha feszegeti valaki, általában az a válasz: "Ááá...., ezek profik...., hagyjad, mer nem csinálja meg ha baszogatják, régóta csinálja már...":confused:
Nem, ez balkanizmus. :eek:
 
Kapitany1-Clark-Adam-Hajoroncs-Kiemeles-Budapest-Duna-Hajozashu.jpg

Erre gondolsz? Szerintem a búvárok és merülésbiztosítók rendben vannak. Persze a szakértők felvehetnének egy megkülönböztető hacukát, de szerintem nagy baj nem volt velük. Inkább a drónos incidens volt gáz. Közel kelet más azért nagyon; amikor abdul a szikramentes ruhát nem hajlandó felvenni olajfúró toronynál, sem kobakot :D

Nem erre a részre gondolok. Később amikor az uszályra helyezték. Pl. akik a fa támaszokat a függő hajó alá csúsztatták.
https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2984/29846/298464/29846417_b1d160a041ff2115cd54bfbaf69b6073_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Eredetileg aknász motoros.Mikor épült,már akkor is elavult volt.Lassú.Max tűzszerész búvárok bázishajójának jó.Úgy ahogy.

Voltam ilyenem én is,vagy 30 éve.1db Duska ngp.Komoly fegyverzet.Sodoraknát már akkor is csak a múzeumban lehetett látni.Inkább az AMekre költöttem volna a pénzt.
Arra is van használva egyébként.
 
ll1m2YzzAOLw1MYLXljXsb3pKaBsxZK2ExLwP5Glhaw.jpg

Orosz kortársa.Van mai változata is.Anno Bp-en is álomásozott 3db.
Katonai járőrhajonak lassú és gyenge.Rendészetinek csak simán lassú.Inkább mégegy AM reaktiválására,vagy a meglévők fejlesztésére költöttem volna a pénzt.
 
Pl mert van. Mert alumínium így a kora nem releváns. Nem tudsz benne kárt tenni, ahol egy akrill test súlyosan sérül. Van fűthető kabinja, gondolom wc-je, radarja és kommunikációs eszközei. Mindeközben elnézve kellően megbízható, gyors. Időjárásállóan tudsz dolgozni rajta télen szeles, esős időben akár éjszaka is huzamos ideig.
De gondolom te gumitutajon nyomnád mindezt. :oops::rolleyes:

Rendőrhajó, telephelye: Fonyód, 2009-ig Balatonföldvár. 2005-ben került a Balatonra.
Főgép teljesítmény: 2x550 LE
Hajótörténet:
1980-SCHARNEBECK, Bundesministerium der Finanzen, DE.
199?-SCHARNEBECK, VPOP, Budapest, HU.
2005-SCHARNEBECK, BM Balatoni Vizirendészet, Sófok, HU.

Van egy ideális hajó erre a szerepkörre, a Scharnebeck. Kifejezetten határrendészeti célzattal hozták MO-ra, viszont ez egy másik szervezet, nem a honvédség.
De tényleg gondoljátok végig, hogy a vízen minden dolgodat a hajón kell elvégezned. Ha elfogsz határsértőket, azokat is fel kell szedned. Nem küldheted
őket ki a partra, hogy evezzenek ki és várjanak a parton az őrjáratra. Mindezt hosszútávon, időjárástól független módon. Ha jön a határsértő a vízen, az is lehet, hogy mentened kell, ellátnod. A Baját (afent említett aknaszedő hajó) elnézve, szerintem erre tökéletesen alkalmas.
07_fonyod_hajos_anyag_ai.jpg

Scharnebeck_Balaton_2007_3.jpg