Pl mert van. Mert alumínium így a kora nem releváns. Nem tudsz benne kárt tenni, ahol egy akrill test súlyosan sérül. Van fűthető kabinja, gondolom wc-je, radarja és kommunikációs eszközei. Mindeközben elnézve kellően megbízható, gyors. Időjárásállóan tudsz dolgozni rajta télen szeles, esős időben akár éjszaka is huzamos ideig.
De gondolom te gumitutajon nyomnád mindezt.
Rendőrhajó, telephelye: Fonyód, 2009-ig Balatonföldvár. 2005-ben került a Balatonra.
Főgép teljesítmény: 2x550 LE
Hajótörténet:
1980-SCHARNEBECK, Bundesministerium der Finanzen, DE.
199?-SCHARNEBECK, VPOP, Budapest, HU.
2005-SCHARNEBECK, BM Balatoni Vizirendészet, Sófok, HU.
Van egy ideális hajó erre a szerepkörre, a Scharnebeck. Kifejezetten határrendészeti célzattal hozták MO-ra, viszont ez egy másik szervezet, nem a honvédség.
De tényleg gondoljátok végig, hogy a vízen minden dolgodat a hajón kell elvégezned. Ha elfogsz határsértőket, azokat is fel kell szedned. Nem küldheted
őket ki a partra, hogy evezzenek ki és várjanak a parton az őrjáratra. Mindezt hosszútávon, időjárástól független módon. Ha jön a határsértő a vízen, az is lehet, hogy mentened kell, ellátnod. A Baját (afent említett aknaszedő hajó) elnézve, szerintem erre tökéletesen alkalmas.