MAN teherautók (SX, FX, LX, HX és egyéb variánsok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Mindig is azt hittem,hogy a Rába félig meddig MAN (már ami a katonai plattformokat illeti), ill. forditva...nagyon naiv voltam?!
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Mindig is azt hittem,hogy a Rába félig meddig MAN (már ami a katonai plattformokat illeti), ill. forditva...nagyon naiv voltam?!

A Rába MAN-licensz alapján gyárt katonai teherautót saját részrendszerekkel a hazai piacra, máshol nem értékesítheti (ez kikötés volt a licensz megvásárlásakor).

Egyébként kétlem, hogy a Rába bármi nagyobb dolgot is gyártana a katonai MAN-ekbe. Buszalvázat, felépítményeket és futóművet gyárt exportra, mást nem nagyon. A teherautó alvázat szerintem max készre szerelik, fülkét biztosan veszik, motort-váltót-osztóművet detto.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Akkor miért nem vették meg man kutyától a licenszet mint mi?

Kérdéseidet ide irányítsd:

http://www.government.se/sb/d/2091
http://www.regjeringen.no/en/dep/fd/the-ministry/ministry-of-defence.html?id=388

:)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 964
113
Ok GrGLy de hova kell a svédeknek egy agyonpáncélozott teherautó? Elvannak azok ott fenn maguknak. És azért van ottan szürkeállomány egy ilyen teherautót összedobni mint ez a man család.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Ok GrGLy de hova kell a svédeknek egy agyonpáncélozott teherautó? Elvannak azok ott fenn maguknak.

Mondjuk misszióba? Svédek vannak Afganisztánban és Koszovóban is, és valószínűleg előre is gondolkodnak a jövőbeli missziókat számításba véve. Meg inkább legyen, mint nem. (meg a páncélozott fülkés verzió eddig alig a negyede a rendelt 215 darabnak).

És azért van ottan szürkeállomány egy ilyen teherautót összedobni mint ez a man család.

Ezt nem is vonom kétségbe, de nem csak ezen múlik a dolog. Mint írtam korábban is: olyan árat és olyan határidőt nem tud ajánlani valószínűleg egyik svéd gyártó sem, ami egyértelműen leverné a Rheinmetall ajánlatát, arról nem is beszélve, hogy egy nem létező, szerteágazó típuscsaládot gondozó gyártósort is ki kéne építeni hozzá.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Szoritja öket az idö.
Emelett a MAN Kiszervezve olcsobban legyartja.
egy svéd autoipari öszeszerelö a soron 6500-7000/óra (és valódi munkavégzése szigoruan 7óra)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Mi itt beszélünk arról, hogy mit kéne nekünk itthon megoldani. Lőfegyverek, és a teherautók itt mindig alapvetőek mindenki számára. alapvetőek, mert van valamiféle kapacitásunk hozzájuk, meg lássuk be, ennél komolyabbra, gazdaságosan nem is vagyunk képesek. Svédek viszont gyártanak mindent, nekik az nem presztizs veszteség, hogy a teherautókat éppen nem a Volvó vagy a Scania gyártja.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Németek 1000 db MAN (RM) terepjáró teherautót rendeltek, kb. 380 000 EUR (127 millió Ft) darabáron.
https://www.armyrecognition.com/jan...ction_of_1000_trucks_for_the_german_army.html
Rheinmetall_to_start_producing_1000_trucks_for_german_army.jpg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.
TATRA új generációja meg Renault elemekböl épitkezik.

Amit felvásárolt a lengyeleknél az MAN az a Star.
Pont azért lett felfuttatva a Jelcz, mert a tesók nem akartak a gyűlölt németektől teherautót venni a seregnek.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Amit felvásárolt a lengyeleknél az MAN az a Star.
Pont azért lett felfuttatva a Jelcz, mert a tesók nem akartak a gyűlölt németektől teherautót venni a seregnek.
Vehettek volna bárhonnan máshonnan is. Pl az örök haver franciskáktól is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mi itt beszélünk arról, hogy mit kéne nekünk itthon megoldani. Lőfegyverek, és a teherautók itt mindig alapvetőek mindenki számára. alapvetőek, mert van valamiféle kapacitásunk hozzájuk, meg lássuk be, ennél komolyabbra, gazdaságosan nem is vagyunk képesek. Svédek viszont gyártanak mindent, nekik az nem presztizs veszteség, hogy a teherautókat éppen nem a Volvó vagy a Scania gyártja.
Nem a frászt nem.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 199
113
Szerintetek mikor kezdik el lecserélni a Rábákat ? Azt gondolom, hogy MAN-ra cserélik hazai összeszereléssel.