MAN teherautók (SX, FX, LX, HX és egyéb variánsok)

Mindig is azt hittem,hogy a Rába félig meddig MAN (már ami a katonai plattformokat illeti), ill. forditva...nagyon naiv voltam?!
 
Mindig is azt hittem,hogy a Rába félig meddig MAN (már ami a katonai plattformokat illeti), ill. forditva...nagyon naiv voltam?!

A Rába MAN-licensz alapján gyárt katonai teherautót saját részrendszerekkel a hazai piacra, máshol nem értékesítheti (ez kikötés volt a licensz megvásárlásakor).

Egyébként kétlem, hogy a Rába bármi nagyobb dolgot is gyártana a katonai MAN-ekbe. Buszalvázat, felépítményeket és futóművet gyárt exportra, mást nem nagyon. A teherautó alvázat szerintem max készre szerelik, fülkét biztosan veszik, motort-váltót-osztóművet detto.
 
Akkor miért nem vették meg man kutyától a licenszet mint mi?

Kérdéseidet ide irányítsd:

http://www.government.se/sb/d/2091
http://www.regjeringen.no/en/dep/fd/the-ministry/ministry-of-defence.html?id=388

:)
 
Ok GrGLy de hova kell a svédeknek egy agyonpáncélozott teherautó? Elvannak azok ott fenn maguknak. És azért van ottan szürkeállomány egy ilyen teherautót összedobni mint ez a man család.
 
Ok GrGLy de hova kell a svédeknek egy agyonpáncélozott teherautó? Elvannak azok ott fenn maguknak.

Mondjuk misszióba? Svédek vannak Afganisztánban és Koszovóban is, és valószínűleg előre is gondolkodnak a jövőbeli missziókat számításba véve. Meg inkább legyen, mint nem. (meg a páncélozott fülkés verzió eddig alig a negyede a rendelt 215 darabnak).

És azért van ottan szürkeállomány egy ilyen teherautót összedobni mint ez a man család.

Ezt nem is vonom kétségbe, de nem csak ezen múlik a dolog. Mint írtam korábban is: olyan árat és olyan határidőt nem tud ajánlani valószínűleg egyik svéd gyártó sem, ami egyértelműen leverné a Rheinmetall ajánlatát, arról nem is beszélve, hogy egy nem létező, szerteágazó típuscsaládot gondozó gyártósort is ki kéne építeni hozzá.
 
Szoritja öket az idö.
Emelett a MAN Kiszervezve olcsobban legyartja.
egy svéd autoipari öszeszerelö a soron 6500-7000/óra (és valódi munkavégzése szigoruan 7óra)
 
Mi itt beszélünk arról, hogy mit kéne nekünk itthon megoldani. Lőfegyverek, és a teherautók itt mindig alapvetőek mindenki számára. alapvetőek, mert van valamiféle kapacitásunk hozzájuk, meg lássuk be, ennél komolyabbra, gazdaságosan nem is vagyunk képesek. Svédek viszont gyártanak mindent, nekik az nem presztizs veszteség, hogy a teherautókat éppen nem a Volvó vagy a Scania gyártja.
 
Németek 1000 db MAN (RM) terepjáró teherautót rendeltek, kb. 380 000 EUR (127 millió Ft) darabáron.
https://www.armyrecognition.com/jan...ction_of_1000_trucks_for_the_german_army.html
Rheinmetall_to_start_producing_1000_trucks_for_german_army.jpg
 
Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.
TATRA új generációja meg Renault elemekböl épitkezik.

Amit felvásárolt a lengyeleknél az MAN az a Star.
Pont azért lett felfuttatva a Jelcz, mert a tesók nem akartak a gyűlölt németektől teherautót venni a seregnek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amit felvásárolt a lengyeleknél az MAN az a Star.
Pont azért lett felfuttatva a Jelcz, mert a tesók nem akartak a gyűlölt németektől teherautót venni a seregnek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Vehettek volna bárhonnan máshonnan is. Pl az örök haver franciskáktól is.
 
Mi itt beszélünk arról, hogy mit kéne nekünk itthon megoldani. Lőfegyverek, és a teherautók itt mindig alapvetőek mindenki számára. alapvetőek, mert van valamiféle kapacitásunk hozzájuk, meg lássuk be, ennél komolyabbra, gazdaságosan nem is vagyunk képesek. Svédek viszont gyártanak mindent, nekik az nem presztizs veszteség, hogy a teherautókat éppen nem a Volvó vagy a Scania gyártja.
Nem a frászt nem.
 
Szerintetek mikor kezdik el lecserélni a Rábákat ? Azt gondolom, hogy MAN-ra cserélik hazai összeszereléssel.