MAN teherautók (SX, FX, LX, HX és egyéb variánsok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Dánia műszaki-mentő járműveket rendelt a Rheinmetalltól
Sziasztok ! Nem rossz ez a gép ! De nezzük meg mit hozott össze az Oshkosh a müszaki mentő járművek területén:http://www.oshkoshdefense.com/mmrs-demonstrator#vid
Egyébként érdemes megnézni az egész oldalukat, mert meg mutatják a legújabb MRAP fejlesztéseket is. Üdv. Camp Arifjan-ból !
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">Danger</a>

 

Nekem ez a TAK-4 független felfüggesztés nagyon szimpi az Oshkosh-nál, végre egy cég, amelyik rájött, hogy MRAP-oknál, katonai teherautóknál, egyéb katonai járműveknél bizony nem hátrány a jó terepjáró képesség.
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Dánia műszaki-mentő járműveket rendelt a Rheinmetalltól
Wolfram

Érdekes, hogy a kerék felfüggesztésnél ennyit kellett várni arra ,hogy újra a független felfüggesztéseket kezdjék el használni. ( az egy tengelyen lévő kerekek egymástól függetlenül mozoghatnak, egymásra nincsenek hatással).
Főleg az afganisztáni tapasztalatok miatt váltottak a TAK-4-ra vagy a TAK-4i-re. A magas tömeg közép pont és a merev hidak alkalmazása veszélyes kemény terepen, könnyen borulékonnyá teszi a jármüvet.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">Danger</a>

 

Azért pár milliócskát sikerült elszórniuk a sok esetben kvázi használhatatlan MRAP-okra Afganisztánban, mire rátört a megvilágosodás a döntéshozókra. És ugye ott van még a magyar vonatkozás, a felborult szar Maxxpro-ban életét vesztett két magyar katona, most meg a szintén merev tengelyes Komondor-fejlesztés (a merev tengelyes MRAP-ok által telített piacot tekintve mi értelme van ezzel szórakozni, az jó kérdés, inkább licencben gyártanánk valami normális APC-t/IFV-t, annak több haszna lenne), amit, kis túlzással, jóformán csak műúton lehet majd használni...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Legjobb konstrukció a TÁTRÁé volt, oszt mégis csődbe ment. A Licenszeit se használja senki.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
https://www.google.com/search?q=tatra+truck+suspension&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sKTvUYG9DI6ShQfAx4GICg&ved=0CDsQsAQ&biw=1024&bih=674
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
GACSAT
Az indiaiak megvásároltak elég sok Tátra fejlesztést. Legtöbb szállító járművük a hadseregnél szintén Tátra licenc alapján készül.
 

maxim

Active Member
2011. március 8.
138
222
43
"A szállításokat 2016-ban kezdi meg a német járműgyártó és 2020-ig" azt hittem valami orosz hir :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Pár éve. Úgy tudom, végleg bezárt. Utoljára még legyártották Indiának a megrendelt pár tucat példányt. Ezeket láttam is a gyárudvaron úgy 5 éve, egy 8-10 tengelyest meg még szereltek. 2db négytengelyest vezettem is.
Nem tudom, India megvette-e a licenszeket, de ha megvették, nagyon jól tették.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@gacsat
A Tatra még megvan, nézz körül az oldalukon a hírek között, az IDEX-en is kint voltak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 429
62 843
113
wolfram



Azért pár milliócskát sikerült elszórniuk a sok esetben kvázi használhatatlan MRAP-okra Afganisztánban, mire rátört a megvilágosodás a döntéshozókra. És ugye ott van még a magyar vonatkozás, a felborult szar Maxxpro-ban életét vesztett két magyar katona, most meg a szintén merev tengelyes Komondor-fejlesztés (a merev tengelyes MRAP-ok által telített piacot tekintve mi értelme van ezzel szórakozni, az jó kérdés, inkább licencben gyártanánk valami normális APC-t/IFV-t, annak több haszna lenne), amit, kis túlzással, jóformán csak műúton lehet majd használni...



Wolfram, osztom. A Maxxpro magas és keskeny. Süt róla hogy xar terepen. Csak műútra való. A Komondorból meg mire lesz valami kimegy a divatból. Későn kezdtünk saját mrapot tervezgetni mindenki azt gyárt. max mozgó vez pont-nak vagy híradós kocsinak jó lenne.:)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 811
2 497
113
egy kis kavalkád! van rajta MAN is! :D
tuzx.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 429
62 843
113
Érdekes beszerzés ez a Svéd MAN beszerzés. Ott van nekik a Volvo és a Scania , bár ez utóbbi Volkwagen érdekeltség már. De mindkét cég világviszonylatban is kitűnő teherautókat gyárt. Továbbá azért is érdekes mert most a németekkel kicsit mosolyszünet van a tengók miatt. Svédországnak ennyire nato vágyai lennének hogy a teherautóik is nato teherjárművek lesznek?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Érdekes beszerzés ez a Svéd MAN beszerzés. Ott van nekik a Volvo és a Scania , bár ez utóbbi Volkwagen érdekeltség már. De mindkét cég világviszonylatban is kitűnő teherautókat gyárt. Továbbá azért is érdekes mert most a németekkel kicsit mosolyszünet van a tengók miatt. Svédországnak ennyire nato vágyai lennének hogy a teherautóik is nato teherjárművek lesznek?

Szerintem csak szimplán se a Volvo, se a Scania nem tud olyan katonai teherautó-családot felvonultatni olyan képességekkel, olyan határidőre és olyan áron, mint ami a svédeknek kell.

A Scania alapvetően civilből átvedlett katonai teherautókat tud kínálni, a Volvo detto, a MAN meg évtizedek óta külön családot tart fent erre, amellyel szinte a teljes palettát lefedi.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Ez az ennek szurkoltam :-D
Marmint a svéd-norvég beszerzésnek.
Kivancsi vagyok hany száz alváz gyartasa pottyan a rabara (ugye ha mar grif ennyi a minimum No meg amnémetek meg a kötelezetségek a kedvezményekért.../azonos bizonyos befektetői köröknek/ valami visza jar
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Kivancsi vagyok hany száz alváz gyartasa pottyan a rabara (ugye ha mar grif ennyi a minimum No meg amnémetek meg a kötelezetségek a kedvezményekért.../azonos bizonyos befektetői köröknek/ valami visza jar

Ööö... he?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas