Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Minden kerek évfordulón jönnek a pontatlanságtól hemzsegő írások....
"In 2017, and not publiced by any other open source so far, Scramble received very reliable information that at least four F-117s were deployed to the Middle East as an operational need emerged for the USAF to resurrect the Stealth F-117 for special purposes. One of the deployed aircraft was involved in an in-flight emergency and landed far away from its temporary homebase that was likely located in Saudi Arabia, the UAE or Qatar. During this extremely covert deployment the four Nighthawks flew missions above Syria an Iraq with Small Diameter Bombs (SDBs)."
Az F-117A kétféle függőleges vezérsíkkal rendelkezett.
Az egyik egy sima fém vezérsík amelyikkel általában békeidőben repült, akár bemutatót is, és egy másikkal harci bevetésekre, ami egy méhsejt szerkezetű kompozit.
(Dani Zolinak van belőle, nála fogdostam meg.)
Az utóbbinak jelentősen limitált a belehúzható G mértéke, ez említve is van amúgy az F-117A Flight Manuálban.
És akkor még egy kis adalék a kompozit vs alu lopakodó témában...
If only conventional metallic structural materials like aluminum, steel, and titanium were employed in the design, the structures experts predicted the resultant design would weigh so much that there would be no practical use for the aircraft. Therefore, the extensive use of composites required in the design was considered a major risk. The B-2 program constructed a risk closure plan for the composites as part of the FSED risk reduction phase of the program and set September 1983 as the wing material decision date (WMDD). The team of the best talent in composites from Northrop, Boeing, Vought, and the Air Force, to be led by Boeing, was assembled at the development center in Seattle, Washington. The team met in December 1981 and developed criteria for success for design allowables, manufacturing, tooling (tool life), producability (repeatability and cost basis data), and supportability. The team built three 50 foot long wing sections representative of the outboard wing panels. They also built several wing box sections of the outboard wing. These pieces were extensively tested and inspected. Teardown of every tested piece was accomplished and results
were analyzed against the pre-test predictions and against the criteria. The team also initiated an aluminum wing design of the air vehicle made of conventional metals. This design was to compare the weight, cost, schedule, risk, and manufacturing approach to the composite design. It was a risk mitigation strategy in the event the composite design was not successful. The team met in September 1983 to review the work and results of the tests, inspections, and analysis; they declared the risk closed and the composite approach as viable, thus establishing it as the B-2 program baseline.
![]()
B-2 Systems Engineering Case Study
... lényeg hogy gyártottak kompozit és alu kisérleti B-2 szárnyelemet is (83-ban még nem tudták hogy sikerül-e ekkora méretű kompozit előállítása), de alapvetően nem a lopakodó képesség, hanem a súly miatt volt fontos a kompozit. Alu szárny esetén a harci teher értékelhetetlen méretűre csökkent volna.
Kapcsolódóan a Lockheed Martin videója
Van valakinek forrása arról, hogy az AF alatt és a kivonásig az F-117-esek mennyi harci bevetést repültek?
Én ezt találtam az AF-ről. Reálisnak tűnik a 400 körüli érték.
https://books.google.hu/books?id=FmI5DQAAQBAJ&lpg=PT291&ots=Bany5S21KH&dq=f-117 sorties afghanistan&hl=hu&pg=PT291#v=onepage&q=f-117 sorties afghanistan&f=false
Nálam 24 gép összesen harci 279 bevetést teljesített, 77 nap alatt, de a forrását már nem tudom.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..