Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 155
7 938
113
2008 korul meg Fletoek idejeben ha jol emlekszem.
Ha jól olvastam akkor volt valamilyen EU-s őrület, hogy szét kell szedni az állami vasúttársaságokat üzletáganként. De az nem volt direktíva, hogy el is kell adni....
Szerintem ez egy olyan SZDSZ-es agylövés volt, hogy az állam rossz gazda. Ami sokszor igaz, de lehet ellene tenni. Meg az, hogy nem nyereséges, még nem jelenti azt, hogy nem létfontosságú az országnak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Ha jól olvastam akkor volt valamilyen EU-s őrület, hogy szét kell szedni az állami vasúttársaságokat üzletáganként. De az nem volt direktíva, hogy el is kell adni....
Szerintem ez egy olyan SZDSZ-es agylövés volt, hogy az állam rossz gazda. Ami sokszor igaz, de lehet ellene tenni. Meg az, hogy nem nyereséges, még nem jelenti azt, hogy nem létfontosságú az országnak.
Volt meg akkor Szdsz? Valahol akkoriban olvadtak el.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 442
113
EU szabály, hogy bizonyos határidön belül önâlló társaságban kell legyen a szemèly, valamint a teherszâllitâs ès a pályaüzemeltetès. A cél az esetleges keresztfinanszirozâs megakadályozâsa. A pâlya meg azért kell külön legyen, hogy ne csak az âllamvasutak hasznâlhassâk, legyen konkurrencia. Ez elsösorban a teherszâllitâsnâl valosult meg, aszemélyforgalomnál csak kisebb mèrtèkben. Ott a konkurrencia elsösorban a nyereséges, tâvforgalmi vonalokon kezdett beindulni. Lâsd a Westbahn a Bécs Salzburg vonalon.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szerintem ez egy olyan SZDSZ-es agylövés volt, hogy az állam rossz gazda. Ami sokszor igaz, de lehet ellene tenni. Meg az, hogy nem nyereséges, még nem jelenti azt, hogy nem létfontosságú az országnak.
Ha ez igaz, akkor pláne kéthavi tarkónlövés járna azért hogy a vasút nyereséges részét eladták osztrák, a villamosenergia-hálózatot meg francia ÁLLAMI tulajdonba!!! Mert mitől lett volna jobb gazda Magyarországon a KÜLFÖLDI ÁLLAM - ha már ez volt a véleményük?!! Tehát már a privatizáció kifejezés is hazugság volt tőlük!
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 467
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...skemeti-gyar-tele-van-megrendelesekkel-417195
"A Mercedes-Benz továbbra is mindent kiprésel a kecskeméti gyárából, közel 190 ezer autó gördült le a gyártósorról tavaly, ennek köszönhetően a vállalat árbevétele 3,7 milliárd euróra emelkedett, amely új rekordot jelentett. Az értékesítési számokra sem lehet panasza a németeknek, a személyautók eladása messze duplázódott néhány év leforgása alatt Magyarországon, így a Mercedes-Benz már negyedik éve vezeti a prémium szegmens eladási listáját."
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 467
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...z-europai-padlogyartas-egyik-kozpontja-416893
"A Graboplast neve sokaknak lehet ismerős, azt azonban kevesen tudják, hogy akár napi szinten is találkozhatnak a győri cég termékeivel, ilyen borítja ugyanis számos tömegközlekedési jármű padlózatát, köztük a budapesti 4-6-os villamosét is, de sok közintézményben és sportlétesítményben is megtalálhatók. A magyar piacról mégis mindössze bevételük 10 százaléka származik, speciális padlóik a világ 80 országában keresettek a brazil buszoktól az Egyesült Államok kosárarénáitól a marokkói luxusvillákig."
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 155
7 938
113
EU szabály, hogy bizonyos határidön belül önâlló társaságban kell legyen a szemèly, valamint a teherszâllitâs ès a pályaüzemeltetès. A cél az esetleges keresztfinanszirozâs megakadályozâsa. A pâlya meg azért kell külön legyen, hogy ne csak az âllamvasutak hasznâlhassâk, legyen konkurrencia. Ez elsösorban a teherszâllitâsnâl valosult meg, aszemélyforgalomnál csak kisebb mèrtèkben. Ott a konkurrencia elsösorban a nyereséges, tâvforgalmi vonalokon kezdett beindulni. Lâsd a Westbahn a Bécs Salzburg vonalon.
Ez oké, csak nem kellett volna eladni a MÁV teherszállító részlegét. A Trakció egyébként mára már a START-ba beolvadt.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 155
7 938
113
Ha ez igaz, akkor pláne kéthavi tarkónlövés járna azért hogy a vasút nyereséges részét eladták osztrák, a villamosenergia-hálózatot meg francia ÁLLAMI tulajdonba!!! Mert mitől lett volna jobb gazda Magyarországon a KÜLFÖLDI ÁLLAM - ha már ez volt a véleményük?!! Tehát már a privatizáció kifejezés is hazugság volt tőlük!
Maradjunk annyiban, hogy a villamosenergia-hálózat felett a MAVIR diszponál és diszponált.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Maradjunk annyiban, hogy a villamosenergia-hálózat felett a MAVIR diszponál és diszponált.
Ja, 2000 óta, előtte nem is létezett ilyen cég. És anno 25 évvel ezelőtt mi volt? Hallottál már néhány nagy hatalmú elvtársról akik akkoriban az energetikai ügyeket intézték, köztük csodák-csodájára az ország egyik leggazdagabbá vált emberéről?! 20 évnyi MSzMP-tagság után hogy-hogy nem érdeklődése Marx iránt már csak a Tőké-re koncentrált ...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 155
7 938
113
Ja, 2000 óta, előtte nem is létezett ilyen cég. És anno 25 évvel ezelőtt mi volt? Hallottál már néhány nagy hatalmú elvtársról akik akkoriban az energetikai ügyeket intézték, köztük csodák-csodájára az ország egyik leggazdagabbá vált emberéről?! 20 évnyi MSzMP-tagság után hogy-hogy nem érdeklődése Marx iránt már csak a Tőké-re koncentrált ...
Azelőtt az MVM része volt, ma is 100%-ban az MVM tulajdonában álló zárt részvénytársaság. Én mostanában egy gázszerelőről olvasok, aki okosabb, mint Zuckerberg, illetve egy főállású vőről. Nyugodj le, egyik 19, másik 20-1.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
EU szabály, hogy bizonyos határidön belül önâlló társaságban kell legyen a szemèly, valamint a teherszâllitâs ès a pályaüzemeltetès. A cél az esetleges keresztfinanszirozâs megakadályozâsa. A pâlya meg azért kell külön legyen, hogy ne csak az âllamvasutak hasznâlhassâk, legyen konkurrencia. Ez elsösorban a teherszâllitâsnâl valosult meg, aszemélyforgalomnál csak kisebb mèrtèkben. Ott a konkurrencia elsösorban a nyereséges, tâvforgalmi vonalokon kezdett beindulni. Lâsd a Westbahn a Bécs Salzburg vonalon.

Egyfelől nem csak uniós szabály, mert pl. az Orosz Államvasutat is szétszedték, ráadásul ott még a moszkvai és szentpétervári elővárosi vasút is külön cég lett, DE minden fölött megmaradt a "nagyvasút" kontrollja (és termeli bőszen az orosz GDP közel 10%-át, hatalmas kintlevőségekről nem is beszélve).

EU-ban viszont pl. pályaműködtető csak a költségei 25%-át terhelheti a felhasználókra, többit az államnak kell dotálnia a "versenyképesség" fenntartásáért.
Na ez nálunk pont nincs, mivel 50%-át fizetik és özönlenek be a külföldi cégek, mert még így is bőven megéri (az megint másik dolog, hogy évente ~50 milliárd forint megy el arra, hogy a külföldi vállalkozók hülyére keressék magukat).
Arról ne is beszéljünk, hogy a szétszedett vasút oda-vissza utalgatásaival mennyi pénzt nyel le a bankszektor.

Mondjuk osztrákok még szarabbul jártak, ott a Cargo-ból is kiszervezték a teherszállító kocsik üzemeltetését külső cégbe, arra hivatkozva, hogy így költséghatékonyabb lesz. Végül az extra vízfej eltartása 50%-os áremelkedést okozott azonnali hatállyal. Szerencsére a magyar igazgatóság ebbe nem ment bele.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 155
7 938
113
EU-ban viszont pl. pályaműködtető csak a költségei 25%-át terhelheti a felhasználókra, többit az államnak kell dotálnia a "versenyképesség" fenntartásáért.
Na ez nálunk pont nincs, mivel 50%-át fizetik és özönlenek be a külföldi cégek, mert még így is bőven megéri (az megint másik dolog, hogy évente ~50 milliárd forint megy el arra, hogy a külföldi vállalkozók hülyére keressék magukat).
Ha a pályaműködtető csak a költségei 25%-át terhelheti a felhasználókra, nálunk meg 50%-át fizetik, akkor ebben mi a buli? Nem értem, légy szíves magyarázzad el!
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Ha a pályaműködtető csak a költségei 25%-át terhelheti a felhasználókra, nálunk meg 50%-át fizetik, akkor ebben mi a buli? Nem értem, légy szíves magyarázzad el!

Azért fizetik az 50%-át mert annyit fizettet a máv/gysev, nem szívjóságból, ezt hülyén írtam le.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 029
2 706
113
Ez oké, csak nem kellett volna eladni a MÁV teherszállító részlegét. A Trakció egyébként mára már a START-ba beolvadt.

Emlékeim szerint a költsègvetési hiàny betömködèse miatt lett eladva a "családi ezüst", az meg nyilvánvaló h a nyereséges üzletért lehetett pénzt kapni.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Emlékeim szerint a költsègvetési hiàny betömködèse miatt lett eladva a "családi ezüst", az meg nyilvánvaló h a nyereséges üzletért lehetett pénzt kapni.

2 évig masszívan veszteséges volt papíron a Máv Cargo, ezért kellett "sajnos" eladni, és "sajnos" csak az osztráknak kellett (btw. ekkor ötszörözték meg az 1/3-ad osztrák Gysev vonalainak hosszát is, ha nem jön a váltás ma már fél Dunántúl az övék lenne és veszteséges működés miatt eladnák/eladták volna...).
Még anno volt is hír róla, hogy többet fizettek az osztrákok a szerződésben foglaltnál, gondolom nem akartak odahaza korrupciós botrányba keveredni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 029
2 706
113
2 évig masszívan veszteséges volt papíron a Máv Cargo, ezért kellett "sajnos" eladni, és "sajnos" csak az osztráknak kellett (btw. ekkor ötszörözték meg az 1/3-ad osztrák Gysev vonalainak hosszát is, ha nem jön a váltás ma már fél Dunántúl az övék lenne és veszteséges működés miatt eladnák/eladták volna...).
Még anno volt is hír róla, hogy többet fizettek az osztrákok a szerződésben foglaltnál, gondolom nem akartak odahaza korrupciós botrányba keveredni.

Az akkori hírekben -emlékeim szerint- mint nyereséges üzletág szerepelt, volt is (jogos) felháborodás, ha meg el akarod adni, okot/ideológiát könnyű találni hozzà.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 467
113
https://www.portfolio.hu/uzlet/20200228/csuszhat-a-horvatok-ajanlata-a-mol-ina-reszesedesere-417485
"Három interjú is megjelent a Mol kapcsán, mely közül a legérdekesebb talán az, hogy csúszhat a horvát állam ajánlata a Mol INA részesedése kapcsán, továbbá a várakozásoknak megfelelően az azeriek jóváhagyták a Mol mezővásárlását Azerbajdzsánban, illetve a Mol finomítás vezére is nyilatkozott, miszerint a harmadik negyedévre elkészülhet a hazai olajtársaság finomítói stratégiája az elkövetkező tíz évre vonatkozóan."
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 155
7 938
113
2 évig masszívan veszteséges volt papíron a Máv Cargo, ezért kellett "sajnos" eladni, és "sajnos" csak az osztráknak kellett (btw. ekkor ötszörözték meg az 1/3-ad osztrák Gysev vonalainak hosszát is, ha nem jön a váltás ma már fél Dunántúl az övék lenne és veszteséges működés miatt eladnák/eladták volna...).
Még anno volt is hír róla, hogy többet fizettek az osztrákok a szerződésben foglaltnál, gondolom nem akartak odahaza korrupciós botrányba keveredni.
Még Rákosiék sem adták el a GYSEV-et, szerintem az SZDSZ hülyeségeit a Bajnai csapat nem nézte volna el.