Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://m.origo.hu/gazdasag/20200405-2500-munkahelyet-hoz-letre-egy-del-koreai-ceg.html
"A dél-korai SK Innovation, amely eddig 177,5 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, és 750 magyar embernek ad munkát, az Origo értesülései alapján most újabb nagyberuházást fog végrehajtani, 238,5 milliárd értékben. Az elektromos járművekbe akkumulátorokat gyártó cég két magyarországi gyárának együttes értéke 416 milliárd forint lesz, és összesen 2500 embert fog foglalkoztatni. Az Origónak a nagyberuházásról szóló információit megerősítette a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Menczer Tamás."
Ami neked jó élet, az mâsnak nem biztos, hogy jó. Ha egyszer èltèl vidèken ( most nem valami rómafészekre gondolok) egy tâgas, kertes hâzban és megszokod a teret, levegöt, soha nem akarsz többé a zsúfolt, piszkos, goromba, fövârosban élni. Mâr csak a forgalom megörjit. Budapesten csak akkor èlnék, ha fizetnènek ërte, de sokat. Tehát ember vâlogatja.Ez kvázi azt jelenti, hogy Bp-t és agglomerációt elhagyva olyan, mintha egy másik országban élne az ember...
Esetleg a legnagyobb városok táján még lehet jó az élet és 1-2 osztárkokhoz közeli városban. A többieknél nemigen van haladás...
Munkaeröhiány valószinüleg nem lesz.https://m.origo.hu/gazdasag/20200405-2500-munkahelyet-hoz-letre-egy-del-koreai-ceg.html
"A dél-korai SK Innovation, amely eddig 177,5 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, és 750 magyar embernek ad munkát, az Origo értesülései alapján most újabb nagyberuházást fog végrehajtani, 238,5 milliárd értékben. Az elektromos járművekbe akkumulátorokat gyártó cég két magyarországi gyárának együttes értéke 416 milliárd forint lesz, és összesen 2500 embert fog foglalkoztatni. Az Origónak a nagyberuházásról szóló információit megerősítette a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Menczer Tamás."
Ja gondolom még Szlovákiából is át járnak majd.Munkaeröhiány valószinüleg nem lesz.
30 évig értem az agglomerációban. Nem családi házban, de nagy zöld terasz, zöld játszótér, ami kell. Mégis inkább beköltöztem a városba, mert tököm teli volt az ingázással. Nem az V. kerületbe, de nem is Bp peremére.Ami neked jó élet, az mâsnak nem biztos, hogy jó. Ha egyszer èltèl vidèken ( most nem valami rómafészekre gondolok) egy tâgas, kertes hâzban és megszokod a teret, levegöt, soha nem akarsz többé a zsúfolt, piszkos, goromba, fövârosban élni. Mâr csak a forgalom megörjit. Budapesten csak akkor èlnék, ha fizetnènek ërte, de sokat. Tehát ember vâlogatja.
Ahol van rendes munka, ott az élet is jó lesz.
Szétverem ezt a szar tablettet..
csodálatosMunkaeröhiány valószinüleg nem lesz.
30 évig értem az agglomerációban. Nem családi házban, de nagy zöld terasz, zöld játszótér, ami kell. Mégis inkább beköltöztem a városba, mert tököm teli volt az ingázással. Nem az V. kerületbe, de nem is Bp peremére.
Az első lakásom a Sas hegy oldalában volt, de nem túl magasan. Tisztább volt a levegő talán, mint otthon, mert a 8. emeleten laktam. Gyakorlatilag nem kellett port törölnöm...
Ne vedd sértésnek, de van az az érzésem, hogy nem fővárosi vagy és rohadtul nem ismered azt, hogy mennyire durván szór a kinézete.
Felrajzoljam neked azon területeket, hogy ha befognám a szemed, akkor azt sem tudnád megmondani, hogy Bp-n vagy-e vagy vidéken? Mindezt úgy, hogy belváros 20 perc bringára nincs.
Egy kibaszott nagy és téves sztereotípia az, hogy Bp. zsúfolt, piszkos és goromba.
Egyes részei lehet. Egyes részei meg kurvára nem. Na, legyen ilyen játék? Teszek be képeket és lehet tippelni, hogy hol van...
Egyik sincs 5 km-nél távolabb a belvárostól és villamos vagy metró max 10 perc séta, amivel átszállás nélkül elérhető a belváros. Bringával kb. 20-25 perc a belváros és 5 perc az első gerincjárat.
Az egyik két 2,2 km-re készült a Nagykörúttól (Az kb. 8 perc bringa csigatempóban) és párszáz méterre a metrótól.
1.
2.
3.
4.
5.
Na, hol vannak ezek a kibírhatatlan, zajos, goromba büdös helyek...?
Csak azért nem csinálok videót arról, hogy hol élek csendben és nyugiban kb. 2 km-re a belvárostól, mert nem akarnám felfedni a lakhelyem. Igen, nem mindenki szerencsés, de talán baromságokat nem kéne beszélni.
Ezen képek egy részéről nem tudnád megmondani, hogy Bp-n készültek...
Sőt, igazából egyikről sem. Bele tehettem volna egy kakukktojást is, hogy szemétkedjek egy kicsit.
20 évet laktam Budân. Az 5. kerben dolgoztam. Az âltalad küldött képekkel nincsen semmi bajom. Csak onnan be kell menj a belvârosba dolgozni többnyire. Arra gondoltam èn. A forgalom Budapesten rettenetes.
Vidéken szerintem ez nem problema, már ha van egy rendesebb munkahelyed.
Igy kerek a kép.
Attól függ mit értesz vidéken? Itt egy 2018-as cikk, azóta csak romlot a helyzet Debrecenben.20 évet laktam Budân. Az 5. kerben dolgoztam. Az âltalad küldött képekkel nincsen semmi bajom. Csak onnan be kell menj a belvârosba dolgozni többnyire. Arra gondoltam èn. A forgalom Budapesten rettenetes.
Vidéken szerintem ez nem problema, már ha van egy rendesebb munkahelyed.
Igy kerek a kép.
A leszólt szoci lakótelepek sokkal jobban meggondolt építkezések voltak mint amik most mennek. A Szerémi és a Budafoki utak közép épített lakóparknak csúfolt valami az egyik kedvencem. Onnan legalább közlekedés van, de át lehet köpni az egyik házból a másikba. De az igazán erős a Savoya Parkhoz felhúzott épület, az aki engedte odabaszni nem engedném tovább dolgozni. Vagy amit leraknak a Hosszúréti patak mellé, az nagyon klassz lesz, csak hiába van ott a villamos, gondolom autóval akarnak majd bejutni, és már most is irgalmatlan a dugó reggelente az Egér út felé.Ehelyett mi van? Bivalybansznád külsőn a szántóra lekúrnak lakóparkot és az Üllőin és más úton meg özönlik be a nép Bp-re. És egyesek szerint ez teljesen jó...
Ami meg épül Bp-n sokszor sikerült teljesen elkúrni, mert a szabályozás is szar, a megrendelők egy része buta és nem érdekli, az építtető meg csak a profitot lesi, olyan vadkeleti módon.
A végeredmény meg senkinek nem jó.
A Barázda és Hengermalom út között? Hát, igen. Az 1-es villamos előtt ott csak a Budafokra menő busz volt az egyetlen BKV járat, ami szart sem ért, mert autók miatt állt a dugóban. De az 1-es vilivel sem lehet bejutni a budai belváros felé csak a fonódóval, de az sem volt 2015 előtt. Pedig 2015 előtt is volt már ott tömb. Nem igazán optimális.A leszólt szoci lakótelepek sokkal jobban meggondolt építkezések voltak mint amik most mennek. A Szerémi és a Budafoki utak közép épített lakóparknak csúfolt valami az egyik kedvencem. Onnan legalább közlekedés van, de át lehet köpni az egyik házból a másikba. De az igazán erős a Savoya Parkhoz felhúzott épület, az aki engedte odabaszni nem engedném tovább dolgozni. Vagy amit leraknak a Hosszúréti patak mellé, az nagyon klassz lesz, csak hiába van ott a villamos, gondolom autóval akarnak majd bejutni, és már most is irgalmatlan a dugó reggelente az Egér út felé.
A Barázda és Hengermalom út között? Hát, igen. Az 1-es villamos előtt ott csak a Budafokra menő busz volt az egyetlen BKV járat, ami szart sem ért, mert autók miatt állt a dugóban. De az 1-es vilivel sem lehet bejutni a budai belváros felé csak a fonódóval, de az sem volt 2015 előtt. Pedig 2015 előtt is volt már ott tömb. Nem igazán optimális.
A Savoya Parknál felhúzotton én is pislogtam. Akkor sem költöznék oda, ha fizetnek... Kvázi autóútra néző ablakok...? A közelben 10+ perc séta a vili és dél Pestre átmenni egy napi kaland?
Mindezt úgy, hogy a Vágóhíd táján hegyekben áll az üres terület? Bár annak beépítése is befejeződik a L. hídtól északra, szinte a teljes Vágóhidat lerombolták. Csak oda is olyan minstrumokat húznak fel egymás szájába, zöld nélkül (nekem úgy tűnik), hogy hiába van jó helyen, azért érdekes. Bár mondjuk a Haller Park egy köpésnyire van, de akkor is.
Erre gondolok itt.
https://www.google.hu/maps/@47.4707453,19.0772511,550m/data=!3m1!1e3
De azon is pislogok, hogy ez anno hogyan épülhetett ide. A Parkból nyestek le kvázi területet. Az úttal ellentétes részén jártam már. Kellemes. Zöld, árnyékos, csendes.
https://www.google.hu/maps/@47.4758384,19.0816269,267m/data=!3m1!1e3
A Hosszúrét Patakosat jól ismerem, nagyon, nagyon sokat tekerek arra. Szép hely, de mindenki autózni fog onnan, mert hiába van villamos nagy kitérővel éri el a várost. Bringával a legrövidebb úton elindulva esélye nincs a villamosnak... Szép kis forgalom lesz...
Mint éppen egy szoci lakótelepen tengődő, azt kell mondjam, hogy sok hibájuk van ezeknek, főleg az épületek elavultsága, illetve a parkok elhnyagoltsága, kicsisége, parkolóhelyek szűkössége, közben zöld terület rablása, de nem olyan rosszak. Jó volt a koncepció, hogy van a közelben fodrász, ócoda, iskla, kisbolt, ruhatisztító, minden, gyorsforgalmi út, tömegközlekedés, stb.A leszólt szoci lakótelepek sokkal jobban meggondolt építkezések voltak mint amik most mennek. A Szerémi és a Budafoki utak közép épített lakóparknak csúfolt valami az egyik kedvencem. Onnan legalább közlekedés van, de át lehet köpni az egyik házból a másikba. De az igazán erős a Savoya Parkhoz felhúzott épület, az aki engedte odabaszni nem engedném tovább dolgozni. Vagy amit leraknak a Hosszúréti patak mellé, az nagyon klassz lesz, csak hiába van ott a villamos, gondolom autóval akarnak majd bejutni, és már most is irgalmatlan a dugó reggelente az Egér út felé.
Hát, ha azt parknak lehetett hívni...Újpest Városkapunál épült most a Metrodom nevű lakópark, még indexen is reklámozták fizetett cikkben, és nekem úgy tűnt, hogy az is közparkból levágással készült. Igaz, nagyon rég jártam arra, de nekem úgy rémlik, hogy park volt régebben ott ahol most az áll/épül. (Minap arra autózva láttam a monstrumokat)