Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 469
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200405-2500-munkahelyet-hoz-letre-egy-del-koreai-ceg.html
"A dél-korai SK Innovation, amely eddig 177,5 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, és 750 magyar embernek ad munkát, az Origo értesülései alapján most újabb nagyberuházást fog végrehajtani, 238,5 milliárd értékben. Az elektromos járművekbe akkumulátorokat gyártó cég két magyarországi gyárának együttes értéke 416 milliárd forint lesz, és összesen 2500 embert fog foglalkoztatni. Az Origónak a nagyberuházásról szóló információit megerősítette a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Menczer Tamás."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200405-2500-munkahelyet-hoz-letre-egy-del-koreai-ceg.html
"A dél-korai SK Innovation, amely eddig 177,5 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, és 750 magyar embernek ad munkát, az Origo értesülései alapján most újabb nagyberuházást fog végrehajtani, 238,5 milliárd értékben. Az elektromos járművekbe akkumulátorokat gyártó cég két magyarországi gyárának együttes értéke 416 milliárd forint lesz, és összesen 2500 embert fog foglalkoztatni. Az Origónak a nagyberuházásról szóló információit megerősítette a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Menczer Tamás."

Megdöbbentő, hogy még ma jött Dél-Koreából utasszállító gép Ferihegyre...
(volt ma egy Cargo és egy utasszállító gép is Koreából)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 442
113
Ez kvázi azt jelenti, hogy Bp-t és agglomerációt elhagyva olyan, mintha egy másik országban élne az ember...
Esetleg a legnagyobb városok táján még lehet jó az élet és 1-2 osztárkokhoz közeli városban. A többieknél nemigen van haladás...
Ami neked jó élet, az mâsnak nem biztos, hogy jó. Ha egyszer èltèl vidèken ( most nem valami rómafészekre gondolok) egy tâgas, kertes hâzban és megszokod a teret, levegöt, soha nem akarsz többé a zsúfolt, piszkos, goromba, fövârosban élni. Mâr csak a forgalom megörjit. Budapesten csak akkor èlnék, ha fizetnènek ërte, de sokat. Tehát ember vâlogatja.
Ahol van rendes munka, ott az élet is jó lesz.
Szétverem ezt a szar tablettet.. :(
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 442
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200405-2500-munkahelyet-hoz-letre-egy-del-koreai-ceg.html
"A dél-korai SK Innovation, amely eddig 177,5 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, és 750 magyar embernek ad munkát, az Origo értesülései alapján most újabb nagyberuházást fog végrehajtani, 238,5 milliárd értékben. Az elektromos járművekbe akkumulátorokat gyártó cég két magyarországi gyárának együttes értéke 416 milliárd forint lesz, és összesen 2500 embert fog foglalkoztatni. Az Origónak a nagyberuházásról szóló információit megerősítette a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára, Menczer Tamás."
Munkaeröhiány valószinüleg nem lesz. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
Minden rekordot megdöntő évnek indult 2020 a turizmusban

"A szektor árbevétele januárban 18 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de februárban még ezt is sikerült felülmúlni, akkor 21 százalékos volt az emelkedés. Ez azt jelenti, hogy a szektornak 34 milliárd forint volt az összes bruttó árbevétele egyetlen hónap alatt. 2020 első két hónapját összesítve pedig az egy évvel korábbinál összesen 20 százalékkal több, 68 milliárd forint bruttó árbevételt értek el a szálláshelyek..."


Csak a bejelentett szálláshelyek 2 hónap alatt 68 milliárd forint bruttó bevételt hoztak.... az kb. 2 hónapnyi "munkanélküli segélyre" elég mindenkinek, aki a turizmusban dolgozik. Akkor kit kell megmenteni és miért? Miért nem "ad vissza" egy kicsit a szektor az elmúlt évek brutális nyereségéből a munkavállalóinak?
 
M

molnibalage

Guest
Ami neked jó élet, az mâsnak nem biztos, hogy jó. Ha egyszer èltèl vidèken ( most nem valami rómafészekre gondolok) egy tâgas, kertes hâzban és megszokod a teret, levegöt, soha nem akarsz többé a zsúfolt, piszkos, goromba, fövârosban élni. Mâr csak a forgalom megörjit. Budapesten csak akkor èlnék, ha fizetnènek ërte, de sokat. Tehát ember vâlogatja.
Ahol van rendes munka, ott az élet is jó lesz.
Szétverem ezt a szar tablettet.. :(
30 évig értem az agglomerációban. Nem családi házban, de nagy zöld terasz, zöld játszótér, ami kell. Mégis inkább beköltöztem a városba, mert tököm teli volt az ingázással. Nem az V. kerületbe, de nem is Bp peremére.

Az első lakásom a Sas hegy oldalában volt, de nem túl magasan. Tisztább volt a levegő talán, mint otthon, mert a 8. emeleten laktam. Gyakorlatilag nem kellett port törölnöm...

Ne vedd sértésnek, de van az az érzésem, hogy nem fővárosi vagy és rohadtul nem ismered azt, hogy mennyire durván szór a kinézete.
Felrajzoljam neked azon területeket, hogy ha befognám a szemed, akkor azt sem tudnád megmondani, hogy Bp-n vagy-e vagy vidéken? Mindezt úgy, hogy belváros 20 perc bringára nincs.

Egy kibaszott nagy és téves sztereotípia az, hogy Bp. zsúfolt, piszkos és goromba.

Egyes részei lehet. Egyes részei meg kurvára nem. Na, legyen ilyen játék? Teszek be képeket és lehet tippelni, hogy hol van...
Egyik sincs 5 km-nél távolabb a belvárostól és villamos vagy metró max 10 perc séta, amivel átszállás nélkül elérhető a belváros. Bringával kb. 20-25 perc a belváros és 5 perc az első gerincjárat.

Az egyik két 2,2 km-re készült a Nagykörúttól (Az kb. 8 perc bringa csigatempóban) és párszáz méterre a metrótól.

1.
3QoHOEs.png


2.
Vnt5lsf.png

3.
ivUK8PV.png


4.
GhISEWb.png


5.
GvqWyyV.png


Na, hol vannak ezek a kibírhatatlan, zajos, goromba büdös helyek...?

Csak azért nem csinálok videót arról, hogy hol élek csendben és nyugiban kb. 2 km-re a belvárostól, mert nem akarnám felfedni a lakhelyem. Igen, nem mindenki szerencsés, de talán baromságokat nem kéne beszélni.
Ezen képek egy részéről nem tudnád megmondani, hogy Bp-n készültek...

Sőt, igazából egyikről sem. Bele tehettem volna egy kakukktojást is, hogy szemétkedjek egy kicsit.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 442
113
30 évig értem az agglomerációban. Nem családi házban, de nagy zöld terasz, zöld játszótér, ami kell. Mégis inkább beköltöztem a városba, mert tököm teli volt az ingázással. Nem az V. kerületbe, de nem is Bp peremére.

Az első lakásom a Sas hegy oldalában volt, de nem túl magasan. Tisztább volt a levegő talán, mint otthon, mert a 8. emeleten laktam. Gyakorlatilag nem kellett port törölnöm...

Ne vedd sértésnek, de van az az érzésem, hogy nem fővárosi vagy és rohadtul nem ismered azt, hogy mennyire durván szór a kinézete.
Felrajzoljam neked azon területeket, hogy ha befognám a szemed, akkor azt sem tudnád megmondani, hogy Bp-n vagy-e vagy vidéken? Mindezt úgy, hogy belváros 20 perc bringára nincs.

Egy kibaszott nagy és téves sztereotípia az, hogy Bp. zsúfolt, piszkos és goromba.

Egyes részei lehet. Egyes részei meg kurvára nem. Na, legyen ilyen játék? Teszek be képeket és lehet tippelni, hogy hol van...
Egyik sincs 5 km-nél távolabb a belvárostól és villamos vagy metró max 10 perc séta, amivel átszállás nélkül elérhető a belváros. Bringával kb. 20-25 perc a belváros és 5 perc az első gerincjárat.

Az egyik két 2,2 km-re készült a Nagykörúttól (Az kb. 8 perc bringa csigatempóban) és párszáz méterre a metrótól.

1.
3QoHOEs.png


2.
Vnt5lsf.png

3.
ivUK8PV.png


4.
GhISEWb.png


5.
GvqWyyV.png


Na, hol vannak ezek a kibírhatatlan, zajos, goromba büdös helyek...?

Csak azért nem csinálok videót arról, hogy hol élek csendben és nyugiban kb. 2 km-re a belvárostól, mert nem akarnám felfedni a lakhelyem. Igen, nem mindenki szerencsés, de talán baromságokat nem kéne beszélni.
Ezen képek egy részéről nem tudnád megmondani, hogy Bp-n készültek...

Sőt, igazából egyikről sem. Bele tehettem volna egy kakukktojást is, hogy szemétkedjek egy kicsit.

20 évet laktam Budân. Az 5. kerben dolgoztam. Az âltalad küldött képekkel nincsen semmi bajom. Csak onnan be kell menj a belvârosba dolgozni többnyire. Arra gondoltam èn. A forgalom Budapesten rettenetes.
Vidéken szerintem ez nem problema, már ha van egy rendesebb munkahelyed.
Igy kerek a kép.
 
M

molnibalage

Guest
20 évet laktam Budân. Az 5. kerben dolgoztam. Az âltalad küldött képekkel nincsen semmi bajom. Csak onnan be kell menj a belvârosba dolgozni többnyire. Arra gondoltam èn. A forgalom Budapesten rettenetes.
Vidéken szerintem ez nem problema, már ha van egy rendesebb munkahelyed.
Igy kerek a kép.
  • Hol definiálod a belváros határát?
  • Mivel rettenetes a forgalom? A kötöttpályás közlekedést és a kerékpárt nem tartja fel semmi. Illetve a villamos a tahóparaszt módon parkoló kocsik azok igen.
A mutatott képek megoldása érdekel?
  1. Ez a tisztviselőtelep. Ez a Hungária körúton belül van. Mégis, totál csendes. 5-10 perc séta a metró, a busz vagy az 1-es villamos. Bármelyik magyar kisváros lehetne...
    https://www.google.hu/maps/@47.4822428,19.0988161,3a,75y,247.35h,76.43t/data=!3m7!1e1!3m5!1slT-ynD1VDRfDCHceqXyz4g!2e0!6s//geo0.ggpht.com/cbk?panoid=lT-ynD1VDRfDCHceqXyz4g&output=thumbnail&cb_client=maps_sv.tactile.gps&thumb=2&w=203&h=100&yaw=220.89665&pitch=0&thumbfov=100!7i16384!8i8192

  2. Kelenvölgy mellett, de kb. az egész környék ilyen. Villamos a közelben, de innen bringázni is lehet jól, piszok széles utak vannak és már Kerékopársáv a Fehérvárin.
    https://www.google.hu/maps/@47.4472...4!1sZ0luJMDPXVPVYNpa7HesRw!2e0!7i16384!8i8192

  3. Kelenföld. Két villamos a közelben és Metró se túl messze.
    https://www.google.hu/maps/@47.4709...XmJ_D5wQ!2e0!5s20140601T000000!7i13312!8i6656

  4. 11. kerület. Az egész környék ilyen. Ok ez sem olcsó, de ahhoz képest mibe kerül az ingázás... A villamos egy köpésnyire.
    https://www.google.hu/maps/@47.4788...4!1s55lNHRZbqWROHPbAXIfLBg!2e0!7i16384!8i8192

  5. Ez bevallom nem tudom melyik utca, csak ráböktem egyre, mert ismerem ezt a környéket is. Metró sétával 10 perc. Bringával annyi sem.
    https://www.google.hu/maps/@47.4586...4!1snnrEjaSjJJguHLCIIkUcGg!2e0!7i13312!8i6656
És ez csak töredéke, amerre tekertem a fővárosban. Iszonyatosan sok élhető helyen van és még több lenne, ha az építőipar, a megrendelő és a sok balfasz találkozása nem olyan új lakóparkokat szülne, ahol a profitmaximalizálás oltárán feláldoznának zöld területet.

A Haller Park, a Külső mester utca táján a rozsdaövezet teljesen kihalt, csendes egy totál új városrészt fel lehetne húzni oda, ami ha kezelték a talajszennyezettséget, akkor egy köpésnyire a fő közösségi közlekedéstől ott van. N+1 ilyen hely van Bp-n.

Ehelyett mi van? Bivalybansznád külsőn a szántóra lekúrnak lakóparkot és az Üllőin és más úton meg özönlik be a nép Bp-re. És egyesek szerint ez teljesen jó...
Ami meg épül Bp-n sokszor sikerült teljesen elkúrni, mert a szabályozás is szar, a megrendelők egy része buta és nem érdekli, az építtető meg csak a profitot lesi, olyan vadkeleti módon.

A végeredmény meg senkinek nem jó.
 
T

torsen

Guest
20 évet laktam Budân. Az 5. kerben dolgoztam. Az âltalad küldött képekkel nincsen semmi bajom. Csak onnan be kell menj a belvârosba dolgozni többnyire. Arra gondoltam èn. A forgalom Budapesten rettenetes.
Vidéken szerintem ez nem problema, már ha van egy rendesebb munkahelyed.
Igy kerek a kép.
Attól függ mit értesz vidéken? Itt egy 2018-as cikk, azóta csak romlot a helyzet Debrecenben.
https://civishir.hu/helyben-jaro/2018/12/a-debreceniek-szenvednek-hazankban-legtobbet-a-dugo-miatt
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Ehelyett mi van? Bivalybansznád külsőn a szántóra lekúrnak lakóparkot és az Üllőin és más úton meg özönlik be a nép Bp-re. És egyesek szerint ez teljesen jó...
Ami meg épül Bp-n sokszor sikerült teljesen elkúrni, mert a szabályozás is szar, a megrendelők egy része buta és nem érdekli, az építtető meg csak a profitot lesi, olyan vadkeleti módon.

A végeredmény meg senkinek nem jó.
A leszólt szoci lakótelepek sokkal jobban meggondolt építkezések voltak mint amik most mennek. A Szerémi és a Budafoki utak közép épített lakóparknak csúfolt valami az egyik kedvencem. Onnan legalább közlekedés van, de át lehet köpni az egyik házból a másikba. De az igazán erős a Savoya Parkhoz felhúzott épület, az aki engedte odabaszni nem engedném tovább dolgozni. Vagy amit leraknak a Hosszúréti patak mellé, az nagyon klassz lesz, csak hiába van ott a villamos, gondolom autóval akarnak majd bejutni, és már most is irgalmatlan a dugó reggelente az Egér út felé.
 
M

molnibalage

Guest
A leszólt szoci lakótelepek sokkal jobban meggondolt építkezések voltak mint amik most mennek. A Szerémi és a Budafoki utak közép épített lakóparknak csúfolt valami az egyik kedvencem. Onnan legalább közlekedés van, de át lehet köpni az egyik házból a másikba. De az igazán erős a Savoya Parkhoz felhúzott épület, az aki engedte odabaszni nem engedném tovább dolgozni. Vagy amit leraknak a Hosszúréti patak mellé, az nagyon klassz lesz, csak hiába van ott a villamos, gondolom autóval akarnak majd bejutni, és már most is irgalmatlan a dugó reggelente az Egér út felé.
A Barázda és Hengermalom út között? Hát, igen. Az 1-es villamos előtt ott csak a Budafokra menő busz volt az egyetlen BKV járat, ami szart sem ért, mert autók miatt állt a dugóban. De az 1-es vilivel sem lehet bejutni a budai belváros felé csak a fonódóval, de az sem volt 2015 előtt. Pedig 2015 előtt is volt már ott tömb. Nem igazán optimális.

A Savoya Parknál felhúzotton én is pislogtam. Akkor sem költöznék oda, ha fizetnek... Kvázi autóútra néző ablakok...? A közelben 10+ perc séta a vili és dél Pestre átmenni egy napi kaland?

Mindezt úgy, hogy a Vágóhíd táján hegyekben áll az üres terület? Bár annak beépítése is befejeződik a L. hídtól északra, szinte a teljes Vágóhidat lerombolták. Csak oda is olyan minstrumokat húznak fel egymás szájába, zöld nélkül (nekem úgy tűnik), hogy hiába van jó helyen, azért érdekes. Bár mondjuk a Haller Park egy köpésnyire van, de akkor is.
Erre gondolok itt.
https://www.google.hu/maps/@47.4707453,19.0772511,550m/data=!3m1!1e3

De azon is pislogok, hogy ez anno hogyan épülhetett ide. A Parkból nyestek le kvázi területet. Az úttal ellentétes részén jártam már. Kellemes. Zöld, árnyékos, csendes.
https://www.google.hu/maps/@47.4758384,19.0816269,267m/data=!3m1!1e3

A Hosszúrét Patakosat jól ismerem, nagyon, nagyon sokat tekerek arra. Szép hely, de mindenki autózni fog onnan, mert hiába van villamos nagy kitérővel éri el a várost. Bringával a legrövidebb úton elindulva esélye nincs a villamosnak... Szép kis forgalom lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A Barázda és Hengermalom út között? Hát, igen. Az 1-es villamos előtt ott csak a Budafokra menő busz volt az egyetlen BKV járat, ami szart sem ért, mert autók miatt állt a dugóban. De az 1-es vilivel sem lehet bejutni a budai belváros felé csak a fonódóval, de az sem volt 2015 előtt. Pedig 2015 előtt is volt már ott tömb. Nem igazán optimális.

A Savoya Parknál felhúzotton én is pislogtam. Akkor sem költöznék oda, ha fizetnek... Kvázi autóútra néző ablakok...? A közelben 10+ perc séta a vili és dél Pestre átmenni egy napi kaland?

Mindezt úgy, hogy a Vágóhíd táján hegyekben áll az üres terület? Bár annak beépítése is befejeződik a L. hídtól északra, szinte a teljes Vágóhidat lerombolták. Csak oda is olyan minstrumokat húznak fel egymás szájába, zöld nélkül (nekem úgy tűnik), hogy hiába van jó helyen, azért érdekes. Bár mondjuk a Haller Park egy köpésnyire van, de akkor is.
Erre gondolok itt.
https://www.google.hu/maps/@47.4707453,19.0772511,550m/data=!3m1!1e3

De azon is pislogok, hogy ez anno hogyan épülhetett ide. A Parkból nyestek le kvázi területet. Az úttal ellentétes részén jártam már. Kellemes. Zöld, árnyékos, csendes.
https://www.google.hu/maps/@47.4758384,19.0816269,267m/data=!3m1!1e3

A Hosszúrét Patakosat jól ismerem, nagyon, nagyon sokat tekerek arra. Szép hely, de mindenki autózni fog onnan, mert hiába van villamos nagy kitérővel éri el a várost. Bringával a legrövidebb úton elindulva esélye nincs a villamosnak... Szép kis forgalom lesz...

Újpest Városkapunál épült most a Metrodom nevű lakópark, még indexen is reklámozták fizetett cikkben, és nekem úgy tűnt, hogy az is közparkból levágással készült. Igaz, nagyon rég jártam arra, de nekem úgy rémlik, hogy park volt régebben ott ahol most az áll/épül. (Minap arra autózva láttam a monstrumokat)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A leszólt szoci lakótelepek sokkal jobban meggondolt építkezések voltak mint amik most mennek. A Szerémi és a Budafoki utak közép épített lakóparknak csúfolt valami az egyik kedvencem. Onnan legalább közlekedés van, de át lehet köpni az egyik házból a másikba. De az igazán erős a Savoya Parkhoz felhúzott épület, az aki engedte odabaszni nem engedném tovább dolgozni. Vagy amit leraknak a Hosszúréti patak mellé, az nagyon klassz lesz, csak hiába van ott a villamos, gondolom autóval akarnak majd bejutni, és már most is irgalmatlan a dugó reggelente az Egér út felé.
Mint éppen egy szoci lakótelepen tengődő, azt kell mondjam, hogy sok hibájuk van ezeknek, főleg az épületek elavultsága, illetve a parkok elhnyagoltsága, kicsisége, parkolóhelyek szűkössége, közben zöld terület rablása, de nem olyan rosszak. Jó volt a koncepció, hogy van a közelben fodrász, ócoda, iskla, kisbolt, ruhatisztító, minden, gyorsforgalmi út, tömegközlekedés, stb.

Ami gond még: új lakópark épül a paneldzsumbink mellett egy egykori szolgáltató épület helyére, de nem építenek alá mélygarázst. Valamelyik instaceleb (asszony találta) meg már posztolgat a lennedő otthonáról. Város szélén lakom, relatíve sok zöld vna közel, de már így is az elmúlt években elkezdtek sokmindent lebetonozni, zsebkendőnyi telekre (akkora mint szüleim telke, ahol felnőttem) 3 ikerházat leraktak, a zöldterület maradékát gyeprácsozzák, és az autók parkolnak ott :S

Iszonyat, én ahol felnőttem ott a kertes ház azt jelentette, hogy van KERT és van HÁZ. Nem pedig házak egy kis gyeppel körülvéve... Gyreknek homokozó? nem lehet, nem fér el a SUV!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and papi
M

molnibalage

Guest
Újpest Városkapunál épült most a Metrodom nevű lakópark, még indexen is reklámozták fizetett cikkben, és nekem úgy tűnt, hogy az is közparkból levágással készült. Igaz, nagyon rég jártam arra, de nekem úgy rémlik, hogy park volt régebben ott ahol most az áll/épül. (Minap arra autózva láttam a monstrumokat)
Hát, ha azt parknak lehetett hívni...

2005-ben még régi ipartelep volt, ahogy látom. Azt eldózerolták és először csak 4 blokk épült és úgy 10 évig semmi. A természet csak simán visszavette a területet. Nem parkosítás volt én úgy látom. A Vágóhíd környéke is pont ilyen.
A felhúzott lakózié a képek alapján a profitmaximalizálás csúcsa. Semmi zöld.

NFZmqVi.png


KsqOw48.png



WQK3zRI.png
OEPKaaG.png
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán