MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

90299063_771279883278902_1371116507647442944_o.jpg
 
Könnyen lehet, hogy semmit. Viszont az a repülési terv, amit a berepülés során végre kell hajtani, vagy paraméterek, melyeket ellenőrizni kell, szóval sokminden lehet abban a paksamétában.
A toll meg nyílván bele van tűzve, hogy ha leszáláskor valamit bele kell írni, egyből kéznél legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and borisz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jó 3 éves videó, de szimplán nézni is élmény. (Ha valakinek új lenne, mint nekem)
 
@boki
Ezeken az SMT-ken még nem láttam az R-77-eseket, egyáltalán nincsenek rendszeresítve az új R-77-1-esek, vagy csak nem használják őket?
 
@boki
Ezeken az SMT-ken még nem láttam az R-77-eseket, egyáltalán nincsenek rendszeresítve az új R-77-1-esek, vagy csak nem használják őket?
14. Gárda vadászrepülő ezrednél Halinóban (Kursk mellett)volt 24 MiG-29SzMT és 4 MiG-29UBM, amiket 2017-2018-ban 24 darab Szu-30SzM váltott le. Így a gépek Ahtyubinszkbe kerültek. Valószínün egy korábban Szergyukov által bezárt bázisra(amit majd reaktiválnak) kerülnek idővel.
 
Nem maszkirovka, de Kubinkán nem állomásozik MiG-29SzMT. Ez a gép a 30-ashoz hasonlóan egy bemutató miatt lett felszerelve az AKU-177-es indítókkal.
Kubinkán szokták megrendezni az Armija kiállításokat, melyek már a MAKSz-al érnek fel lassan.
 
Még egy kis múltidézés, még egy kis sajnálkozás.
Azon ritka felvételek egyike, ahol jól tanulmányozható az egykori 9.15-ös MiG-29M repülése Farnborough-ban. 1994-et írunk, nálunk épp, hogy csak megkezdődött a 9.12-es verziókkal a repülés, itt viszont az RSzK MiG (korabeli nevén MiG-MAPO) akkor főpilótája, a 2006-ban rákban elhunyt Valerij Menyickij repült bemutatót. A kifejezetten tehetséges pilóta hazánkban is járt, Kiskunlacházán a helyi szovjet pilóták külön kérésére tartott bemutató repülést (nem készült bemutató repüléssel) a vadonat új 9.13-asok egyikével, még 1986-ban. Már akkor bemutatta pont felett a Harang-ot és valójában az ő nevéhez fűződik a Kobra manőver is a Szovjetúnióban. Pugacsov csak tökéletesítette.
A 9.15-öst (és tengerész társát, a mintegy fém méterrel nagyobb fesztávú és megerősített futóműves 9.31-est) már 1993 decemberében elkaszálták, de 94-ben, bízva a külföldi megrendelésekben, még megreptették Angliában is.
Ez a gép amúgy egy olyan MiG-29-es volt, amilyennek a MiG-29-esnek mindig is kellett volna lennie. Sokkal hatékonyabb, pengeéles profilú LERX, a hiányzó kopoltyúk, alumínium-lítium ötvözetek és kompozitok alkalmazása, Fly by Wire rendszer, kicsivel erősebb hajtóművek, képernyők, Zsuk radar, új KOLSz, multirole fegyverzet, kettővel több pilon, több üzemanyag, nyitott futóknál is nyitható egyrészes törzsféklap, levegőbeni utántölthetőség és kicsivel emelt kontúrú, jobb kilátást biztosító kabintető jellemezte.
Egyszóval, minden rossz, minden hiba, amit a 9.12-esekhez társítunk, enné a variánsnál ki volt javítva. Maradtak nyilván még hibái, de ne feledjük, a videó idejére például már a komplett fegyverzeti csomagot (R-73, R-77, Kh-31A és P, Kh-29L és T, KAB-500L és T) integrálták és a lövészetek is megvoltak velük.
Szóval a felvétel idején a gép jóformán sorozatgyártható állapotba, míg részint a Szuhoj hathatós közreműködéséének hála, a MiG pedig csődközelbe került. És a hazai konkurencia természetesen nem átallotta a majdnem révbe ért gépeket a saját jól felfogott érdekében eltakarítani az útból. Hasonlóan járt a MiG a MiG-31M-el is ami szintén a lehető legjobb korrekciója volt mindannak, amit ma a MiG-31-esekkel szemben kifogásolni lehet. Mehetett a kukába az is, ahogy szintén MiG-projektként került a levesbe a Buran is, bár az talán valahol jogosan.

Szóval vissza a néhai MiG-29M-re, láthatunk is jópár érdekességet. Nekem feltűnt a szovjet-orosz gépektől és pilótáktól teljesen szokatlan háton kinyomás, szegény Rácz Zsolt is ebbe, illetve a következményeibe halt bele 1998 nyarán Kecskeméten. Itt azonban egy teljesen szabályos mutatványt láthatunk 8:59-től, amit egy igencsak kis sebességű félbukfenccel fejez be:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A jelentből sajnos hiányzik a felszállás, azt ne keresse senki.
Aki netán láthatta a MIG-29OVT-t még élőben, az annyiban örülhet, hogy az a gép és ez a madár egy és ugyanaz a masina volt.

Amúgy szemrevaló, elegáns MiG-29-es variáns volt, az egyszer biztos.

14885_1436367373.jpg


zqFPlEBmnONMFcG3Q5_6il9seo9GXDiFUYwVRoduOEmBClfakMByTs_X5MZ-Xt4efrBDpTvX0r7xaUWwlf4qx37oBoGXWueNXuJPGpYj5KaRhah-C80UJLxNJwe460iUUNNJl9wfTBr_iFEvmlNghQ



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

mig-29m-6-02-16.jpg
 
Ez a gép amúgy egy olyan MiG-29-es volt, amilyennek a MiG-29-esnek mindig is kellett volna lennie. Sokkal hatékonyabb, pengeéles profilú LERX, a hiányzó kopoltyúk, alumínium-lítium ötvözetek és kompozitok alkalmazása, Fly by Wire rendszer, kicsivel erősebb hajtóművek, képernyők, Zsuk radar, új KOLSz, multirole fegyverzet, kettővel több pilon, több üzemanyag, nyitott futóknál is nyitható egyrészes törzsféklap, levegőbeni utántölthetőség és kicsivel emelt kontúrú, jobb kilátást biztosító kabintető jellemezte.
Egyszóval, minden rossz, minden hiba, amit a 9.12-esekhez társítunk, enné a variánsnál ki volt javítva. Maradtak nyilván még hibái, de ne feledjük, a videó idejére például már a komplett fegyverzeti csomagot (R-73, R-77, Kh-31A és P, Kh-29L és T, KAB-500L és T) integrálták és a lövészetek is megvoltak velük.
Ez lényegében az orosz F-16C Block 40/42 gép lett volna, ha LANTIRN nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Azt elfelejtettem kihangsúlyozni, hogy a Fly by Wire miatt a gép szárnyain elhelyzett csűrők - szemben a 9.12/13-asokkal - nem csak 8 fokos állásszögig operáltak, hanem azon túl is. A felületük is nagyobb volt, ahogy a mozgatható belépőél is majdnem egészen a szányvégig futott ki. És szintén kimaradt a felsorolásból, hogy a MiG is meglépte azt, amit a GD már a korai F-16-osoknál, hogy tudniillik a vízszintes vezérsíkok felületét is megnövelte. A MiG azonban nem csak megnövelte a felületet, de az F-15-ösökhöz hasonlóan, még egy örvénygeneráló farkasfogazást is rakott rájuk. Ezzel a Deep Stall jelenséget tudták valamelyest jobban, a magasabb állásszög tartományokig feltornászni. Itt van egy látványos példa egy F-15E-nél:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.