MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 457
18 001
113
90299063_771279883278902_1371116507647442944_o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
Könnyen lehet, hogy semmit. Viszont az a repülési terv, amit a berepülés során végre kell hajtani, vagy paraméterek, melyeket ellenőrizni kell, szóval sokminden lehet abban a paksamétában.
A toll meg nyílván bele van tűzve, hogy ha leszáláskor valamit bele kell írni, egyből kéznél legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and borisz

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 457
18 001
113
@boki
Ezeken az SMT-ken még nem láttam az R-77-eseket, egyáltalán nincsenek rendszeresítve az új R-77-1-esek, vagy csak nem használják őket?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
@boki
Ezeken az SMT-ken még nem láttam az R-77-eseket, egyáltalán nincsenek rendszeresítve az új R-77-1-esek, vagy csak nem használják őket?
14. Gárda vadászrepülő ezrednél Halinóban (Kursk mellett)volt 24 MiG-29SzMT és 4 MiG-29UBM, amiket 2017-2018-ban 24 darab Szu-30SzM váltott le. Így a gépek Ahtyubinszkbe kerültek. Valószínün egy korábban Szergyukov által bezárt bázisra(amit majd reaktiválnak) kerülnek idővel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
Nem maszkirovka, de Kubinkán nem állomásozik MiG-29SzMT. Ez a gép a 30-ashoz hasonlóan egy bemutató miatt lett felszerelve az AKU-177-es indítókkal.
Kubinkán szokták megrendezni az Armija kiállításokat, melyek már a MAKSz-al érnek fel lassan.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
Még egy kis múltidézés, még egy kis sajnálkozás.
Azon ritka felvételek egyike, ahol jól tanulmányozható az egykori 9.15-ös MiG-29M repülése Farnborough-ban. 1994-et írunk, nálunk épp, hogy csak megkezdődött a 9.12-es verziókkal a repülés, itt viszont az RSzK MiG (korabeli nevén MiG-MAPO) akkor főpilótája, a 2006-ban rákban elhunyt Valerij Menyickij repült bemutatót. A kifejezetten tehetséges pilóta hazánkban is járt, Kiskunlacházán a helyi szovjet pilóták külön kérésére tartott bemutató repülést (nem készült bemutató repüléssel) a vadonat új 9.13-asok egyikével, még 1986-ban. Már akkor bemutatta pont felett a Harang-ot és valójában az ő nevéhez fűződik a Kobra manőver is a Szovjetúnióban. Pugacsov csak tökéletesítette.
A 9.15-öst (és tengerész társát, a mintegy fém méterrel nagyobb fesztávú és megerősített futóműves 9.31-est) már 1993 decemberében elkaszálták, de 94-ben, bízva a külföldi megrendelésekben, még megreptették Angliában is.
Ez a gép amúgy egy olyan MiG-29-es volt, amilyennek a MiG-29-esnek mindig is kellett volna lennie. Sokkal hatékonyabb, pengeéles profilú LERX, a hiányzó kopoltyúk, alumínium-lítium ötvözetek és kompozitok alkalmazása, Fly by Wire rendszer, kicsivel erősebb hajtóművek, képernyők, Zsuk radar, új KOLSz, multirole fegyverzet, kettővel több pilon, több üzemanyag, nyitott futóknál is nyitható egyrészes törzsféklap, levegőbeni utántölthetőség és kicsivel emelt kontúrú, jobb kilátást biztosító kabintető jellemezte.
Egyszóval, minden rossz, minden hiba, amit a 9.12-esekhez társítunk, enné a variánsnál ki volt javítva. Maradtak nyilván még hibái, de ne feledjük, a videó idejére például már a komplett fegyverzeti csomagot (R-73, R-77, Kh-31A és P, Kh-29L és T, KAB-500L és T) integrálták és a lövészetek is megvoltak velük.
Szóval a felvétel idején a gép jóformán sorozatgyártható állapotba, míg részint a Szuhoj hathatós közreműködéséének hála, a MiG pedig csődközelbe került. És a hazai konkurencia természetesen nem átallotta a majdnem révbe ért gépeket a saját jól felfogott érdekében eltakarítani az útból. Hasonlóan járt a MiG a MiG-31M-el is ami szintén a lehető legjobb korrekciója volt mindannak, amit ma a MiG-31-esekkel szemben kifogásolni lehet. Mehetett a kukába az is, ahogy szintén MiG-projektként került a levesbe a Buran is, bár az talán valahol jogosan.

Szóval vissza a néhai MiG-29M-re, láthatunk is jópár érdekességet. Nekem feltűnt a szovjet-orosz gépektől és pilótáktól teljesen szokatlan háton kinyomás, szegény Rácz Zsolt is ebbe, illetve a következményeibe halt bele 1998 nyarán Kecskeméten. Itt azonban egy teljesen szabályos mutatványt láthatunk 8:59-től, amit egy igencsak kis sebességű félbukfenccel fejez be:



A jelentből sajnos hiányzik a felszállás, azt ne keresse senki.
Aki netán láthatta a MIG-29OVT-t még élőben, az annyiban örülhet, hogy az a gép és ez a madár egy és ugyanaz a masina volt.

Amúgy szemrevaló, elegáns MiG-29-es variáns volt, az egyszer biztos.

14885_1436367373.jpg


zqFPlEBmnONMFcG3Q5_6il9seo9GXDiFUYwVRoduOEmBClfakMByTs_X5MZ-Xt4efrBDpTvX0r7xaUWwlf4qx37oBoGXWueNXuJPGpYj5KaRhah-C80UJLxNJwe460iUUNNJl9wfTBr_iFEvmlNghQ






mig-29m-6-02-16.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ez a gép amúgy egy olyan MiG-29-es volt, amilyennek a MiG-29-esnek mindig is kellett volna lennie. Sokkal hatékonyabb, pengeéles profilú LERX, a hiányzó kopoltyúk, alumínium-lítium ötvözetek és kompozitok alkalmazása, Fly by Wire rendszer, kicsivel erősebb hajtóművek, képernyők, Zsuk radar, új KOLSz, multirole fegyverzet, kettővel több pilon, több üzemanyag, nyitott futóknál is nyitható egyrészes törzsféklap, levegőbeni utántölthetőség és kicsivel emelt kontúrú, jobb kilátást biztosító kabintető jellemezte.
Egyszóval, minden rossz, minden hiba, amit a 9.12-esekhez társítunk, enné a variánsnál ki volt javítva. Maradtak nyilván még hibái, de ne feledjük, a videó idejére például már a komplett fegyverzeti csomagot (R-73, R-77, Kh-31A és P, Kh-29L és T, KAB-500L és T) integrálták és a lövészetek is megvoltak velük.
Ez lényegében az orosz F-16C Block 40/42 gép lett volna, ha LANTIRN nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
Azt elfelejtettem kihangsúlyozni, hogy a Fly by Wire miatt a gép szárnyain elhelyzett csűrők - szemben a 9.12/13-asokkal - nem csak 8 fokos állásszögig operáltak, hanem azon túl is. A felületük is nagyobb volt, ahogy a mozgatható belépőél is majdnem egészen a szányvégig futott ki. És szintén kimaradt a felsorolásból, hogy a MiG is meglépte azt, amit a GD már a korai F-16-osoknál, hogy tudniillik a vízszintes vezérsíkok felületét is megnövelte. A MiG azonban nem csak megnövelte a felületet, de az F-15-ösökhöz hasonlóan, még egy örvénygeneráló farkasfogazást is rakott rájuk. Ezzel a Deep Stall jelenséget tudták valamelyest jobban, a magasabb állásszög tartományokig feltornászni. Itt van egy látványos példa egy F-15E-nél: