MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Ez a gép amúgy egy olyan MiG-29-es volt, amilyennek a MiG-29-esnek mindig is kellett volna lennie. Sokkal hatékonyabb, pengeéles profilú LERX, a hiányzó kopoltyúk, alumínium-lítium ötvözetek és kompozitok alkalmazása, Fly by Wire rendszer, kicsivel erősebb hajtóművek, képernyők, Zsuk radar, új KOLSz, multirole fegyverzet, kettővel több pilon, több üzemanyag, nyitott futóknál is nyitható egyrészes törzsféklap, levegőbeni utántölthetőség és kicsivel emelt kontúrú, jobb kilátást biztosító kabintető jellemezte.
Egyszóval, minden rossz, minden hiba, amit a 9.12-esekhez társítunk, enné a variánsnál ki volt javítva.
.
Azért a 9.15-ben voltak nagy melléfogások is. Pl a képernyős cockpitra az oroszok ott nagyon nem éreztek rá. Az a kialakitás, hogy a képernyő körül nincsenek nyomógombok, hanem egy kis kar ide-oda mozditásainak végeláthatatlan kombinációi végezték volna a funkcióváltásokat, teljes koncepcionális tévedés volt a 9.15-ben. Később korrigálták is.
.
De a 9.15-nél a legnagyobb melléfogás marketinges volt, nevezetesen az, hogy az iraki kudarc után nem nevezték át a gépet teljes erővel MiG-33-nak, a lejáratódott 29-es szám helyett. Irak után, és pláne Jugoszlávia után, a MiG már lényegében nem adott el gépet külföldre, csak a Szuhoj.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Az átszámozósdi valamikor 1992 körül kezdődött, hogy kijátszák a nagy ex-szovjet bürokráciát.
De 1994-ben még maguk az oroszok se hitték el, hogy működhet az átszámozósdi. Pár évvel később már nem volt kétség, de inkább csak azért, mert csak a Szuhoj maradt. Legelőször a Szu-27M-et kezdték Szu-35-nek nevezni, majd gyorsan a Szu-27K-t Szu-33-nak és a Szu-27IB-t Szu-32FN-nek. Aztán ez valahogy mégse rímelhetett, vagy rossz volt a csíje és inkább Szu-34-esnek kezdték hívni. Aztán megint Szu-32-esnek, majd mikor tizenöt évnyi huzavona után elkezdhették végre gyártani 2009-ben, akkor maradtak a Szu-34-esnél. Akkor már muszáj volt valahogy hívni a gyereket.

A kilencvenes évek második felére már nem számított, hogy a MiG-29-es egy-egy újabb verzióját hogyan nevezik. A 2000-es évek második felétől viszont már maradhatott a 29-es szám, főleg nosztalgiából, majd 2010 után ismét jött a matek és egyre jobban ragaszkodtak a 2007-ben először elsütött MiG-35-öshöz, főképp azért, mert a Szuhojnak és a Lockheed-nek is van már 35-öse. Mondhatni a 35-ös "divattá vált".
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
14-Sarcastic-Face-Meme.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Pandzsáb államban lezuhant az indiai légierő MiG-29 gépe. A hírek szerint a pilóták rendben vannak.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 237
113
Crash Indian Air Force MiG-29UPG

On 8 May 2020, around 12:30 hrs LT a Bharatiya Vayu Sena (Indian Air Force) MiG-29UPG crashed near Rurki Kalan village in the Nawanshehr district (state of Punjab). The aircraft developed a technical snag and the pilot ejected safely.

The fighter aircraft took off from Adampur Air Force Station for a normal routine training flight. The 8th Wing, based at Adampur AFS has two operational fighter squadrons, 47 Squadron 'Black Archers' and 223 Squadron 'Tridents' operating the upgraded MiG-29.

96355780_3616222751737566_1477575282192809984_n.jpg



 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 585
113
Csak idén már a harmadik, negyedik indiai veszteség? Komolyan nem értem, hogy csinálják. Ennyire gyenge a pilóta képzés, vagy a technikusoknál van gáz?
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Fél év alatt a 3. MiG-29 veszteség.

Indiában ez nem olyan rossz arány. :) Sajnos amit a gyártó nem tud megoldani, az a helyi emberanyag képzettsége, szaktudása, munkamorálja, hozzáállása, stb. India mindegy milyen repülőeszközt és honnan vesz, mindegyiket jelentős számban verik földhöz, évtizedek óta.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93

Ha a "Az orosz légierőben már csak két bázison állnak szolgálatban a 29-esek"-re gondolsz, azt egy éve megírtam itt:
https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-29-35-fulcrum.129/page-118#post-587150

"Az orosz Légierő az elmúlt hat évben (2013-2018), eredetileg India számára kifejlesztett Su-30MKI kétüléses vadászbombázó orosz változatával, a Szu-30SzM típussal teljesen leváltotta a MiG-29-es típust, a háromezred mind a hat repülőszázadában. Így Oroszország területén nem maradt a légierőnek aktív MiG-29-essel repülő alakulata!"
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ha a "Az orosz légierőben már csak két bázison állnak szolgálatban a 29-esek"-re gondolsz, azt egy éve megírtam itt:
https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-29-35-fulcrum.129/page-118#post-587150

"Az orosz Légierő az elmúlt hat évben (2013-2018), eredetileg India számára kifejlesztett Su-30MKI kétüléses vadászbombázó orosz változatával, a Szu-30SzM típussal teljesen leváltotta a MiG-29-es típust, a háromezred mind a hat repülőszázadában. Így Oroszország területén nem maradt a légierőnek aktív MiG-29-essel repülő alakulata!"
Az újabb SzMT-k többségét lekonzerválták rész az újdonság.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Az is benne volt: :)
"Az algériai sikertelen exportból visszamaradt MiG-29SMT 9.19-esek, nagyrésze jelenleg a Kurszki repülőtéren várja sorsuk jobbra fordulását. Korábban voltak olyan álmok/dezinformációk, hogy egy újonnan felállítandó ezred kapja meg azokat, de ez már a krími megszállás és a nyugati gazdasági szankciók előtt is csekély realitású volt. Nincs nyoma, hogy ezek a repülőgépek élettartam növelő nagyjavításra kerülnének, ami nélkül a lassú enyészet vár rájuk a reptér sarkában. Talán egy Szíriai export lehet, ami új lehetőséget nyújthat számukra."

Ezek nem voltak újak, a mi gépeinkel egykorú sárkányok korszerűsítéséből születtek.

Összesen három század SzMT volt/van oroszországban.
  • Kettő a 14. ezrednél Kuszk-ban. Ezek leállításra kerültek. Sokan szeretnék képzelni, hogy átkerültek Asztrahán-ra kiképzési cíléra, de sem ennek, sem az ipari nagyjavításnak nincs nyoma.
  • Egy "új" 9.19R kiképző század Asztrahán repülőterén. Ezek repülnek mindössze. Az "új" azt jelenti, hogy a kilencvenes évek elején gyártott, előtte 25 évig a gyárban álló 9.13-as sárkányokat korszerűsítették.
Az újnak mondott 9.19R SzMT:
SMT.png
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Az orosz elsőgenerációs MiG-29SzMT-k tavaly ősszel:
SMT2.png

A reptéren üzemeltetett helyzetben a Szu-30SzM-ek láthatódnak. A MiG-29SzMT-k - három kivételével - félre vannak tolva, bekerítve.

Egy-egy példány repüléséről tavaly még volt kép, de a nagyrésze leállítva állt már ekkor is.
2019:
260927.jpg

2018:
260758.jpg


Ipari nagyjavításokról csordogálnak képek, de csak 9.12A, 9.13 és 9.51-es típusról, 9.19-esről egyenlőre nem.
 
M

molnibalage

Guest
A Mi-29-est szerintem ott kúrták el, hogy két hajtóművesre tervezték.
Egy fix-szárnyú MiG-23 szerűségek kellett volna tervezzenek, először akár a 23 MLD elektronikájával.
Na, de ez a SzU-34 topik.
Valahol kifejtette már Allesmor, hogy a 29-es tervezése hol csúszott félre és a hajtóműve miért lett az, ami.