MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
images


...ha ez nem photoshop, akkor merész !

...vagy örült/(Szerencsés, hogy túlélte) !
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Annyira sz*r állapotban lenne a légierejük, hogy 33 gép annyit dobna rajta?Jó, oké.Látjuk rendszeresen, hogy hopp mínusz egy MiG, hopp megint egy csak most egy Szu.De 33 gép akkora megváltás nekik több száz gépes légierőnél?
Esetleg még az lehet, hogy ennyire futja a keret.
Ha 33 MiG-21-et tudnak lecserélni 33 MiG-29-re, az azért jelentős különbség. Főleg annak a pilótának aki vásárra viszi a bőrét a pakisztáni vagy majd a kínai légierő ellen. Már csak az se mindegy, milyen katapult van a gépben mikor egy paki vagy kínai beledurrant!!
 
M

molnibalage

Guest
Találtam ilyen adatot üzemeltetésre repszimes fórumon.


Correct, CPFH (cost per flying hour) for the F-16 (direct costs comprising fuel, consumables, maintenance & personnel) is roughly as quoted (although dependent on a number of factors which even vary from operator to operator, including aircraft age, etc.), but the MiG29 is far more expensive to operate. Maybe some Polish friends can correct me, but I can recall Lt Gen Ryszard Olszewsk (SPRP Chief of the General Staff at the time) quoting the MiG29's CPFH at PL 63,000 in 2002 (PL 80,000 in 2004, according to other sources), when 1 USD ≈ 3 PL (roughly USD 20k). And that was back in the day when Polish-Russian relations were still stable and the SPRP received follow-on support for its fleet under a contract with RSK MiG.

We have both the MiG29 and the Mirage 2000 in our air force. Based on publicly available information, the MiG29 is reported to cost about 30 to 40% more to sustain and operate than the Mirage 2000. And the Mirage 2000 is often quoted to be more expensive to operate than the F-16 (although the difference is not as dramatic as with the MiG29).

Most of it is due to short engine and accessory gearbox mean time between overhauls (MTBOs) and service life (besides, the MiG29 is fitted with two engines, which means twice the cost of overhaul and replacement). But overall, dealing with the Russians for follow-on support is a pain in the rear.

And it's really not worth it, anyway. The aircraft has some plus points and is often praised for its agility and handling qualities; however, it falls short in many other regards, such as service life, maintainability, availability, combat performance (payload, range), interoperability, etc. when compared to Western equivalents.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
"Már üzembe kellett volna állnia"

Na de minek a Szu-30/35 árnyékába egy újabb 4 gen gép? A szu-57-es meg szinte sehol .Semmi baj a mig-35-sel csak annyit késett és addig annyira sok szuhoj terjedt el hogy én már értelmét nem látom a mig-35-nek .

A MiG-35 exportra lett kifejlesztve. Ahhoz, hogy exportálni lehessen először hadrendbe kell állítani az orosz légierőnél.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
A MiG-35 exportra lett kifejlesztve. Ahhoz, hogy exportálni lehessen először hadrendbe kell állítani az orosz légierőnél.
Róka fogta csuka esete. Ugyanis az orosz légierőnek nincs se oka, se szándéka rendszeresíteni ezt a gépet.
Anno az F-5-öst se rendszeresítette az USAF, mégis slágertermék lett a gép az exportpiacon.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
Róka fogta csuka esete. Ugyanis az orosz légierőnek nincs se oka, se szándéka rendszeresíteni ezt a gépet.
Anno az F-5-öst se rendszeresítette az USAF, mégis slágertermék lett a gép az exportpiacon.

Dehogynem fogja rendszeresíteni. Míg a Sztrizsi 29-es gépeit is a 35-ös fogja váltani.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 090
82 722
113
Nem hiszem, hogy ezred szinten, komoly feladatkörrel, magasabb egységekbe szervezve, rendszerbe fog állni az oroszoknál a MiG-35-ös.

Csak két századdal számolok (24 darabos rendelésről voltal hírek) Anno a kínaiak is csak akkor vették meg a Szu-35Sz-t mikor már rendszerben volt. És hány éve tárgyaltak róla?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 395
63 280
113
A kínai Szu-35 vásárlás messze nem ez a téma.
Egyrészt a típussal kapcsolatban a kezdetektől világos volt, hogy az orosz légierő megújulásának egyik gerincét fogja képezni, másrészt a kínaiak tárgyalási kultúrája, hogy mindenkivel, mindenről direkt éveken át egyeztetnek, és újra és újra csak egyeztetnek, amolyan kifárasztásos módszerrel. Ezt az oroszok már igen jól ismerik.
Hasonlóak az indiaiak is.
A Szu-35-ösből azóta már több, mint száz példány készült és eleve, mint a Szu-27-esek váltótípusa állt hadrendbe odahaza.

Ezzel szemben a MiG-35-ösre szinte semmiféle külföldi igény nem mutatkozik, miközben hazai koncepció egyátalán nincsen. A 24 darabos esetleges kontingens is csak egy kirakatszám, nem rendszeresítés. Nem fog így hadrendbe állni, csak maximum lesznek ilyen gépek orosz felségjellel. A kettő nem ugyanaz.