Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

205103.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

Szép gép, szép felvétel! Az 1990-ben gyártott piros 10-es élete első negyed évszázadát Leningrádtól északra, különböző alakulatoknál töltötte, mint elfogó vadász. Az orosz légierő akkori állapotáról sokat elmond, hogy élete első 14 éve alatt (1990-2006), mindössze 581 órát sikerült vele repülni úgy, hogy az 1993-as, egy éves javításon töltött időt nem számítottam bele. (Évi 41 óra!)


Majd a kétezres évek végétől újra felpörgött a kiképzés légierőbben, 2006 és 2015 között, kilenc év alatt már további 417 órát tudtak belerepülni (Évi 46 óra!). Aztán megérkeztek előbb a Szu-27SM-ek, majd a Szu-35S-ek a térségbe, így a piros 10-esre nem volt szükség. Sajnos 2015-ben már így nézett ki:
224636.jpg


Viszont volt remény. Mivel az akkor 25 éves Szu-27P repülőgépsárkánya remek állapotban volt és csak 998 óra volt benne, ezért kiválasztásra került SM3 átalakításra. Ugyan több gép főbb alkatrészeiből összelegózva, de újra repül délen, a Kaukázustól északra, mint korszerűsített Szu-27SM3.
 
Szép gép, szép felvétel! Az 1990-ben gyártott piros 10-es élete első negyed évszázadát Leningrádtól északra, különböző alakulatoknál töltötte, mint elfogó vadász. Az orosz légierő akkori állapotáról sokat elmond, hogy élete első 14 éve alatt (1990-2006), mindössze 581 órát sikerült vele repülni úgy, hogy az 1993-as, egy éves javításon töltött időt nem számítottam bele.


Majd a kétezres évek végétől újra felpörgött a kiképzés légierőbben, 2006 és 2015 között, kilenc év alatt már további 417 órát tudtak belerepülni. Aztán megérkeztek előbb a Szu-27SM-ek, majd a Szu-35S-ek a térségbe, így a piros 10-esre nem volt szükség. Sajnos 2015-ben már így nézett ki:
224636.jpg


Viszont volt remény. Mivel az akkor 25 éves Szu-27P repülőgépsárkánya remek állapotban volt és csak 998 óra volt benne, ezért kiválasztásra került SM3 átalakításra. Ugyan több gép főbb alkatrészeiből összelegózva, de újra repül délen, a Kaukázustól északra, mint korszerűsített Szu-27SM3.
Főnixmadár!
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and gacsat
Szép gép, szép felvétel! Az 1990-ben gyártott piros 10-es élete első negyed évszázadát Leningrádtól északra, különböző alakulatoknál töltötte, mint elfogó vadász. Az orosz légierő akkori állapotáról sokat elmond, hogy élete első 14 éve alatt (1990-2006), mindössze 581 órát sikerült vele repülni úgy, hogy az 1993-as, egy éves javításon töltött időt nem számítottam bele. (Évi 41 óra!)
Pontosan ennyit repültek átlagosan a MiG-29-esek itthon szolgálatuk alatt.
No comment...
 
Igen. Annyi, hogy míg a magyar gépek átlagosan (beleszámítva a sok leállított gépet), itt ennek a gépnek ez a saját repült ideje (nem beleszámítva a sok leállított társát). Utóbbi esetben töredéke se lenne.
 
Igen. Annyi, hogy míg a magyar gépek átlagosan (beleszámítva a sok leállított gépet), itt ennek a gépnek ez a saját repült ideje (nem beleszámítva a sok leállított társát). Utóbbi esetben töredéke se lenne.
Nem.
Idézek HTÖ-ből.

A Magyar Légierő baleseti statisztikáinál látható adatsorok érdekessége, hogy azok segítségével jó becslést kaphatunk arra vonatkozólag, hogy a magyar pilóták mennyit repültek évente a hadrendből már kivont típusokkal. Részletesebb adatokkal, a lenti számítási módszerrel a következőket kapjuk:

  • Minden egyes repülőgép esetén meghatározásra került a gépek szolgálati éveinek száma.
  • A teljes flotta szolgálati évei kerültek összegzésre.
  • A flotta által repült teljes óraszámot osztottuk el az évek számával, ebből adódik ki az egy repülőgép által egy évben átlagosan repült óraszámok, amik a lenti táblázatban láthatóak:

@Hpasp csinálta a HTÖ számítást és a táblázatában azon gépek, amik nem repültek tovább, azokat nem osztotta vissza. Mert a gépek száma * szolgálati évük száma / repült óra = 1 gép átlagos repült óra. Majd ezeket a repült órákat átlagoltuk ki.
 
Aha, értem. Akkor ezek szerint egyezik, ez a hihetetlen alacsony óraszám. Egy elvesztett Hidegháború... (meg sok minden más)
 
Nem értem. Ezek az adatok az egyes gépek teljes repült óráiból lettek származtatva?
Vagy mit kellett megbecsülni?
Mert minden egyes példánynak megvan az össz repült ideje és a leállításának dátuma is.
 
Nem értem. Ezek az adatok az egyes gépek teljes repült óráiból lettek származtatva?
Vagy mit kellett megbecsülni?
Mert minden egyes példánynak megvan az össz repült ideje és a leállításának dátuma is.
Mindig egész évvel számol, fél vagy negyed évekkel nem. De ezek sem okoznak néhány óránál több eltérést az átlagban.
 
Nem értem. Ezek az adatok az egyes gépek teljes repült óráiból lettek származtatva?
Vagy mit kellett megbecsülni?
Mert minden egyes példánynak megvan az össz repült ideje és a leállításának dátuma is.

Egen, végig lehet számolni azzal is, de nem hiszem hogy átlagosan nagyot változtatna az összképen.
 
A 01-es nem 2010-ig, csak 1997-ig repült. A 03-as csak 2006-ig, a 04-es csak 2004-ig, a 05-ös csak 96-ig(!)... és így tovább. A 12-es is csak 1996-ig repült.
Összesen három harci és egy UB élte meg a 17 évet, a gépek fele 2003 előtt leállításra került.
Az egyes gépek leszállásait is bele kell venni, mert az mutatja jól, hogy milyen terhelést kapott az a gép.
Ekkor kiderül az is, hogy a táblázatban szereplő repidő a 28 gépre, vagy a 22 harci példányra vonatkozik csak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Galcom