Beszélgető

Vidéket is elég jól lefedi, legalábbis amik nekem kellettek. Csak kár, hogy viszonylag szűk időintervallumban van (1966 és ha jól emlékszem 67)
És Szigetszentmiklóst néztem meg. Kezdetben csak 1979 volt fent, de felkerült egy 1968-as.
Mintha adott években készült el ez volna az országban, de Bp és környéknét valahogy más időpontokban is van random. Adott fejlesztési tervekhez készültek volna egyedi "foltok"?
 
És Szigetszentmiklóst néztem meg. Kezdetben csak 1979 volt fent, de felkerült egy 1968-as.
Mintha adott években készült el ez volna az országban, de Bp és környéknét valahogy más időpontokban is van random. Adott fejlesztési tervekhez készültek volna egyedi "foltok"?
Valószínűleg így van. Nyilván alapban több fotó is készült, illetve az is lehet az oka, hogy a tág intervalumból ami a rendelkezésükre áll hamarabb töltötték fel a fővárosi és környékbeli képeket, értelemszerűen szélesebb időintervallumban.
Nagyon jók az ilyenek, meg a régi térképek; élvezet tanulmányozni őket. :)
 
Na, egyesek nem bírnak magukkal. Ide hallatszik az, hogy közelben fiatalok éppen szülinapot tartanak. Üvöltöznek tisztán hallatszott a BSZ nótázás.
Most akkor hívja rá az ember a rendőrt vagy mi? Egyeseknek tényleg ennyi esze van...?
Már napok óta az index is beállt a "kampányba", hogy a nép jelentse a be szabálysértőket. Vérmérséklet kérdése, én asszem előbb átmennék szólni, hátha lehet hatni a józan eszükre. Halálfejes maszkom van. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Leonidas
Annyi nem volt, de valamennyi biztos hogy volt, főleg a tisztikarban, századszinten és feljebb. Ők tudták is volna hasznosítani az angol nyelvű infókat a saját hasznukra és a Tengerészgyalogság kárára. Ki tudja ez mennyivel több amerikai halottat jelentett volna? Meg az is, hogy a kódbeszélők nélkül nem 1 perc alatt, hanem 1 óra alatt tudtak volna egymás közt kommunikálni és csak angolul - aminek a kódját időnként, állítólag elég gyakran fel is törték a japok (ezért is törték az agyukat a főnökök, hogy kellene valami más módszer). Szerinted tényleg nem kellett volna ezzel foglalkozniuk a jenkiknek? Miért, túl sokba került ez nekik?!! Akik ebben részt vettek mind önkéntesek voltak, ők maguk találták ki a kódbeszédet, egymást képezték ki rá (senki nem is volt aki ezt megtehette volna, a navaho nyelvet csak ők beszélték!), szóval ugyanazért a legénységi juttatásért kaptak egy csomó magasan képzett speciális tudású és pótolhatatlan embert. Ha nem így csinálják, lett volna +420 egyszerű tengerészgyalogosuk, az többet számított volna?!! Ja, és ezek a kódbeszélők egyébként ugyanazt a kiképzést kapták, ugyanúgy tudtak harcolni mint bárki mellettük, csak ők ennyivel többet tudtak a többinél!

https://www.quora.com/Why-were-nati...y-unbreakable-codes-during-wartime?__nsrc__=4
Itt vannak érdekes és hosszú válaszok és más is megemlíti, hogy az első vh. alatt is volt ilyen, csak teljesen elfeledett mára a médiahype miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Utazási kedv csak akkor fog visszatérni ha már lesz vakcina és túl leszünk egy jelentősebb oltási hullámon. Addig marad a vega életmód a társaságoknak. Ha viszont piaci rés támad közben pl cargo és valamilyen ehhez hasonló kombinációkat a megmaradt társaságok teljes mértékben ki fogják használi. Mert minden egyes centre szükségük lesz.
Tehát a keresdelmi utas célú repülések teljes mértékű visszatéréséhez legalább 5-6 évre lenne szükség. Úgy hogy ebben benne van a világ oltási kampánya is. Akinek lesz egy kis pénze. Érdemes lesz olyan másfél 2 év múlva megmaradt légitársaság részvénybe fektetnie.
 
Utazási kedv csak akkor fog visszatérni ha már lesz vakcina és túl leszünk egy jelentősebb oltási hullámon. Addig marad a vega életmód a társaságoknak. Ha viszont piaci rés támad közben pl cargo és valamilyen ehhez hasonló kombinációkat a megmaradt társaságok teljes mértékben ki fogják használi. Mert minden egyes centre szükségük lesz.
Tehát a keresdelmi utas célú repülések teljes mértékű visszatéréséhez legalább 5-6 évre lenne szükség. Úgy hogy ebben benne van a világ oltási kampánya is. Akinek lesz egy kis pénze. Érdemes lesz olyan másfél 2 év múlva megmaradt légitársaság részvénybe fektetnie.
Dehogy is! A turizmust jelenleg is csak az adminisztratív korlátozások tartják vissza, amint megszűnnek újra beindul, mit több! Tombolni fog, mert mindenki be akarja majd pótolni a kimaradt időt.
 
Dehogy is! A turizmust jelenleg is csak az adminisztratív korlátozások tartják vissza, amint megszűnnek újra beindul, mit több! Tombolni fog, mert mindenki be akarja majd pótolni a kimaradt időt.
Reméljük neked lesz igazad, de ahogy a mostani helyzet kinéz sajnos az a leg valószínűbb hogy tévedsz.
A brit tömeg turizmusra pl. v.színű egy darabig akkor sem lehet számítani ha majd esetlegesen feloldják az utazási korlátokat.
https://forum.htka.hu/threads/a-pénz-világa.1132/page-64#post-669142
Az embereknek nem lesz pénze, tele lesznek adósságokkal és el fogják halasztani minden felesleges kiadásukat.
A turizmus lesz v.színű a leg utólsó amelyik magához tér a válságból.

A civil repülés topicban volt hogy a Lufthansa már döntött is és VÉGLEG leállította egy csomó széles törzsű long haul repülőgépét.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Dehogy is! A turizmust jelenleg is csak az adminisztratív korlátozások tartják vissza, amint megszűnnek újra beindul, mit több! Tombolni fog, mert mindenki be akarja majd pótolni a kimaradt időt.
Oszt pénzt is adsz azoknak az embereknek akik utazni akarnának majd. A turizmus legalább 4-5 évig szintén vegetálni fog. Legfeljebb kisebb olcsóbb utakra ha befizetnek az emberek lesz vevőkör. Kicsit túl optimistán nézzed.
A civil repülés topicban volt hogy a Lufthansa már döntött is és VÉGLEG leállította egy csomó széles törzsű long haul repülőgépét
Utána meg ha beindul pár év múlva menni fog a kapkodás hogy honnét szerezzenek nagyobb gépeket. ( Majd megint kapni fogjuk az ívet az usátol "burkolt" Airbus támogatásért mert ha selejtre kerülnek azok a gépek valszeg a fellendülés miatt újak fognak kelleni helyettük.)
Na közben meg is válaszolták a kérdést :D
 
Oszt pénzt is adsz azoknak az embereknek akik utazni akarnának majd. A turizmus legalább 4-5 évig szintén vegetálni fog. Legfeljebb kisebb olcsóbb utakra ha befizetnek az emberek lesz vevőkör. Kicsit túl optimistán nézzed.
Te nem voltál az országban az "emúúút 8" évben? Szerinted az Erzsébet, a Széchenyi utalvány, stb miről szólt?
Mennyiből telne az államnak mondjuk mindenkinek egy egyszeri 40-50.000Ft-ot rárakni virtuálisan ezekre a kártyákra? Csak belföldön lehet elkölteni. Most nem számolom ki, hogy mennyi jönne vissza belőle azonnal járulékokban, Áfaban, nyereségadóban (+jövedéki adóban, mert ugye üzemanyag is kell ám, hogy odajussunk), de sanszos, hogy több, mint amit virtuálisan beletettek. Mert, hogy 50.000-ből nem oldassz meg még egy sima hosszú hétvégét sem, az is biztos. Onnantól pedig a "honpolgár" feltépi ám a párnacihát, pláne, hogy már 2-3-4 hónapja a 4 falat bámulja!
 
92698285_1485674454939633_5199161433404735488_n.jpg
 
Meg a régebbi A320 kat....
Mindenesetre azt mutatja hogy óriási felesleges kapacitások vannak / lesznek a légi utasszállításban egy jó darabig.
"A380-asok, Jumbók, A340-esek távoznak végleg, de az A320-as flotta is kisebb lesz."
Ebből számomra nem következik, hogy az A320-asok is "végleg" távoznak, mert időszakosan tárolhatják vagy kölcsön is adhatják őket...

"Felesleges kapacitások" meg a vírus előtt is voltak, mert a "sivatagokban" sok konzervált gép várja sorsának jobbra fordulását...
 
Ebből számomra nem következik, hogy az A320-asok is "végleg" távoznak, mert időszakosan tárolhatják vagy kölcsön is adhatják őket...
U.azt a cikket olvassuk?
"...A keskenytörzsűek közül tizenegy régebbi A320-ast vonnak ki. Ezzel együtt a Lufthana csökkenti a frankfurti és a müncheni kapacitásait is..."
 
U.azt a cikket olvassuk?
"...A keskenytörzsűek közül tizenegy régebbi A320-ast vonnak ki. Ezzel együtt a Lufthana csökkenti a frankfurti és a müncheni kapacitásait is..."
Igen, mert az A320-asok kapcsán 1 szóval sem írják, hogy "végleg". - Ami természetes, mert 1 keresett keskenytörzsű típusról van szó... :)
 
Igen, mert az A320-asok kapcsán 1 szóval sem írják, hogy "végleg". - Ami természetes, mert 1 keresett keskenytörzsű típusról van szó... :)
Hát akkor talán a teljes szöveg:
"...A légitársaság 2022-ről előrehozta hat Airbus A380-asának kivonását, emellett hét Airbus A340-600-as, három A340-300-as, és öt Boeing 747-400-as távozik idő előtt az aktív flottából. A keskenytörzsűek közül tizenegy régebbi A320-ast vonnak ki. Ezzel együtt a Lufthana csökkenti a frankfurti és a müncheni kapacitásait is.
A Eurowingsnél tíz A320-astól vesznek korai búcsút, illetve csökkentik a cég hosszútávú kapacitásait is, de erről többet a cég közleménye nem árult el.
.."
A kivonás az egy végleges dolog.
A leállítás ideiglenes.
A légitársaságok flottájának nagyobbik hányada jelenleg ideiglenesen le van állítva és sokat véglegesen kivonnak.