A400M Atlas (Airbus)

Látom Molnika belikolta... :rolleyes::D

Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Airbus-A400M-Atlas-Payload-Pallets-and-Personnel-740x166.png


Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest. ;)
Senki nem mondta, lazán meg sem értetted mit írok...
A szállított tömeg csökkenti a hatótávot. Ilyen semennyi tömeggel is ilyen tetű lassú és ennyiszer kell leszállnia...
Akkor mi lenne, ha 37 tonnával kellett volna repülnie...?
A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.
Ez kb. 2,5-szer nagyobb távolság azonos idő alatt. No comment...
 
Látom Molnika belikolta... :rolleyes::D

Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Airbus-A400M-Atlas-Payload-Pallets-and-Personnel-740x166.png


Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest. ;)


A400M: Sanghaj - Novoszibirszk - Riga - Madrid: 10.304 km

C17: Szöul-Bangkok-Bukarest: 11.420 km

Persze hogy leszáll visszafelé is a C-17 Bangkokban...
Az A400M meg Oroszországon keresztül ment.
 
A400M: Sanghaj - Novoszibirszk - Riga - Madrid: 10.304 km

C17: Szöul-Bangkok-Bukarest: 11.420 km

Persze hogy leszáll visszafelé is a C-17 Bangkokban...
Az A400M meg Oroszországon keresztül ment.
Minek ment vissza Bangkok felé? :eek:
Azt hittem, hogy azért ment Bangkokba, mert a szállítmány egy részét onnan vette fel.
Az oroszok nem engedik be a C-17-est??? Nem hinném.
 
Minek ment vissza Bangkok felé? :eek:
Azt hittem, hogy azért ment Bangkokba, mert a szállítmány egy részét onnan vette fel.
Az oroszok nem engedik be a C-17-est??? Nem hinném.
Nem "ment vissza" Bangkok felé, hanem a visszaúton Szöulból Bangkok-on keresztül JÖTT visszafelé! Nyilván mindkét helyről hozott fuvart.
 
Nem "ment vissza" Bangkok felé, hanem a visszaúton Szöulból Bangkok-on keresztül JÖTT visszafelé! Nyilván mindkét helyről hozott fuvart.

Azt nem tudom, hogy mindig hoznak-e onnan is valamit, de a távol-keleti utak során mindig útba ejtik Bangkokot oda-vissza.
Lehet, hogy Novoszibirszk ebben az évszakban nem olyan szép mint Bangkok, azért nem arra mennek.... :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Madrid-Sanghaj-Madrid: 20.608km 33 óra alatt az 624,5 km-es átlagsebesség.

A C-17-nek mennyivel lehet magasabb az átlagsebessége a nagyobb utazósebessége miatt, 100 km/órával?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Lehet amúgy az előbb valamelyik A400M repült el Veszprém felett. Ugyanis turboprop hangra lettem figyelmes és felnéztem az égre, ahol egy T-vezérsíkú szürke szállító repült olyan 5 ezer méter körül vagy valamivel alatta (sajna ezt sose tudom jól megsaccolni), de a hangja alapján biztosan nem sugárhajtású és nem is C-130 (az is repül naponta Frankfurtból de nem látom hova). Flightradaron semmi infó nincs róla de délkeleti irányba ment
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Lehet amúgy az előbb valamelyik A400M repült el Veszprém felett. Ugyanis turboprop hangra lettem figyelmes és felnéztem az égre, ahol egy T-vezérsíkú szürke szállító repült olyan 5 ezer méter körül vagy valamivel alatta (sajna ezt sose tudom jól megsaccolni), de a hangja alapján biztosan nem sugárhajtású és nem is C-130 (az is repül naponta Frankfurtból de nem látom hova). Flightradaron semmi infó nincs róla de délkeleti irányba ment

Jó füled és szemed van, az volt, egy német A400M.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Nem biztos, hogy mindegyik megálló tankolás miatt van, lehet, hogy személyzetet cserélnek. Pl a Dreamliner is tudja leszállás nélkül a Bp-Sanghajt, mégis Nur-Sultanba leszállnak személyzetet cserélni. (LOT légitársaság eü-s szállításai)
 
Nem biztos, hogy mindegyik megálló tankolás miatt van, lehet, hogy személyzetet cserélnek. Pl a Dreamliner is tudja leszállás nélkül a Bp-Sanghajt, mégis Nur-Sultanba leszállnak személyzetet cserélni. (LOT légitársaság eü-s szállításai)

Ahhoz le kell szállni? Azt gondoltam, hogy a gépen van a váltószemélyzet is, és amikor letelt a munkaidő beül helyette a másik pilóta, aki meg eddig szolgálatban volt az elmegy hátra aludni.
 
0


"10,000 km from here, in Shangai China, 12 tons of medical equipment are loaded into a A400M EjércitoAire Ala31.
35-hour flight, round trip, with a stopover in Kazakhstan."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
"An RAF Atlas (A400M) has delivered essential equipment to the Falkland Islands to enable the construction of an oxygen generation plant to supply the King Edward Memorial Hospital in the capital Stanley"

EWYdSX_WsAEB_Cw
 
"An RAF Atlas (A400M) has delivered essential equipment to the Falkland Islands to enable the construction of an oxygen generation plant to supply the King Edward Memorial Hospital in the capital Stanley"

EWYdSX_WsAEB_Cw

Anglia - Zöldfoki köztársaság - Ascension - Rio de Janeiro - Falkland volt az útvonal. Kb 14500 km.
 
Habverő :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed