A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Látom Molnika belikolta... :rolleyes::D

Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Airbus-A400M-Atlas-Payload-Pallets-and-Personnel-740x166.png


Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest. ;)
Senki nem mondta, lazán meg sem értetted mit írok...
A szállított tömeg csökkenti a hatótávot. Ilyen semennyi tömeggel is ilyen tetű lassú és ennyiszer kell leszállnia...
Akkor mi lenne, ha 37 tonnával kellett volna repülnie...?
A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.
Ez kb. 2,5-szer nagyobb távolság azonos idő alatt. No comment...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
Látom Molnika belikolta... :rolleyes::D

Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Airbus-A400M-Atlas-Payload-Pallets-and-Personnel-740x166.png


Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest. ;)


A400M: Sanghaj - Novoszibirszk - Riga - Madrid: 10.304 km

C17: Szöul-Bangkok-Bukarest: 11.420 km

Persze hogy leszáll visszafelé is a C-17 Bangkokban...
Az A400M meg Oroszországon keresztül ment.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 469
46 371
113
A400M: Sanghaj - Novoszibirszk - Riga - Madrid: 10.304 km

C17: Szöul-Bangkok-Bukarest: 11.420 km

Persze hogy leszáll visszafelé is a C-17 Bangkokban...
Az A400M meg Oroszországon keresztül ment.
Minek ment vissza Bangkok felé? :eek:
Azt hittem, hogy azért ment Bangkokba, mert a szállítmány egy részét onnan vette fel.
Az oroszok nem engedik be a C-17-est??? Nem hinném.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Minek ment vissza Bangkok felé? :eek:
Azt hittem, hogy azért ment Bangkokba, mert a szállítmány egy részét onnan vette fel.
Az oroszok nem engedik be a C-17-est??? Nem hinném.
Nem "ment vissza" Bangkok felé, hanem a visszaúton Szöulból Bangkok-on keresztül JÖTT visszafelé! Nyilván mindkét helyről hozott fuvart.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
Nem "ment vissza" Bangkok felé, hanem a visszaúton Szöulból Bangkok-on keresztül JÖTT visszafelé! Nyilván mindkét helyről hozott fuvart.

Azt nem tudom, hogy mindig hoznak-e onnan is valamit, de a távol-keleti utak során mindig útba ejtik Bangkokot oda-vissza.
Lehet, hogy Novoszibirszk ebben az évszakban nem olyan szép mint Bangkok, azért nem arra mennek.... :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
Madrid-Sanghaj-Madrid: 20.608km 33 óra alatt az 624,5 km-es átlagsebesség.

A C-17-nek mennyivel lehet magasabb az átlagsebessége a nagyobb utazósebessége miatt, 100 km/órával?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
Lehet amúgy az előbb valamelyik A400M repült el Veszprém felett. Ugyanis turboprop hangra lettem figyelmes és felnéztem az égre, ahol egy T-vezérsíkú szürke szállító repült olyan 5 ezer méter körül vagy valamivel alatta (sajna ezt sose tudom jól megsaccolni), de a hangja alapján biztosan nem sugárhajtású és nem is C-130 (az is repül naponta Frankfurtból de nem látom hova). Flightradaron semmi infó nincs róla de délkeleti irányba ment
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
Lehet amúgy az előbb valamelyik A400M repült el Veszprém felett. Ugyanis turboprop hangra lettem figyelmes és felnéztem az égre, ahol egy T-vezérsíkú szürke szállító repült olyan 5 ezer méter körül vagy valamivel alatta (sajna ezt sose tudom jól megsaccolni), de a hangja alapján biztosan nem sugárhajtású és nem is C-130 (az is repül naponta Frankfurtból de nem látom hova). Flightradaron semmi infó nincs róla de délkeleti irányba ment

Jó füled és szemed van, az volt, egy német A400M.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 628
5 351
113
Nem biztos, hogy mindegyik megálló tankolás miatt van, lehet, hogy személyzetet cserélnek. Pl a Dreamliner is tudja leszállás nélkül a Bp-Sanghajt, mégis Nur-Sultanba leszállnak személyzetet cserélni. (LOT légitársaság eü-s szállításai)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
Nem biztos, hogy mindegyik megálló tankolás miatt van, lehet, hogy személyzetet cserélnek. Pl a Dreamliner is tudja leszállás nélkül a Bp-Sanghajt, mégis Nur-Sultanba leszállnak személyzetet cserélni. (LOT légitársaság eü-s szállításai)

Ahhoz le kell szállni? Azt gondoltam, hogy a gépen van a váltószemélyzet is, és amikor letelt a munkaidő beül helyette a másik pilóta, aki meg eddig szolgálatban volt az elmegy hátra aludni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
"An RAF Atlas (A400M) has delivered essential equipment to the Falkland Islands to enable the construction of an oxygen generation plant to supply the King Edward Memorial Hospital in the capital Stanley"

EWYdSX_WsAEB_Cw
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
"An RAF Atlas (A400M) has delivered essential equipment to the Falkland Islands to enable the construction of an oxygen generation plant to supply the King Edward Memorial Hospital in the capital Stanley"

EWYdSX_WsAEB_Cw

Anglia - Zöldfoki köztársaság - Ascension - Rio de Janeiro - Falkland volt az útvonal. Kb 14500 km.