M
molnibalage
Guest
Senki nem mondta, lazán meg sem értetted mit írok...Látom Molnika belikolta...
Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest.
A szállított tömeg csökkenti a hatótávot. Ilyen semennyi tömeggel is ilyen tetű lassú és ennyiszer kell leszállnia...
Akkor mi lenne, ha 37 tonnával kellett volna repülnie...?
Ez kb. 2,5-szer nagyobb távolság azonos idő alatt. No comment...A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.