A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát akkor az AMRAAM ugrana...

Szó szerint:-):-):-):-)

Bár ha bevállalják a kínai szállítórepcsiket én a kormány helyében (mivel most jók vagyunk a kínaiaknál) még leboltolnék Kínával 3 db Type-52D-t is:-) Az újpesti vagy az óbudai volt hajógyárak területén összeraknánk őket, ez ugye jót tenne a gazdaságnak is:-),már csak a Dunát kellene hajózhatóvá tenni a számukra,de ez sem jelent gondot mivel az EU-l lehet erre pénzt szerezni, ebben nyugodtan kooperálhatunk a szerbekkel,ezt követően nem lenne más dolgunk mint hátradőlve nézni a romulánok arcát ahogy a Kolozsvár a Brassó és a Marosvásárhely méltóságteljesen előtűnik a reggeli párából Mordor szívében 2038 december.01-n.:-):-):-):-):-)
 
Alapvetően sztem jó a saját gép, mert válsághelyzetben, gyorsan átírják a játékszabályokat. Nem kell hosszú emlékezetnek lenni.
Azért egy pár db teherszállítóvá átalakított A330 as is elférne. Vegyes alkalmazásban. Civil/Katonai. Hogy kifizetődjön a fenntartás. Most úgy is fillérekért jutnánk hozzá. Persze a tanker mellé :D
 
Szó szerint:):):):)

Bár ha bevállalják a kínai szállítórepcsiket én a kormány helyében (mivel most jók vagyunk a kínaiaknál) még leboltolnék Kínával 3 db Type-52D-t is:) Az újpesti vagy az óbudai volt hajógyárak területén összeraknánk őket, ez ugye jót tenne a gazdaságnak is:),már csak a Dunát kellene hajózhatóvá tenni a számukra,de ez sem jelent gondot mivel az EU-l lehet erre pénzt szerezni, ebben nyugodtan kooperálhatunk a szerbekkel,ezt követően nem lenne más dolgunk mint hátradőlve nézni a romulánok arcát ahogy a Kolozsvár a Brassó és a Marosvásárhely méltóságteljesen előtűnik a reggeli párából Mordor szívében 2038 december.01-n.:):):):):)
Többször tájékoztattalak benneteket, hogy a balcsira legalább két nukis anyahajóra lenne szükség, hogy az ilyen ötleteket lefojtsuk.
 
Körülöttünk mindenki beéri a CASA/Spatran/C-130 gépekkel az Antonovok kiváltására, nekünk nem lenne elég? Az A400 topicban már lassan ölre mennek a KC-390 hívőkkel :cool:
Pénzügyileg biztos COVID-kompatibilisebb a C-27J "a C-27Jmegnövelt hatótávolságával és kapacitásával a C-130-as feladatának 70%-át képes teljesíteni" https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/20-a-lockheed-martin-alenia-c-27j
A Griffek konténereit a továbbiakban is lábon kívánod szállítani?
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin and krisss
A C-130-al igazából már nem panaszkodnék.

En igen. Ugyanannyi vagy meg dragabb, meg a brazil C-390, viszont legalabb sokkal elavultabb (60-70 eves design), kevesebbet visz rovidebb tavra (konkretan semmilyen neheztechnikat nem gyomoszolsz bele), igaz, viszont azt legalabb lassabban es tobbet fogyasztva.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Ennyi. A KC390-nél kisebb gépek kapacitása egyszerűen rettentő kevés és nem tudnak olyan dolgokat, mint a brazil csoda (civil rezsim az üzemeltetésben, légi utántöltés, sebesség, gazdaságosság, stb.). Van más megoldás, csak az elégtelen lesz és sokkal drágább. Ezzel mindent megkapunk egyszerre, nincs értelme spekulálni semmit, mert csak rosszabb lesz!

Ez kb be is takarja a ROI erveket azaz a lenyeget, a politikat leszamitva - utobbi szerint viszont inkabb az Airbusnak all a zaszlo, ha az eddigi beszerzeseket, a kovetkezo 30 evet es az integraciot figyelembe vesszuk. A kerdes a penz, de abbol meg mindig arra van, amire akarjak, ezt is tudjuk... en az Atlas hive vagyok, de csak azert, mert az minden checkboxnak megfelel es kizart, hogy kinonenk 30 ev alatt, de az elavult C-130 helyett azonnal a brazil C-390 partjara allok.

Körülöttünk mindenki beéri a CASA/Spatran/C-130 gépekkel az Antonovok kiváltására, nekünk nem lenne elég? Az A400 topicban már lassan ölre mennek a KC-390 hívőkkel :cool:
Pénzügyileg biztos COVID-kompatibilisebb a C-27J "a C-27Jmegnövelt hatótávolságával és kapacitásával a C-130-as feladatának 70%-át képes teljesíteni" https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/20-a-lockheed-martin-alenia-c-27j

Konkretan nem arrol megy a vita, hanem inkabb arrol, hogy egyesek szerint nem is kell mas, mint az osdi, eddig kommunikalt HM kovetelmenyeknek semmiben meg nem felelo C-130-as avagy egyaltalan minek nekunk normalis szallitogep, hiszen majd kerunk kolcson, amikor hirtelen kell, mert minek uljon a betonon - utbiiak azok gondolom legvedelmet is inkabb kolcsonkernek, ha latjak, hogy uton van valami... :D
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
En igen. Ugyanannyi vagy meg dragabb, meg a brazil C-390, viszont legalabb sokkal elavultabb (60-70 eves design), kevesebbet visz rovidebb tavra (konkretan semmilyen neheztechnikat nem gyomoszolsz bele), igaz, viszont azt legalabb lassabban es tobbet fogyasztva.
Egyetértek. De legalább valamire használható amire szüksége van a MH-nak (a kisebbek kevésbé) . Szóval ha esetleg politikai nyomásra ez a döntés születne azzal együtt tudok élni.