A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 058
80 836
113

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Szó szerint:):):):)

Bár ha bevállalják a kínai szállítórepcsiket én a kormány helyében (mivel most jók vagyunk a kínaiaknál) még leboltolnék Kínával 3 db Type-52D-t is:) Az újpesti vagy az óbudai volt hajógyárak területén összeraknánk őket, ez ugye jót tenne a gazdaságnak is:),már csak a Dunát kellene hajózhatóvá tenni a számukra,de ez sem jelent gondot mivel az EU-l lehet erre pénzt szerezni, ebben nyugodtan kooperálhatunk a szerbekkel,ezt követően nem lenne más dolgunk mint hátradőlve nézni a romulánok arcát ahogy a Kolozsvár a Brassó és a Marosvásárhely méltóságteljesen előtűnik a reggeli párából Mordor szívében 2038 december.01-n.:):):):):)
Többször tájékoztattalak benneteket, hogy a balcsira legalább két nukis anyahajóra lenne szükség, hogy az ilyen ötleteket lefojtsuk.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Körülöttünk mindenki beéri a CASA/Spatran/C-130 gépekkel az Antonovok kiváltására, nekünk nem lenne elég? Az A400 topicban már lassan ölre mennek a KC-390 hívőkkel :cool:
Pénzügyileg biztos COVID-kompatibilisebb a C-27J "a C-27Jmegnövelt hatótávolságával és kapacitásával a C-130-as feladatának 70%-át képes teljesíteni" https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/20-a-lockheed-martin-alenia-c-27j
A Griffek konténereit a továbbiakban is lábon kívánod szállítani?
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin and krisss
K

kamm

Guest
A C-130-al igazából már nem panaszkodnék.

En igen. Ugyanannyi vagy meg dragabb, meg a brazil C-390, viszont legalabb sokkal elavultabb (60-70 eves design), kevesebbet visz rovidebb tavra (konkretan semmilyen neheztechnikat nem gyomoszolsz bele), igaz, viszont azt legalabb lassabban es tobbet fogyasztva.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
K

kamm

Guest
Ennyi. A KC390-nél kisebb gépek kapacitása egyszerűen rettentő kevés és nem tudnak olyan dolgokat, mint a brazil csoda (civil rezsim az üzemeltetésben, légi utántöltés, sebesség, gazdaságosság, stb.). Van más megoldás, csak az elégtelen lesz és sokkal drágább. Ezzel mindent megkapunk egyszerre, nincs értelme spekulálni semmit, mert csak rosszabb lesz!

Ez kb be is takarja a ROI erveket azaz a lenyeget, a politikat leszamitva - utobbi szerint viszont inkabb az Airbusnak all a zaszlo, ha az eddigi beszerzeseket, a kovetkezo 30 evet es az integraciot figyelembe vesszuk. A kerdes a penz, de abbol meg mindig arra van, amire akarjak, ezt is tudjuk... en az Atlas hive vagyok, de csak azert, mert az minden checkboxnak megfelel es kizart, hogy kinonenk 30 ev alatt, de az elavult C-130 helyett azonnal a brazil C-390 partjara allok.

Körülöttünk mindenki beéri a CASA/Spatran/C-130 gépekkel az Antonovok kiváltására, nekünk nem lenne elég? Az A400 topicban már lassan ölre mennek a KC-390 hívőkkel :cool:
Pénzügyileg biztos COVID-kompatibilisebb a C-27J "a C-27Jmegnövelt hatótávolságával és kapacitásával a C-130-as feladatának 70%-át képes teljesíteni" https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/20-a-lockheed-martin-alenia-c-27j

Konkretan nem arrol megy a vita, hanem inkabb arrol, hogy egyesek szerint nem is kell mas, mint az osdi, eddig kommunikalt HM kovetelmenyeknek semmiben meg nem felelo C-130-as avagy egyaltalan minek nekunk normalis szallitogep, hiszen majd kerunk kolcson, amikor hirtelen kell, mert minek uljon a betonon - utbiiak azok gondolom legvedelmet is inkabb kolcsonkernek, ha latjak, hogy uton van valami... :D
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 060
130 008
113
En igen. Ugyanannyi vagy meg dragabb, meg a brazil C-390, viszont legalabb sokkal elavultabb (60-70 eves design), kevesebbet visz rovidebb tavra (konkretan semmilyen neheztechnikat nem gyomoszolsz bele), igaz, viszont azt legalabb lassabban es tobbet fogyasztva.
Egyetértek. De legalább valamire használható amire szüksége van a MH-nak (a kisebbek kevésbé) . Szóval ha esetleg politikai nyomásra ez a döntés születne azzal együtt tudok élni.
 
K

kamm

Guest
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/me...-akvizice-obrnene.A200513_085912_zpr_nato_inc

Lehet megis vesznek uj IFV -t. A cikk vegen van egy tablazat a tervekrol. Mondjuk az 52 onjaro loveget azt elfogadnam :rolleyes:

Az sokkal mellbevagobb, hogy a csehek vedelmi budzseje - 72 milliard CZK - mar most is 50% magasabb az idei magyarenal - 616 milliard HuF azaz kb 48 milliard CZK -, amit a hombarfeju tavaly szanaszet futtatott, hogy hu de mennyi... a cikk szerint a cseheke 85 milliard CZK lesz mar jovore, majdnem a duplaja az idei magyarenak.
Mennyi az előirányzott növelessel együtt a terv otthon 2021-re?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 316
96 611
113
Egyetértek. De legalább valamire használható amire szüksége van a MH-nak (a kisebbek kevésbé) . Szóval ha esetleg politikai nyomásra ez a döntés születne azzal együtt tudok élni.
Viszont sztem nem szabad egyoldalra elköteleződni. A szárazföldi erőknél is 2 vasat tartunk a tűzben, német - török. A legierőnél az Airbus már nagy szeletet kapott. Ráadásul a Gripen-Saab-svéd vonalhoz jól passzol a brazil. Ott is Gripen, a fejlesztés E is brazil-svéd. Sztem az lenne a meglepetés ha nem a KC-390 lenne.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 060
130 008
113
Az sokkal mellbevagobb, hogy a csehek vedelmi budzseje - 72 milliard CZK - mar most is 50% magasabb az idei magyarenal - 616 milliard HuF azaz kb 48 milliard CZK -, amit a hombarfeju tavaly szanaszet futtatott, hogy hu de mennyi... a cikk szerint a cseheke 85 milliard CZK lesz mar jovore, majdnem a duplaja az idei magyarenak.
Mennyi az előirányzott növelessel együtt a terv otthon 2021-re?
A gdp-jük is nagyobb mit lepődünk meg?