[HUN] Airbus A319

Akkor biztos az volt. Csak láttam egy szürke kéthajtóművest besiklani dél körül és késő délután is.
 
604 - Podgorica

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Budapest -> Debrecen -> Belgrád -> Budapest

96603803_166753981483827_8571647789484736512_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Miniszteri válasz a 2014 márciusa és decembere közötti, a HM, az MH és a háttérszervezetek által megtett utazásokat összesíti költségekkel együtt.
https://www.parlament.hu/irom40/02601/02601-0001.pdf

http://wagnerpeter.blogspot.com/2020/05/mennyit-utazik-honvedelmi-miniszterium.html?m=1


Az utazási költség kb. 5 millió Ft/oldal. Összesen kb 75 millió Ft arra a fél évre. Az egy évre 150 millió.

A Falconok állítólag 2x13 milliárd Ft.
A A319-esek állítólag csak kb. 2x11 milliárd Ft-ba kerültek.

Csak a gépek ára összesen kb. 48 milliárd forint.
48 milliárd / 150 millió = 320 év



De tegyük fel emiatt nem kell ottaludni, így a szállást és napidíjat is megtakarítjuk, azaz számoljunk bele minden költséget.
Akkor az kb. 10 millió Ft /oldal. Összesen kb 150 millió Ft fél évre. Az egy évre 300 millió.

48 milliárd / 300 millió = 160 év



Persze a külügy használja a legtöbbet a gépeket, így a 2014-es utazási költségeket minimum megduplázhatjuk, az 600 millió lenne utazási költség ha légitársaságokkal mennének mint 2014-ben. És még a forint romlott 15 %-ot, azt is számoljuk bele. Így kb. 700 millióra jön ki a külügy és a honvédelmi minisztérium utazásra fordított éves költsége, ha légitársaságokkal utaznának.

48 milliárd / 700 millió = 68,5 év.


És akkor még bele kellene számolni a miniszterelnöki, köztársasági elnöki gépbérléseket is. És akkor lehet hogy csak kb. 30 évnyi utazási költséggel egyenértékű a beszerzett gépek ára. Üzemeltetési költségek nélkül.


De a gépeket a missziós katonák ellátásra vették (kb kéthetente egy út valahová), így akkor tulajdonképpen mindenki más szállításával 700 millió forintot takarítanak meg évente? Azért azt kicsit nehéz megtakarításnak felfogni hogy pénteken ketten két gépel (1 A319, 1 Falcon) mentek Belgrádba.

Mennyi az A319 repült óra költsége, 5000 USD/óra? Az most 1,75 millió Ft/óra.
Február végén azt mondták, hogy 3700 órát repültek 2 év alatt? Akkor az 1850 óra évente átlagosan?
Akkor 3,2 milliárd Ft-ba kerül a gépek reptetése évente?

Most pörög a külügy- és a honvédelem is, háromszorozzuk meg költségeiket, az összesen 2,1 milliárd...
Akárhogy osztok-szorzok, az jön ki hogy olcsóbb lenne a adófizetőknek ha minisztériumi alkalmazottak inkább menetrendszerinti járatokkal utaznának...

De a katonáknak, köztársasági elnöknek, miniszterelnök, kormánytagok szállításához kell a gép. És ha már vették őket, használják, mert így is soká jön el az az idő, amikor a pilóták külföldi oktató nélkül önállóan repülhetnek végre... mert csak akkor lesz majd igazai utasszállító képesség. Most még nem az. Láthattuk a vírushelyzet alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
Az utazási költség kb. 5 millió Ft/oldal. Összesen kb 75 millió Ft arra a fél évre. Az egy évre 150 millió.

A Falconok állítólag 2x13 milliárd Ft.
A A319-esek állítólag csak kb. 2x11 milliárd Ft-ba kerültek.

Csak a gépek ára összesen kb. 48 milliárd forint.
48 milliárd / 150 millió = 320 év



De tegyük fel emiatt nem kell ottaludni, így a szállást és napidíjat is megtakarítjuk, azaz számoljunk bele minden költséget.
Akkor az kb. 10 millió Ft /oldal. Összesen kb 150 millió Ft fél évre. Az egy évre 300 millió.

48 milliárd / 300 millió = 160 év



Persze a külügy használja a legtöbbet a gépeket, így a 2014-es utazási költségeket minimum megduplázhatjuk, az 600 millió lenne utazási költség ha légitársaságokkal mennének mint 2014-ben. És még a forint romlott 15 %-ot, azt is számoljuk bele. Így kb. 700 millióra jön ki a külügy és a honvédelmi minisztérium utazásra fordított éves költsége, ha légitársaságokkal utaznának.

48 milliárd / 700 millió = 68,5 év.


És akkor még bele kellene számolni a miniszterelnöki, köztársasági elnöki gépbérléseket is. És akkor lehet hogy csak kb. 30 évnyi utazási költséggel egyenértékű a beszerzett gépek ára. Üzemeltetési költségek nélkül.


De a gépeket a missziós katonák ellátásra vették (kb kéthetente egy út valahová), így akkor tulajdonképpen mindenki más szállításával 700 millió forintot takarítanak meg évente? Azért azt kicsit nehéz megtakarításnak felfogni hogy pénteken ketten két gépel (1 A319, 1 Falcon) mentek Belgrádba.

Mennyi az A319 repült óra költsége, 5000 USD/óra? Az most 1,75 millió Ft/óra.
Február végén azt mondták, hogy 3700 órát repültek 2 év alatt? Akkor az 1850 óra évente átlagosan?
Akkor 3,2 milliárd Ft-ba kerül a gépek reptetése évente?

Most pörög a külügy- és a honvédelem is, háromszorozzuk meg költségeket, az összesen 2,1 milliárd...
Akárhogy osztok-szorzok, az jön ki hogy olcsóbb lenne a adófizetőknek ha minisztériumi alkalmazottak inkább menetrendszerinti járatokkal utaznának...

De a katonáknak, köztársasági elnöknek, miniszterelnök, kormánytagok szállításához kell a gép. És ha már vették őket, használják, mert így is soká jön el az az idő, amikor a pilóták külföldi oktató nélkül repülhetnek végre... mert csak akkor lesz majd igazai képesség. Most még nem az. Láthattuk a vírushelyzet alatt.
Ezek 2014-es adatok. Még nem indult el a Z2016. Majd csak kb. 1 év múlva.
Továbbá ez utazási költségék NEM repülési költségek. A környező országokba nem repcsivel ment senki! De több német út esetén is esélyes, hogy busszal történt a szállítás.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Ezek 2014-es adatok. Még nem indult el a Z2016. Majd csak kb. 1 év múlva.
Továbbá ez utazási költségék NEM repülési költségek. A környező országokba nem repcsivel ment senki! De több német út esetén is esélyes, hogy busszal történt a szállítás.

Ezért vettem a számítás végén már a táblázatban szereplő fél éves költség tízszeresét...
 
Ezért vettem a számítás végén már a táblázatban szereplő fél éves költség tízszeresét...
Én nem látok 10x-es szorzót....
A táblázatban, a szállításokban a missziós csapatszállítási feladatok nem szerepelnek. Ezek csak századostól, de inkább őrnagytól fölfelé sorolja a külföldi utakat.
 
Én nem látok 10x-es szorzót....
A táblázatban, a szállításokban a missziós csapatszállítási feladatok nem szerepelnek. Ezek csak századostól, de inkább őrnagytól fölfelé sorolja a külföldi utakat.

A csapatszállításhoz a gépbérlés költsége az tényleg kimaradt. Arról is volt egyszer egy parlamenti írásbeli válasz...
Az iraki és afganisztáni váltásokra béreltek, ha jól emlékszem. De a katonák szállítására kellett a saját gép, az egyértelmű. Csak a minisztériumi dolgozók utazásánál nem látom a megtakarítást, amivel részben indokolták a beszerzést. Valószínűleg most Szlovákián kívül mindenhová repülővel mennek mert a pilóták ezzel is gyakorolnak.
 
A csapatszállításhoz a gépbérlés költsége az tényleg kimaradt. Arról is volt egyszer egy parlamenti írásbeli válasz...
Az iraki és afganisztáni váltásokra béreltek, ha jól emlékszem. De a katonák szállítására kellett a saját gép, az egyértelmű. Csak a minisztériumi dolgozók utazásánál nem látom a megtakarítást, amivel részben indokolták a beszerzést. Valószínűleg most Szlovákián kívül mindenhová repülővel mennek mert a pilóták ezzel is gyakorolnak.
Ne felejtsd el, hogy most mindent IS ezekkel utaztatnak a kiképzés okán. De ennek később nem kell feltétlenül így lennie.
Azonban a Z2026 kapcsán sokkal, de sokkal több lesz az utazás. A külföldi technikák kapcsán emelkedni fog a repülések száma. És nem csak főtiszti szinten, de szerintem a legénységi állomány is gyakrabban fog mozogni, nagyobb mennyiségben.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Nem jó, hülyeség az egész számításom.

Túl sok a táblázatban 0 Ft-os utazási költéség.
Az hogy van, hogy valakinek milliós utazási költségek vannak elszámolva egy dél-koreai útra, másnál meg 0 Ft?
Ilyenkor a meghívó fizette az utazást?
Vagy többen mentek, de csak egy emberhez van beírva az összes repülőjegy ára?




Az utazási költség kb. 5 millió Ft/oldal. Összesen kb 75 millió Ft arra a fél évre. Az egy évre 150 millió.

A Falconok állítólag 2x13 milliárd Ft.
A A319-esek állítólag csak kb. 2x11 milliárd Ft-ba kerültek.

Csak a gépek ára összesen kb. 48 milliárd forint.
48 milliárd / 150 millió = 320 év



De tegyük fel emiatt nem kell ottaludni, így a szállást és napidíjat is megtakarítjuk, azaz számoljunk bele minden költséget.
Akkor az kb. 10 millió Ft /oldal. Összesen kb 150 millió Ft fél évre. Az egy évre 300 millió.

48 milliárd / 300 millió = 160 év



Persze a külügy használja a legtöbbet a gépeket, így a 2014-es utazási költségeket minimum megduplázhatjuk, az 600 millió lenne utazási költség ha légitársaságokkal mennének mint 2014-ben. És még a forint romlott 15 %-ot, azt is számoljuk bele. Így kb. 700 millióra jön ki a külügy és a honvédelmi minisztérium utazásra fordított éves költsége, ha légitársaságokkal utaznának.

48 milliárd / 700 millió = 68,5 év.


És akkor még bele kellene számolni a miniszterelnöki, köztársasági elnöki gépbérléseket is. És akkor lehet hogy csak kb. 30 évnyi utazási költséggel egyenértékű a beszerzett gépek ára. Üzemeltetési költségek nélkül.


De a gépeket a missziós katonák ellátásra vették (kb kéthetente egy út valahová), így akkor tulajdonképpen mindenki más szállításával 700 millió forintot takarítanak meg évente? Azért azt kicsit nehéz megtakarításnak felfogni hogy pénteken ketten két gépel (1 A319, 1 Falcon) mentek Belgrádba.

Mennyi az A319 repült óra költsége, 5000 USD/óra? Az most 1,75 millió Ft/óra.
Február végén azt mondták, hogy 3700 órát repültek 2 év alatt? Akkor az 1850 óra évente átlagosan?
Akkor 3,2 milliárd Ft-ba kerül a gépek reptetése évente?

Most pörög a külügy- és a honvédelem is, háromszorozzuk meg költségeiket, az összesen 2,1 milliárd...
Akárhogy osztok-szorzok, az jön ki hogy olcsóbb lenne a adófizetőknek ha minisztériumi alkalmazottak inkább menetrendszerinti járatokkal utaznának...

De a katonáknak, köztársasági elnöknek, miniszterelnök, kormánytagok szállításához kell a gép. És ha már vették őket, használják, mert így is soká jön el az az idő, amikor a pilóták külföldi oktató nélkül önállóan repülhetnek végre... mert csak akkor lesz majd igazai utasszállító képesség. Most még nem az. Láthattuk a vírushelyzet alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Továbbá ez utazási költségék NEM repülési költségek. A környező országokba nem repcsivel ment senki! De több német út esetén is esélyes, hogy busszal történt a szállítás.

Igazad van, ez így értelmezhetetlen.... olyan is van hogy az utazási költség az Egyesült Államokba 34.649 Ft.

Kár volt az időt töltenem a számolgatással. Ebből nem lehet kiszámolni semmit.
 
Igazad van, ez így értelmezhetetlen.... olyan is van hogy az utazási költség az Egyesült Államokba 34.649 Ft.

Kár volt az időt töltenem a számolgatással. Ebből nem lehet kiszámolni semmit.
Egy ilyen táblázat inkább azért lehet informatív, hogy mondjuk egyes katonatisztek miért jártak gyakrabban bizonyos országokba.
Megnéznék mondjuk egy '16-'17-'18-as kimutatást. Bár szerintem már '14-ben is folytak előkészítések, de az előbb említett intervallumból szerintem jobban lejönne, hogy milyen eddig be nem jelentett technika "dudál a kanyarban".
Nekem egyből szemet szúrt Bali Zoltán ezredes Szlovákiai útjai. Először azt hittem, hogy ennek köze lehet az EVA-hoz, de ahogy megnéztem, hogy kb. mit csinál, azt mondanám, hogy nem valószínű... :)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Közbeszerzési értesítőből...

Ajánlati/részvételi felhívás „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban

A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása

Keretösszeg: nettó 13 853 387 948 Ft, azaz bruttó 17 593 802 694 Ft

Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2020 nettó 281 924 722 Ft, azaz bruttó 358 044 397 Ft keretösszeg
2021 nettó 4 343 116 769 Ft, azaz bruttó 5 515 758 297 Ft keretösszeg
2022 nettó 1 968 503 937 Ft, azaz bruttó 2 500 000 000 Ft keretösszeg
2023 nettó 1 746 456 693 Ft, azaz bruttó 2 218 000 000 Ft keretösszeg
2024 nettó 2 733 070 866 Ft, azaz bruttó 3 471 000 000 Ft keretösszeg
2025 nettó 2 780 314 961 Ft, azaz bruttó 3 531 000 000 Ft keretösszeg

Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos

A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje:
Kezdés 1.7.2020.
Befejezés 31.3.2026

A Magyar Honvédség közepes személyszállító repülőgép képességének folyamatos biztosítása kiemelt fontossággal bír.
A repülőgépek üzemeltetése, folyamatos légi alkalmasságának fenntartása érdekében előre nem látható többlet feladatok, valamint a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került. A közepes szállítórepülőgép képesség folyamatos biztosítása érdekében az azonnali szerződéskötés a Magyar Honvédség számára elengedhetetlen.


Bírálati szempontok:

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Ajánlati ár (nettó, HUF). Súlyszám 7
2. Jutalék (%). Súlyszám 3



Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en a pályázatok (pályaművek), illetve részvételi jelentkezések benyújthatók:
magyar.


Ajánlattételi vagy részvételi határidő:
15.6.2020 - 10:00


Közzététel dátuma:
03/06/2020
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and vilmoci
Közbeszerzési értesítőből...

Ajánlati/részvételi felhívás „Közepes szállítórepülőgépek fenntartása 2020–2025” tárgyban

A Magyar Honvédség által üzemeltetett Airbus A319-112 típusú közepes szállítórepülőgépek folyamatos légialkalmasságának, üzemképességének, teljeskörű logisztikai támogatásának biztosítása

Keretösszeg: nettó 13 853 387 948 Ft, azaz bruttó 17 593 802 694 Ft

Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2020 nettó 281 924 722 Ft, azaz bruttó 358 044 397 Ft keretösszeg
2021 nettó 4 343 116 769 Ft, azaz bruttó 5 515 758 297 Ft keretösszeg
2022 nettó 1 968 503 937 Ft, azaz bruttó 2 500 000 000 Ft keretösszeg
2023 nettó 1 746 456 693 Ft, azaz bruttó 2 218 000 000 Ft keretösszeg
2024 nettó 2 733 070 866 Ft, azaz bruttó 3 471 000 000 Ft keretösszeg
2025 nettó 2 780 314 961 Ft, azaz bruttó 3 531 000 000 Ft keretösszeg

Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


Az eljárás fajtája: Gyorsított tárgyalásos

A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje:
Kezdés 1.7.2020.
Befejezés 31.3.2026

A Magyar Honvédség közepes személyszállító repülőgép képességének folyamatos biztosítása kiemelt fontossággal bír.
A repülőgépek üzemeltetése, folyamatos légi alkalmasságának fenntartása érdekében előre nem látható többlet feladatok, valamint a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel forrásigénye miatt a meglévő szerződés keretösszege idő előtt felhasználásra került. A közepes szállítórepülőgép képesség folyamatos biztosítása érdekében az azonnali szerződéskötés a Magyar Honvédség számára elengedhetetlen.


Bírálati szempontok:

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Ajánlati ár (nettó, HUF). Súlyszám 7
2. Jutalék (%). Súlyszám 3



Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en a pályázatok (pályaművek), illetve részvételi jelentkezések benyújthatók:
magyar.


Ajánlattételi vagy részvételi határidő:
15.6.2020 - 10:00


Közzététel dátuma:
03/06/2020
Azaz '21-ben jön a 3. gép? :rolleyes: